Blogiarhiiv

7/28/2025

Low Lands -- Hollow Limestone Hill (2025)




Bandcamp

  • Musique concrète 
  • Lo-fi 
  • Drone 
  • Avant-garde 
  • Acousmatic music 
  • Free folk 
  • Experimentalism 
  • Post-psychedelic 
  • Drone pop 
  • DIY 
  • Found Sound 
  • New Weird Britain 
  • Ambient

12-loolisel albumil asub kunstnik helirännakule "õõnsa lubakivi künka" otsa; olles filtreeritud läbi eripärase läätse, koosnedes välisalvestustest, modulaarsest sünteesist, majapidamistarvetest -- allutatuna helikollaaži koodile. Artisti loomingus on vähem narratiivi, kogu kupatus näikse lahti rulluvat pigem unenäona. Sellisena, mis on selgem kui tõde ning teisalt absurdsem kui jubedaima propagandisti sonimine. Üllitise loomise tõukejõuks sai kunstniku nägemus „vanast kuningast, kes näeb und maa all magades“. See mõistestik rullub lahti heliliste tekstuuride lugematutes kombinatsioonides, ent nende kütkestav koosmõju jääb kestma. Kuulajatele tutvustatakse iseäralikke universumeid, mille asukate häälepaelad on seotud elliptilisteks sõlmedeks, kes küll sumisevad inimkeeli, ent ikkagi tähendust hajutavalt. Taamal võib kuulda helisid, mille päritolu tõestamise vajadus oleks ilmselt tingitud vaid hingerahu säilitamise vajadusest. Need tumedad, maa-alused elemendid on oskuslikult põimitud iidse maailma helidega -- tuule sosinad ja lainete kahinad toovad ühelt poolt kuulaja tagasi reaalsusse, ent teisalt viivad kuulaja mugavustsoonist välja. Taoliselt nagu suur meister David Lynch sidus ebamaise triviaalsega, tüüne rahutukstegevaga. Tahtlike katkestuste tekitamine „igapäevaste“ helide kaasamisega toob esile kunstniku piiripealse ruumi -- sellise, kus iidne ja igapäevane eksisteerivad koos, kus unistused segunevad reaalsusega, kus õndsus põrkub õudusunenägudega. Sügav ja sugestiivne tunne, et kuulaja on lõksus kusagil maailmade vahel. Maailmad, millede piiritlemine ja mõtestamine on niigi kaelamurdev ülesanne. Eksperimentaalmuusika, ämbientsete helimaastike, eksperimentaalfolgi ning kontseptuaalkunsti austajad leiavad siit endale ankurdavat -- kuigi jah, eluterve fragmenteeritus on sellesse tervikusse juba loomuldasa sisse kodeeritud. See on tunnistus heli võimest kutsuda esile keerulisi narratiive ning emotsionaalseid seisundeid, isegi ilma traditsioonilise jutuvestmiseta. Mulle kohati meenutab see taies teise briti - Hanetration'i - esteetikat. Ning mingil äraspidisel viisil kaigub nende muusikas ka Penguin Cafe Orchestra vaim. Või kui äraspidine see ikka võib näida -- PCO ilu ja lumm reeglina vallandusid ka ebatavalisest. 8.5 (8.0-9.5)

[Teaser of the day] Lustre Flux - Xylophone Escalator


  • Disco pop
  • Plunderphonics 
  • Electronic 
  • Easy listening
  • Dance pop 
  • Sampledelic

Artist: Lustre Flux
Release: Special Sauce
Year: 2017

[Teaser of the day] Philippe Neau & pm - A Silent Coffee for Dale


  • Ambient 
  • Post-industrial 
  • Electronic music
  • Organic electronica 
  • Conceptual 
  • Experimentalism  

Artist: Philippe Neau & pm
Year: 2025

[Teaser of the day] SkyTwoHigh - [Ghost]


  • Ethnotronica
  • Avant-garde 
  • Vaporworld
  • Electronic music
  • Experimentalism

Artist: SkyTwoHigh
Year: 2025

7/27/2025

Yoko Absorbing -- Элементы технического рисования (2008)



Proc-records

  • Experimentalism 
  • Experimental rock 
  • Psycho-acoustic 
  • Avant-rock 
  • Dada music 
  • Musique concrète 
  • Noise music 
  • Glitchtronica 
  • Acousmatic music 
  • Improvised noise 
  • Twang 
  • Post-minimalism 
  • Americana 
  • Dub

Mihhail Lezin'i ning Jevgeni Haritonov'i 23-looline album oleks ilmne enesetapp, kui artistid selle loomisel enesekindlad ei oleks olnud. Grindcore-albumi puhul number 23 ei oleks mõistagi probleem. Kui eelmises arvustuses osutasin sellele, et muusika võib muutuda imalaks, minnes sügavale inimhinge piiluma, inimehinge põhjast võib vastu paista see, mis ikka kipub põhja vajuma. Teisalt -- esimesi lugusid luulanuna ning tandemi varasemalt kuuldud kraami arvesse võttes võib tabada see oht, et liigutakse teisse äärmusesse -- hakatakse kummardama digitaalset luukeret, hüljates vaimsuse ja hinge. Sellega külgnev probleem on heli põhiliini ning erandite suhe -- kuivõrd viimased suudavad mahendada niigi psühhiliselt (üle)laetud fooni, pakkudes endid maandamisvarrastena -- sealjuures vähendamata (suurendades) albumi kvaliteeti. Vene tandem teeb asju õigesti, kuna joonestamise elemendid albumi lõppedes ei tundu olevat kuidagi üle koormatud; vastupidi -- väga hästi on tasakaalustatud eriliste lugudega; albumi pikkus tundub justkui taanduvat kaheksa-üheksa loo pikkuseks. Erisuste tugevus hoiab eemal tüütust ja tüdimust. Kohati muutub asi täitsa lõbusaks -- näiteks kui droonivad digitaalsed tõrkehelid saadavad filmilinalikku Amerikaanat-vesternirokki -- tekivad kahtlused, et kas see natuke jaburaks ei muutu või! Tõsi, lugu on hea, eelpoolmainitust kvaliteet ei lange. Ilmselt müraelement osutab ideede ja reaalsuse vahelisele paratamatule veast tulenevale nihkele. Võib-olla seegi, et joonestades tegija käed saavad pliiatsiga määritud - mille jäljed jäävad ka paberile (ning kustukummi kasutamine on pilti veelgi halvendanud). Ju see ongi horisontaalne arhitektuur nagu pealkiri osutab. Isegi kui eristust pakkuvaid vahepalu ei oleks, oleks H-L'i müra piisavalt vaheldusrikas, katmaks ära erinevate emotsioonide spektrit -- manipuleerides tundmusi nii hõreda digimüra kui tummise pruuni ja musta müraga. Lugu "Close Up" kutsub esile väga ekstaatilise kogemuse; ja väga ekstraatiline kogemus kahtlemata on väga hea! Teine keskne sammas on "Closed Zoom", mida sisse juhatav vinguv kitarrimüra kiiresti taandub, mille aseme võtavad üle transsi manavad suguharulikud rütmid kaasaegses masinlikus täpsuses. Üksteist minutit järjest antakse kuuma! Tõsi, enne lõppu näidatakse heli väändumise ja struktuuri kokkulangemisega, et ka masinad ja inimesed selle taga muunduvad. "Enclosed" kõlab nagu Geezer Butler looks müriseva bassimänguga vundamenti keset kiduvat maastikku, milles teda pidevalt katkestab jeekim elik hüplev helipuue. Loo "False" pealkiri ütleb iseenesest kõik -- kergemeelset meloodiat ohjab delay'st ja reverb'ist seestunud (eksperimentaal)dub, otsides loo edenedes üha enam mürasfäärist liitlast. Irooniline ja mõjus. Mõnes loos tundub, et lihtsalt mikrofon on torgatud pingestatud pilvesfääri, milles vastandlike laengutega osakesed üksteisega jõudu proovivad. Elekter ja pinge levivad sealt alumistesse kihtidesse. Kokkuvõtvalt tuleb möönda, et tegu on lemmikalbumiga neilt, olles nutikas, provokatiivne, võimalik et ka eneseirooniline. 9.0 (8.0-9.5)

