Blogiarhiiv

1/06/2021

[Teaser of the day] Allinn - Salakaup (Wolfredt RMX)


  • Alternative rock 
  • Remix
  • Psychedelic 
  • Indie rock
  • Industrial rock

Artist: Allinn
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2015

1/03/2021

[Teaser of the day] Jake Kaufman - Boss - The Twilight of Tomorrow


  • Electronic music 
  • Nintendocore 
  • 8-bit 
  • Tracker music
  • Soundtrack
  • Bitpop 
  • Chiptune

Artist: Jake Kaufman
Year: 2019

[Teaser of the day] The Winter War In Tibet - Dragpur III


  • Trance rock 
  • Experimental rock
  • Psychedelic
  • Krautrock 
  • Avant-rock
  • Improvised music  
  • Live session

Release: Dragpur
Label: Archive.org 
Year: 2009

[Teaser of the day] Riegulate - Rocking on Mars


  • Electro-rock
  • Synth-funk
  • Alternative dance 
  • Synth-rock
  • Dance rock

Artist: Riegulate
Release: JUPITER
Year: 2020

CLOUDWARMER – Monolith III (2020)



  • Sampledelic 
  • Experimental pop 
  • Krautrock 
  • Plunderphonics 
  • Avant-pop 
  • Electronic 
  • Psychedelic 
  • Hauntology 
  • Minimalism 
  • Art pop 

USA duo juurde – kes aastaid tagasi kandis nime The Fucked Up Beat – tulen üha tihedamini tagasi. Põhjuseid on kaks – Eddie Palmer ja Brett Zehner on jätkuvalt viljakad (viis albumit 2020. aastal) ja nende muusikale on omane kvaliteet. See kvaliteet ei ole ainult tähenduses "vana ja teada värk", vaid nad lisavad uusi värve, meeleolusid, žanrilisi aspekte helipaleti kaunistamiseks. See ei piirdu kosm(eet)iliste muudatustega, sellest kasvab välja muusikaline sügavus ja usutavus. Kui The Fucked Up Beat kasutas vandenõuteooriasid (mis põhinesid sõjajärgse maavälise elu otsimise hullusel) ja kosmilist-ulmelist-esoteerilist ning ladinamuusika rütme oma vormi ja sisu kujundamiseks, siis CLOUDWARMER on eklektilisem ((nt (eksperimentaal)roki elemendid on siia sugenenud)), samas säilitades kummituslikkuse ja müstilise puudutuse. Siinkirjutaja eelmise aasta väljapaistvaimate üllitiste edetabelis on kogu triloogia esindatud. Ei ole mingit mõtet eristada ühte teisest või kolmandast; pane need kokku ja pühenda lihtsalt üks päev CLOUDWARMER'ile. Imetabane elamus.

Elliott Sharp – Foliage (2020)



  • Improvised music 
  • Avant-garde 
  • Ambient 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Electro-acoustic 
  • Acousmatic music 
  • Improvised noise 
  • Sound art 

Elliott Sharp on olnud üks käilakujusid Suure Õuna eksperimentaal- ja avangardmuusikaskeenes viimase nelja-viie dekaadi jooksul – kahe kuu pärast seitsmendat kümmet oma turjal kandma hakkava mehe ampluaa ulatub avangardrokist/No wave-pungist (Mofungo), jätsu, improvisatoorse elektroakustika ja elektroonikani välja. Hollandi eksperimentaalmuusikaleibeli Moving Furniture Records'i üllitatud 8-looline liigub kahe viimasena nimetatud žanri mõjuväljas. Tämbriliselt võrdlemisi kuivetu, et mitte öelda monokroomne; teisalt oma laadilt vaheldusrikas ja otsinguline (samas sedalaadi muusika piire võib juba esimeste akordide kuulmisest edasi ette aimata). On kuulda elektroonilisi eksperimente – võimalik, et selle taga on visuaalselt ja artefaktiliselt isegi põnevamad katsetused kui see helis väljendub (kuivõrd helil-heli salvestamisel on ühtlustav loogika); introvertsest improvisatsioonist müra või sellele lähedase helikaoseni välja. Ühte ja samasse jõkke tõepoolest ei astu, samas erinevad jõed koosnevad jätkuvalt sama koostisega veest.

