Blogiarhiiv

2/24/2025

Keith Helt -- Something of a Hoosier (2022)



pan y rosas discos/Bandcamp

  • Experimental rock 
  • Abstract 
  • Avant-rock 
  • Freeformfreakout 
  • Psychedelic 
  • Art rock 
  • Improvised music 
  • Electro-acoustic 
  • Experimentalism 
  • Avant-garde

Eksperimentaalset muusikat üllitava Chicago netiplaadifirma pan y rosas discos'e taga olev Keith Helt on ka ise viljakas muusik -- olles üllitanud nii üksi kui koos teistega. Sellel 5-loolisel soolokal otsib ta lunastust nii keerulistest helikombinatsioonidest kui ruumilistest (kõla)lahendustest. Plaadikaanel on joonistatuna kujutatud üht trummi mängivad meest, kellel on seljas legendaarse Manchester'i bändi The Fall'i teise albumi "Dragnet" särk -- lahe, ent faktiliselt trummeldamine ei vasta tõele, kuivõrd album on salvestatud ühepäevase sessioonina kitarril, pedaalidel ja võimendiga. Jah, see on kidral improviseerimine, kõiksugu modaalsuste ning võimalikkuste tekitamine ja elluviimine. Või nagu ütles eelpoolmainitud bändi legendaarne liider MES -- mida muud see rokkmuusika on, kui kitarride mitte selleks ettenähtud viisil kasutamine! Nii et kallid kidraheerosed -- te olete ühed paganama perverteerunud tegelinskid! Igav siin 5-loolisel ei hakka -- Keith Helt on seestunud, sulandudes kitarriga kokku. Tõmmates häbitult rokitraditsioonid ribadeks ja pigistades moosi sellest välja. Muusika, mis tundub nii osana maailmast kui ka vooderdades oma klaustrofoobilist nurka. Kuulajat tõmmatakse pidevalt sisse ja välja, sinna ja tänna. See on kidraga jätsu manamine 21. sajandi 20ndatel. Frank Zappa vist punastaks selle peale, John Fahey ilmselt mitte. 8.5 (7.5-9.0)

2/23/2025

Aos Crowley -- The Divine Invasion (2022)



Nostalgie De La Boue

  • Experimentalism 
  • Dark wave 
  • Post-industrial 
  • Sound poetry 
  • Ambient drone 
  • Psycho-acoustic 
  • Avant-garde 
  • Neoclassical 
  • Electronic music 
  • Dark ambient

See 12-looline taies Matt Dean'i sulest kõlab eheda näitena postindustriaalsest sfäärist. Postindustriaalne sfäär kahtlemata on seotud postmodernistliku afääriga. Stilistiliselt ja metoodiliselt siin piire ei tunnetata; mis puudutab tunnetuslikkust, siis asi on stiilist tulenevalt paratamatult piiratud -- olla tume, olla heliliselt veenev. Heliline palett on ehitatud düstoopilistele helimaastikele, milles tööstuslikud kajad põrkuvad progressiivelektrooniliste, droonmuusika ja neoklassikaliste struktuuridega. Kompositsioonid on loodud kihilistena, kus erinevad tekstuurid ja tonaalsused põimuvad omavahel. Kõiksugu elektroonilised efektid ja töödeldud vokaalid loovad sügavuse, mis lisab teosele rituaalse mõõtme. See ei ole pelgalt kuulamine, vaid kogemus, mis asetab kuulaja muusika sisemusse, muutes ta osaks teose sisemisest dünaamikast. Näituseks lugu "Sobbing" - koosnedes nuuksatustest, meeleheitlikest häälitsustest ja metalsetest kajadest -, loob atmosfääri, mis paneb kuulaja tundma end osana eksistentsiaalsest ängist. No peaks panema! Ent siin peitubki paradoks. Selleks, et olla veenev, peab artist tungima omaenese karkassi kallale, seda järama ja lõhkuma, seestununa enese üle (vähemalt osaliselt) kontrolli kaotama (nagu näiteks on toore mustmetalli praktika). Postindustriaalne muusika seevastu tundub sageli liiga formuleeritud -- helid on paika pandud, ennustatavad ning taas äratuntavalt kogetavad. Seda argumenti tuleb vaadata põhjendusena, miks sellele kvaliteetsele asjale ei saa päris maksimumpunkte anda. Aga väga hea on ta igatahes! 8.5 (8.0-9.0).

[Teaser of the day] Caustic Reverie - Moulin


  • Microtonal 
  • Electronic 
  • Dark ambient
  • Post-minimalism 
  • Ambient drone
  • Abstract 
  • Drone

Artist: Caustic Reverie 
Label: Jamendo 
Year: 2009

[Teaser of the day] Sounding - Phono B


  • Progressive electronic
  • Electronic music 
  • Kosmische Musik 
  • Ambient

Artist: Sounding
Year: 2024

[Teaser of the day] Tchornavidma - Gatehouse


  • Electronic music
  • Keller Synth
  • Dark wave

Artist: Tchornavidma
Release: Otherworld 
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2015

2/22/2025

[Teaser of the day] Professor Kliq - Synapse


  • Electronic music
  • Avant-garde 
  • Conceptual 
  • Progressive electronic
  • Art music

Label: Jamendo
Year: 2011

[Teaser of the day] Background Radiation - Controls


  • Electronic
  • Chillwave 
  • Ambient pop
  • Plinkerpop
  • Organic electronica 
  • Indietronica 

Label: No Source 
Year: 2013

[Teaser of the day] Equals Conquest - Falling V


  • Art rock
  • Alternative rock 
  • Pomp rock

Artist: Equals Conquest 
Label: Jamendo 
Year: 2021

[Teaser of the day] The Cousins - sos on the mist


  • Psychedelic
  • Trance rock
  • Krautrock
  • Indie rock
  • Alternative rock 
  • Motorik

Artist: The Cousins 
Release: Tapes Sounds
Label: Jamendo 
Year: 2009

[Teaser of the day] Bobby Marleni - All We Have (Part 1)


  • Club dance
  • Electronic music
  • Deep house 

Label: Monofónicos 
Year: 2024

[Teaser of the day] Mica Kim - Tissue Strumming


  • Singer-songwriter 
  • Doo wop
  • Indie folk
  • Dream pop
  • Baroque pop
  • Indie pop 
  • Folk indie

Artist: Mica Kim
Release: The Nature
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