[Teaser of the day] Vivianne Project - Der Frau


  • Experimental techno
  • Electronic music 
  • Click techno
  • Minimal techno
  • Avant-techno 

Label: Textone 
Year: 2004

7/26/2025

Anonym 150 -- InLeaflets (2014)



Nowaki Music

  • Modern classical 
  • Organic electronica 
  • New Age 
  • Post-classical 
  • Ambient pop 
  • Contemporary classical 
  • Cinematic 
  • Found Sound 
  • Downtempo

Anonym 150 ehk Sergei Pogorelov'i (SP) 9-looline taies, mis on üllitatud jama välja filtreeriva Prantsuse netiplaadifirma Nowaki Music all, osutab eelduslikult, et on oodata kvaliteetset kõrva- ja ajutoidet. Antud juhul lisandub ka emotiivne aspekt, kuivõrd tegu on uusklassikalise taiesega. Mitte päris seesugusega, mida koos sümfooniaorkestriga suurel laval esitatakse, vaid Max Richter'i paarikümne aasta tagustest üllitistest hoo sisse saanud elektroonika ning ämbientmuusikaga flirtimine. Klaveriakordid ja keelpillid kannavad ja edastavad oskuslikult emotsioone. Kuulates lugusid "Crystal Air" ning "Erased", makstakse hinge lõikavate viiulitega tänuvõlga Itaalia (filmimuusika)maestrole Ennio Morricone'le. New Age-muusika - mis on mugandus osaliselt klassikalise muusika traditsioonist harmoonia- ja meloodia tasandil - loojad mängisid sageli hea ja halva maitse piiril, alatihti kaotades orientiiri ning langedes banaalsesse elektroonilisse adaptsiooni. 70ndate lõpu ja 80ndate alguse ajastuvaim kahtlemata sundis üha enam kättesaadavamaks ja digitaalsemaks muutuvat elektroonikat kasutama (katsetusliku elektromuusika oluline käilakuju Delia Derbyshire - kes ise ehitas masinaid - osutas, et masstootmisse viidavad süntesaatorid lahjendavad elektroonilist muusikat. Ka SP ei suuda alati püsida sealpool "head", süstides aeg-ajalt nukrutseva alatooniga, ent juustuseid klaveripassaaže ning lamedaid rütme. Juustusupp on vahelduseks hea, ent jääda seda pidevalt kas laiskusest või mingil muul põhjusel helpima, on mage). Elektroonilist muusikat ei saa iseenesest mõistetavalt võtta "heana" -- eeldusel, et see on teistsugune ning rohkete võimalustega. Just sellest tulenevalt tuleb elektroonilisse muusikasse suhtuda kompromissitult. Teisalt artisti õigustuseks tuleb mainida, et kaasaegne trendidele - selle teadlikkuse olulisuse teadmisele - allutatud inimene ongi võõrandunud - ei ütle, et kõigist emotsioonidest, ent võib-olla just neist, mis sellest muusikast välja voolavad. Samas see ei ole ka lõpuni paika pidav vabandus -- me teame, et seesugune muusika võib teistsuguse lähenemise ning teistsuguste helidega tasakaalustamise korral kõlada teravamalt ning suunitletumalt. Pöördudes tagasi eelpoolmainitud legendi hoiatuse manu -- elektroonilised tööriistad võivad viia pigem etteaimatavate kui murranguliste helitekstuurideni. Tõsi, albumi lõppu kaunistavad loid "Panorama" ning "Remained Glare", kus ninetatud tingimused on meisterlikult ellu viidud. 7.5 (6.0-8.5)

[Teaser of the day] Proiekt Massage - da ne zaspimo


  • Post-rock 
  • Electronic 
  • Avant-rock 
  • Jungle
  • Alternative dance 
  • Freeformfreakout
  • Improvised noise 
  • Experimental rock 

Label: No Source
Year: 2013

[Teaser of the day] Floating Mind - Perturbations Neuronales


  • Minimal techno
  • Electronic music
  • Techno pop

Release: Particules
Label: MonoKrak 
Year: 2011

[Teaser of the day] Jeff Bennett - Doubting Faces


  • Tech-house
  • Deep house
  • Electronic music 
  • Club dance

Artist: Jeff Bennett
Label: Epsilonlab 
Year: 2004

[Teaser of the day] Patrick Walker - Sterile Knot


  • Deconstructed club
  • Avant-techno 
  • Click techno
  • Electronic music
  • Glitch-techno 
  • Micro-techno 

Label: Avionix
Year: 2005

Death Rite -- The Sacrifice Of The Shadow (2025)



Rat Covenant/Bandcamp

  • Blackened death metal 
  • Black'n'roll 
  • Crust punk
  • Death metal 
  • Raw black metal

Oled kuulajana olukorras, kus igal viimasel kui ärkveloleku sekundil sunnitakse dehumaniseerimist sulle peale. Sind viiakse järelvalvega kambrisse, mis asub kaheksa meetri kaugusel elektritoolist. Välja saad kahel moel: elektritoolile minnes ja kirstus. Aga sa siiski pääsed -- elusana. Oled hiljem kompromissitu tõejagaja, sust on küpsenud tõesti hea ja hooliv inimene, teed palju heategevustööd ning õpetad inimesi. Ent krohv mõradel hakkab tasapisi pragunema -- sa jood lihtsalt selleks, et purju jääda; ning ajad meelemürgi mõju all jaburat verbaalset paska suust välja. Kurjus pesitseb sinus ning ajab juuri fassaadi all seni, kuni ruumi enam ei ole, plahvatades kuulajale näkku. Sa liigud turvalisest varjupaigast eemale. Pahaendelisus õilmitseb. 11-looline raske metall on siin väga rokenrolli suhtumisega. Või siis pahupidi pööratult -- surma- ja mustmetalli energia ja suhtumisega rokenroll surub end lagunemise äärele. Järeleandmatu käiguga sünkjas energia valgub väljapoole ruumi kuulaja ümber, ent füüsilised piirid on ees (või on ühe ajaühiku kohta liiga palju välja paisatavat informatsiooni - teeb sama välja) -- õhustik on kõhe. Verekoerte lõrin läheneb ning lõks tagaaetava ümber on sulgumas. Soos on maod ja alligaatorid (olenevalt kohast); ning kui neid ei olegi, siis kindlasti pahatahtlikud muda õgivad vaimud tahavad su hinge ja skalpi. Nõnda see kiires tempos kappav ning valikuid ja mälupilte sassiminekuni vahetama sundiv vägivald kulgeb -- andmaks mõista, et kõige lõpuks jääb järele mingi ebamäärane tundmus luhtunud lootustest ning tarbetust energia kulutamisest. Oleks, mida ohverdada -- järeleproovimise rõõm muutub rõõmutuks refleksiks. 7.5 (7.5-8.5)

Interpretace -- visio Mundu (2025)




Noise Margin

  • Avant-garde 
  • Micronoise 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Psycho-acoustic 
  • Industrial music