1/02/2021

[Teaser of the day] Holorime - Morning Neurasthenia


  • Synth-pop 
  • Lobit 
  • DIY
  • Rhythmic noise 
  • Lo-fi
  • Dark wave  

Artist: Holorime
Release: 2-cig
Label: 20kbps 
Year: 2019

[Teaser of the day] Sacred Seeds - Frozen Archives


  • Electronic
  • Avant-rock
  • Minimalism
  • Indietronica
  • Post-rock
  • Experimental rock 

Artist: Sacred Seeds 
Label: Kahvi 
Year: 2020

[Teaser of the day] Lullabier - Nulla di troppo (2011)


  • Americana
  • Post-rock 
  • Ambient rock 
  • Electronic

Artist: Lullabier
Year: 2011

[Teaser of the day] Soletik - B35 36


  • Electronic music 
  • Experimental techno 
  • Avant-techno

Artist: Soletik
Release: Plane
Label: Fusion 
Year: 2020

Tiny Creatures - Homunculus (2007)



  • New Weird Israel
  • Lo-fi
  • Electronic
  • Experimental pop
  • Avant-pop
  • Psychedelic
  • Drone pop
  • DIY
  • Indie rock
  • Dada pop

Üllatuseks avastasin, et siinkirjutaja aastate jooksul palju kuulatud ja nauditud album "Homunculus" Iisraeli projektilt Tiny Creatures ei olegi blogis kajastamist leidnud. Eriliseks muudab albumi dadaistlikust ja vabateadvuslikust voost ning näppepillidest, droonivatest akordidest ja lihtsast, end omanäolisest elektroonikast koosnev tervik. Aga mitte ainult - on kriipivaid kidrasoolosid ja eepilisi elektrist (üle)laetud arenguid ja tundepahvakuid. Kenasti tasakaalustatud kooslus - tormiline pool on maandatud kordustel põhinevate võtetega ("Stay In"). Väga eriline tunnetuslik pool ühendab albumit - ilmselt juudilikust huumorist ja müstilis-kabalistlikust maailmatunnetusest läbipõimunud 15-looline üllitis, mille on üllitanud Iisraeli leibel Birdsong. See album pärineb ajast, kui teisel pool ookeani oli avastatud viimase kahe kümnendi kõige olulisem popartist Ariel Pink. Samuti lo-fi/DIY ja juut. Soovitan lisaks kuulata projekti samanimelist debüütalbumit aastast 2004 (Imaginary Albums).

12/30/2020

[Teaser of the day] Pero - Testitoris


  • Electro pop 
  • Tech-electro 
  • Electronic music 
  • Synth-pop 

Artist: Pero
Label: Epsilonlab
Year: 2004

[Teaser of the day] x.y.r. - Polar Night


  • Electronic 
  • Dreamwave 
  • Organic electronica  
  • Ambient pop
  • Microtonal
  • Art pop

Artist: x.y.r.
Release: arktika
Year: 2014

[Teaser of the day] Benfay - Jack And Jill


  • Electronic 
  • Storytelling 
  • Dubtronica 
  • Ambient pop
  • Spoken word 
  • Art pop 

ArtistBenfay
Label: Thinner
Year: 2004

[Teaser of the day] Trills - Blurry Nautilus


  • Indietronica 
  • Alternative pop 
  • Synth-pop 
  • Plinkerpop 

Artist: Trills
Release: Citrus Drop
Year: 2007

[Teaser of the day] Vlad Shegal - Блюз Обрыв

 
  • DIY 
  • Singer-songwriter 
  • Lo-fi
  • Outsider music
  • Bedroom music 
  • Lobit 

Artist: Vlad Shegal
Label: Sputnik
Year: 2012

[Teaser of the day] California World - California World


  • Soul 
  • Electronic music
  • Vaporwave
  • Cloud rap
  • Chopped And Screwed 
  • Future funk 
  • Urban music

Artist: California World
Year: 2020

12/29/2020

Aigar Vals - Age of Kinks

[Teaser of the day] Absit Omen - Anagogical


  • Dark ambient
  • Funeral doom
  • Post-industrial
  • Experimental metal
  • Ambient noise
  • Post-metal 
  • Spoken word
  • Avant-garde 

Artist: Absit Omen
Release: V.A.E.
Year: 2020

[Teaser of the day] Wings Of An Angel - Rattle Healer


  • Drone
  • Illbient
  • Electronic music 
  • Microtonal
  • Abstract
  • Experimentalism
  • Ambient drone 
  • Dark ambient 
  • Avant-garde 

Release: Chupacabra
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Luarvik Luarvik - Teekond Varjuderiiki, part 2


  • Progressive rock
  • Avant-prog 
  • Live 
  • Improvised music
  • Prog-noir
  • Fusion 
  • Synth-rock
  • RIO
  • Experimental rock 
  • Art rock 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2014

