Blogiarhiiv

4/12/2024

[Teaser of the day] Myrakaru - Vaikne Mägi


  • Electronic music
  • IDM
  • Ambient techno
  • Ulmetroonika
  • Downtempo

Artist: Myrakaru
Release: Tammetõru
Label: Sutemos
Year: 2008

[Teaser of the day] Minimal States - Memory Bank


  • Electronic
  • Progressive electronic
  • Ambient 
  • Experimentalism
  • Kosmische Musik

 Artist: Minimal States
Release: Liberty Hoax
Label: Test Tube
Year: 2009

[Teaser of the day] Papertiger Sound - Out Of The In Scene


  • Shoegazing
  • Indie rock
  • Dream pop  
  • Psychedelic
  • Alternative rock

Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2009

4/10/2024

[Teaser of the day] Chris E. Gray - Forever Sky


  • Electronic music
  • Psybient
  • Ambient pop

Artist: Chris W. Gray
Label: Low Sun
Year: 2012

[Teaser of the day] Nebis Nak - Rin sin alma


  • Free folk
  • New Weird Chile
  • Psychedelic
  • World music
 
Artist: Nebis Nak
Release: Hecho a Mano
Label: Archive.org/Netlabel Day
Year: 2015

[Teaser of the day] Floating Mind - Le 3ième Oeil


  • Kraut-techno
  • Electronic music
  • Deep techno
  • Kosmische Musik
  • Ambient techno
  • Progressive electronic  

Artist: Floating Mind
Label: MonoKraK
Year: 2024

4/09/2024

[Teaser of the day] Orquestra Livre Experimental Organica - Mukesh


  • Experimentalism
  • Improvised music
  • Free jazz
  • Avant-garde

Release: Sunyata
Year: 2014

[Teaser of the day] Jacques Jupiter - Lover Board


  • Electronic pop
  • Alternative r'n'b
  • Vaporsoul
  • Alternative pop
  • Psychedelic
  • Sampledelic
  • Art pop 

Label: TAKENINAKE
Year: 2023

[Teaser of the day] FirthThingsFirth - u can't fire me i quit


  • Rap
  • Electronic 
  • Sampledelic
  • Hip-hop

Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2018

Geiger von Muller - Blue Moon Frequency #5

4/08/2024

[Teaser of the day] slept. - She Loves Trees


  • Drone doom
  • Post-metal 
  • Avant-metal
  • Ambient 
  • Experimental metal

Artist: slept.
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2011 

[Teaser of the day] Dave Zeal - Scylla


  • Experimentalism
  • Electronic 
  • Ambient drone
  • Post-psychedelic 
  • Avant-garde 
  • Micronoise 

Artist: Dave Zeal
Release: Animal Craft
Label: Test Tube 
Year: 2023

[Teaser of the day] Cadu Tenório - Dream


  • Electronic 
  • Organic electronica
  • Ambient 
  • Experimentalism
  • Musique concrète 
  • Avant-garde  

ArtistCadu Tenório
Label: Sinewave 
Year: 2021

Other Eyes – Ghost Tape #9 (2023)




Bandcamp/Trash Can Dance

Noise rock Experimental rock Alternative rock Psychedelic Avant-rock Garage rock Indie rock

See kuuelooline ning 22-minutiline teos oli minu eelmise aasta üks lemmikuid rokk-kategoorias. Täpsemalt seda mürglit ei määratle mitte võimas energiakaarleek kitarride, trummide ning aeg-ajalt happeliste klahvpillide paistel, vaid meeleheide, lootusetus ning haavatavus. Kui avalugu justkui juhataks bändi sisse Sonic Youth'i, My Bloody Valentine'i ning Röövel Ööbiku ((kunati tõnupedarulik vokaal ning tämber (sic!)) patronaaži all, siis õige pea näikse ansambel mõistvat, et see ei ole mitte väljapääs, vaid hoopis tupiktee; mistõttu ansambel hakkab hulluma ning tuure juurde keerama, püüdes destruktiivse ahastusega kõike enda ümber lõhkuda, et efektiivselt ja elegantselt fookust kitsendada -- mitte oma energiat raisata ega hoogu jahutada --, et sinna kitsasse tunnelisse maksimaalselt tulistada. Ses mõttes on justkui tegu roki mässuga roki vastu ehk vastumürgiga etableerunud muusikale elik siis tegu on ehtsa rokkmuusikaga. Või kas ikka on? Äkki on nad aru saanud, et rokkmuusika ei ole enam teatud sõpruskonna kokkusaamise ning ühise tegevuse ja huvide põimumine ning teostamine, vaid omaette elu elav masin, mis kontrollib inimeste meeli, tundeid ja arusaamu. Kokkuvõtvalt traagika seisneb selles, et nad ei suuda ikkagi lõplikult veenda ning saavad ise ka aru -- sellest annab ilmekalt aimu lõpulugu nimega "Telekinesis", mille pikkade mürgiste hammastega sooritatakse enesetapp. See masin kontrollib ka nende meeli, tundeid ning mõttemustreid.

[Teaser of the day] Coolrunnings - Megalomania


  • Electronic
  • Glo-fi
  • Chillwave
  • Neo-psychedelia
  • Alternative pop
  • Indietronica

Artist: Coolrunnings
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2011

[Teaser of the day] Yàocavé - NiGHTS INTO DREAMS...


  • Electronic
  • Indie dance
  • Avant-pop
  • Indietronica
  • Neo-psychedelia
  • Alternative dance
  • Art pop 

Artist: Yàocavé
Release: Fanta-C Plus
Year: 2017

[Teaser of the day] 0bn0xious - #46788432@_-7+))


  • Electronic music
  • Vaporwave 
  • Avant-garde
  • VHSwave
  • Synth-wave
  • Dreamwave
  • Experimentalism

Artist: 0bn0xious
Label: Borenail
Year: 2024

4/07/2024

John Lithium – 2023 EP (2023)



Lithium Industries

Dark ambient Dark synth Post-rock Experimentalism Post-industrial Avant-garde Electronic music Abstract Sound art Micronoise