Tšehhi (Boheemia) kombo Interpretace'i 2-looline album on tunnistus nende kestvast pärandist kohaliku industriaallegendina; kollektiivina, mis on sepistatud kommunistliku repressiooni sulatusahjus. Mõneti paradoksaalne on, et Nõukogude Liidu satelliitriikides sõnakuulmatute tagakiusamise julmus ületas esimese oma. Ning Tšehhoslovakkia ei olnud mingi erand -- kuigi jah, Rumeenia ja Albaania võimude sõgedused ületasid kõiki. Neile, kes on bändi ajalooga tuttavad, ei ole teps mitte üllatav, et see väljaanne säilitab kriipiva, piire kompava kõla, mis tõenäoliselt oleks trotsinud John Peel'i pettumust, põhjustatuna talle läkitatud raudse eesriide artistide lamedusest. Tõepoolest, Interpretace'i muusika on hoopis teistsugune. Kondenseeritud pinge (st pinge, millele on provokatiivselt paar lisavinti veel peale keeratud) loomisel on nad meistriklass. Müravad lained tõusevad ja langevad, luues helimaastiku, mis on korraga kaootiline ja hoolikalt kontrollitud. Valdavalt infantiilne prääksumine - justkui kadunuks esteetiline orientiir debiilistumise faasis -, et seejärel sirgjooneliselt valjuks pööriselektroonikaks käänduda. Nende põrgulikku mängu juhib intellektuaalne haare, mis põimub läbi nende helikoe ning annab vormi toorele, peaaegu ürgsele energiale. Ometi tungib selle intellektuaalse ranguse ja kompromissitu esteetika all igasse nooti mürgine meeleheide. See pole lihtsalt kunstiline valik; see tundub nagu ühiskondliku trauma püsiv mõju, otsene kaja nende kujunemisaastatest rõhuvate režiimide all. Nende nooruse toores ängistus, mida elati riikliku kontrolli varjus, on noaga lõigatav. Interpretace'i distantseerumine ja isoleerumine Praha muusikamaastikust oli ka selge hoiak nende kompromissitust kangekaelsusest, ning see vaim on jäänud samaks. Isegi aastakümneid hiljem keelduvad nad järele andmast konventsioonidele ega ole valmis lahjendama, ammugi mitte asendama radikaalseid valikuid. Tõeline kunstiline terviklikkus, mis on sündinud vastupanust, saab mitte ainult ellu jääda, vaid ka õitseda. See on hädavajalik kuulamismaterjal kõigile, kes otsivad muusikat, mis esitab väljakutseid, provotseerib ja lõppkokkuvõttes sügavalt resoneerub ajaloo kestvate armidega. Iseendaga võitlemine ongi kõige viljakam, kuigi tulutum ettevõtmine. Mida muud nad peaksidki tegema? Tantsumuusikat vanuigi ei-tea-kellele? Aga nad püüavad teise (hiigel)loo lõpus dub'i leiutada oma parema äranägemise järgi. Tõepoolest, prääksub küll, ent olemata ei part ega muu lind. 8.0 (8.0-8.5)

7/25/2025

[Teaser of the day] Other Eyes - Year of the Hare


  • Garage rock 
  • Noise pop
  • Rock'n'roll
  • Indie rock 
  • Psych-rock
  • Alternative rock 

Artist: Other Eyes
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

[Teaser of the day] Hinterheim - Broken Promise


  • Post-rock 
  • Alternative rock  
  • Art rock 

Artist: Hinterheim 
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2023

Floating Mind -- Magenta (2025)



MonoKrak/Archive

  • Techno pop 
  • Tech-electro 
  • Club dance 
  • Deep techno 
  • Ambient techno

Taaskord saab nautida 3-loolist hüpnootilist tehnopoppi Šveitsi maalilise looduse esiplaanil. Genf'i muusik ning MonoKrak'i-nimelise netiplaadifirma vedaja Roberto Vitali (RV) paarikümne aasta pikkune teekond süvatehno produtsendina jätkub varasema loomingu ja kogemuse peenhäälestamisega. Pealkiri osutab fantoomvärvitoonile, mis asub punase ja sinise värvi vahepeal, ent millel puudub kindel ning teistest eristav lainepikkus, mistõttu puududes ka värvispektrist. Inimaju tajub seda optilise illusioonina, kui tuleb sünteesida omavahel sinist ja punast valgust. Punane toon osutab soojusele ja energiale ning sinine kaemuslikkusele ja sügavusele. Tõepoolest, vastavalt väsimatult pulseerivad rütmid vahelduvad jahedamate süntesaatoripassažide ning kummituslike sõnakordustega. Justkui oleksid Düsseldorf'i robotid õppinud magusamalt manama, väljendama peent melanhoolset irooniat, mis vihjab sügavamale, ehkki digitaalselt vahendatud, ent emotsionaalsele maastikule. Sellel „uue“ ja „vana“ elemendid tantsivad rahutut, ent eneseteadlikku suurejoonelist valssi. Selle EP vaieldamatult lopsakas ja hüpnootiline võlu kutsub kuulajat heliruumi, milles kaigub lugematute möödunud aegade algoritmide ja eri kohtade lähenemiste spektraalne kaja. Hüpnootiline kvaliteet ei ole pelgalt korduse funktsioon, vaid ka selle pideva päritolu helilise erinevuse funktsiooni edasilükkamisena, hoides küll kuulajat pidevalt mõistmise veerel, ent jõudmata kunagi täielikult kohale. Tehnopopi loomupärane mehaaniline täpsus määratletud rütmide ja programmeeritud järjestustega loob sujuva voolu illusiooni, mis loomuldasa suhestub tagasi tehnoloogilise tekke vaieldamatusse, peaaegu kirurgilisse täpsusse. Ent ilma muutusteta selles puuduks ka täpsuse kontrollimise funktsioon ja algupära; millest omakorda kasvab välja ühe või teise tegija käekiri. 8.0 (7.5-8.0)

[Teaser of the day] Voracious Carcass - putrid corpse seething retched fumes


  • Electronic
  • Cybergrind 
  • Goregrind 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

[Teaser of the day] Vaders Orchestra - Life In The Future


  • World music
  • Experimental rock 
  • Psychedelic 
  • Electronic
  • Post-industrial
  • Industrial rock 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Hanetration - Glint


  • Avant-electronica 
  • Experimental techno
  • Electronic music 
  • Experimental electronica 
  • Avant-techno 

Artist: Hanetration 
Release: Axis EP
Year: 2025

[Teaser of the day] diigitae - banane plantain


  • Avant-garde
  • Ambient
  • Micronoise 
  • Electronic
  • Ambient noise
  • Experimentalism

Artist: diigitae
Release: Lipmisa RIP
Year: 2025

7/24/2025

Jumar - That distinctive light beyond the walls, or that’s what I thought it to be (2025)



pan y rosas discos/Bandcamp

  • Electronic 
  • Drone 
  • Post-industrial 
  • Avant-garde 
  • Musique concrète 
  • Ambient drone 
  • Electro-acoustic 
  • Kosmische Musik 
  • Ambient 
  • Abstract 
  • Sound art 
  • Space music 
  • Micronoise

Kaks pikka lugu (üks 35 minutit ning teine 19 minutit) osutavad sellele, et tegu ei ole teps mitte popmuusikaga. Avalugu algab eikusagilt; sugenevad helid, mille puhul on raske mõista, et kas tegu on produktsioonist ekstraheeritud "praagi" või täissulis helinditega. Teekond algab vaikusega, tühjusega, kuhu mitmekäänulised helifragmendid aeglaselt triivivad. Nende segadusse ajav olemus loob kohe kütkestava, ent samas mõnevõrra häiriva tooni -- kohati paugub, kriibib, mullitab, koost laguneb -- võttes igasugu kujusid. Kõigub ühest kanalist teisse pahaendeliste sündijurakate raskuse all. Roostet õgiv postindustriaalne helind, mille sagedusspektrit laiendatakse, ent samas ka kuulajale suunatud vastuvõttu veidi mahendatakse konkreethelide ning elektroakustiliste maanduspatjadega. Mainitud algfaas tundub toore, intuitiivse heli uurimisena, mis ei püüagi tavapärase muusika piiridesse mahtuda -- lähenemisnurk ning algajend on erinevad. Teose edenedes läheb see sujuvalt üle tumedaks ja kummitavaks droonmuusikaks. Resonantsed toonid kutsuvad esile intuitiivseid kujundeid, mis on ühtaegu nii abstraktset laadi kui ka meenutavad midagi ürgset. Hiljem - ennekõike teises loos (aga juba avaloo viimases veerandis - saab kuulaja osa sulnist ämbientmuusikast. Siiski-siiski -- sulnidus on tinglik, kuivõrd kosmilistes sfäärides on tajutav pinge kõikumine -- see on pärand ning ühendav lüli avaloost, osutades üleminekule kaootilisest faasist puhastustsüklisse. Lisaks on ühendavaks sümboliks lugude vastandlik ülesehitus -- mis tähendab seda, et lõpetav lugu lõppeb avaloo algusega sarnases orkestreeritud helikaoses. 8.5 (8.0-9.0)

7/23/2025

[Teaser of the day] Nac/Hut Report - Trzecia Część Dnia


  • Shoegazing
  • Electronic 
  • Post-psychedelic 
  • Experimental electronica 
  • Avant-rock
  • Noise rock
  • Glitchtronica 
  • Avant-electronica 
  • Art rock