12/28/2020

[Teaser of the day] Antanas Jasenka - Scan Inserted Detected


  • Electronic music 
  • Click`n`cuts
  • Avant-electro
  • Improvised music
  • Experimental electro 
  • Micro-techno 
  • Micro-electro
  • Avant-techno 
  • Experimental techno 

Release: exe.rpm
Year: 2009

[Teaser of the day] Dadala - Snowlstice


  • Experimentalism 
  • Improvised music 
  • Avant-garde 
  • Free jazz
  • Ambient 

Artist: Dadala
Release: 2018
Label: Self-released 
Year: 2019

[Teaser of the day] Valance Drakes - Until Either Comes To Pass


  • Experimental electronica 
  • Glitchstep
  • Musique concrète  
  • Electronic music
  • Sampledelic
  • Sound art
  • Avant-garde
  • Improvised music
  • Vaporwave 
  • Ambient

Year: 2020

The Houston Drone Concern – Variations for Bob Ostertag (2007)



  • Drone 
  • Avant-garde 
  • Microtonal 
  • Micronoise 
  • Abstract
  • Ambient drone 
  • Electronic music 
  • Minimalism 
  • Experimentalism 

On üks ilus viis...ilus viis toota lummavat helikangast, tuues esile helina, ülevuse ja eepilisuse kohast, kust seda esmapilgul ei oskaks oodata. Ning see on ka ilus viis, mis näikse rohket popskaalale asetatavat üles kaaluma. Selle kütked on varjatud ja (sala)kavalamad, valmis kuulajat vallutama tibusammude haaval – lõppude lõpuks heliseb nii objekt kui subjekt – täiuslik käändumine üheks on täitunud 28 ja poole minuti jooksul. Justkui kiirus-kiirendus ja ülemlaul oleksid ühtinud, liikudes ruumis ja seisates aja ning raputades maha kõntsa ja kõdu ning lauldes kiidulaulu Ühele. Suurepärane üllitis natuke rohkem kui dekaadi tagant mehelt nimega Daniel De Los Santos, kelle teos oli inspireeritud Bob Ostertag'i teosest "A Melody, No Bitterness". Kaheloolise taiese andis välja Audioactivity.

12/27/2020

[Teaser of the day] rådiövölnå - breakfast on Pluto (digital version)


  • Electronic music 
  • Ambient 
  • Spoken word
  • Sampledelic
  • Experimentalism
  • Vaporwave  
  • Cosmic synth 

Artistrådiövölnå 
Release: Broken Window  
Year: 2017

[Teaser of the day] Ataque Escampe - A filharmónica


  • Indie pop/rock 
  • Indie folk
  • Alt-folk
  • Alternative pop/rock 
  • Folk indie 

ReleasePrimeiros bicos
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2017

[Teaser of the day] The Womb - I Wish I'd Never Written You That Song


  • Indie pop
  • Singer-songwriter
  • Synth-pop
  • New wave
  • Electro-indie 
  • Alternative pop
  • Art pop 

Artist: The Womb
Label: The Womb/Danielle Records 
Year: 2016

Dave Zeal+Daniel Maze – Small Airports EP (2007)



  • Ambient 
  • Downtempo 
  • Epic 
  • Post-rock 
  • Drone
  • Hauntology 
  • Ambient drone 
  • Microtonal 
  • Micronoise 
  • Electronic music
  • Musique concrète

Kui kaks väga head artisti otsustavad teha koostööd, on tulemus kas väga hea või...lihtsalt hea; kuivõrd hea artisti tunnus on kaheldava kvaliteediga loomingut mitte üllitada. Dave Zeal ja Daniel Maze on üllitanud omajagu – omajagu kõrge kvaliteediga muusikat, mille tuum on ämbient ja boreaalsus – tõepoolest, põhjapoolust märgistavad laiuskraadid on Kanada ämbientmuusikale jätnud positiivse pitseri. Positiivsus tähendab mitte hea tuju tekitamist kuulajas – seda ka! –, aga ennekõike sügavust, sugereerivat jaheda tunde tekitamist hinges ja tundmustes. Selle kohta on meie kallis emakeeles sõna "tüünus". Hugenoti soost Briti muusikalegend ja hall kardinal Brian Eno andis 70ndatel välja albumeid, mis olid inspireeritud lennujaamadest. Siin tegeldakse väikeste lennujaamadega, mis ilmselt on suunatud Kanada tohutute avaruste katmiseks. Muusikaliselt on see natuke enamat kui pelk tavakujutluses ämbient. Siin on paralleelsagedusi, mis mingil hetkel sisenevad, jäävad saatma ja võtavad ehk kruiisigi üle; mingi hetk taanduvad märkamatult ja jätavad kuulaja kahtlema, et kas oli see unes või ilmsi. Nimetatud paralleelsagedused ilmuvad justkui vanavanemate vanast raadiost, täis kahinaid-sahinaid ja ununenud aegade esteetikat (aga võib-olla vaimud esinevad laivis ahju taga). Siin on ka ebakonventsionaalset kidramuusikat, mille käsutusse on antud unenäoline hoovõtu- ja maandumisrada. Tulemus on väga hea; üllitanud on viieloolise Portugali imetabane plaadifirma Test Tube.