Tunnustatud Argali netiplaadifirma bossi neljalooline taies on jõuliste tõmbetuulte vallas valla erinevate stiilide poole. Atmosfäärilisest rokist tumemeelse sündimuusikani ning pahaendelistest industriaalsetest kajadest katakombides kükitamiseni. Neli erinäolist taiest justkui artist püüaks isiklikku plaati koostada kogumiku põhimõttel; Argali netiplaadifirma all on antud välja küllalt kogumikke, mistõttu eeskuju on olemas. Kõige eristuvam lugu on number kaks, olles põhimõtteliselt Cocteau Twins'i üles soojendamine -- õhulised hinge pugevad kitarrid, mida palistavad elektroonilised sahinad ja pisiefektid -- need helindid ei ole üksnes saateks, need kipuvad oma elu elama, samas resoneerudes keelpillidega. Üks lugudest algab reipa fraasiga -- "ma sain magada" (I've got to sleep) meenutab piinava haiguse käes põdevat haiget, kes ei ole mitu ööpäeva järjest magada saanud, kuid kellele lõpuks on unevalla väravad lahti tehtud. Seesamune lugu number kolm on kõige abstraktsem -- justkui viibiks kusagil vanas tuuleveskis, kus agregaat on tasakaalust väljas ning täisringi tehes kipub kriuksuma. Teisalt see ja järgnev kõlamajandus püstitavad eksistentsialistliku küsimuse -- kas see, mida me ärkvel olles kogeme, on väärt, et unest üles ärgata. Avalugu on 8-minutiline, hellitades korraga nii tumeämbendi, tumesündi kui ka fantaasiamuusika poolehoidjaid; aga võib-olla on asi veelgi madalam -- äkki kirjeldab see võimsaid helivõimendeid kasutades keldrikakandite bioloogilisi protsesse ning võimalikku hingeelu. Kõik neli lugu sumisevad-surisevad elektrist, mööda külgi liikuvast särisevast lummast ning kohati ka söeämbrite ja roostes redelite kajadest. Käesolevat albumit tuleb ilmselt kuulata palju ning järjest, saamaks aru artisti kavatsusest ning albumi keskmest (antud kontekstis tuleb leida üles lugude heliline ühisosa). Kuivõrd Argali netiplaadifirma on andnud välja mahukaid ja menukaid kogumikke, siis paradoksaalsel kombel tundub, et John Lithium on teinud isikliku kogumiku (kuigi käesoleval juhul plaadifirmast distantseerudes) -- see võiks ka kõlada kui aastakümneid muusikaga tegelenud artisti väljavõte eri perioodidest. Lõpulugu on esiplaanile tõstetud kõrgete akordidega klaveripala, mille all sumiseb minimalistlik elektroonika, mille külgedelt loo lõpuosas sisenevad võimendatud madalat akordid, hakates oma osa nõudma. Kummastav helikogemus EP-formaadis.

[Teaser of the day] Eartrumpet and Mystified - Still Life


  • Experimental jazz
  • Electronic
  • Ambient jazz
  • Avant-jazz
  • Generative music
  • Cool jazz

Artist: Eartrumpet and Mystified
Label: Treetrunk
Year: 2023

[Teaser of the day] The Space Merchants - Evil Itch


  • Blues rock
  • Live session 
  • Southern rock
  • Rock
  • Psychedelic

Year: 2018

[Teaser of the day] Society - Solution


  • Experimental rock
  • Post-hardcore
  • No Wave
  • Avant-rock
  • Acid rock
  • Noise rock
  • Math rock
  • Art rock
  • Psychedelic

Artist: Society
Release: Solutions
Label: Vuoto
Year: 2007

[Teaser of the day] Allen Pitts - Jeanne's Jam


  • Smooth jazz
  • Conceptual 
  • Improvised music
  • Easy listening 
  • Electronic

Artist: Allen Pitts
Year: 2024

4/06/2024

King Gizzard & the Lizard Wizard – Polygodwanaland (2017)



Jamendo

Psychedelic rock Progressive rock Space rock Progressive electronic Acid rock Indie rock Neo-psychedelia Art rock Alternative rock Psychedelic folk Heavy psych Experimental rock Avant-rock

Üliproduktiivse Austraalia ansambli taies õitseb ja õilmitseb algusest lõpuni -- siin on palju huvitavaid helindeid ning pöördeid-põikeid siia-sinna, minevikku-olevikku ehk ka tulevikku (seda saame hiljem tagantjärele targana väita). Kui rääkida Austraaliast ning kuulates seda albumit siis tahes-tahtmata mõtted liiguvad Inglismaale Canterbury skeene manu -- ühte viljakaimasse progeroki kantsi, mille asutajaliikmeks oli Austraalia hipi Daevid Allen ning tema põhjatusse psühhedeelia, kosmilise roki ning ruumielektroonika tühjusesse jõllitanud rühmitus Gong. Ka ajalooliselt ei unustata ära, et kust see kõik alguse sai ehk siis folgist -- täpsemalt selle psühhedeelsest osast kuuekümnendate teisel poolel. Trallitav ja pillerkaaritav kuulamine on see ühelt poolt pidevas äratundmises, kuid teisalt esteetilise pinge ülalhoidmisega ergutab ansambel kuulajaid visuaalselt fantaseerima -- kujutama ette, kuidas kitarride, klahvpillide ning trummide intensiivses küttes sõidetakse maalilistest mägedest üles-alla, paremale-vasakule. Ühes loos soleerib sundimatult flööt -- huh, lausa mõnujudinad jooksevad mööda seljarootsu -- see on kaif. Huvitav on ka mõelda muusikaajalooliselt -- tänapäeval kategoriseeritakse seda muusika indiroki sahtlisse; seevastu 50 aastat tagasi olnuks punt kindlalt progeroki ruumilisse sektsiooni asetatud. Kui taas meenutada noore Nestori intervjuud Tõnis Kahuga, milles muusikateoreetik väitis, et tänapäeval muusikaalbumi ilmumine ei ole enam sündmus, kuivõrd kõik on ühes tohutus olevikus koos -- sama võib väita muusika siseelu kohta. 10-looline taies on ilmekaks näiteks, et erinevad stiilid võivad hunnitult ühtida ühe albumi piirides; kõike seda saab lopsakalt ja elegantselt lavastada ühe üllitise piires. Tõsi, teisalt on see kümneloolise nõrkus, kuivõrd nad näikse matkivat muusikat kui bioloogilise tehisintellekti tehtuna -- kuklatunne hoiatab alatihti, et selle taga ei pruugi olla inimesed. Šokivangistatud avangardrokk. 

NB! Lähitulevikus kuulajad muutuvad paranoiliseks, kuivõrd muutub oluliseks eristada masinat inimesest -- eelkõige neile, kes eelistavad inimese tehtut masinale, ent hakkavad iga taiest kahtlustama.

Moritz Fasbender – 13 Rabbits (2022)



Bandcamp

Modern classical Experimental electronica Avant-garde Electronic music Art pop Progressive electronic Indietronica Post-classical Experimentalism Spoken world Electro-acoustic Ambient Micronoise