Year: 2020

[Teaser of the day] Paris Angels - Release


  • Madchester
  • Alternative dance
  • Psychedelic 
  • Dance rock
  • Alternative rock 
  • Indie rock

Artist: Paris Angels
Release: Eclipse
Year: 1992/2015

[Teaser of the day] Natural Snow Buildings - The Drowned Church


  • Free folk
  • Post-psychedelic 
  • New Weird France
  • Drone folk
  • Chamber folk
  • Hauntology
  • Avant-folk 
  • Experimental folk
  • Ambient folk
  • Dream folk 
  • Weird folk
  • Post-folk 

Release: Aldebaran
Label: Vulpiano 
Year: 2016

7/22/2025

[Teaser of the day] Christian Dantas Bomfim Pereira - Metamórficas C, olhARvore (Ocidental)


  • Electro-acoustic
  • Avant-electronica 
  • Electronic music 
  • Experimentalism
  • Experimental electronica 

Release: Ensaios I
Label: Hamfuggi
Year: 2025

[Teaser of the day] Cage.Log - ___._______


  • Electronic 
  • Experimental pop
  • Chopped and screwed
  • Seapunk 
  • Avant-pop 

Artist: Cage.Log
Release: Wacko_
Label: Mlem
Year: 2024

7/21/2025

[Teaser of the day] Whalt Thisney - Randomwalk


  • Post-classical
  • Micronoise
  • Modern classical
  • Ambient pop
  • Electronic
  • Avant-electronica
  • Experimental electronica

Artist: Walt Thisney
ReleaseBhakthis
Year: 2018

Ciudad de Tar -- Liminal (2025)




Pueblo Nuevo

  • Post-rock 
  • Electronic 
  • Art rock 
  • Cinematic
  • Ambient rock 
  • Progressive rock 
  • Progressive electronic

Tšiili duo loodud 8-loolise instrumentaaltaiese pealkiri viitab künnisele. Künnis ehk lävi osutab vahe-peal olemisele -- miski, mis on liikunud oma (endiselt) kohalt, ent viibib veel teel, olles üle-minevalt uueks seisundiks muutumas. Kitarride, trummide, elektrooniliste klahvpillide ning klarnetiga mängitud 41-minutiline üllitis põhineb valdavalt lummavatel kordustel, milles ometi on piisavalt pikkust ja ruumi motiiviarenguteks -- seda teed läbides domineerib ekstaatiline kõrgustesse püüdlev kitarr. Marco Avilez'e (kitarri)mäng on tõsiselt võluv -- mis vaatamata suurejoonelisusele väljendub heli ulatuse ja suuruse eredates muutustes: parim näide on "Glaciares", milles kitarridega samaväärset rolli etendavad José Tomás Molina mängitud süntesaatorid Berliini koolkonna parimate traditsioonide vääriliselt. Sellel kõigel on filmilinalik kvaliteet man; seades end tahtmatult imetluse objektiks, kuidas lihtsalt instrumentaalmuusika sugestiivse jõu abil võib maailma (st inimeste mõtteruume) vallutada. Kitarristi mäng evib samaaegselt nii ambientseid tekstuure ja pastelsust kui ka kõrvetavaid, agressiivseid ning aeg-ajalt dissonantseid helisid, mis metatasandil ometi üheks sulniks dünaamiliseks tervikuks sulandub. Justnimelt vastandite olemasolu -- nende vastasmõju ning läbipõimumine annavad kitarridele sügavuse ning taiesele sisu. See ei ole pelk kõrvutamine; see on süntees, mis loob ainulaadse ja sidusa helimaastiku. Künnise mõiste osutab ka pingele ning selle vabastamisele -- tšiillaste taies õitseb pinge ja vabanemise, korra ja kaose, valu ja ilu üleminekute väljadel. See vastandlike jõudude pidev koosmõju annab nende muusikale keerukuse, emotsionaalse resonantsi ja kestva mõju. 8.5 (8.0-9.5)

[Teaser of the day] Osiris Saline - Rise


  • Shoegazing 
  • Garage rock
  • Alternative rock 
  • Psychedelic 
  • Indie punk

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2017

[Teaser of the day] Seikkailija - Paenimme


  • Fantasy music
  • Electronic music
  • Dungeon synth 
  • Ambient 

Artist: Seikkailija
Release: Seikkailu
Label: BACN/EKV
Year: 2022

[Teaser of the day] Drill Folly - Bittersweet Escape


  • Avant-electronica 
  • Sound art
  • Electronic music
  • Experimental electronica 
  • Post-minimalism 

Artist: Drill Folly
Year: 2013/2024

7/20/2025

EidosCognitio -- A Pathetic Lounge Act (2021)



Etched Traumas

  • Experimentalism 
  • Acid jazz 
  • Spoken word 
  • Ambient
  • Organic electronica 
  • Electronic music 
  • Avant-garde 
  • Sound poetry 
  • Nu jazz

Venetsueellase Alejandro Betancourt'i (AB) kahelooline (kokku 12 ja pool minutit kestev) taies Etched Trauma-nimelise netiplaadifirma all on igati tore vaade ämbientmuusikale (ise ma teda selles nii väga ei kahtlustakski, ent autor ise väidab, et on tugevalt mõjutatud nimetatud stiilist). Kui Brian Eno nägi mainitud stiili kokku sobitumas korteri interjööriga, siis AB sellise väljavaatega ilmselgelt ei nõustu -- kui kuulata neid lugusid, siis iroonilist pealkirja kandva sissejuhatava nimiloo happeelektronjätsuga - kuigi album algab hispaania keeles õhkava meesterahva jutustusega vee tilkumise saatel kusagil fantaasiamaailma lunastavates koobastes (siinkirjutajale meenub neid helisid kuuldes jutustus amfiibinimesest; teisalt ka paar aastat tagasi Buh-nimelise plaadifirma all välja antud Venetsueela elektronmuusiku Oksana Linde 80ndatel produtseeritud muusika pealkirjaga "Aquatic and Other Worlds") - liigutakse sundimatult väikeste muutuste saatel üha eksperimentaalsemate keerdudega platoodele. Jätsupõhine kainus ning külgetõmbejõud liiguvad ringiga tagasi alguse sulnidusse; lõpuloos "Pepe" antakse roheline tuli ühelt poolt sõnapõhistele manipulatsioonidele ning teisalt tollestsinatsest sõnalisest osast hakkab koorduma kajadest ja heli kaldenurgast moondunud helikänkar, mis evib nii avarat ruumi kui avalat eksperimenteerimist. Igati lõbus kuulamine, mille eelduslikult võimalikele produtseerimise jämedatele visanditele vaatamata ei kaota ei orgaanilisust ega loomupära. Ju siis nii peab olema, et ämbientmuusika ilmutab siin heliliste krutskite vahendusel; teiste stiilide ämmaemandana -- ikka mänguliselt kaudselt ja teravmeelselt. 8.5 (8.0-9.0)

[Teaser of the day] Cousin Silas & Maximum Movement Theatre - Timeships


  • Progressive electronic 
  • Kosmische Musik 
  • Ambient
  • Electronic music
  • Space music
  • Cosmic synth 

Year: 2025

[Teaser of the day] Miguel Gil - Una montañita de calcio,


  • Avant-electronica 
  • Electronic music
  • Lowercase
  • Power electronics
  • Experimental electronica 

Artist: Miguel Gil
Year: 2025

[Teaser of the day] Substak - re


  • Experimental electronica
  • Abstract
  • Electronic music 
  • Lowercase
  • Avant-electronica 
  • Reductionism

Artist: Substak
Year: 2025

La Plume -- Untitled (2004)



20kbps

  • Ambient 
  • Lo-fi 
  • Electronic music 
  • Lobit 
  • Techno pop 
  • Club dance

