Blogiarhiiv

3/25/2024

Cédric Elisabeth – Aquarius (2024)



Detroit Underground

Deep house Deep techno Tech-house Ambient techno Ambient house

Sellessinatses maailmas, kus koha ja õnne leidmine sõltub palju sellest, kus me konkreetselt elame -- näiteks kas poptööstuse mõjuväljad noore muusiku ümber on tugeva(ma)d või nõrg(em)ad. Prantsusmaalt pärit Cédric Elisabeth elab hetkel Kopenhaagenis Taanis, tehes lummavat tehnot ja haussi, mis võiks vabalt maailma vallutada; aga võib-olla veel vallutabki, kes teab, kõik kohustuslikud elemendid on oivaliselt täidetud, ning kohustuslikele eeldustele on ta lisanud veel sensuaalset atmosfäärilisust, mis tõstab albumi nii otseses kui kaudses tähenduses kõrgele; unenäolisus, mis sellest esile kerkib, on midagi imetabast -- seda ongi raske sõnadesse panna. Isegi pealtnäha karedad elemendid sulanduvad sulnidusse. Ligi kolme dekaadi tagusest ajast meenub soovitus, kuidas haussi tegema hakata -- tuleb eelnevalt seda muusikat palju tarbida, et õiget tunnetust ja maitset tabada. Peabki ju helidesse panema, ainult et igaüks -- tegelikult enamus -- ei oska seda nõndaviisi rafineeritult teha. Mitte midagi ei ole sellele viieloolisele üllitisele ette heita, pigem just takka kiita, tuult tiibadesse soovida. Imepärase asja kiitmisega on see paradoks, et ülistamine pigem varjutab ilu. Mida rohkem vakka olla, seda parem. Meistriteos läheb selle aasta parimate albumite valimisel kindlasti loosi.