2/21/2025

[Teaser of the day] Luka Prinčič - Echoes


  • Electronic music 
  • Funk house
  • Musique concrète 
  • Micro-funk 

Release:DRAGX̶FUNK
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

2/18/2025

[Teaser of the day] Jareniy Ciplyonak - Songs from Demo 7


  • Freeformfreakout 
  • Noisecore
  • Dada music
  • Psycho-acoustic 

Label: Skull Dungeon 
Year: 2018

[Teaser of the day] G. A. D. - Sleep #3


  • Rhythmic noise 
  • Avant-garde 
  • Power electronics
  • Post-industrial
  • Sampledelic 
  • Experimentalism

Artist: G. A. D.
Release: Sleep
Label: Skull Dungeon 
Year: 2016

[Teaser of the day] Mountain Laurel - moon is the oldest light


  • Experimentalism
  • Drone
  • Musique concrète
  • Avant-garde 
  • Post-psychedelic

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

2/16/2025

Laurel 2 -- Brazil (2024)




Trash Can Dance/Bandcamp

  • Downtempo
  • Dub
  • Electronic music
  • Breaks
  • Big Beat
  • Jungle

Brasiilia tähendab maailma suurima jõe ja vihmametsa asukohta, kus külastajat jõllitavad tuhanded silmapaarid, keda ise heal juhul märkad vilksamisi. Nad on valmis sind ründama, sind ära konsumeerima. See on koht, kus võid märkamatult ära eksida. Erinevalt päris elulisest olukorrast ootan alati, et mõni kunstiline taies -- ennekõike muusika -- võiks mind ära eksitada. Eesti rahvapärimuses on ka taoline metsavaim esindatud (lõuna murretes kõlab see veelgi lahedamalt -- "essütaja"). Muusikaliselt jõudis näiteks Tont oma esimese kümne üllitisega selleks reinkarneeruda -- Siim Kuusemäe muusikas oli seda fluidumit ja kergust, seda teispoolsusse kaldumist ja isegi lunastust algallikasse lahustumisel. See on midagi sellist, mida sa koged sügavas unes justkui kõige valusamatest alateadvuskihtidest selguseni jõudmisel. Ärkad üles, ning näiteks armastus, kellest oled rumaluse tõttu lahku läinud, kes kaob su käte vahelt kui Eurydike; või oled muusikapoes ning kuuled imaginaarset ideaalpopi albumit, kuid see libiseb su näppude vahelt (minu puhul kangastus My Bloody Valentine'i EP; aga ka anonüümseks jäänud Eesti artisti ebamaine laiv. Mulle tundub, et Laurel 2 püüab sellel 12-loolisel taiesel samast mõistestikust kasu lõigata. Eks ta lõikabki edukalt -- troopilisest palavikust nakatunud valdavalt madalsageduslikud biidid häälutuste saatel loodust ja lootust esile manamas. Kui see album oleks loodud näiteks aastal 1982, annaksin 11/10 -- praegu vähem. Keegi urineerib vahelehel -- nojah, vähemalt taipu on, et ei tee seda Amazonas'e voogudes. Lisan parimate albumite edetabelisse AD 2024. 8.0 (7.5-8.5)

In Vitro -- Ghostwriters on the storm (2024)




Soundsphere

  • Minimal synth 
  • Experimentalism 
  • Kraut-techno 
  • Ambient dub 
  • Electronic music 
  • Kosmische Musik 
  • Avant-garde 
  • Progressive electronic 
  • Micronoise 
  • Psychedelic 
  • Organic electronica

Eksperimentaalelektroonika varjulisematel aladel paarutav 5-looline üllitis ühendab minimal synth’i pealtnäha lihtsakoelise rütmika (jäigalt programmeeritud sekventserid loovad hüpnootilise struktuuri), ämbientmuusika dünaamiliste ruumipannoode põkkumised (millesse ilmuvad ootamatud, justkui kosmilisest tühjusest pärit helilised sähvatused), musique concrète’i tekstuurid (pärishelide ja tööstuslike sahinate segunemisel tekkinud orgaanilise-mehaanilise dünaamiline stiihia) ning krautrokist mõjutatud perifeersed modulaarvood (peenetundeliselt kriiskavad sündid, filtreeritud müra). See on teos, mis ei lase end hõlpsasti määratleda, liikudes ühest raskuskeskmest teisse. Mehhiko artisti taiest kuulates meenub kompromissitu natuur Conrad Schnitzler, kes liikus üldisemalt konkreetsemale krautrokk-liikumises -- elik stiili pioneerina kaugenedes sellest, tõrjudes stiili motoorset (kaasahaaravat) konventsiooni, luues elektroonilist abstraktsionismi. See on eksperimentaalne rokk lagundatud kujul -- näiteks "Dismnesias" ja "Migraciones" oma hüpnootilises sügavuses meenutavad Kraftwerk'i ja Neu! monotoonseid rütmistruktuure, kuid need on digitaalselt hägustatud ja häiritud, justkui pelgad varjud algsest Apatši(rütmi) koopast. See on näide deterministlikust loomisaktist, kus järgitakse rangeid produtseerimispõhimõtteid, et luua delikaatseid emotsioonidest laetud teoseid. Küll mehhaaniline, ent mitte steriilne. Ainus žanriline erand on ämbientsesse dub'i sukelduv "Fonos". Kokkuvõtvalt pakub see intellektuaalselt väljakutsuv taies meeldivat pingelõdvendust eksperimentaalse eelduse ja psühhedeelse väljundi vahel. 8.5 (8.0-9.0)

2/15/2025

Fabio Keiner -- ME'ARAT HA-TEOMIM - The Twins' Cave (2024)



Enoughrecords
 
  • Dark ambient 
  • Conceptual 
  • Abstract 
  • Ambient drone 
  • Microtonal 
  • Ritual ambient
  • Experimentalism 
  • Drone
  • Sound art 
  • Avant-garde
  • Sound poetry 