Šveitsist pärit netiplaadifirma 20kbps'i esimeseks üllitiseks oli Hakin Basar'i "Fuck Fantasy" detsembri lõpust 2002. aastal. See oli see aasta, mil The Flaming Lips lõi fantaasiaküllase meistriteosega "Yoshimi Battles the Pink Robots" nii mõndagi popi- ja rokimaailmas uperkuuti. Eks pop ja rokk põhineb niikuinii suuresti müütidel (sageli need eristavad muusika asemel üht artisti teisest), mille fantaasiaid saab uppi lüüa uute samasuguste, ent löövamatega. Sul võib ju kõige kaunim nägu olla, aga pead aru saama, et ka sina sured millalgi. Nii et fantaasiate kuradile saatmine ei tähenda iseenesest sellest loobumist. Isegi siis, kui üllitist ümbritsevat potentsiaalset infohulka minimeerida maksimaalselt -- La Plume kohta ei tea, kes projekti juhib; üllitanud vaid kaks samanimelist ("Untitled") teost, millest esimesel kandsid kõik lood "Untitled" nime; ka käesoleval kannavad neljast loost kolm sama osutust. See võib ka osutada aastatuhande vahetusega kaasnenud pohmelusele -- tehnoloogiline moolok ei kukkunud iseenda raskuse all kokku, süsteemid jätkasid toimimist ja arenemist; ent teisalt kõiksugu prohvetid ennustasid kadu seoses tehnotsivuiisatsiooni arenguga. Midagi heideti kalkuleeritult kõrvale, ent teisalt uued võrsed võtsid jõudsalt vedu. La Plume otsib selles virvarris enda anonüümseks taandamisega lihtsalt varjupaika, osutades sellele, et ükskõik mis tema ümber ka ei toimuks, tema suhe ümbritsevasse on võrreldav ööklubi ülakorrusele eksinuna hoone alakorruselt hingele oluliste helimustrite kuulmist -- küll vigasena (või filtreerituna), läbi lae metallarmatuuri ja betooni -- madal heliresolutsioon ja virvendav pinge kvaliteedis, ajutised katkestused helivoos (kas kuulaja enda kahtlustest tingitud psühhilise pinge või päriskatkestuste tõttu; või siis reaalsus suuremal või vähemal määral seguneb fiktsiooniga). Siit kuuleb räsitud ämbienti, laiali vajuvat tehnot -- ühelt poolt loomupärane trotslik hoiak, ent teisalt seeläbi ka manipulatiivne akt üle popkultuuri erinevate tähendusväljade. 7.5 (7.0-8.0)

7/19/2025

Laurent Avizou -- rêve d'amazone (2019)



Nowaki Music

  • Improvised music 
  • Psycho-acoustic 
  • Post-classical 
  • Drone 
  • Experimentalism 
  • Chamber music 
  • Avant-garde

Seda albumit võib ka võtta kui vaimsest kriisist tingitud šamanistliku kutsumusena, milles kriis laheneb inspiratsiooni täideviimisena. Muusika, mille kaheks kandvaks sambaks on ühelt poolt improvisatoorne lähenemisviis ning teisalt kammerliku muusika heliruum. Seesugune monokroomne (st toonivärvingult aneemiline) muusika võib mõningatel juhtudel osutuda suht igavaks tammumiseks, ent käesoleval juhul on keskendutud mikroskaala helide kombinatsioonide ning psühhoakustika mõjude esiletõstmisele. Kuus lugu mahutatuna natuke vähem kui kolmveerandtundi ei ole kuulajale ületamatu väljakutse. Esimesest noodist alates heidab see teos kuulajale kinda, provotseerides teda järgima selle looklevat ja sageli ebamugavat rada. See on sügav kuulmisvõimaluste uurimine, obsessiivne otsing, mis kõlab väljakutsuvana, ent tänu klaaspärlimängule on ka kütkestav. Kitarrihelid ei ole mitte niivõrd virtuoossuse tunnistuseks, kuivõrd manades esile sakilisi, roostes ning resonantseid killukesi, mis näivad olevat väljavõtted lagunemise mustrist. Need on improvisatsioonid, mis tunduvad vähem harjutatud ja kontrollitud täpsusena ning pigem toorete, instinktiivsete reaktsioonidena lahti rulluvale doseeritud kaosele. Kammerlikud karvased keelpilli katsetused kirjeldavad seda teost tõeliselt. "Turris" tundub täpse kirjeldusena, mis viitab räsitud, taltsutamata olemusele, keeldumisele lihvimisest või rafineerimisest. Tšello ei ole siin orkestri elegantne instrument; see on urisev, oigav, kohati vaikselt karjuv. Selle panus kõlab mahajäetud metalli väsimusest tingitud kolinana, pinges talade oigamisena ning kõrvale heidetud vedru äkilise, häiriva tuksumisena. Need ei ole lihtsalt helid; need on füüsilised kogemused, mis kutsuvad esile tunde, nagu seisaksid keset ära visatud tööstusprahti. Tõepoolest, nende improviseeritud numbrite kõige sügavam metafoor on seismine keset prügimäge, et mängida roostes esemetel põhinevat pingestatud kvaasisümfooniat. Iga kõlin, iga droon, iga moonutatud heli tundub tahtliku, ehkki ebatavalise noodina suuremas kompositsioonis. Ekstraheeritud skaalal midagi sellist, mida John Cale tegi enne Velvet Underground'i asutamist 60ndate keskpaigas koos ja ilma tulevaste bändiliikmeteta. See on lagunemise sümfoonia, tunnistus väljakutseid pakkuvast helist, mis tekkib vaikimisi sellest, mida võib-olla enamik peab mürafooni horisondilt tulevaks talutavaks raskuseks; samas olemata igavuse talumatu kergus. Tähelepanelikult konstrueeritud helikogemus. 8.0 (7.5-8.5)

[Teaser of the day] Juanitos - Strange Italian Song


  • Art rock 
  • World music
  • Exotica 
  • Alternative rock
  • Surf rock

Artist: Juanitos
Release: Exotica
Label: Jamendo 
Year: 2007

[Teaser of the day] Hugo Jugy - Viola Beach Way Of Driving


  • Indie pop/rock
  • Singer-songwriter
  • Slacker rock
  • Alternative pop/rock

Artist: Hugo Jugy
Release: Brain Sucks!
Label: Jamendo 
Year: 2016

[Teaser of the day] Sebastian Tomb - the guests


  • Avant-garde 
  • Psycho-acoustic 
  • Micronoise 
  • Experimentalism
  • Abstract

Year: 2025

7/18/2025

Origami Repetika -- Weasel (2008)



Proc-records

  • Chillwave 
  • DIY 
  • Lo-fi 
  • Electronic 
  • Hypnagogic pop 
  • Dreamwave
  • Glo-fi 

Oh heldeke, kolmelooline üllitis on nimetatud ühe eriti vilka looma - nirgi - järgi, kellel ingliskeelses maailmas ei ole kuigi head renomeed. Munavaras, libe sell, vingerdaja. Kuivõrd tavalise inimese teed vaevalt ristuvad nirgiga, siis ülalnimetatud osutused on puust ja punaseks tehtud salakavalate inimolendite näitel. Ameeriklane Adam Sigmund (AS) ilmselt püüab sulni helipildiga - koosnedes atmosfäärilisest pannoodest ning nostalgilistest laikudest ning madala resolutsiooniga helikiududest omakorda selles - heita ebamäärasel viisil positiivset valgust sellele kaunile loomale. AS muusika on süntees, mis manab esile kujutluspilte päikeseküllastest pärastlõunatest, varjurohketest lehtlatest ning unustusse vajunud kujutluspiltide mõrkjasmagusast nukrusest. Lood ei keskendu niivõrd erinevatele meloodiatele, kuivõrd atmosfäärilistele tekstuuridele, millest igaüks on kollaaž sätendavatest klahvpillidest ning (väga) lihtsatest biitidest. Üllitise teeb eriliseks Sigmundi võime täita seda introspektiivsust ehtsa rõõmu ning hinge pugeva nukrusega (iseäranis nimilugu). Kurbus tuleneb ilmselt ka arusaamast, et minevikku ei ole tehniliselt võimalik naasta. Kuigi paljud hüpnagoogilise popi valdkonna artistid kalduvad süngema või ebamaisema meeleolu poole, tundub "Weasel" positiivse laskumisena lapsepõlve. Paljajalu jooksmine, marraskil põlved, nõgesekõrvetustest ja sääsehammustustest tekkinud kuplad; heina sissevedu küüni, kus laste ülesandeks oli kuivanud heina madalmaks trampimine kas hüpates või saltotades. Helipaletil süütu kergus ning nostalgia kutsub kuulajaid täiskasvanuea pingetest vabanema; olevikust - sellest pilvisest ja pingelisest ajamääratlusest - väljuma ning lihtsalt helilises soojuses peesitama. Lo-fi/DIY-suhtumise korralik teostamine annab tunnistust lihtsuse ilust ja isikupärase helimaastike loomise jõust, kahjustamata kuulamiskogemust. Tegelikult see hoopis suurendab seda, pakkudes autentsust, millest digitaalsel täiuslikkusel sageli puudu jääb. Sigmundi taiest võiks nimetada võluvaks vastuoluks. Salakavalusega seostatav nimi muudetakse rõõmsaks ja koormamata helitaieseks. Salakavalaks võib-olla see jääbki, kuivõrd pealtnäha lihtne - ehk kohati suisa primitiivne - helikeel libiseb märkamatult hinge. Kõigil neil, kes otsivad õndsat põgenemishetke, nostalgilist embust ja ehtsat helilist kapriisi, tasub seda kindlasti proovida. Isegi taiese loomisaastast on midagi rohelisemat ja helesinisemat meenutada. 8.0 (7.5-8.5)