Käesolev 13-looline teos Moritzilt...jah. Omamata varem kokkupuudet antud artistiga avastasin, et tegu on pseudonüümiga -- mehe nime taha varjub sakslanna Friederike Bernhardt, kes on klaverimängija; olles ka õppinud kõrgemal tasandil elektroakustilist muusikat, samuti on tema tööalane taust seotud teatriga. Võiks ju igati eeldada, et kuulajat hakatakse hellitama huvitava muusikaga -- tõepoolest, lootusi ja ootusi ei peteta. Album alustab hüpnootilise klaverimänguga, mis samas ilmneb tühjust ja õhulisust (kas need on üks ja see sama, omavad ühisosa või on tegu erinevate fenomenidega -- aga konkreetsed näited on kandvad, on mõtestatud, ei tundu suvalise seosetu klimberdamisena -- näituseks mõnes loos ruum hakkab helidega resoneeruma elik ruum ei ole üksnes meedium heli edastamiseks ja levimiseks, vaid on muudetud ka instrumendiks. Mida edasi, seda enam hakkab album meeleolukalt summama ning sumpama -- lisanduvad elektroonilised helindid, sugeneb glitch-elektrooniline nurgelisus, kontaktmikrofonidega tekitatud-ülesvõetud kribinad-krabinad ning mürarohked ent teatraalsed sisenemised-lisandumised; samuti muutub paljudes lugudes üldine tonaalsus -- kaasaegne klassika muutub kosmiliseks progressiivelektroonikaks või suisa kunstiliseks inditrooniliseks popiks ("Gravity Gain"). Ei, see ei ole sõda Leipzigi linna all, vaid korrastatud ning põhjalikult läbi mõeldud teos, mille juurde on alati hea naasta. Seda albumit kuulates tekivad intrigeerivad mõtted -- kas ideaalne taies on seesugune, mis on kontseptuaalselt lõpuni mõistetav ja detailselt kõigiti haaratav või on selline, mis jätab iga järgmise kuulamise tarvis midagi varjule. Eks kallis kuulaja arvaku ise, missuguse kirjelduse alla ma selle üllitise paigutaksin. Igatahes suht ideaalse muusika teos.

Orti – Green Deserts (2023)



HOA

Electro pop EBM Synth-punk Electronic music Deep house Breakbeat Alternative dance Deep techno

Prantsuse mõtleja Gilles Deleuze olla öelnud, et kui kusagil käsitleda midagi loominguna, siis ainult niivõrd, kuivõrd liialdada selleks, et leiutada uusi eluvorme; mitte eraldada elu sellest, mida too pakub. Selle väite valguses kerkib küsimus, et kas popmuusika üleüldse on looming? Kas liialdustega seondub midagi, mis eelnevaid käibetõdesid ja -võtteid häbitult kordab? Teisalt esteetiline nauding ei pruugi mainitet eeldusega alati ühtida. Carlos Orti projekti Orti 5-looline üllitis on liialdustest pungil, ent see ei tähenda, et ma sellest ahvivaimustuses oleksin. Liialduste all mõtlen stiililiselt seinast-seina tõmblemist (EBMst ja kõvatuumatehnost kuni elektropopi, electroclash'i, süntpungi ja süvahausi- ja tehnoni). Lood seesmiselt on tuttavlikud elik suht ontlikud, seega liialdus jääb pigem lugude vahelisele alale elik on tahtlikult väljapoole pööratud (või on see hoopis kontrolli alt väljunud inspiratsioon, ning ilmnenud buliimiana). Seesamune, mis näiteks kuulus punkmuusika varustusse -- osaliselt ka nartsissistlik poos valada väljapoole ängi ja meeleheidet, näidata kui valus neil on. Vahet ei ole -- ei ole mul valus, ei ole ilmselt ka neil mitte. Seega rohekõrb kär(ss)ab küll nagu ütlesid vanad vepslased. Plaadiümbrisonkategija.

4/05/2024

[Teaser of the day] Rivo Haavandi - Night Eats Day


  • Electro-metal
  • Glam metal
  • Progressive metal

Release: Integrate
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2023

[Teaser of the day] Petros Vouris - The Great Litany


  • Post-rock
  • Electronic 
  • Lo-fi
  • Ambient rock
  • Experimental rock
  • DIY

Label: Dog Park
Year: 2024

[Teaser of the day] Dragonflies In The Garden - My Smile Hid


  • Shoegazing
  • Indie rock
  • Lo-fi
  • Dream pop
  • DIY
  • Alternative rock

Release: I Feel Blue
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2024

Berlinist – My Darling Grace / No Love Song (2011)



Bad Panda/Archive.org/Free Music Archive

Drone pop Art pop Indie pop Alternative pop Electronic Baroque pop

See taies koosneb kahest loost -- paarist pealtnäha erinevast armastusloost. Ühte lugu esitab meeshääl ning teist laulab klaveri saatel naisterahvas -- see on sarnane Alika Milova Eurovisiooni looga, kuigi jah, Bad Panda kaitsva varju all välja antud loos on märkda rohkem artistlikku vabadust ja hingamist kui harilikult lauluvõistluste lugudes. Mis tähendab seda, et emotsioon ei põle produktsiooni all tuhaks; teatavasti Bad Panda oli nullidate lõpus-kümnendate algul üks huvitavamaid singlitele ja EPdele keskendunud indiplatvorme. Põnev on kõrvutada konkreetseid lugusid -- kui Barcelonas resideeruva projekti maskuliinse esitusega loo pealkiri viitab sentimentaalsusele, ning ka esitusviis on kaeblik -- vokaali sügavus kohati tuleks justkui tõrre põhjast, siis naise esitatud lugu vastupidiselt jaatab armastuse olemasolu lõppu. Olles emotsioone vapralt ohjav -- loomulikult kõike seda rõhutab mõnusalt ujuv klaverikäik, mis teises pooles omandab tumedaid varjundeid -- kui ilus ja veenev on see kõik! Teist lugu viivad edasi programmeeritud trummitaldrikute sahinad, oreli monotoonsed akordid ning rütmimasina kasinad biidid -- ka see lugu areneb, rullub elegantselt valla ning kulmineerub uhkelt. Kokkuvõtvalt võib nentida, et tulemus on väga tasemel -- inspireeritud nii Mozart'ist kui Beach House'ist, nii Billie Holiday'st kui Tom Waits'ist, nii viktoriaanlikust kirjandusest kui kokkamisest.

[Teaser of the day] The Hirundu - True Seeing


  • Experimental rock
  • Neo-psychedelia
  • Lo-fi
  • Indie rock
  • Art rock
  • DIY
  • Avant-rock

Artist: The Hirundu
Release: Gold Tape
Year: 2024

[Teaser of the day] Ausgang II - New Rendering


  • Electronic pop
  • Deep house 
  • Funk house
  • Disco house
  • House pop

Artist: Ausgang II
Release: New Rendering
Year: 2023

4/04/2024

[Teaser of the day] Processing... - In The End...


  • Post-psychedelic
  • Ambient rock
  • Dark ambient
  • Experimental rock
  • Ambient drone
  • Minimalism
  • Shoegazing
  • Avant-rock

Artist: Processing...
Release: s/t
Label: Resting Bell
Year: 2007

LFC - Xurinsoppo (2024)