Teeneka Austria helieksperimentaatori Fabio Keiner'i 5-looline taies on inspireeritud Jeruusalemma lähistel asuvast Te'omim-i nimelisest karstikoopast, mis on immutatud unustatud ajaloo ning antiikse müstikaga. Ta sukeldub sügavale ämbiendi ja droonmuusika vahelisele hämaralale, kus heli ise muutub ruumiks ja kus aeg taandub igavikulise tunde ees. Tulenevalt droonmuusikale omasest madalsageduslikust resonantsist on heli tõepoolest väga minimalistlik, ent ometi loob kaikuvat avarust ämbiendile omase ruumitunnetusega (mis samas ei ole otse kuulaja ees, vaid tunnetuslikult kusagil eemal). Väreleb pealtnäha abstraktses lihtsuses, ent luues küll ja küll ja küll sügavust. Naishäälutuste müstilised kajaefektid loovad tunnetuse, nagu kõlaksid need väljaspool tavapäraseid dimensioone, meenutades kadunud tsivilisatsioonide kõnet või isegi midagi sootuks ebamaist. Need ei ole pelgalt dekoratiivsed elemendid, vaid viitavad millelegi sügavamale -- ajaloo, religiooni ja metafüüsika põimumisele. Need kõlad üldjoontes on rahustavad, kuid peidavad ka tumedamat alatooni, viidates spirituaalsele narratiivile, et üleloomulik sisaldab eneses hirmutavat. Näituseks eelpoolmainitud naishäälutused muutuvad aeg-ajalt pahaloomuliseks, ilmselt peegeldades monoteistlike religioonide juurde kuuluvat narratiivi vagade inimeste kiusamisest vanatühja poolt. Rütm -- kui see ka harva ilmub tavatul kujul -- mõjub läbi helimaastiku karstikoopa lakke kogunenud veepiiskade tilkumisena. See ilmneb taju piiril viirgava impulsina, mis pigem kujundab helikeskkonda, kui et annab sellele konkreetse struktuuri. Seega on album pigem ruumiline kogemus kui tavapärane muusika: see ei voola lineaarselt, vaid paisub ja kahaneb, muutudes peaaegu hingavaks organismiks. Fabio Keiner'il on õnnestunud meisterlikult manada olevat ja sõnada olematut, ähmastada öeldava ja öeldamatu piire. Tulemuseks on suurepärane album, mis on korraga õrn ja ähvardav, rahustav ja rahutuks tegev. Olles puhastav ning meelde tuletav, mis on inimelu juures esmase ja mis on teisese või kolmanda tähtsusega. 8.5 (8.0-9.0).

[Teaser of the day] Weldroid - Jack and the Fairy


  • Electronic music
  • Electro pop
  • Ethnotronica
  • Breaks

Artist: Weldroid 
Release: Stranglehold
Year: 2008

[Teaser of the day] Mabisyo - Just For She


  • Nu jazz
  • Sampledelic 
  • Vaporjazz 
  • Breaks
  • Electronic
  • Easy listening
  • Lounge pop
  • Smooth jazz

Artist: Mabisyo
Release: Maid Cafe
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] A-Tek - Novo Ataque


  • Electronic music
  • Breakcore
  • Digital hardcore

Artist: A-Tek
Release: Tricks Album
Year: 2009

2/14/2025

Geraldine Snell -- Overlove (2025)




Bandcamp

  • Singer-songwriter 
  • Art pop 
  • Ambient pop 
  • Alternative pop
  • Electronic 
  • Experimental pop 
  • Chamber pop 
  • Dream pop

See album kõlab sosinal esitatud appikarjena -- kunstniku meeleheitlik, ent samas kalkuleeritud katse tungida unistuste katedraali, kus eksistentsiaalne ja kultuuriline äng ning teisalt ihaldatav materiaalne glamuur ja tunnustus põimuvad millekski vastuokslikuks ja keerukaks. Tõepoolest, see 11-looline album on tajutavalt valulik katse ehitada silda üle loomingu ja turunduse vahelise kuristiku -- ilmselgelt on see üks põhjustest, miks album on üsna otsinguline ja eklektiline; evides nii Kate Bush'i ja Jane Siberry edvistavat kunstilise popi tundlikkust, samas flirtides ka ämbientpopiga, milles peegelduvad unenäopopi ja kingapõrnitsemise kauged kajad. Üllitise alguses lajatatakse eksperimentaalelektroonilise taiesega ("Recline Me"), mis kontekstuaalses plaanis paneb lihtsalt õlgu kehitama. Võtame teadmiseks, et artist oskab helisid abstraheerida. Iseenesest hea lugu, ning selles suunas võikski artist edasi liikuda. Kokkuvõtvalt laseb Geraldine Snell paista ülepakutult omaenda agoonial ja estetismil, mistõttu kompositsioonides on natuke liiga palju (läppunud) õhku ja surve puudumist -- tulemuseks on segu, mis on korraga kassikullana veetlev ja lämmatav. Siit ongi britil hea edasi minna -- banaalsused ja lapsused kõrvale jätta, et süvitsi kunsti sukelduda. Seda enam, et tegu on mitmekülgse kultuuritegelase (lisaks filmitegija, kirjanik) kolmanda albumiga. No ei ole mõtet ennast edasi korrata! 6.5 (6.0-8.0)

[Teaser of the day] Sternenspringer - Infra Map


  • Ambient techno
  • Glitch-techno
  • Electronic music
  • IDM

Artist: Sternenspringer 
Release: 2022
Label: tonAtom
Year: 2024

[Teaser of the day] Le Crapaud et La Morue - Planète vive


  • Progressive rock
  • Psychedelic
  • Neoprogressive rock
  • Art rock

Release: Sur le ciel
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Le Projet Ardéchois - Comme Autrefois


  • Raggamuffin
  • Electronic music
  • Dubtronica

Release: Dubectomie
Year: 2013

[Teaser of the day] Ahrien - Pulstar


  • Space music
  • Experimental electronica 
  • Electronic music
  • Progressive electronic 

Artist: Ahrien
Label: Mahorka
Year: 2024

[Teaser of the day] Ejler Berry - Itsy Bitsy UFO


  • Lo-fi
  • Space age pop
  • Primitive pop
  • Art pop
  • DIY
  • Electronic

Artist: Ejler Berry
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

2/13/2025

[Teaser of the day] Bwanastones - Lamed Wufniks


  • Experimentalism
  • Spoken word
  • Sound art
  • Industrial music
  • Ambient
  • Musique concrète 
  • Freeformfreakout
  • EAI 
  • Post-psychedelic
  • Free jazz
  • Improvised music
  • Avant-garde 

Artist: Bwanastones
Release: Lamed Wufniks
Label: zh27
Year: 1987

[Teaser of the day] Altanez - Mañana Es Mejor


  • Punk rock
  • Ska
  • Brass punk
  • Art punk

Artist: Altanez
Label: Rojo y Negro 
Year: 2012

[Teaser of the day] Idol - transparent 温泉


  • Electronic
  • Dreamwave 
  • Organic electronica 
  • Yacht pop 
  • Vaporwave 

Artist: Idol
Release: 熱帯入力
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2015

[Teaser of the day] LoBit - Ninja Disput


  • Tracker music 
  • Bitpop
  • 8-bit 
  • Electronic music 
  • Chiptune

Artist: LoBit  
Year: 2008

[Teaser of the day] Ak'chamel - Mountain of the Sleeping Lady


  • Free folk
  • New Weird America
  • Electronic 
  • Psychedelic
  • Avant-folk 
  • Experimental folk