[Teaser of the day] Taras Bul'ba - Padiglione Zonda


  • Post-hardcore 
  • RIO 
  • Avant-rock 
  • Math rock
  • Neoprogressive rock
  • Art rock
  • Experimental rock 
  • Avant-prog

Artist: Taras Bul'ba 
Label: Jamendo 
Year: 2009

[Teaser of the day] The Cherry Blues Project - Dedicatoria #5


  • Experimentalism
  • Musique concrète
  • Sound poetry 
  • Improvised music 
  • Found sound
  • Acousmatic music 
  • Avant-garde  

Release: Conclusiones
Year: 2014

7/17/2025

[Teaser of the day] VPD + r3s - Radio Freedom


  • Ambient jazz
  • Nu jazz
  • Sampledelic 
  • Electronic 
  • Breaks
  • Cinematic 
  • Acid jazz

Artist: VPD + r3s
Label: Mahorka
Year: 2025

Valovoima -- Tube Amplifier (2025)



Pakkaslumi

  • Black metal 
  • Sludge metal

Soome artisti Valovoima loominguline tee žanriliselt on olnud üsna käänuline. Produtseerinud nii raskeid kui kiireid rütme - nii eraldi kui ühtaegu, liikunud kurdistavast klubimiljööst enesessesüüviva Berliini koolkonna progressiivelektroonika manu. Käesolev kolmest pikast loost koosnev üllitis keskendub raskemetallile -- seesugusele, mis leiab pelgupaiga selle äärmisemas otsas. Mustmetalli raske rifid segunemas mudametalli raske ja aeglase, ent kergelt kleepuva ja libiseva sammuga. Kas see asi meeldib või mitte? Võiks ju küsimust ümber sõnastada hoopis nõnda -- kui selle produtseerinuks seitsmeteistkümneaastane mina, kas see meeldiks keskealisele minule? Vastus oleks veidi ebalev -- taies on ju loodud täitsa standardite järgi, ent kahtlemata isikupärasest kogemusest jääb vajaka (see, mis eristaks seda tervikut teistest omataolistest). Eemuseks on, et raskust on, kolinat on, rasket sammu on; ent taamusena on tajutav, kuidas see esmapilgul veenev raskus muutub üsna varsti iseenesestmõistetavaks, muda kuivab ning koorub tanksaabastelt. Anname artistile aega atra seada -- avang on tehtud, põhitõed selgeks tehtud, ent agressiooni määra tuleb sisse pritsida ning sügavust tõrre põhjas süvendada. Materjalile tuleb anda veenev vorm. Mustmetall on impulsiivne ja kapriisne žanr, mille puhul veenev on naeruväärsest ning positiivselt mürgine pretensioonikast ersatsist eraldatud õhkõrna pimendikuga. Oleks vähemalt oodanud mõnd kuutõbist momenti, ärganuna täiskuuna õkva unest ning sisenenuna kuulaja teadvusesse kui kardinata aknasse. Plaadiümbrist kaunistav kontrabass-tuuba võinuks seda rolli pöörasemalt, vähemalt sugestiivsemalt täita. Seega järgmise albumi tegemisel paluks rohkem nii analüütilisust kui hingestatust. Järgmise korrani. 6.5 (6.5-7.0)

[Teaser of the day] Arseny Avraamov - Symphony Of Sirens


  • Experimentalism
  • Conceptual
  • Noise music
  • Modernism
  • Dystopbient 
  • Totalism
  • Field recording 
  • Avant-garde 
  • Found sound

Label: Archive.org
Year: 1922/2025

[Teaser of the day] Jo Bled - Orchestrates Strange Behaviors


  • Experimentalism
  • Musique brut 
  • Freeformfreakout 
  • Avant-garde 
  • Improvised noise 

Artist: Jo Bled
Label: Argali
Year: 2025

7/16/2025

[Teaser of the day] H-M O - The Pull


  • Avant-garde 
  • Micronoise 
  • Electronic 
  • Abstract
  • Experimentalism 

Artist: H-M O
Release: The Sea In Me
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

Natural Snow Buildings -- The Winter Ray (2004)

 


  • Post-rock 
  • Experimental rock 
  • Electronic 
  • Post-psychedelic 
  • Avant-rock 
  • Abstract 
  • Chamber rock 
  • Drone rock 
  • Post-classical 
  • Musique concrète 
  • Micronoise 
  • Ambient rock 

Üheksakümnendate lõpus alustanud Mehdi Ameziane`i (ehk TwinSisterMoon'i) ja Solange Gularte`i (ehk Isengrind'i) tandemprojekti võib arvata Prantsuse (eksperimentaal)(rokk)muusika koorekihti kuuluvaks. Praeguseks hetkeks on nad saavutanud kultusstaatuse üleilmselt. Näiteks kriitiliste muusika- ja filmisnoobide keskkonnas nagu Rate Your Music ulatub nende jälgijaskond 14 620 isikuni (see näitaja on näiteks suurem kui Suede'il, Mercury Rev'il, Travis'el, Seefeel'il, The Orb'il, Bastille'il, M People'il, Orbital'il, Curve'il jpt. Kõiksugu edetabelite - sh järgijaskonnaga - tipus troonival Radiohead'il on sääl 164 933 järgijat). Samas keskkonnas ulatub nende plaatide keskmine hinne reeglina üle 3.5, mis sealsete kasutajate pirtsakust arvestades on keskmisest kõrgem näitaja (erinevalt nt Discogs'ist, kus keskmised hinded kipuvad märksa kõrgemad olema). Käesolev topeltplaat - mille eest üks tüüp oli nõus välja käima 800 dollarit Discogs'is - hõlmab 25 lugu, mille baasiks on kitarrimuusika, ent mille pealisehituses figureerivad kõiksugu huvitavad helindid. Kitarridega reguleeritakse tingimusi, milles transgressiivsed tegurid siin-seal ilmnevad. Erinevalt traditsioonilisest rokkmuusikast ei määra kitarrid siin transgressiivset olemust. Efektiblokid, pärishelide moonutamine, simulatsioonide loomine, võib-olla ka teadlik negatsioon rokkmuusikast annavad helipildile baasi eeldustest erineva olemuse. Tavainimese teadmus traditsioonilisest rokkmuusikast ei lange kindlasti selle megaalbumiga ühte. Nende nohiklik renomee ning esinemislaad ei toeta samuti eelpoolmainitud traditsiooni. Käesolevat taiest kuulates helisevad mu kõrvus nende hilisemad taiesed, ennekõike isiklikuks lemmikuks kujunenud megaüllitised "Alpha Centauri" (2010, Vulpiano) ning "Aldebaran" (2016, Vulpiano). Hoolimata tohutust pikkusest pakkusid nood imetabast ja müstilist kuulamiselamust algusest lõpuni. Tõepoolest, plaadi lõppedes oli kuulaja unistustes jõudnud neile tähtedele. Kuigi "Winter Ray" saab mu meeltes ja analüüsikeskmes natuke madalamad punktid, siis tõsi on, et see album kronoloogiliselt oli väga hea asendus puhkusele läinud Godspeed You! Black Emperor'ile (kelle kaks aastat varasemale albumile "Yanqui U.X.O." torkavad Solange ja Mehdi nii esteetiliselt kui emotiivselt päkad silma). See andis ka aimu, mida GY!BE hakkas tegema pausilt naastes. Hea plaadi tunnuseks võib olla ka paar hitti. Siin on selleks "Bloody Snow", millel Solange laulab inimpõlglikult ja eneseirooniliselt: /This motherfucker gets out alive of this hole/
/With all these killers around/
/All these motherfuckers got out alive of this hole/
/With all these motherfuckers all around/
/There are tracks on the bloody snow
/And they are surely mine/. Võimas! Stiilselt võimas! 9.0 (8.0-9.5)