Bandcamp

Psychedelic Avant-blues Improvised music Experimental rock

Pöörase brasiillase Lucas Pastina järjekordne album mängib jätkuvalt alatutel võtetel -- võtnud aluseks bluusmuusika ning seda võimendanud elektrikitarril ja salvestanud nutitelefoniga -- tõsi, varasema ajaga võrreldes on lisanud ka mingisuguseid efekte; kuigi jah, üldises plaanis see tema kuvandit ei muuda, ning ongi hea -- kaheksa lugu kõlavad ühe tervikuna, kui üks terviklugu kokkuvõtvalt -- üks lugu lõpeb, teine algab; nende vahel on sekund pausi -- niimoodi igati võiduka lõpuni. Miks ka mitte kasutada bluusi rappimist, kui seda mitte teha Led Zeppelin'i moodi, kes ei teinud mitte midagi muud kui lihtsalt tagasihoidlikult kaasajastas (ja moonutas) stiili (et teha enda omaks). Lucas Pastina on veelgi konkreetsem, veelgi kinnisideelisem, veelgi trotslikum -- võttes ilmselt mingi tagasisidestusmürast kantud alateadvusse kinnistunud elemendi ning sellele kogu panuse teinud. Mulle meeldib brasiillase lähenemine seetõttu, et ühelt poolt on selles muusikas ülevus, kuid teisalt kumab läbi ka grotesksus -- seesama eelpoolmainitud ühele elemendile panustamine -- see ei ole mitte niivõrd irve bluusi, kuivõrd sapine kommentaar popmuusika kui omaette mooloki pihta. Lucas Pastina kohta võib väita sama kui John Peel väitis The Fall'i kohta -- alati ühesugune, alati erinev; ütlus ilmestab artisti mõtet ja kavatsust -- oluline ei ole mitte niivõrd tagantjärgi analüüs kui artisti kunati kuulamine, tema muusikast osasaamine, selle kuulamishetkes viibimine. Bluusmuusika traditsioon ulatub veel tagasi sellesse aega, kui muusikat veel ei salvestatud, aga esitati erilistel juhtudel. Või õigupoolest -- muusika esitamine oligi sündmus, oligi erilisus, oligi pühitsemine teatud mõttes -- Lucas Pastina esitabki muusikat publikule -- ta eesmärk ei ole ju müüa seda tuhandetele fännidele, vaid pakkuda oma vaeva, verd ja higi allalaadimiseks ning puhuti kuulamiseks. See siin on bluusi psühhedeelne seniit, mis kestab ja püsib, püsib ja kestab. Kidrariffi potentsi demonstreerimine ja teisalt selle küünlapäev. Miks mitte osa saada sellest mikrouniversumist, olla lendlev kübeke selle seestunud energias.

Hugo Jugy – Brain Sucks (2016)




Jamendo

Indie rock Post-rock DIY Alternative rock Slacker rock Cowbell indie Art rock Progressive pop Psychedelic Singer-songwriter

14 lugu muusikat 1990.aastal sündinud prantslaselt, keda tänapäeva terminoloogias saaks nimetada lõngusepopi esindajaks. Osaliselt on see õigustatud -- kui ta laulab; mõni esteetpea ütleks, et ta ei oska laulda (see on pigem kiitus -- lihtsalt ei huvita nende laulmisstandardid) --, teisalt on seal siukest mõnusat pastelset lehmakellaindit ning sulnist jätsumaiguga meelelahutuslikku postrokki, mis toob meelde John McEntire'i pühapäevaprojekti Sea And The Cake'i. On see siis madala ja kõrge vastandamine või ei, ent meeleolu loob ja hoiab uhkelt ülal küll. Aju-teema on talle ütlemata tähtis -- lisaks sellele albumile kannab üks tema üllitis pealkirja "Head Voices". Asja huvitavamaks tehes lisab Hugo viguriga kunst- ja progepoppi, mis tasapisi hakkab meenutama progekeigarit Kevin Ayers'it. Iga kuulamisega avanevad praod ja rullub valla kihte, ning koos sellega ka artisti sügavus ning meisterlikkus. Neetult hää asi. Lõunaeestlased ütleksid -- aju immõs!

[Teaser of the day] Akiba Jonze - Ringz


  • Electronic music
  • Chilltronica
  • Ambient pop
  • Alternative pop

Artist: Akiba Jonze
Release: Ringz
Label: Mothermantra
Year: 2017

[Teaser of the day] Alien Wars - Return Of The Cyborg


  • Minimal electro
  • Electronic music
  • Experimental electro
  • Avant-electro
  • Acid electro
  • Experimental electronica
  • Avant-electronica

Artist: Alien Wars
Release: Alien Wars EP
Year: 2024

[Teaser of the day] Dark Metamorphosis - An Illusion Of Silence


  • Black metal
  • Raw black metal 
  • Blackened death metal 

Year: 2009

4/03/2024

[Teaser of the day] Waluigifan - When The Time Comes


  • Electronic music
  • Lobit
  • DIY
  • Synth-pop
  • Lo-fi

Artist: Waluigifan
Release: Dark Clouds
Label: Sub65 media
Year: 2019

[Teaser of the day] Aphir - Airlock


  • Art pop
  • Electronic 
  • Avant-pop
  • Experimental pop
  • Singer-songwriter

Artist: Aphir
Year: 2022

4/02/2024

[Teaser of the day] The Musk-rat Cult - Atropos The Valley Of Death


  • Electronic
  • Experimentalism
  • Avant-garde
  • Improvised music
  • Dark ambient
  • Post-psychedelic

Release: Solstice
Year: 2011

[Teaser of the day] Chenard Walcker - I Believe In Gazpacho


  • Sound collage 
  • Electronic
  • Sampledelic
  • Plunderphonics
  • Mash-up
  • Psychedelic
  • Samplecore
  • Funk
  • Funk disco

Release: Gaspatxo
Year: 2005

[Teaser of the day] Zloty Dawai - Hyperion


  • Electronic 
  • Improvised music
  • Experimentalism 
  • Improvised noise
  • Avant-garde
  • Freeformfreakout

Artist: Zloty Dawai
Year: 2005

[Teaser of the day] SertOne - Divine City


  • Electronic music
  • Breaks
  • Dubstep

Artist: SertOne
Release: Forza EP
Label: Upitup
Year: 2019

3/31/2024

Adrián Juárez – EL DOCUMENTALISTA VOL. 3 (FRANCIA, PORTUGAL Y ESPAÑA) (2024)




Ruidemos

Sound art Field recording Musique concrète Sound documentary

Kas välisalvestuste autentsuse ja privaatsuse hoiak on määratletud eeldusel, et ette hoiatamata ülesvõtted on ausamad ja ehtsamad; samas säherdune lähenemine võib tekitada subjekti haavatavust -- miks on vaja kogu konteksti, kui võib uue heliteose tarvis piisata vaid teatud väljavõttest või katkest; kontekstist välja rebimine antud situatsioonis oleks subjekti mitte kahjustav -- pilt muutuks veelgi segasemaks kui sisse tuua kuuldemängu ning helidokumentalistika kontekst -- kas viimane näiteks ei ole mitte ka merehelide salvestamine -- omada loodust kui Jumala loomingut, esitledes seda ainult audiokogemusena on piirav ning võib isegi pühadust teotavana tunduda; teisalt kasutades loodushelisid selleks, et sellest koos kunstlikult tekitatud helidega luua uue väärtusega taies -- sellel on jumet, teisalt jälle -- miks mitte kasutada loodushelisid (nagu näiteks merelainete loksumist) jumalateenistusel oleks ju piisavalt sugereeriv taust papi kantslikõnele (teine võimalus oleks ehitada kirik mere kaldale). Nagu ikka välisalvestuste plaatidega ei üllata see. Siin on igasugu kraami -- nagu pealkirjast aimdub on piirkonnaks Ladina Euroopa -- siin on kuulda nii metroorongide rataste klõbinat, avalikus ruumis informatsiooni edastamist, samuti tundmatutest allikatest pärit helisid juhul kui pealkirjad konkreetsele asjale ei osutaks; ootesaalide suminat ning vihmasabinat ja üllatus-üllatus -- merelainete loksumist. Justkui avalik peaks olema privaatne ning privaatne avalik -- aga selle tõdemusega ei ole midagi peale hakata. Tõsi on, et see muusika või heli tahes-tahtmata jääb neutraalseks, kuna taoline eeldus on seda tüüpi taiestesse sisse kirjutatud nii, et kokkuvõtvalt käsitleme seda kogumikku pelga sissejuhatusena, mis võib meid Lõuna-Euroopas oodata.