Artist: Ak'chamel
Year: 2013

2/10/2025

Reversed Bear Trap -- Psionic Youth (2023)




pan y rosas discos/pan y rosas discos 

  • Avant-garde 
  • Hip-hop 
  • Electronic music 
  • Rap
  • Sampledelic 
  • Free jazz 
  • Grime 
  • UK garage
  • 8-bit
  • Freeformfreakout 
  • Avant-hop 
  • Experimentalism 
  • Minimal synth 
  • Psychedelic 
  • Experimental hip-hop 
  • Breakcore 
  • Industrial hip-hop

See 8-looline taies on pöörane vabas vormis vormistatud taies, mille üheks instrumendiks on muuseas märgitud ka autismi. Avalugu "American Pop (Here Come the Noize)" annab juhtlõnga kätte -- suicidelik minimalislik sündimana, milles on nii pahaendelisust kui esteetilist hullumeelsust. Sama malli järgi on produtseeritud ka "Tetsuo and The Drainers 3", millest saab võimsa heliseina najal püsti seisev eksperimentaalne hip-hop number. Olles ühtaegu veidi infantiilne ja sutt manipulatiivne, toorest igatsusest ja raevukast kirest täidetud, on see võitlus tasase ja steriilse elu vastu -- võimendades aistinguid ja suumides emotsioone. Sellele 8-loolisele on sisse istutatud hävitamise möire, kuid see ei ole tühipaljas nihilism: see on püüe sundida kuulajat tundma -- päriselt, sügavalt, võib-olla isegi valusalt. Teda kannustab raev selle vastu, mis on liiga sile, liiga puhas, liiga ohutu. Tema looming on protest toonitu ja steriilse argireaalsuse vastu -- see on ohtlik, toores ja täis elu. Selle kõige all on sügav igatsus kirgliku, põletava elusolemise järele. See on ka kaootilise (heli)süsteemi iseorganiseerumise näide: esmakuulamisel näikse lood erinevates suundades lõhkuvat, ent rohkem kuulanuna moodustuvad korrapärased mustrid. Sarnaselt elu kui evolutsioonilise protsessiga: algselt küll väga erinevatesse helisegmentidesse ja rütmidesse mattunud, ent viib lõpuks korrastatud ja elujõuliste tervikute tekkeni. See on moraalne ja aus muusika, kuivõrd ei teki kordagi kahtlust küsida selle muusika usutavuse järele; või tunneksid hiljem piinlikkust lausutud kiidusõnade pärast. 8.0 (7.5-9.0)

Out Level -- Strange Sounds Can Make A Man Happy (2010)



Justnotnormal

  • Ambient 
  • Progressive electronic 
  • Glitchtronica 
  • Post-rock 
  • Experimental electronica 
  • Electronic music

See album esitab ämbientmuusikale väljakutse, keeldudes sulandamast üheks ühtlaseks, lõputult voolavaks helimassiks. Selle asemel on siin katkestusi, hüppeid ja ootamatuid tonaalseid muudatusi, mis loovad progressiivse elektroonika esteetikale omase dünaamilisuse. Kui Brian Eno nägi ämbientmuusikat kui funktsionaalset ja tähelepandamatut, isegi mööbliesemega võrreldavat objekti, siis siin albumil on selgeid momente, kus heli nõuab kuulaja tähelepanu -- olgu selleks kitarrikõla ootamatu ilmumine ja võimutsemine ("Epílogo") või helimaastiku tektoonilised kõikumised. Muusika atmosfääriline kvaliteet on siiski vaieldamatult ämbientlik, kuigi mitte ilmtingimata rahustav ega passiivne. Mõned palad peegeldavad valgust justkui jäämäed eredas päikesepaistes -- helid on säravad, kuid samas jahedad, tekstuurid hüperrealistlikud. See paralleel meenutab kohati Sven Grünbergi varaseid elektroonilisi töid, näiteks tema helimaailma filmis "Hukkunud alpinisti hotell", kus sünteetilised kõlad loovad korraga nii tuttava kui ka müstilise keskkonna. Meditatiivne pulsatsioon ja elektrilised sähvatused eitavad üks-ühest kategoriseerimist. See tähendab, et album ei ole pelk "õhk ruumis" -- see suudab olla ka teekond, narratiiv või isegi omamoodi audiovisuaalne hallutsinatsioon. Kuuleme muusikalist tekstuuri, mis on hüplev, fragmentaarne ja kohati lausa katkestatud, nagu oleks see loodud kollaažitehnikas või lähtutud glitch-esteetikast (jah, sageli võiks seda muusikat kirjeldada raudritsikate laulmisena alumiiniummetsas). Helidega luuakse õhustikku, mis ei ole pelgalt taustaks, vaid lavastab keskkonda ja atmosfääri. See muusika ei eksisteeri lihtsalt taustana, vaid tõmbab kuulaja oma maailma, viies ta kuhugi, kus heli ei ole mitte ainult kuulmise, vaid ka ruumi avardamise ja valguse külvamise teema. Tõsi jah, esteetiline diapasoon jääb lõppkokkuvõttes veidi ahtaks. 7.5 (7.0-8.0)

2/09/2025

Gagi Petrovic -- Music for Dance and Theatre 2011-2024 (2025)



Moving Furniture

  • Art music 
  • Experimentalism 
  • IDM 
  • Avant-techno 
  • Experimental electronica 
  • Conceptual 
  • Micronoise 
  • Abstract 
  • Avant-electronica 
  • Glitchtronica 
  • Sound art

Gagi Petrovići uus kogumik, mis hõlmab 13 aasta jooksul loodud muusikat teatrile ja tantsuetendustele, on mitmekihiline ja piire kompav. Tema stiili on keeruline üheselt määratleda, mistõttu selle plaadi puhul võib rääkida helimaailmade kogumikust, mis ulatuvad abstraktsest elektroonikast kuni elektroakustiliste tekstuurideni, põimides endasse nii popmuusika struktuure kui ka postindustriaalseid ängistusi. Petrović mängib tasakaalu ja kaose piiril. Ühest küljest on siin tuttavlikke rütme, mis võivad meelde tuletada IDM'i ja tehno struktuure, teisalt on siin lammutamist ootamatu müra või glitch-elementidega, muutes muusika justkui omaenda dekonstruktsiooniks. Ta ei karda ka meloodiat, kuid see ilmub pigem hetkeks -- kui kuulaja võiks oodata mingit maandust, kas hääbub või rändab kõledale elektroakustilisele maastikule, abstraktsiooni ning postindustriaalsesse ängi. Huvitavamad hetked kogumikul on need, kus inimhääled tõusevad esile. Need pole klassikalised vokaalpartiid, vaid väljendusrikkad häälitsused, mis kõiguvad ekstaasi ja valu piiril. Need hääled, sageli moonutatuna või "helivigadest" ussitatuna, võimendavad teose intensiivsust ja emotsionaalset laetust veelgi; võimendades tundeskaalat veelgi, muutes mõned palad peaaegu füüsiliselt tajutavaks. Plaadil leidub ka loodushelisid, mis ilmuvad justkui vastandina linlikule kõledusele, pakkudes kuulajale hetkelist rahu. Ometi ei ole need loodushelid kuigi idüllilised, vaid pigem hallutsinatoorsed -- justkui mälestused loodusest, mitte loodus ise. Negatiivse poole pealt tooksin välja, et helisündmused, mis siin aset leiavad, on liiga lineaarses järjestuses (justkui museaalidena) esitletud; teisisõnu, samaaegseid sündmusi, mis võiks luua uusi helikombinatsioone ja sünergiat, ei ole siin kuigi palju. 7.5 (6.5-8.5)