[Teaser of the day] Pasquale Maassen Vs. Peter Mummert - Ho Em Ah


  • Club dance
  • House
  • Electronic music
  • Tech-house 

Artist: Pasquale Maassen Vs. Peter Mummert

7/15/2025

[Teaser of the day] Victimes De Regime - Arise o God


  • Noise music 
  • Death industrial
  • Avant-garde 
  • Psycho-acoustic 
  • Sampledelic 
  • Post-industrial 

Year: 2025

[Teaser of the day] guska - Skips Hellhound


  • Improvised music
  • Avant-jazz 
  • Deconstructed music
  • Psychedelic  

Artist: guska
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

Pulp -- More (2025)



Rough Trade

  • Indie pop/rock 
  • New wave 
  • Alternative pop/rock 
  • Art rock 
  • Chamber pop 
  • Ork-pop 
  • Baroque pop 
  • Dance rock

Jarvis Cocker ja kompanii on tagasi pärast pea 24 aastat pausi. Eelmise albumiga "We Love Life") seoses on surnud nii legendaarsest muusikust produtsent Scott Walker (2019) kui ka bassist Steve Mackey (2023). Tõsi, Scott Walker'i puude on jätkuvalt helikeeles tunda ning Mackey on lisatud kahe loo kaasautoriks. Teisalt on Jarvis looja, kes poeedina on jätkuvalt sama oluline kui muusikuna. Tema tämber ja esitluslaad lisaks annab asjale sugereeriva jume. Ent tuleb arvestada, et 38. aastasest on saanud 61. aastane looja. Nihe, mis oli täheldatav juba eelmisel albumil (mõjutatuna terrorirünnakutest kaksiktornidele New York'is), saab siin elukogenu vaate. Võiks seda albumi pealkirja täiendada järgmiselt: "We Love Life. More". Teisalt on möödunud piisavalt pikk periood, et saaks tagasi vaadata, kuidas tema (seksi)legend on vormunud rahvasuus ("My Sex"). Tema poeesiast kumab läbi pinge kunstiloome kui protsessi ning elamise-armastuse vahel -- kuidas leida kesktee, et ei irduks elust ning seetõttu loome ei muutuks liiga kunstlikuks-vesiseks ("Got To Have Love"). Nimetatud loo kaasautoriks on Steve Mackey, mis ilmselt seetõttu meenutabki mõningaid kompositsioone tema produtseeritud suurepäraselt Arcade Fire'i albumilt "Everything Now" (2017). Loos "Background Noise" käsitletakse kahe inimese kire muutumist taustamüraks, mis on võrreldav külmkapi vaikse undamisega. Kui kaks inimest hakkavad undama sarnase helivoona, siis see tekitab dissonantsi (mus tekitas juhtme kokku jooksutamist loo algus ja lõpp -- ei jõudnud päris pikalt kohale, et see on ühest Cocteau Twins'i loost). Paljudest lugudest jookseb läbi leppimise teema -- elu teeb plaanides ja suhetes omi korrektiive, ent oluline on jääda sõpradeks-tuttavateks ühelt poolt kaablite ja bittidega ühendatud, ent sellele vaatamata (või justament tänu sellele) üksildust suurendavas maailmas. Jarvis vihjab, et reaalsust loome ikkagi meie ise - inimesed -; universum kehitab selle peale vaid õlgu, kulgedes omasoodu edasi. Üheks lemmiklooks on "Tina", mis temaatiliselt-muusikaliselt on justkui segu bändi hitist "Babies" ning Peter Sarstedt'i loost "Where Do You Go to My Lovely". Voolavad orkestratsioonid, Jarvis ning flamenkolik ülesehitus annavad asjale ajatu puute. Lõpuloos "A Sunset" möönab Jarvis, et tal ei õnnestunud kunstiga maailma muuta -- ta tõdeb irooniliselt, et tuleks õppida majandust, õppida palju raha tegema ning siis osta maailm koos valikuga. Ehk valikuga, et päikeseloojangu nautimise eest ei küsitaks raha. Üks muutus albumil on võrreldes varasemaga täheldatav -- siin puuduvad inimteadvuse sügavustesse sukelduvad eepilis-eksperimentaalsed kompositsioonid ((nagu olid "F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E", "Seductive Barry" ning "Weeds II (The Origin Of The Species")), mis olid alati albumite maasikaks. Kokkuvõtvalt nauditav taies, mille juurde on meeldiv naasta kui olulise maamärgina bändi ligi viie kümnendi pikkuse karjääri jooksul. 7.5 (6.5-8.5)

7/14/2025

[Teaser of the day] Fragile As Glass - A Home Beyond The Frost


  • Ambient 
  • Electronic music
  • Dungeon synth
  • Ambient drone
  • Space music

Year: 2025

[Teaser of the day] Elvii Marten - Daddy


  • Electronic music
  • Wonky
  • Breaks
  • Aquacrunk 

Artist: Elvii Marten
Label: Enoughrecords 
Year: 2025

[Teaser of the day] Wahn - Rashan's Wake


  • Avant-garde 
  • Post-industrial 
  • Electronic
  • Post-psychedelic 
  • Tribal ambient 
  • Experimentalism 
  • Post-minimalism 

Artist: Wahn
Release: Black Sea
Label: Mahorka
Year: 2025

Thomas Park -- Finding Love After Hours In The Foggy Night (2025)



Treetrunk

  • Improvised music 
  • Avant-garde 
  • Musique concrète 
  • Free jazz 
  • Found sound 
  • Experimentalism 
  • Field recording

Netimuusikamaailma ühe olulisema käilakuju Thomas Park'i (TP) (tema tuntuimad pseudonüümid on Mystified, Mister Vapor, Autocad; lisaks on ta vedanud enam kui 800 üllitist hõlmavat netiplaadifirmat Treetrunk) peaaegu 41-minutiline kompositsioon kolistab, mürgeldab ning joovastub nii otseses kui kaudsemas mõttes kusagil äärealadel. Ühelt poolt naturaalsus ja orgaanilisus palistavad taiest, kuivõrd põhikiht näikse olevat salvestatud rongijaamas (TP ütleb, et kusagil reisijate tunneli tumedas nurgakeses) -- teadustaja karmikoelisse kajasse sumbuv vokaal, metalli kolksumine; millele lisanduvad puhkpillide metamorfoosid (kohati meenutades jõelaevade udupasunaid) pluss klaveri soolod ning meloodika pahvakud. Kuigi siin on helisid küll, ent tühjuse moment on kandvaks disainitud, mistõttu tundub, et pigem ilmestatakse tühjust ja võõrandumistunnet, tekitades meeleheidet eksistentsialistlikul teel tumeduse südamikku. See on see, mida mõtlejad on kirjeldanud asjastamise tasandina, mille puhul objektiveeritu hakkab näima objektiveerivast ehk indiviidist lahusolevana. Nii et selle aktiga Ameerika muusik püüab mainitud võõrandumist objektiveerida elik minnes objektiveerimise-asjastamise tsüklis uuele ringile. Tõepoolest, muuta võõrandumise-meeleheiteakt pärast pikki tunde ootamist armastusaktiks on kiiduväärt. 8.0 (7.5-8.0)

[Teaser of the day] KWI - Cosmic Chaos I.