Tont – Džunglirada (2020)



  • Ambient 
  • Avant-garde 
  • New Age 
  • Organic electronica 
  • Acousmatic music 
  • Spoken word 
  • Field recording 
  • Musique concrète 
  • Art music 
  • Sampledelic 
  • Experimentalism 
  • Post-rock 

Kuulasin Tondi albumit kahe eestimaise indiklassiku - Dreamphish'i "Garlic Icecream'i" (1997) ja Borax'i "Tallinn" (1996) vahel. Nimetet (kassett)üllitised on jätkuvalt väga südamelähedased, kunagi seotud lootuste, vabadus(tund)e ja usuga, hetkel omades sügavat nostalgilist ja jätkuvalt kunstilist-emotiivset väärtust. Kuidas see Siim Kuusemäe loominguga võiks seostuda? Kujutan ette, et aastakümnete pärast võivad Tondi kassettväljaanded (Trash Can Dance'i kompromissitu järjepidevus!) olla samasugused klassikud nii mõnegi hetkel hilisteismelise jaoks. Miks mitte ka siinkirjutaja jaoks... .
"Džungli" all reeglina mõistetakse läbimatut troopilist vihmametsa, mis avaldab kustumatut mõju sealviibiva inimese psüühikale ja füüsisele. Vähem teatakse, et on olemas ka parasvöötme vihmametsad, peaasjalikult Kanada lääneosas Briti Columbias, mis sademete hulga ja massiivsusega ei jää troopikale alla. Mulle tundub, et Tont rändab nii siia kui sinna, ja kolmandaks jääb alateadlikult kohale – kodusesse Eestisse ja mälestustesse. Kogu see intensiivne kajadesse uppumine on kui läbi mälestuskihtide vajumine ja varjude liikumine; mingi sisu otsimine, mis – tõsi küll! – võib osutuda püüdmatuks sinilinnuks. Eks mälestused ole seotud tehnika ja konstruktsiooniga, nagu ka muusika; ning omavahelisel põkkumisel võivad vägagi vilja kanda. Oluline on tohutu vabadusiha, mis albumit läbib – inimolemise käändumine allikasse, kust me kõik pärineme ja vähem või rohkem alateadlikult seda endale teadvustame ja selle poole võngume. Loodus on suurim kunstiteos ja asi iseeneses ning "Džunglirada" selle meisterlik peegeldus. Vari koopaseinal võib tõepoolest lummav olla. 

ASA – Avoiding Sharks Attacks (2020)



  • Improvised music 
  • Avant-rock 
  • Art rock 
  • Progressive 
  • Experimental rock 
  • Psychedelic 
  • No wave 

Üks lõppeva aasta lemmikalbumeid tuli Plus Timbre-nimelise plaadifirma alt ja oli seotud artistiga, kes on ka käesoleva neljaloolise albumi üks arhitekte. Sardiinia kitarrist Fabrizio Bozzi Fenu edastab oma eksperimentaalset pillikäsitlust viisil nagu ta tegi seda sooloalbumil "Sant'Andrìa" - nurgeline, peaaegu et staccato-tehnika; teisalt ometi oma katkendlikkuses voolav, iseteadlik ja terviklik; tema partneriteks on Luca Pissavini (viiekeelsel) kontrabassil ning Emilio Bernè mängib trumme ja krutib elektroonikat. See on huvitav muusika, ühelt poolt inspireeritud No wave-liikumisest ja eksperimentaalsest pungist (samas minemata tantsuliseks pungiks nagu mainitet järelpunkaritele meeldis muutuda), teisalt hoides jalgu maas improvisatoorses muusikas. Kummaline nentida, aga improvisatsioon on muutunud teatud standardiks, ankruks, mis tänapäeval enamjaolt edastab avangardi maneerlikkust, et mitte öelda klišeesid. See ei ole avangard, vaid avangardism – olemata avangard, vaid pelgalt mängides selle ideega. Antud kontekstis on pooled balansseeritud, mistõttu lõpptulem on heakskiitu väärt.