[Teaser of the day] Yoko Absorbing - Free Future


  • RIO
  • Avant-rock
  • Free jazz
  • Art rock
  • Improvised music
  • Fusion
  • Dada music
  • Ambient rock
  • Experimental rock 
  • Avant-prog 

Year: 2010

[Teaser of the day] Fritz Gessler - dream (3)


  • Abstract
  • Post-industrial 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Dark ambient 
  • Avant-garde 
  • Sound art
  • Microtonal 

Year: 2024

2/08/2025

[Teaser of the day] nula.cc - as it rises


  • Drone
  • Acousmatic music 
  • EAI
  • Sound art
  • Experimentalism 
  • Abstract 
  • Musique concrète 
  • Dark ambient 
  • Avant-garde  

Artist: nula.cc
Year: 2020

[Teaser of the day] Alice Mediocre - eu100vc


  • Electronic 
  • Experimentalism 
  • Plunderphonics
  • Slushwave 
  • Easy listening 
  • Sampledelic
  • Avant-garde 

Artist: Alice Mediocre 
Release: Monstrinha
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Asshole Galaxy - Hallucinatorum


  • Electronic music
  • Kraut-techno 
  • Post-industrial 
  • Industrial techno

Release: Collapse
Label: Mahorka
Year: 2024

[Teaser of the day] Domynikas Niaura - Palaima


  • Ambient rock 
  • Field recording 
  • Electronic
  • Post-rock 
  • Art rock

Release: Palaima
Year: 2019

2/06/2025

[Teaser of the day] In Vitro - Dismnesias


  • Electronic music
  • Kosmische Musik 
  • Avant-electronica 
  • Minimal synth 
  • Progressive electronic  

Artist: In Vitro
Label: Soundphere
Year: 2024

[Teaser of the day] Mombojó - Solidão


  • Slacker rock 
  • Psychedelic pop
  • Dream pop
  • Alternative pop
  • Indie pop 

Artist: Mombojó
Year: 2024

[Teaser of the day] Françis Baume - RV - Dans le Capitole à 200 à l'heure


  • Avant-garde
  • Spoken word
  • Conceptual 
  • Electronic 
  • Sampledelic
  • Radiophonic art
  • Experimentalism 

Year: 2024

2/04/2025

[Teaser of the day] Graffiti Mechanism - Animal Rights


  • Avant-garde 
  • Ambient
  • Microtonal 
  • Electronic 
  • Experimentalism
  • Lowercase

Release: pod
Year: 2008

[Teaser of the day] Echo_TM - Dub culture


  • Dancehall
  • Electronic music
  • Dub
  • Raggamuffin

Artist: Echo _TM
Release: Dub Culture 
Label: Afterbeat
Year: 2005

[Teaser of the day] Bobby Marleni - Filet Mignon


  • Disco house
  • Electronic music
  • Funk house
  • Club dance

Label: Monofónicos 
Year: 2017

Jumar -- That distinctive light beyond the walls, or that’s what I thought it to be (2025)



pan y rosas discos/Bandcamp

  • Microtonal 
  • Experimental electronica 
  • Post-industrial 
  • Avant-garde 
  • Abstract 
  • Musique concrète 
  • Glitchtronica
  • Experimentalism 
  • Drone 
  • Avant-electronica 
  • Sound art

Jumar'i albumi pealkiri osutab platonistlikule püsiva ja kaduva, tõelise ja näiva, pärisideede ja maiste asjade dualismile. Kahesus, millel on suund ja allikas -- luues eeldused ihalemiseks, liikumiseks ning muutuseks. Sellist eelhäälestust luues sukeldub kuulaja kahte ulatuslikku kompositsiooni, mis kokku kestavad ligi 55 minutit. Esimene, 35-minutiline "Disconcertingly Ordinary", on oma nimele vaatamata kõike muud kui tavaline. Lugu rullub lahti abstraktse, mehaanilistest kordustest koosneva ülesehitusega, mis tasapisi omandab selgemaid piire, ehkki jääb alati abstraktse vormi piirimaile. Siin leidub sõmerjaid helisid, mis justkui edastaksid looduslikke protsesse maha keeratud kujul läbi mikroskoobi läätsede. Kuulaja tunneb end olevat keset helikeerist, mis paisub ja muundub, kaasates droonmuusika kihte, modulaarsüntesaatorite tekstuure ning maavärinalaadselt nihkuvaid heliplatoosid. Mingis universumis võib-olla kirjeldatakse seesugust muusikat psühhedeelsena. See on keerukas, kuid hästi tasakaalustatud kompositsioon, mille eksperimentaalsus ei muutu ahistavaks, aga samas ei jää ka lahjaks, vaid kutsub uurima ja avastama. Teine pala, 19-minutiline nimilugu, on esmapilgul kergemini haaratav -- siin domineerib ämbientlik kulgemine, mis voolab rahulikult, peaaegu meditatiivselt. Kuid loo teises pooles hakkab maastik muutuma: ilmuvad esile kriipiva mikromüra osakesed, mis aegamööda tihenevad, ka lisanduvad konkreetheli elemendid; kuni viimased kolm minutit muutuvad sisuliselt düstoopiliseks helifantaasiaks. Inimhäälte kostumine vaevu läbi selle tiheda rägastiku võimendab veelgi seda tundmust. Mõistuspäraselt erutav ja ärritav. See viimane lõik heidab justkui pilgu tagasi avapala eksperimentaalsele jõulisusele. Kokkuvõttes on "The Time Is Out Of Joint" oskuslikult tasakaalustatud album, kus eksperimentaalne helide avastamine kohtub ämbientmuusika rahustava tekstuuriga. Jumar ei sunni kuulajat tingimata kaosele alistuma, vaid pigem kutsub teda aeglaselt muutuvasse helimaailma sukelduma, kus iga nihkumine ja moonutus peab paradoksaalselt olema läbimõeldud ja vajalik. 8.0 (7.5-8.5)