Smolders, Guido Nijs & Koen Delaere – Smolders / Nijs / Delaere (2023)



Moving Furniture

Improvised music Avant-garde Cool jazz Avant-electronica Experimentalism Free jazz Improvised noise Experimental electronica Musique concrète Field recording

Käesolev 5-looline taies ühelt poolt loob ning teisalt võitleb teatud standardite vastu. Nimelt Hollandi eksperimentaalplaadifirma Moving Furniture'i rohkem- ja vähemkodustatud artistid võitlevad improvisatoorse ja vabajätsu monokroomse šabloonhelivaabaga, mis ilmselt paljudel kuulajatel meelt just rõõmsaks ei tee. See on midagi sellist kui kulgeda bussis mööda magistraali ning vaadata, kuidas eessõitvad autod vahetavad kohti. Toimub liikumine, isegi teatud mustri vaheldumine, ent selle tähendus jätab kuulaja külmaks. Õieti -- jääb kuulajale kaugeks. Käesoleva plaadi ümbris näikse samuti sellele viitavat. Kuulasin eile maal kuldnokkade siristamist, ning kuulsin neilt kummastavaid helisid. Vend ütles, et nad pidid (osaliselt) imiteerima teiste lindude hääli -- ent tundus, et nad olid viimati kuulanud modulaarsüntesaatoreid. Sarnane tunne hakkab sugenema alates loost "Bianco di Titanio", mis ristab nimetet elektroonikat improvisatoorse muusikaga. See on väärt sugereeriv kogemus, kuivõrd ühes loos püütakse vokaaliga imiteerida udupasunaid. Tõele au andes ei suudeta seda vaapa ületada, ent vorm muutub niivõrd peeneks ja oskuslikuks, et kvalitatiivne hüpe toimub. Kahel viiendikul albumil, aga päästikule on juba vajutatud -- korduskuulamisel kandub udupasunate vaib ka esimestele lugudele. Lisaks ujub pinnale meeldiv kergus ja hõllanduslikkus. Uue laine jahejäts. Väärt kraam.

Makunouchi Bento – Povestea mea (Original Music by Makunouchi Bento) (2022)



Bandcamp

Ambient pop IDM Organic electronica Experimental pop Avant-pop Conceptual Electronic music Cinematic

Kuidas kirjeldada teenekate Rumeenia helieksperimentaatorite Felix Petrescu ja Valentin Toma 11-loolist taiest, mis koosneb väga lühikestest kompositsioonidest? Kas nad jõuavad 17 minuti jooksul piisavalt lausuda? Või jääb selle tähendus kitsalt igasse loosse? Nad kirjeldavad omi helimammusid taustahelina, mis on loodud illustreerima Reniform-nimelise virtuaalreaalsusprojekti 3D-animatsioone. Ei ole vahet, kuidas neid iganes nimetada, kuivõrd Timişoara duo kvaliteet ning käekiri kumavad äratuntavalt ka siit läbi. Ühelt poolt hõrgult õhuline, pärishelidega palistatud ja justkui laiale ekraanile kirjutatud, teisalt justkui seesmiste deemonitega võitluse pidamise tanner. Arusaamatud häälutused, kriuksuvad tšellod on kui seestunud isiku mana isiklike pingete vallalaskmisel. Kui õõvastava pinge väljutamine kolmandate isikute varjatud juuresolekul. Eelpoolmainitud elemendid ja kavatsused loovad eluterve pinge ja kontrapunkti sellesse taiesesse.

3/30/2024

[Teaser of the day] Asian Women On The Telephone - звери в ста вариациях - лазурный берег


  • Electronic 
  • Freeformfreakout
  • Avant-rock
  • Experimental rock
  • Live
  • Industrial rock

Year: 2013

[Teaser of the day] The Glove Of Bones - Chephaecarro


  • Electronic 
  • Dubtronica
  • Ambient
  • Modern classical

Release: Fawkes Mask
Label: Argali
Year: 2022

[Teaser of the day] Strues - Murex 3


  • Electronic 
  • Post-classical
  • Avant-garde 
  • Conceptual
  • Experimentalism

Artist: Strues
Release: Murex
Label: Djezmusic
Year: 2024

3/29/2024

[Teaser of the day] 88756 - Passion


  • Electronic music
  • Tekno
  • Breakbeat
  • Tech-funk
  • Acid techno

Artist: 88756
Release: TOOLKIT IV
Year: 2023

[Teaser of the day] Mequetrefe - Dub Ballad


  • Neo-psychedelia
  • Alternative rock
  • Dream pop
  • Indie rock
  • Shoegazing

Artist: Mequetrefe
Release: Infraground
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2018

[Teaser of the day] Corwin Trails - Two Men Playing Along the Ganga River, Rishikeshwo Men Playing Along the Ganga River, Rishikesh


  • Ethnic music
  • Field recording 
  • World music
  • Psychedelic

Year: 2016

[Teaser of the day] Interpretace - 2


  • Electronic
  • Improvised music
  • Avant-prog
  • Experimentalism 
  • Electro-acoustic 
  • RIO
  • Industrial music 
  • Avant-garde

Release: Back 2 Roots
Year: 2024

3/28/2024

[Teaser of the day] J-K - Habitat


  • Soul
  • Electronic 
  • Hip-hop
  • R'n'B

Artist: J-K
Release: Habitat
Year: 2023

[Teaser of the day] Jukka-Pekka Kervinen+Markus Reineke - Points


  • Experimentalism
  • Freeformfreakout
  • Avant-garde
  • Improvised music

Year: 2024

[Teaser of the day] 故やす子 feat. 仮名 - 7月16日 (July 16)


  • Electronic pop
  • J-pop
  • Synth-funk

Artist: 故やす子 feat. 仮名
Label: MiMI
Year: 2023

3/27/2024

[Teaser of the day] Neon95 - S U R F (w/ VCRNOT)


  • Post-chillwave
  • Electronic music
  • Easy listening
  • Conceptual
  • Synth-wave
  • Vaporwave
  • Chilltronica