12/26/2020

[Teaser of the day] Har and Altus - Burning While They Watched


  • Electronic 
  • Kosmische Musik 
  • Ethereal wave
  • Progressive 
  • Art rock
  • Ambient rock

Artist: Har and Altus
Year: 2012

[Teaser of the day] Slow Clinic - It Feels Like I`m Losing


  • Modern classical 
  • Art music
  • Drone 
  • Musique concrète  

ArtistSlow Clinic
Year: 2015

[Teaser of the day] Dishdawash - Solar Return


  • Stonergaze 
  • Alternative rock
  • Drone rock 
  • Indie rock 
  • Experimental rock
  • Avant-rock

Artist: Dishdawash
Label: l0BIT
Year: 2018

Alfa Serenar – Mood Machine (and Other Furnitures) (2019)



  • Shoegaze 
  • Ethereal wave 
  • Alternative rock 
  • Indie rock 
  • Art rock 
  • Post-punk 
  • Dream pop 
  • Progressive 
  • Musique concrète
 
Mida arvata brassi Rafael Senra 12-loolisest albumist? Tujuimpulssi aluseks võttes on see hea ja lõdvestav üllitis, mis on tehtud ainult kitarre mängides – atmosfääriline ja endasse süüviv, milles keelpillid ehitavad järjepanu arpedžosid, mis vahetevahel kulmineeruvad või – vastupidi – algavad laelaudu põrnitsevate heliseintega, mille esmapilgu kaootilisuses peitub põhjalik viimistletus. Kauniilmelised hõllandused ja süüviv lummus. Ajaloolises plaanis lisab Senra siiski midagi intrigeerivat, kuigi peaasjalikult triivib The Durutti Column'i, Cocteau Twins'i, The Weekend Guitar Trio tuules. Mis vahe on laelaudade ja kingade põrnitsemises? Esimene on suurema kunstilise, nn progressiivse roki ambitsiooniga, kuigi ka Slowdive'i debüütalbumil “Just For A Day” kostab see läbi. Eelpoolmainitet pundid olid ja on seda, siin albumil on üks lugu, mis vihjab pealkirjas Robert Fripp'i kasutatavale mängutehnikale ("Flippertronic Enigma"); palju enamates lugudes kui üks on seda ka tehniliselt kasutatud. Intriig kerkib eriti esile loos "The Real Integrated Circuit", mille lounge'ilik, päikesest rammestatud foon tuletab meelde Itaalia suurmeistreid Ennio Morricone't ja Bruno Nicolai'd. Suurepärase albumi on üllitanud kahasse Progshine ja The Blog That Celebrates Itself.

Markus Floats – Karl Marx. Capital Volume 1. Chapter 33: The Modern Theory Of Colonisation [Abridged] (2020)



  • Ambient 
  • Conceptual 
  • Electronic music 
  • Spoken word 
  • Art music 

Montrèal`i plaadifirma Constellation jätkab koroonaviirusest motiveeritud (sõna otseses mõttes!) kauamängivate singlite seeriat; seekord kuulasin Markus Floats`i 11-minutilist lugu, mis on igas mõttes eelpoolmainitud plaadifirmale aimuomane. Kussutav-uimastav, lummav-unenäoline, teisalt selgelt vasakpoolne – seekord Karl Marx`i “Kapitali” seltsis; mille peatükk jutustab kolonisatsioonist – seda eraomandi ja töö(liste) ekspluateerimise võtmes (niipalju kui ma olin võimeline kuulma läbi järjest valjeneva ja üha domineerivama muusika). Mulle tundub, et käesolevad 671 sekundit omavad muusikalist ühisosa Efrim Manuel Menuck`i kompositsiooniga “Baby It Has To Fall“. Või äratavad need majesteetlikult juubeldama hakkavad sumedad toonid ärkvele Godspeed You Black Emperor`i varase vaimu. Ei tea, võib-olla eksin, aga see oleks niikuinii meeldiv eksimine, mistõttu puudub igasugune vajadus järele kontrollimiseks. Aga “Baby It Has To Fall“ oli kahtlemata üks lõppeva aasta parimaid kompositsioone. Ka Markus Floats`i oma ei jää palju maha.