2/03/2025

[Teaser of the day] Yoshiwaku - Gulag's Victims Memorial


  • Avant-garde
  • Drone
  • Psycho-acoustic 
  • Post-industrial 
  • Micronoise 
  • Electronic 
  • Experimentalism 

Artist: Yoshiwaku 
Release: UFO Stalker
Year: 2025

[Teaser of the day] Hills West - Sonsun


  • Chilltronica 
  • Ambient 
  • Electronic 
  • Ambient pop
  • Downtempo 

Artist: Hills West 
Release: Glare
Year: 2007

[Teaser of the day] Pecus - Clavis 1


  • Electronic
  • Post-classical
  • Algorithmic music
  • Improvised music 
  • Conceptual 

Artist: Pecus
Release: Claves II
Label: Djezmusic 
Year: 2024

2/02/2025

[Teaser of the day] Bonnie Mercer - Bad Astrology


  • Reductionism 
  • Ambient noise
  • Avant-garde 
  • Noise rock 
  • Experimentalism

Year: 2024

[Teaser of the day] mbmk - ghost in wines


  • Ambient techno 
  • Electronic music 
  • Techno pop

Artist: mbmk
Year: 2015

[Teaser of the day] 4T Thieves - Swings And Circles


  • Organic electronica
  • Electronic 
  • Ambient pop

Artist: 4T Thieves
Label: Mahorka 
Year: 2024

Jean Ray -- Le Refuge (2019)



Audiotalaia/Archive.org/Bandcamp

  • Post-classical 
  • Ambient 
  • Electronic music 
  • Ambient drone 
  • Microtonal 
  • Post-minimalism 
  • Dark ambient
  • Experimentalism

See album asub kusagil ämbiendi ja postklassika piirimail, skaleerides ja oskuslikult doseerides dünaamikat kahe sarnase stiili vahel. Mis täpsemalt eeldab stiilide piiride tunnetamist ning noile iseloomulike tunnustega oskuslikku ümber käimist. Ühelt poolt rulluvad üle kuulaja tummised orelihelid aeglaste helilainetena -- need ei ole pelgalt atmosfääri loovad taustad, vaid kannavad endas peaaegu kiriklikku suursugusust. Samal ajal või pärast seda ilmnevad helipildi teises otsas mikroskoopilised elektroonilised fraktaalid, mis surisevad ja sädelevad peeneks hööveldatud helikildudena. Peenekoelised ämbientsed droonakordid ilmuvad kusagilt, võtavad võimust ning seejärel vajuvad läbi pealispinna, luues ja muutes albumi dünaamikat fantastiliselt hästi. 5-loolise albumi rütmiline ülesehitus tugineb kordustele, mis on kohati hüpnotiseerivad, kohati positiivselt pealetükkivad (või ongi see üks ja sama). Need lummavad fragmendid sunnivad kuulama. Näiteks loos "FrankSlide" kaotab artist peaaegu kontrolli loo alguse üle -- heli tagasisidestus võimendub viimase piirini, ent naastakse elegantselt hüpnootilistesse kordustesse. Loos "Grand Corbeau" sisenetakse tumeduse sfääridesse, milles pahaendelise häälutamise saatel sukeldutakse hoopis süngematesse sfääridesse -- et mitte öelda, et see on satanistlik finess. Albumi tugevus peitub selles, kui hästi see töötab just siin ja praegu (eeldusel, et ämbientmuusikast ei tasu oodata revolutsiooni) – helide sulam, mis ei paku ehk maailmamuutvat elamust, kuid täidab ruumi ja teadvuse viisil, mis on ühtaegu emotsionaalselt rahustav ja teisalt intellektuaalselt irriteeriv. Lõpulugu "Ursus Arctus Horribilis" kõlab imetabaselt; näide sellest, kuidas iga album peaks lõppema. Kurb ja ülendav ühtaegu (nagu The Smiths'i "I Won't Share You"). Moonutades Charles Bukowski öeldut, et me ei palu ju õnne, vaid vajame lihtsalt vähem valu. Lõpuloo kontekstis näib siinkirjutajale, et vajame justnimelt seesugust kõditavat hingevalu. 8.5 (8.0-9.0)

~ jon patch ~ -- Pacific Blossom (2024)



Dawn of Darkness

  • New Age 
  • Progressive electronic 
  • Art rock 
  • Electronic 
  • Ambient rock 
  • Organic electronica
  • Progressive rock 

See album on kummardus ajale, mil elektrooniline muusika püüdis korraga olla nii transtsendentne kui ka kergemat kuulamiskogemust pakkuv. Siin sulanduvad 70ndate lõpu ja 80ndate alguse New Age’i mõjud pehme progressiiv- ja kunstroki esteetikaga, moodustades tervikliku, sujuvalt voolava helimaastiku; parimatel hetkedel joondudes tangerinedreamiliku ruumielektroonikaga. Helipilt on täis helendavaid sünteetilisi akorde, mis ei häbene 80ndate juustusust. Mõnes loos kerkivad esile õhulised robertfrippilikud kitarrikäigud, mis ei pooseta, ent lisavad tervikusse särtsu. Täpsemalt kitarriroll on pigem õhuline ja impressionistlik -- need ei ole rokilikud rifid ega ka jätsulikud elemendid, vaid pigem kunstroki esteetikast lähtuvad laiendused. Albumi helikeel on läbimõeldult terviklik, vältides liigset eksperimentaalsust. Oluline ei ole mitte ekstreemsuste otsimine, vaid ühtse atmosfääri hoidmine. Isegi kui mõned meloodiad võivad olla ettearvatavad, on nende mõju justnimelt selles, et nad kinnistavad kuulaja meeleolu. Olles ühtlasi ka kosmiline tähendab see, et ruum on korrastatud, st korrapärane ehk kosmeetiline. Kosmos on kosm(eet)iline. Mis samas ei tähenda, et eksperimentaalsemaid hetki üldse siin ei oleks -- lihtsalt jäädes eelpoolmainitud kontseptsiooni varju on see edukas taktika jagada asjad seesugusesse proportsiooni (Sakuraku-nimelises kompositsioonis esitletakse abstraktseid helindeid ja antiemotiivset lähenemist. "Blossom - A Title Screen" jahmatab keskaegse flööti soleerimisega mahedate loodushelide keerises). Kokkuvõtvalt ei ole see revolutsiooniline kuulamine, aga pole ka pealiskaudne nostalgia. Pigem on see hoolikalt kureeritud pilguheit minevikku -- ajastusse, kus muusika võis olla korraga nii õrn kui suursugune, nii rahustav kui ka elevust tekitav. Artist ei suru peale, vaid loob ruumi. Iga kuulamisega album avardub millekski suuremaks ja kvaliteetsemaks. 8.0 (7.5-8.5)