Artist: Neon95
Release: PokéWave
Label: OasisLtd.
Year: 2023

[Teaser of the day] Fresh Body Shop - Hang Out with the Clowns


  • Pop rock
  • Alternative rock 
  • Psychedelic

 Artist: Fresh Body Shop
Label: Jamendo
Year: 2021

[Teaser of the day] Terrible Terrible - Wrists Like Little Branches


  • Art pop
  • Indie pop/rock
  • Neo-psychedelia
  • Alternative pop/rock

Artist: Terrible Terrible
Release: Fail Better
Label: Jamendo
Year: 2015

[Teaser of the day] Ykymr - Trip


  • Electronic 
  • Nu jazz
  • Post-psychedelic
  • Experimental folk
  • Folktronica
  • Art folk
  • Avant-folk
  • Post-folk

Artist: Ykymr
Release: City
Label: La bél
Year: 2017

3/26/2024

[Teaser of the day] Sun Spot - Journey Into The Unknown


  • Psybient
  • Electronic music
  • Psychill
  • Spoken word

Artist: Sun Spot
Label: Jamendo
Year: 2021

[Teaser of the day] Hugo Jugy - Back to Wild


  • Slacker rock 
  • Alternative rock
  • Singer-songwriter
  • Indie rock

Artist: Hugo Jugy
Release: Brain Sucks!
Label: Jamendo
Year: 2016

[Teaser of the day] Lluvia Ácida - Resistencia


  • Spoken word
  • Electronic
  • Sound collage
  • Experimentalism
  • Sampledelic
  • Chilltronica
  • Avant-garde
  • Ambient pop

Release: Puntarenazo
Label: Pueblo Nuevo
Year: 2023

3/25/2024

[Teaser of the day] The Vow - Small Thoughts


  • Indie pop/rock 
  • Soft rock
  • Doo wop
  • Alternative pop/rock 
  • Baroque pop
  • Adult contemporary music 

Artist: The Vow
Release: Ghost Writer
Label: Jamendo
Year: 2016

[Teaser of the day] Fingers Crossed - Veronique


  • Art rock
  • Indie rock
  • Alternative rock
  • Indie punk

Release: Hopscotch
Label: Jamendo
Year: 2009

[Teaser of the day] Project Hypoxia - Lost Me In Winter


  • Electronic music
  • Dark synth
  • Dark wave
  • Ambient pop

Release: Licantrophy
Label: Bump Foot 
Year: 2017

Cédric Elisabeth – Aquarius (2024)



Detroit Underground

Deep house Deep techno Tech-house Ambient techno Ambient house

Sellessinatses maailmas, kus koha ja õnne leidmine sõltub palju sellest, kus me konkreetselt elame -- näiteks kas poptööstuse mõjuväljad noore muusiku ümber on tugeva(ma)d või nõrg(em)ad. Prantsusmaalt pärit Cédric Elisabeth elab hetkel Kopenhaagenis Taanis, tehes lummavat tehnot ja haussi, mis võiks vabalt maailma vallutada; aga võib-olla veel vallutabki, kes teab, kõik kohustuslikud elemendid on oivaliselt täidetud, ning kohustuslikele eeldustele on ta lisanud veel sensuaalset atmosfäärilisust, mis tõstab albumi nii otseses kui kaudses tähenduses kõrgele; unenäolisus, mis sellest esile kerkib, on midagi imetabast -- seda ongi raske sõnadesse panna. Isegi pealtnäha karedad elemendid sulanduvad sulnidusse. Ligi kolme dekaadi tagusest ajast meenub soovitus, kuidas haussi tegema hakata -- tuleb eelnevalt seda muusikat palju tarbida, et õiget tunnetust ja maitset tabada. Peabki ju helidesse panema, ainult et igaüks -- tegelikult enamus -- ei oska seda nõndaviisi rafineeritult teha. Mitte midagi ei ole sellele viieloolisele üllitisele ette heita, pigem just takka kiita, tuult tiibadesse soovida. Imepärase asja kiitmisega on see paradoks, et ülistamine pigem varjutab ilu. Mida rohkem vakka olla, seda parem. Meistriteos läheb selle aasta parimate albumite valimisel kindlasti loosi.

Teamforest – Blind / Most Things Are Doomed (2010)



Bad Panda

Drone IDM Electronic music Acid techno Minimal techno

Paganama valus on seda kaheloolist teost kuulata -- mitte seepärast, et tegu oleks halva muusikaga. Hoopis vastupidi -- muusika on igati hea ning pärineb ajast, mis on kaugele selja taha jäänud, tuletades meelde surelikkust, mistõttu seesamune blogi toimib personaalse hauatähisena kaugemale tulevikku peegeldudes, tuletades meelde, et kui ruttu möödub aeg -- kümnendi tagused muusikasündmused ja väljalasked paistavad kauge minevikuna, kuigi jah, mäletades neid albumeid ning kuulamissündmusi eilsena; tuleks leida inimesed, kes oleksid nõus käesolevat missiooni jätkama siis, kui siinkirjutaja hauas mädaneb ning ootab viimsepäevakohust (lugege filosoofi Roomet Jakapi raamatust "Irratsionaalne" seda päätükki, mis räägib sellest, kuidas varauusaja filosoofid püüdsid isiku surmajärgses pimeduses samasuse printsiipi rakendada). Oleks ju ägedalt sitasti, kui Jumal heidaks seal ette, et miks sa nii sitasti arvustusi kribasid -- oleksid võinud ju paremini! No näiteks seda neetud kaheloolist üllitist Islandi plaadifirma Bad Panda all võinuksid kirjeldada teisiti kui droonivat IDM muusikat -- kui Silver Apples'i ekvivalenti nelikümmend aastat hiljem veelgi primitiivsemas vormis. Kasutasin siin Philipp Bückle muusika kirjeldamiseks termineid "acid techno" ja "minimal techno", tõsi, muusikaajaloolises määratluses ei ole tegu mitte eelpoolmainitud žanrite järjepidevuse kandjaga, vaid nende seestunud vormiga -- õieti söestunud vormiga, mille saatel metsamehed saaksid õhtuti lõkke ümber mehist tantsu vihtuda. Rääkigu veel keegi, et aega ei ole olemas -- et on vaid üks kestev olevik!

[Teaser of the day] Jane van Noise - Calmer Than You Are


  • Electronic
  • Alternative dance
  • Bedroom pop
  • Psychedelic
  • Lo-fi
  • Synth-pop
  • DIY

Label: SP Net
Year: 2013

3/24/2024

[Teaser of the day] Yoshiwaku - Instant Amok Bootlegs D


  • Psycho-acoustic
  • Industrial music 
  • Sampledelic
  • Musique concrète
  • Acousmatic music 
  • Avant-garde
  • Electronic 
  • Experimentalism
  • Micronoise

Artist: Yoshiwaku
Release: Greyphonics
Year: 2014

[Teaser of the day] Lärmschutz - Genocyber


  • Electronic
  • Improvised noise
  • Experimentalism
  • Micronoise
  • Post-psychedelic
  • Avant-garde

Artist: Lärmschutz
Year: 2021

[Teaser of the day] Slash Dementia - Valheet


  • Grindcore
  • Hardcore

Label: Torn Flesh
Year: 2012

[Teaser of the day] Shinobu Nemoto - Trip 8


  • Electronic
  • Avant-garde
  • Minimalism
  • Ambient
  • Reductionism
  • Microsound
  • Experimentalism