12/16/2020

[Teaser of the day] Trillion Catz - Fibonacci Flower


  • Electronic 
  • Neokrautrock 
  • Art pop
  • Indietronica 
  • Ambient pop 
  • Art pop 

Release: The Big Numbers  
Label: Soisloscerdos  
Year: 2016

[Teaser of the day] Blear Moon - Rising Late


  • Drone 
  • Microtonal
  • Ambient drone 
  • Minimalism 
  • Abstract
  • Ambient  

Artist: Blear Moon
Year: 2020

[Teaser of the day] Untagged - God Damn


  • House 
  • Electronic music  
  • Club dance
  • Deep house  

Artist: Untagged
Label: Jamendo  
Year: 2020

12/15/2020

[Teaser of the day] LAPDZ - mono`s


  • Electronic music 
  • Electro house
  • Synth-funk 
  • Post-disco
  • Italo disco 

Artist: LAPDZ
Label: Ephedrina
Year: 2020

[Teaser of the day] Max Tannone - I_NEED_YOUR_LOVE


  • Breaks
  • Hip-hop 
  • Plunderphonics 
  • Mashup
  • Soul
  • Urban music
  • Sampledelic 
  • Electronic music 

Artist: Max Tannone
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] 2muchachos - Magic Tanner


  • Electronic 
  • Dreamwave
  • Organcore 
  • Chillwave
  • Organic electronica  
  • Art pop
  • Indietronica
  • Drone pop 

Artist: 2muchachos
Release: teplaja EP
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2011

12/10/2020

Johnny Labelle – XVIII (2020)



  • Art pop 
  • Experimental pop 
  • Post-pop 
  • Avant-pop 
  • Electronic 
  • Sophisti-pop 
  • Singer-songwriter 
  • Ambient pop 
  • Cinematic 
  • Baroque pop
  • Psychedelic 

Scott Walker on surnud, aga tema halo ja vaimsus hõljuvad jätkuvalt ümberringi. Teate ju küll seda kosmopoliidist samettämbrilist baritoni, kes sündis ameeriklase ja frankokanadalanna perre, aga enamuse oma elust veetis ja kuulsuse saavutas Britannias. Kes 60ndate teisel poolel oli The Walker Brothers'i koosseisus biitleid kukutamas, aga pärast soolokarjääri jätkates keeras asjadele väga kummastavaid vinte peale. Kelle mõjukus ja kaja on ulatunud järgmise ja ülejärgmise generatsiooni muusikuteni, sh Eestis ((Andres Lõo (album "Love Bomb Letter") ja Mart Avi)). Ateenlase Johnny Labelle'i teine üllitis on fantastiline kummardus popikoonile, võttes vaatluse alla teatud hämaramad nurgad ja võimendades seda uue väärtuseni – samas säilitades terviku võimsate avangardlauludena. Mõni võib öelda, et mis paganama kloonimine leiab siin aset. Isegi kui see nõnda oligi plaanitud, on tulemus jahmatamapanev – justkui Johnny Labelle oleks seestunud, et anda Scott'ile veel üks võimalus. Viimane võimalus, et täiusena ilmneda. Maskuliinsus läbi astraalkeha. Eksperimentaalne hullus taltunud popvalemis. Üks selle aasta parimaid albumeid. Popalbumina kindlasti. Ning "The Dolphins" ja "The Beginning Of The End" on supernoovad selles galaktikas, mille on üllitanud Kreeka leibel Inner Ear. 

[Teaser of the day] The Peach Tree - Searching The Void


  • DIY 
  • Electronic
  • Lo-fi  
  • Synth-pop 
  • EBM
  • Art pop 

Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2006

[Teaser of the day] iono-19 - Hearts, Made In Detroit


  • Dub techno 
  • Techno
  • Ambient dub 
  • Electronic music 
  • Dub  

Artist: iono-19
Year: 2015

[Teaser of the day] Television Sky - Hi Tide


  • Electronic music 
  • IDM
  • Micro-techno   

Release: Gorgeous EP
Year: 2012

12/09/2020

fsks – Floral Electronics (2020)