  • Industrial music 
  • Avant-garde
  • Noise music 
  • Electronic 
  • Psycho-acoustic
  • Experimentalism

Artist: KWI
Year: 1984/2025

[Teaser of the day] Substak - Multiple Stars


  • Electronic music
  • Dub techno
  • Tech-dub

Artist: Substak
Year: 2025

7/13/2025

[Teaser of the day] Ill - IIII


  • Electronic 
  • Micronoise 
  • Psycho-acoustic 
  • Experimentalism
  • Microtonal 
  • Abstract 
  • Avant-garde 

Artist: Ill
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

Silver Y -- In The Depths (2025)



Bytes

  • Ambient 
  • Experimental pop 
  • Art pop 
  • Dark wave 
  • Avant-pop 
  • Singer-songwriter 
  • Ambient pop 
  • Drone pop

Sitsiillanna Laura Caviglia (LC) on lähtunud 7-loolist albumit produtseerides järgmisest arusaamast -- selleks, et saada nägijaks, peab kõigepealt aru saama, mis asi on valgus per se -- see koosneb protsessina valguse ja pimeduse vaheldumisest, mis tähendab seda, et ka pimedus vastandina on selle täisväärtuslik osa. See on üks eksistentsi mõistmise viisidest -- võimaldamaks eemalduda igapäevastest kannatustest, saada osaks päriselt olevast. Põhimõtteliselt on tegu tumesündi/tumelaine taiesega, milles dünaamiline tumeduse ning heledate varjude mäng püüdleb varjamatuse poole. Pikkades sündiakordides on majesteetlikku lainetamist, mis kas paisub eepiliselt ("In The Depths") või jaotavad lootuskiirekillukesi selles ("Self"). Sitsiillannale ilmselt taiese loomine oli terapeutiline protsess, mille käigus mõistmine kristaliseerus. Nii et tumeduse ja valguse vaheldumist võib mõista tõe rütmina, mille käigus indiviid väljub varjusurmast ning korjab kokku oma mina. Eelpoolmainitud valguse ja pimeduse vaheldumine ei ole üksteist väljalülitav, see ei ole täielik vaheldumine -- LC illustreerib seda ilmekalt helides, mis on täis erisuguseid helitämbreid ja -varjundeid. Kuivõrd itaallanna helikeel on minimalistlik et mitte öelda positiivselt kasin, siis see paratamatult tekitab janu sellest rohkem ammutada. Ehk on isegi nii, et liikumine tõe poole protsessina on huvitavam kui jõuda tõe järgsesse staatilisse seisundisse. Tõe poolest tõepoolest -- kui paljud meist ikka ihaldavad puhast seisundit (ka looduses - kõige eeskujus - on asjad rohem või vähem segunenud. 8.0 (7.5-8.5)

7/12/2025

Bruno Real -- Konania LP (2025)

 


  • Breaks 
  • House 
  • Electronic music 
  • Club dance 
  • Alternative dance 
  • Ambient house 
  • World music 

Möönan alustuseks, et ei ole brasiillase Bruno Real'i (BR) varasemaid albumeid (koos käesolevaga kokku 20 üllitist produtseeritud 15 aasta jooksul), mistõttu ka ei hakka curitibalase loomingulisi nihkeid ja suunamuutusi analüüsima käesoleva 13-loolise valguses. Teisalt võib üsna julgelt väita, et produtsendi oskused peaksid nende poolteise dekaadi vältel olema kristaliseerunud. Tõepoolest, see on lõbus kuulamine, mille taga on tunda elukogenud muusiku kätt. Ta mängib rütmidega, mis ühelt poolt kõlavad hõimurütmide moodsate tõlgenduste ning kaugete kajadena, teisalt toob mõõdutundlikult sisse hõrgud ämbient- ning haussmuusika tõlgendused. Ürgsetele instinktidele on antud kaasaegne tunnetus ning ohjamine -- tribalistlike impulsside tulevikku suunatus saab teoks. Kui ta kasutab mingeid žanriefekte või standardeid, siis tal näib see põhjendatud olevat, lisades sellele uue kontekstuaalse väärtuse. See on ruumi ja atmosfääri optimaalsuse kalkulatsioon, mistõttu album ei tundu koormatuna, võimaldades igal elemendil hingata ning samas orgaaniliselt panustada tervikusse. Selle kõige tulemusena tervik dünaamiliselt hingab, ent samas troopiline tunnetus ning tribalistlikud meeleolud ei aja kuulajat higistama. Asi võib mõnusalt jahutavaks muutuda -- albumi kontekstis eriilmelises loos "Otreo" unistuslikud kitarrid toovad meelde mõne transgressiivse kingapõrnitsemisbändi a la Seefeel. Peenelt graveeritud, ratsionaalselt unistatud, mõjusalt teostatud. 8.5 (8.0-9.0)

7/11/2025

[Teaser of the day] auspice - Loss


  • DIY
  • Ambient
  • Electronic
  • Experimentalism

Artist: auspice
Year: 2025

[Teaser of the day] Interpretace - (3)


  • Industrial rock 
  • Electronic 
  • Experimental rock
  • Avant-rock 

Artist: Interpretace
Release: ()
Label: Noise Margin 
Year: 2022

[Teaser of the day] Gnomefoam - Newish Newash


  • Jungle
  • Electronic music
  • Drum and bass 
  • Breakcore

Artist: Gnomefoam
Year: 2024

Andrey Kiritchenko -- Scatter Stars (2005)




-N/Bandcamp

  • Experimental electronica
  • Avant-electronica
  • Micronoise
  • Electronic music
  • Glitchtronica
  • Minimal techno
  • Avant-techno
  • Micro-techno
  • Ambient techno

Arvatavasti kaasaja väljapaistvaima Ukraina (eksperimentaal)elektroonilise muusika produtsendi ja plaadifirmaomaniku (Nexsound) Andrey Kiritchenko (AK) 4-looline 26 minutit hõlmav taies pöörab esmajoones mikroosakestele tähelepanu -- kuidas need omandavad jõu, kuidas need organiseeruvad ning võib-olla omandavad koguni elu tekkele sarnaselt kompleksse iseorganiseerumisautonoomia. Seda viimast väidet ei peaks mõistma otseselt -- pean silmas autori mõtlemist heli keskselt - mõistes helisageduste iseärasusi, võimalusi ning loogikat, seda nii eraldi kui teiste sagedustega kohtudes. Selles mõttes hakkab heli füüsiliste parameetrite läbi autorit juhtima, autorile jääb valida piiratud esteetiliste valikute piires. Samas need väited ei mööna üllitise staatilisust. Hetktõrkehelidest välja kasvanud rütmide ning pulseeriva mehhaanika taga on dünaamilisem ja pehmem elektrooniline pool, võimaldades kuulajale mitmedimensioonilist kuulamiskogemust. Lisadimensioon tekib veel makro- ja mikrorütmide vaheldumisest, muutustest -- hüpnootilisuse tekkeks ja kasvuks on oluline muutust sisaldav kordus. Püsivas sisaldub püsitus -- muutused väljenduvad süsteemi olekus. AK tugevus ilmneb selles, et ta ei loo pelka ämbienttehnot -- see on pigem süvaämbiendist ning keerulistest rütmidest kokku sobituv tinglik tehno - lahutatuna kihtideks omaks ka kihid eraldi lugudena vastavalt ämbient- ja tehnožanris väärtust. Kummastav on see, et neid nelja lugu kuulates hakkas üllitise pealkiri muutuma "Scatter Scars'iks". Ihaldades tähtedele tahab inimolend jätta selja taha armid -- nii füüsilist kui psühhilist laadi. Samuti AK muusika väljenduslaad ilmestab sellesuunalist dünaamikat -- prügist, kõdust ja armidest tekitatud heliline tervik hakkab helisevalt unistama. 9.0 (8.5-9.5)

7/10/2025

[Teaser of the day] Earth Engine - Joy Blue


  • Heavy prog 
  • Avant-prog 
  • Hard rock
  • Progressive rock
  • RIO

Artist: Earth Engine
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2016

[Teaser of the day] Jukka-Pekka Kervinen - Fragment


  • Avant-electronica
  • Micronoise 
  • Electronic music
  • Glitchtronica 
  • Glitch-techno 
  • Experimental electronica 

Release: Undeclared
Year: 2025