Year: 2011

Stable Mechanism – Decisions (2010)



AddSensor

Ambient techno IDM Indietronica Chilltronica Glitch-techno

IDM ehk intelligentne tantsumuusika -- kas ei ole mitte veidi irooniline nimetus mingile stiilile; ühelt poolt võiks see näidata žanri esindajate mingit üleolekut teistest (sarnastest) stiilidest, ent oluline küsimus on see, et kuidas stiili ennast määratletakse -- mida see konkreetselt tähendab, milliste oluliste näitajate poolest see erineb teistest sarnastest (jäägu see küsimus vastamata). Ühe konkreetse näitena tooksin välja Briti ansambli Autechre'i, keda kiputakse samuti nimetatud stiili alla kategoriseerima -- ometi see paigutamine on alati tundunud meelevaldsena, kuivõrd hilisemast ajast kerkinud artistid nagu Bola, Abfahrt Hinwil, Bochum Welt, Manual, Ochre, Telefon Tel Aviv, Isan, Kreidler, Schlammpeitziger, Milieu, Arovane on andnud nimetatud stiilile tuuma -- siuke ilus atmosfääriline kesktempos tehnopõrgatamine mõõdukate pingestumiste ja lõdvestumistega; käesolev viielooline taies kuulub samasse valdkonda, ent alati võib leida albumitelt midagi erilist -- kahtlemata demonstreerib artist oma technet -- käsitööoskust nimetatud stiilis liikuda ning iseloomustavate klotsidega opereerida. Kõige kergemat vastupanuteed minnes võib käesolevat muusikat nimetada ka kergkuulamiseks või meeleolumuusikaks; sest olgem ausad, see muusika loomuldasa loob ja hoiab üleval meeleolu; tõsi, ühes loos ("Crash Machine") on meeldejääv kergelt hüsteeriline indirokilik kruttimine, mida saab tajuda meeleheitena, justkui oleks kriitiliselt kiire, justkui peaks ületama suuri takistusi, justkui oleks õudne pinge peal -- ometi-ometi-ometi tuleb edasi tungida ja edasi saada läbi kitsaste kaablite ja traatide, mille kaikuv mõju näikse pärinevat Iiri legenditelt My Bloody Valentine, kes tugevasti on mõjutanud nimetatud stiili esindajaid. Kuulake klassikut "Loveless" -- kuulake eriti lugusid "To Here Knows When" ja "Soon", mille võimsalt mürisevate voogude all on kuulda sulneid elektroonilisi kihte. Kevin Shields'i krobeline ja kohmakate võtetega vormunud metafüüsika teostus hiljem, kui näiteks indirokk hakkas väljenduma elektroonilises võtmes -- inditroonika ja chillwave'i vormis. Ka IDM-artistid lõid sellest nurgelisusest kena põhišablooni omale žanrile. Siin see on meisterlikult vormunud.

Elvii Marten – Mini (2024)




Bandcamp

House Chilltronica Balearic house Electronic music Alternative dance

Tundub tõepoolest nii, et tantsumuusika albumiga lõpetamine on mingis mõttes lootus ja ootus -- üks selgitus on see, et tavapäraselt alustanud rokkbändid peaksid jõudma tantsumuusikasse; näiteks nagu Primal Scream, The Field Mice, Röövel Ööbik, The Arcade Fire jpt on teinud. Teisest otsast tundub, et need kõige paadumad eksperimentaalmuusikud, kes katsetavad müra, industriaalmuusika, krõbeda elektroonikaga, ka lõpuks väsivad -- lasevad püksirihma lõdvaks ning maanduvad näiteks haussmuusika laisalt loksuvatele kallastele. Leeduka Martinas Rakshtinas'e aka Martin Rach'i aka Elvii Marten'i seesamune konkreetne kolmelooline üllitis on hea näide, kuidas tuntud karmide helidega opereerija mängib õrnade, pehmete ja südaöiste haussrütmide- ja vaibidega. Põhimõtteliselt on tegu ühe looga, kuivõrd kõige pikem lugu on kõigest kaks minutit ja üheksa sekundit kestev. Nagu näha, ei ole vahet, millises spektris eksperimentalist mängib -- tulemus on kogu aeg vahe.

3/23/2024

[Teaser of the day] USAISAMONSTER - Side 2


  • Experimental rock
  • No Wave
  • Avant-rock
  • Drone rock
  • Psychedelic 
  • Improvised music
  • Trance rock
  • Noise rock

Release: USAISAMANTRA
Year: 2018

[Teaser of the day] Single Bullet Theory - Peggy Got Her Eyes Full


  • Art punk
  • Zolo
  • Art rock
  • New wave

Year: 2010

[Teaser of the day] Entertainment for the Braindead - My Pinions


  • Singer-songwriter 
  • Indie folk
  • Folk indie 
  • Dream folk

Release: Hypersomnia
Year: 2011

Nicolas Tourney – Enter the Word (2019)




Eg0cide Productions/Bandcamp

Sound poetry Avant-garde Acousmatic music Experimentalism Electronic music Field recording Musique concrète Sampledelic Radiophonic art Micronoise Psycho-acoustic