  • Indietronica 
  • Ambient pop
  • IDM 
  • Drum and bass 
  • Electronic 

Tuksleb, tuksleb...see muusika tuksleb. Tasane elektroonika, milles on pinnapealset kaemust ja mõningast sügavust. Siin on pinnapealset kaemust, st mis nagu on ja ei ole ka. Ämbient. Samas pop. Nagu hilisteismeliste indipidu, kus puudub korralik bass ja selle kompenseerimiseks on kõrgeid sagedusi võimendatud, et oleks nagu päris...aga ei ole seda. Ei ole päris. Ersats, mida kuuled; mis hetkeks ergutab, samas õige pea vajub unustusse. Lõplikusse unustusse. Vaese mehe múm. Ei sütita. Oluline oleks kuulutada (pop)muusika lõppenuks ning kõige olulisemaks bändiks The Smiths. Lõpetada kohutav agoonia vallas, mis on mõjutanud üksikindiviidi rohkem kui poliitika. Legendaarne Manchester'i nelik muusikaliselt esindas pessimismi filosoofiat, mida kirjanduses ja filosoofias on esindanud näituseks Lovecraft ja Cioran. Näituseks lugu "Pretty Girls Make Graves". Tõnis Kahu vastavas (k)ajamasina saates püüdis The Smiths'i piiritleda varasema ja hilisema perioodi kaudu (justkui hilisem oleks konventsionaalsem), aga see ei päde. Ei päde kohe üldse. Kas "Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me" on kuidagi konventsionaalne (nende viimaselt albumilt)? The Smiths oli kunati kõik – oli elegants ja kohmakus, oli katsetus ja dekadents. Mis oli/on oluline – oli/on aus, kõlas veenvalt. Kõlab jätkuvalt. Seadis end väljapoole piiritlemist. Seda ei saa näituseks enam öelda My Bloody Valentine'i "Loveless'i" kohta, mis on tõele au andes paras soperdis üldkokkuvõttes (mõned lood eranditena välja jättes). Kingapõrnitsemise kõige olulisem punt on kahtlemata Slowdive, kuigi võinuks nemadki piirduda üheksakümnendatega. Nagu öeldud – fsks'i kaheksalooline album kõlab kui vaese mehe múm, va lugu "Kiel" milles on nii väänet kui pööret. Lost Frog Productions on selle üllitise taga.

12/08/2020

[Teaser of the day] The Reverends - World of Cricket


  • Garage rock 
  • Lo-fi 
  • Alternative rock
  • College rock 
  • Noise pop 
  • DIY 

Artist: The Reverends
Release: The Reverends
Label: Giant Manilow 
Year: 2003

[Teaser of the day] Mystified - Trig Tricks


  • Electronic music
  • Tech-house
  • Electro house
  • Outsider house
  • Acid house
  • Club dance

Artist: Mystified
Label: Treetrunk
Year: 2013

[Teaser of the day] Alfa Serenar - Interior Eyeglass


  • Ethereal wave 
  • Ambient rock 
  • Indie rock 
  • Alternative rock
  • Dreamgaze 
  • Art pop 

Artist: Alfa Serenar
Year: 2019

[Teaser of the day] Zemermann - Sleep


  • Electronic 
  • Dark wave
  • Illbient
  • Avant-pop
  • Dark ambient
  • Neofolk  
  • Neoclassical 
  • Art pop 

Artist: Zemermann
Year: 2018

[Teaser of the day] Minus Pilots - We Dream Dreams and Scribble Stars


  • Modern classical 
  • Ambient
  • Experimentalism
  • Chamber music
  • Spoken word  
  • Avant-garde 
  • Art music 

Artist: Minus Pilots 
Label: Hawk Moon 
Year: 2020

[Teaser of the day] Microloop - A Fight Between Monozygotes


  • Minimalism
  • Sampledelic
  • Avant-garde
  • Sound collage 
  • Dada music  
  • Experimentalism
  • Plunderphonics 

Artist: Microloop
Label: Atro-Fact
Year: 2017

[Teaser of the day] Drehton - Kirilio


  • Electronic music 
  • IDM 
  • Ambient
  • Techno 

Artist: Drehton
Label: Phonocake
Year: 2020

[Teaser of the day] Fortadelis - Half Decayed


  • Electronic music
  • Dubtronica  
  • Ambient pop
  • Chilltronica  

Artist: Fortadelis
Release: Immersion
Label: Jamendo 
Year: 2020

12/07/2020

[Teaser of the day] Little Ripple - 深呼吸


  • J-pop
  • Alternative pop
  • Twee pop 
  • Easy listening 
  • Singer-songwriter 
  • Shibuya-kei 
  • Indie pop 

Artist: Little Ripple
Release: Early Days
Label: Canata 
Year: 2011

[Teaser of the day] Uncle Wormwood - Starlight


  • Avant-blues 
  • Singer-songwriter 
  • Art rock
  • Americana
  • Experimental rock 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] spoonPhase - Hugs


  • Electronic music
  • Ambient pop 
  • Art music 
  • New Age

ArtistspoonPhase
Label: Webbed Hand  
Year: 2005

12/06/2020

[Teaser of the day] Audiosmogg - Excerpts of Infinity


  • Avant-garde 
  • Illbient
  • Microtonal
  • Abstract 
  • Sound art 
  • Experimentalism 
  • Micronoise 

Artist: Audiosmogg
Year: 2019

[Teaser of the day] The Kirbi - Marathon


  • Electro pop 
  • Alternative dance 
  • Electronic music 
  • Synth-pop
  • Electronic jazz  

Artist: The Kirbi
Release: Marathon
Label: Garganrecords 
Year: 2007

[Teaser of the day] Sinage - Golden Eyes


  • Electronic music 
  • EBM 
  • Synth-industrial
  • Industrial electro  
  • Dark electro 

