- Hip-hop
- Cinematic
- Breaks
- Sampledelic
- Chilltronica
- Nu jazz
- Ambient pop
- Acid jazz
- Electronic
Ütleks kohe kokkuvõtvalt selle 14-loolise teose kohta seda, et miinimumprogramm on artistil kenasti täidetud – meeleolu genereerimise ülesanne kinolinalike sämplite ja hoogsate rütmidega on õnnestunud. Ehk liigagi sujuvalt – kui teisendada tervik üksikosadeks ning uuesti üksikosad laduda tervikuks, siis midagi kaduma ei lähe. Ka midagi juurde ei lisandu. Liides osakeste ja terviku elik sisendi ja väljundi vahel funktsioneerib laitmatult. Nullide ja ühtede järjestamine kalkulatsioonis ei eelda analoogloogilist kihistuste kõrvuti olemist ja sobitamist, mistõttu pingestust ei peakski eeldama. Aga ideaalis võiks näha higi, verd ja pisaraid peegeldumas loomingulises protsessis. Pinget sämplite ja rütmide põimumises, mis käesoleval juhul on teineteisest turvalisse kaugusse sätitud. Kõik kulgeb sünkroonis nagu filmisämplite ja rütmimustrite välinäitus digitaalgravitatsioonilises väljas. Muusika võiks pretendeerida näimaks miski muu, kui digitaalvundament sätestab. Tulistada nullide ja ühtedega alusmüüri auklikumaks ja pahklikumaks. Teisalt silmates albumi pealkirja tuleb silmas pidada autori kavatsust maalida helidega valgust – eeterlikkus ja ruumilisus (kui meedium) esindavad selgust ja korrapära, konkreetseid suhteid ja prognoositavaid mustreid. Valgus ei ole siin eesmärk omaette, Eet(e)ri kui valgusjumaluse ülesanne on kõigele valgust heita ning kõikjal varjud eemaldada. Sämplivalik on väga hea, eriti murdjaloos "Fuerza de resistencia etnica". Teine tõeline takjas on "Sakada Insurekta", mis elustab Miles'i elektrilise pärandi (ikka Davis'e, mitte Robert'i – rahu kummagi hingele!). Miles'i 60ndate tüünus omakorda peegeldub nii mõneski teises loos. No on küll hea asi! Aiva kasvab ja kasvab see blocSonic-nimelise plaadifirma hoolealune.
8.0 (7.0-9.0)