Pärast Arbaud Barbe (Pollux/Pogohm) taandumist netimuusikamaailmast, kes oli nii muusik kui ka suurepärase ja viljaka plaadifirma Sirona-Records'i juht, on netimaailmas prantslaste esinumbriks tõusnud Nicolas Tourney, kes on samuti nii muusik kui plaadifirma vedaja (Snow in Water); kui hilisemad albumid on paljastanud NT huvi droon- ja mikrotonaalse muusika vastu, siis käesoleval albumil ilmneb prantslase muusikaline laiahaardelisus. See taies hõlmab kahtekümmend kolme lugu, mis on 52 minuti sisse mahutatud. Nagu lugupeetud lugeja juba aru sai on album fragmenteeritud -- tõepoolest, siin on kõiksugu kraami; torkab kõrva kummardus kuulsusrikka Prantsuse elektronmuusikatraditsiooni vastu -- musique concrète (Pierre Schaeffer, Luc Ferrari, Eliane Radigue, Bernard Parmegiani). Ma tahan öelda, et sellel albumil on palju huvitavaid situatsionistlikke olukordi, mis avaldavad kuulajale kahtlemata mõju -- näiteks kuidas saab võidusõiduraja ääres seismine ja vormeli möödumine jätta kuulajat ükskõikseks; lisaks veel veidi meeltes segadust tekitavat helipoeesiat ja hüsteerilisi näitemängulisi olukordi; milles vokaalid on töödeldud-tükeldatud, omavahel millekski uueks sobitatud -- ka see on väljakutsuv ja eksperimentaalne isegi tänapäeva postmodernistlikul ajastul. Ka dadamuusika ja -kultuuri taak ei ole jätnud prantslast puutumata -- Tourney tunneb ilmset rõõmu helielementidega manipuleerimisest, kuivõrd aeg-ajalt ta muutub taotluslikult kerglasemaks ja lõbusamaks. Taaskord pöördudes tagasi Tõnis Kahuga tehtud intervjuu manu tahaksin mainida, et seal mainitud müra kontseptsioon jäi natuke piiratuks ning lahti rääkimata -- müra ei ole mitte ainult huvitavate, intrigeerivate ning väljakutsuvate helidega manipuleerimine, vaid see on lisaks ideoloogiline lähtekoht ja platsdarm, mis, tõsi, sageli otseselt vastandub popmuusikale, väänates, väänutades, moonutades, lõhkudes, osadeks lahti võttes mingeid harmooniaid-meloodiaid-viisikesi; samuti tuleb meeles pidada, et mürakontseptsiooni alla jäävatel artistidel on suht suva kõiksugu popstandarditest -- see on maailm, mis ei määratle end ei majanduslikus, esteetilises ega ka ideoloogilises plaanis popmuusika mallidest -- isegi kui popist võetakse mingeid elemente, ent mitte kergema vastupanu teed minnes -- ideoloogiliselt neile elementidele täiesti teistsugust sisu ja vormi andes. Müramuusika puhul ei tohi ära unustada, et eelduslikult müramuusika ei ole mingi konkreetne vorm, vaid olemuslikult üsna ujuva mõistestikuga kunstiliste suundumuste trotslik kogum. Loomulikult me kõik oleme inimesed ning oleme sunnitud lähtuma Maslow vajaduste püramiidis kirjeldatust, ent viisid nende põhivajaduste rahuldamiseks on üsna erinevad. Müramuusikal on ka eksistentsiaalne mõõde -- selle praktiseerimisel tekib tahes-tahtmata mingil hetkel riukalik mõte -- kui Jumal heidaks meid kümne kilomeetri kõrguselt maapinna poole ilma langevarjuta, kinkides selle aja jooksul meile mõtlemisaega eeldusel, et mingit lunastust ei tule -- ookean täitub inimrümpadega -- aus, karm ja armutu. Meeleheite ilu lootusetuses.

3/22/2024

[Teaser of the day] ShabaH - 14


  • Electronic 
  • Musique concrète
  • Experimentalism
  • Post-psychedelic
  • Tribal ambient
  • Abstract

Artist: ShabaH
Release: 1
Label: Mahorka
Year: 2023

[Teaser of the day] Kospel Zeithorn - Dobar dan


  • Space rock
  • New Weird Finland
  • Krautrock 
  • Experimental rock
  • Psychedelic rock
  • Minimalism 
  • Avant-rock

Year: 2024

[Teaser of the day] Alrucini - Pentalpha Legacy


  • Electronic
  • Improvised music
  • DIY
  • Dubtronica
  • Psychedelic
  • Lo-fi
  • Ambient techno

Artist: Alrucini
Release: Ipsissimus
Year: 2008

Alexei Borisov and Jelena Glazova – Entrance to Hades (2024)




pan y rosas discos

Drone Experimental electronica Sound art Avant-electronica Glitchtronica Micronoise Experimentalism Avant-garde

Vene uue laine põrandaaluse muusika üks isasid Aleksei Borissov on Eesti vastava valdkonna inimestele tuttav nägu – mees on korduvalt käinud siingi esinemas. Seekord koos riialanna Jelena Glazova'ga -- ka teatud eestlastele tuttav -- seitsme loo vältel allilma sisenemas Chicago eksperimentaalplaadifirma pan y rosas discos vahendusel. Ilmselt on tegu maandamata masinaga, mis säriseb-väriseb nagu jeekimeid täis kolavanker. Aga kõrvaklappe on tarvis, et seda põrgumürglit kuulda. Vastasel juhul mikroskoopilised helid ilma kõrvaklappideta tekitavad segadust ja pealiskaudset saginat ning mõttetut st eimidagiütlevat vidinat. Kõrvaklappides hakkab see mikromaailm konkretiseeruma -- tulevad esile jämedad droonhelid, glitchilik elektrooniline prügi, mis iseenesest on ju huvitav ja intrigeeriv; sest see on konkretiseeritud, see on struktureeritud ja eesmärgipäraselt esitatud. Lisaks veel tekitab huvi, et kas see muusika on improviseeritud või on see eelnevalt komponeeritud. See on üldjoontes minimalistlik muusikaväli, mille ülemistes fraktsioonides toimub väga kibe sagimine. Ilmselt tänapäeval ei ole enam oluline arutleda selle üle nagu veerand sajandit tagasi, et kas sülearvutil (mille soetamine tollal oli väga kallis lõbu) loodud muusika on improviseeritud või mitte -- või juhul kui on improviseeritud, siis kas tegu ei ole ikkagi mitte võltsimprovisatsiooniga; omal ajal tekitas neid kiivaid diskussioone ilmselt niinimetatud pärisimprovisatsiooniliste muusikute hirm jääda ilma oma leivapajukist. Taaskord pöördudes tagasi paari nädala tagusesse Tõnis Kahuga tehtud intervjuusse, milles meie esimuusikakriitik-kultuuriteoreetik väidab, et tänapäeval tehakse popmuusikat lihtsalt etteantud klotse erinevalt kokku seades; teisalt on siiski selge, et vähemalt mingis osas elektroonilises muusikas on olnud tendents ette antud klotse lõhkuda, moonutada, kardinaalselt teisendada. Isegi kui tegu on olnud põrandaaluste aktidega, pääsevad need mõjud varem või hiljem popilikemate jüngrite ja stiilide vahendusel ülespoole (popmuusikasse -- Arca, Tirzah, hip-hop). Tõsi, heliloomeprogrammid on paisunud omaette universumiteks, mille piire ja võimalikkusi on raske alati hoomata. Vaatame siis konkreetset albumit detailsemalt -- nagu juba eelpool mainitud, on selle albumi selgrooks droonmuusika sellise jämedusega, et see annab võnkeid, mürtsatusi ning hälbeid igale poole mujale, st tähendab nii vasakule kui paremale, nii üles kui alla; kaunistuseks siin-seal on omaette elu elav digitaalne prügi -- nimetan seda glitch-karmaks -- seda võib käsitleda paroodia või sardoonilise arvamusena digikultuurist -- selle valdavast segmendist. Näiteks seesamune toores puuriv droon, mis seda kursust valitseb, on ühelt poolt muljetavaldavalt valitsev, ent teisalt murdub iseenda raskuse all -- nii võib öelda, kuivõrd mõtlen raskuse all murdumist heli muutumist ja moondumist digitaalse sunni all -- heli peab muutuma, heli peab varieeruma, heli peab olema võimalikkuste realiseerimise tasemel. Heli muutub heledamaks, muutub intensiivsemaks, omandades uusi digitaalseid sagedusi, võnkeid, nihkeid, suletud trajektoore; seda pisihelide ja põhiheli omavahelist suhet võib kirjandusklassikast laenatud näitega võrrelda huntide ulgumise ja krahv Dracula käeviibutuse suhtega -- põhijurakas paneb ka kõige mikroskoopilisemad osakesed nähtavalt võnkuma. Kiidame igati heaks üllitiseks.