[Teaser of the day] How Much - untitled 1 (accretion)


  • Electronic 
  • Guitar ambient 
  • Experimentalism
  • Improvised noise
  • Post-psychedelic 
  • Dungeon synth 
  • Avant-garde
  • Musique concrète 
  • Dungeon drone 

Artist: How Much
Year: 2024

[Teaser of the day] Pruna - Locus 0


  • Conceptual 
  • Algorithmic
  • Electronic
  • Minimalism

Artist: Pruna
Release: Locus
Label: Djezmusic 
Year: 2024

[Teaser of the day] Douglas Fugazi - Mar de las Nubes


  • Tech-house 
  • Electronic music 
  • Deep house 

Label: Monofónicos 
Year: 2025

2/01/2025

[Teaser of the day] Pedigree - Curse Control


  • Industrial rock 
  • Post-metal 
  • Industrial metal
  • Avant-metal

Artist: Pedigree 
Release: The Recidivist 
Year: 2024

[Teaser of the day] Sven Phalanx - Thunderbolt


  • Minimalism
  • Drone
  • Microtonal
  • Electronic 
  • Avant-garde
  • Post-psychedelic
  • Experimentalism 

Artist: Sven Phalanx 
Release: Hypnotized
Label: Mahorka 
Year: 2024

[Teaser of the day] felsteg - Every Star May Be A Sun For Someone


  • Avant-pop 
  • Psychedelic
  • Baroque pop
  • Art pop 
  • Indietronica 
  • Art pop
  • Electronic 
  • Sampledelic 
  • Experimental pop

Artist: felsteg
Release: Hold
Label: djummi
Year: 2024

1/31/2025

[Teaser of the day] Fibersound - Somehow


  • Drum and bass 
  • Electronic music 

Artist: Fibersound
Release: Nowhere 
Year: 2023

[Teaser of the day] Innocent Darkness - Invocamus deos


  • Electronic 
  • Avant-garde 
  • Dark ambient
  • Post-industrial 
  • Dark wave 

Year: 2024

[Teaser of the day] Makunouchi Bento - Kakurenbo


  • Avant-garde 
  • Electronic 
  • Fourth World
  • Ambient jazz
  • Art music 
  • Musique concrète 
  • Experimentalism 
  • Ambient
  • Acousmatic music 

Release: Saloane SCRUM
Year: 2025

1/23/2025

[Teaser of the day] Au.B. - Negative Force


  • Avant-garde 
  • Electronic music
  • Improvised music 
  • Experimentalism

Artist: Au.B.
Year: 2024

[Teaser of the day] Hans Castrup + James Hill - A Generated Kind Of Balance


  • Experimentalism
  • Musique concrète 
  • Avant-garde 
  • Free jazz
  • Electronic 
  • Improvised music
  • Cool jazz

Label: Mahorka 
Year: 2024

1/22/2025

[Teaser of the day] Okinawa Lifestyle - Exit Version


  • Electronic pop
  • Ambient pop
  • Chilltronica 
  • Synth-pop
  • Post-chillwave 

Release: Sunstorm
Year: 2020

[Teaser of the day] Iliaque - Heliaque


  • Breakbeat
  • Alternative dance 
  • Psychedelic 
  • Electronic 
  • Jungle
  • Indietronica 

Artist: Iliaque
Release: Fractal
Label: Picpack
Year: 2021

[Teaser of the day] Big Blood - No Rain


  • Experimental pop
  • Ambient pop
  • Minimal synth
  • Post-pop 
  • Electronic music 
  • Art pop 
  • Avant-pop 

Artist: Big Blood
Year: 2024

1/21/2025

[Teaser of the day] Gnyonpix - Space Colony


  • Tracker music
  • 8-bit
  • Chiptune
  • Electronic music
  • Bitpop

Artist: Gnyonpix
Release: Hyakunenme
Label: MiMi
Year: 2024

[Teaser of the day] Krzho - Pimp 2


  • Trance
  • Electronic music 
  • Tech-electro 

Artist: Krzho
Label: Bump Foot 
Year: 2008

[Teaser of the day] HeAD - Bicolor 1


  • Post-industrial 
  • Acousmatic music 
  • Avant-garde 
  • Electronic 
  • Musique concrète
  • Experimentalism

Artist: HeAD
Year: 2024

[Teaser of the day] Neuf Meuf - spijo (featuring Alja Lipar)


  • Avant-pop 
  • Electronic 
  • Ambient pop
  • Indietronica
  • Art pop
  • Shoegazing

Artist: Neuf Meuf
Release: Ontitled EP
Year: 2013

[Teaser of the day] Black Market Brains x Humanfobia - ▲ Mater Lachrymarum ▲


  • Drag house
  • Electronic music
  • Newbreed 
  • Dark wave
  • Witch house  

Year: 2024

[Teaser of the day] CASTEX - S3T3 - Pedagogía del sonido


  • Electronic music 
  • Spoken word
  • Tekno
  • Hi-NRG 

Artist: CASTEX - S3T3
Release: TECNOASUAR
Label: Pueblo Nuevo 
Year: 2024

1/20/2025

Rudemares -- Yggdrasil (Verđandi II) (2024)



pan y rosas discos/Bandcamp

  • Free jazz 
  • Avant-jazz 
  • Experimentalism 
  • Improvised music 
  • Avant-blues 
  • Hard bop 
  • Post-bop 
  • Improvised noise

Alexis Perepelycia (elektroonika), Luis Conde (altsaksofon) ning Ramiro Molina (elektrikitarr) doseerivad ekstaasi mõõdetud täpsusega, alustades hillitsetult, liikudes ning lisades kihte ja mustreid intensiivsemas tempos. Tundub, et selle tormilise (ratsionaliseeritud protsess loomulikult!) jätsu kehandi all roomab bluusi laama tänu Ramiro Molina slide-kitarri manipulatsioonidele. Hea muusika eelduseks on instinktide olemasolu, st nälg midagi ise ära teha, omada usku ja elujõudu. Õppida ja kogeda seda, mida veel pole suudetud teha. See on sageli põhjuseks, miks paljudel ansamblitel ja artistidel on esimesed albumid kõige elujõulisemad. Kui valida elujõu ja rafineerituse vahel, siis valiksin esimese. Seda 13-loolist taiest kuulates - neid leidlikke helilahendusi, intensiivseid sõna otseses mõttes raskusjõu all ägavaid kooskõlasid ja siis stiihiliselt üksteisest (osaliselt) lahtimurdvaid osiseid nautides - elab trios müüt jätsu jätkuvast väljendusrikkusest ja uute territooriumite koloniseerimisest. Meeste mängus on pinge, pillide helid lähenevad ja suubuvad üksteisesse. See on ühtse löögirusikana sellesinatse jätsu müüdi rafineerimine. 8.5/10

The Hirundu -- Quernmore! (2022)




Pitch And Putt/Bandcamp

  • Avant-blues 
  • Experimental rock 
  • Lo-fi 
  • Avant-garde 
  • Deconstructed music 
  • DIY 
  • Psychedelic 
  • Freeformfreakout 
  • Noise rock

Inglase Johnny Crewdson'i muusikaline muutumine on alati tugevas turbulentsis olnud; sellele vaatamata kõiksugu stilistilised reinkarnatsioonid on reeglina veenvale alusele laotud. Seekord mängib ta bluusi, kuigi jah, see kõik on tinglik nimetamine kuivõrd lõikub nii müraroki kui bluusi dekonstrueeritud vormiga -- alatihti venides ja kiirenedes, eemaldudes ja tagasisidestudes, seeläbi kehastades pigem plaadimängija manipulatsiooni (midagi sellises suunas, nagu näitas suunda Neu! oma teisel albumil viis kümnendit tagasi) kui taotledes mainitud stiili autentsust. Õige kah, jah, kuna manerism on museaalse lähenemise osa ning teisalt kindlasti kuulumata Crewdson'i eksperimentaalsesse veregruppi. Teisalt jälle autentse bluusi koodi kuulub vajadusel muda ja liiva söömine nii, et hambakantsud järel. On mida kuulata. Kohati laseb endas täiesti pöörase looma lahti ("No Scope For Biscuits?") 8.0/10

1/19/2025

Interpretace -- Ich kann ohne Esel nicht sein (2024)





Noise Margin

  • Avant-garde 
  • Industrial music 
  • Experimentalism 
  • Post-psychedelic 
  • Neoclassical 
  • Electronic

Viljakate Tšehhi industriaallegendite-kultuseksperimentaatorite järjekordne taies avab taas kitsukesi uurmeid ning võimendades nähtamatuid perspektiive ja pelki nihkeid. Kui see teos oleks mõne (konventsionaalse) rokkansambli repertuaarist pärit, siis räägitaks ilmselt üleminekuperioodist. Industriaalmuusikas seda probleemi pole -- võetakse seda, mida võtta annab. Teisalt see lähenemine kahtlemata esitab väljakutse teha sidusat teost ning vältida pealiskaudsust ja pelka eklektilisust. Kultuurijäätmete kuhjamine ja ümbertöötlemine, avatud situatsioonide loomine ja selles dogmaatilise identiteedi edasilükkamine. Nii et -- kes või mis on see eesel, kelleta rühmitus ei saa hakkama. Vastused võib-olla peituvad eri žanrites ja meetodites, mida siin kasutatakse nihete teostamise ja protsesside juhtimise platoodena, et vältida kategoriseerimist ning luua konstruktiivset meelesegadust. 8.0/10

[Teaser of the day] Argo, Burke, MacDonald, MacGlone, Robertson, Sappho - Just Show Up


  • Experimentalism
  • Electro-acoustic 
  • Improvised music 
  • Avant-garde 

Artist: Argo, Burke, MacDonald, MacGlone, Robertson, Sappho
Year: 2024

[Teaser of the day] mōshonsensu - Confluent


  • Experimental techno
  • New Age
  • Electronic music
  • IDM  
  • Ambient techno

Release: V/A: Vision
Year: 2024

[Teaser of the day] Rat Covenant - Black Hilted Knife


  • Black metal
  • Blackened death metal 
  • Black'n'roll

Artist: Rat Covenant
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

Okmiracle -- New Old Loops (2024)



Bandcamp

  • Post-rock 
  • Modern classical 
  • Indietronica 
  • Glitchtronica 
  • Experimental rock 
  • Clicks'n'cuts
  • Cinematic 
  • Electronic 
  • Ambient 
  • IDM 
  • Glitch-techno 
  • Experimental electronica

Mida võib eeldada muusikast, mille eesmärgiks on kõnelda läbi kunagi valminu ja liikuda seeläbi uutele tasanditele. Kas need on ikka uued tasandid? Need on tautoloogilised küsimused, kuivõrd inimesele kui lennuvõimetule loomale tähendab kuhugi jõudmine eelnevalt loodu najal edasi liikumist. Eelnevaid treppe ja teid on külluses, mida mööda liikuda. Ka kultuur on treppide ja astmete ning püramiidide skeem, tõsi, mille tippu jõuavad vaid geeniused. Konkreetsel juhul vanad klaverimuusika klotsid, mille sagedusi on siia-sinna sikutatud viisil, et tulemuseks ei ole mitte ainult uus kaasaegne klassikaline muusika, vaid sellest kasvavad välja stiihiline ämbient, atmosfääriline rokkmuusika ning hetktõrgetest laetud tehnomuusika/intelligentne tantsumuusika. Rokk- ja klassikalise muusika struktuurid on lammutatud, manipuleeritud ja uuesti kokku pandud viisil, et uuendatud tekstuuri pragude ja avauste kaudu siseneda elektroonilise muusika lõpmatusse (ehkki see lõpmatus ja liikumine võivad olla näilised, kuivõrd jääb valitsema tunne apoorilisest kulgemisest -- sirutatakse tiibu, luuakse mulje liikumisest, kuigi lõppude lõpuks jäädakse ühte kohta pidama). Ja see on hästi õnnestunud! 8.0/10

Superplasticfantastic -- Atlas (2024)



discos sentimiento

  • House pop 
  • Alternative dance 
  • Club dance 
  • Electronic pop 
  • Italo disco 
  • Easy listening 
  • Techno pop 
  • Disco house

Ebaõiglus valitseb universumit. Iga olend toitub mõne teise agooniast; hetked kihutavad nagu vampiirid aja aneemia peale; maailm on nutunõu. Selles tapamajas on käte kokkupanemine või mõõga tõmbamine sama asjatud žestid. Nõnda väitis üks Rumeenia filosoof. Võib-olla sellele morjendavale kirjeldusele vastukaaluks sobib see 9-looline lustakas, pealiskaudne ning kergemeelselt rütmikas taies, mis kehastab elu kui diskosaali, elu kui sünteetilise disko pidu. Pidupäeva viisil, et justkui homset ei eksisteerikski. Diskomuusika, mis oli hüljanud pärisorkestrid ja -pillid ning asendanud need süntesaatorite ning sekventseritega; liikudes retrolikes valgusvihkudes 80ndate alguse ja 80ndate lõpu stiiliarengute vahel. Italo disko, hauss ning tehno kohtuvad, sulandudes ja pildudes valgusküllaseid helke. 7.0/10