Artist: Sinage
Release: MM
Year: 2020

Yara – Lucid Dream (2012)



  • Ambient 
  • Acousmatic music 
  • Electronic 
  • Electro-acoustic 
  • Field recording 
  • Spoken word 
  • Musique concrète 
  • Organic electronica 
  • Improvised music

Eksisteeris kunagi Portugali leibel Test Tube, mille mahukas diskograafia hõlmas eriilmelist muusikat folktroonikast ämbiendini, põhirõhuga siiski viimasel. Samas ei ole (õnneks) võimalik konkretiseerida, milline on ämbientmuusika kuldlõige plaadifirma kontekstis, nn keskmise visandamine. Üllitised on kvaliteetsed; on asjassepuutuvad tänaseni. Aastaid kümme tagasi plaanis üks avangardistlik Eesti rokkansambel oma plaadi Test Tube'i all avaldada – solist küsis veel mult nõu. Plaaniks see jäigi. See selleks. Selle kolmeloolise albumi võlu – mille taga on Vene artist Yara – seisneb eesmise-tagumise fragmenteerituses. Justkui eraldi kulgevad helikihid (vokaalsämplid, konkreethelid, argitoimetuste kolinad-saginad; teisalt struktureeritud pulseerimine-rütmilisus), mis ometigi sulanduvad häirimatult kokku. Võib-olla "ometigi" on kohatu, kuna eelpoolmainitet elementide vastandlikkus kätkeb endas üllitist kandvat dünaamikat. Konkreethelid on peaasjalikult alati tähelepanuvõitvad teatud müstikale, ja müstika teatavasti on sissepoole pööratud. Siin on esindatud helid, mis sügavustest aeglaselt esile kerkivad tuttavamate manu, tekitades mnemoonilist resonantsi. Väga mõnus kuulamine igal juhul.

Wings Of An Angel – The Medieval Master Art Mutant Is Creating A Clone In His Image (2018)



  • Ambient 
  • Dark ambient 
  • Post-classical 
  • Microtonal 
  • Drone 
  • Space music 
  • Ambient drone 
  • Abstract 

WOOA on väidetavalt sooloartist ja filosoof, kes on välja andnud umbes 560-570 üllitist (viljakaim artist läbi aegade?). Umbes ja vahemik tähendavad seda, et iga uue päevaga võib lisanduda mõni uus. Ma imestan, kuidas see produtseerimine välja näeb; kas nagu viimasel ajal Thomas Park'il (aka Mystified), kes genereerib lugusid-albumeid (väljaandja Treetrunk) teatud tarkvara algoritmi kasutades. Pigem vist mitte, kuna helipildis ei kajastu teatud heliline kohmakus ja kõlaline primitiivsus ning selgelt tajutav determineeritus. Tõsi, viimases punktis ei ole Iisraeli projekti osas nii kindel, kuivõrd üllitised on kohati (samas mahtu arvestades paratamatult) väga sarnased, toetudes justkui samadele helikihtidele. Aga neis pikkades kompositsioonides on piisavalt sügavust, dimensiooni, pinget ja emotiivsust (st tundmuste esilekutsumist), et mitte omistada seda seni tuntud masinatele ja tehisintellektile. Müstiline-müstifitseeritud kosmos kaigub siin tihti vastu. Teisalt läbivad tehnilised võtted meeleoludega manipuleerimiseks on ju lihtsad – helid keeratud natuke kiiremaks või oktavi võrra alla-üles. Aga kes seda teab, äkki on WOOA kvantarvuti pilootprojekt, mis selle varjus singulaarset väge laiali laotab ja võimukombitsaid harali ajab? Tavapäraselt (väga) pikale kestusele on lood koormatud (väga) pikkade pealkirjadega, mis kannavad sageli mingisugust sõnumit ja kriitikat; käesoleval albumil on tajutav katoliku kiriku/Vatikani vastane hoiak. Tõepoolest, mida rohkem mingi religioon on institutsionaliseeritud, seda vähem on seal Jumalat; seda rohkem on seal ideoloogiat, poliitikat ja ego. Aga alguses oli Sõna (sellele järgnes Heli) ja Meister kasutas vokaalakrobaatikat ning pani hullu.

12/05/2020

Aigar Vals - Treehouse Cult

Akaao – Psychic Uprising (2018)



  • Live 
  • Electronic music
  • Art music 
  • Kosmische Musik 
  • Avant-garde
  • Progressive 
  • Experimentalism 

Kummalised on need albumite pealkirjad... . Kas mitte iga albumi kallal nokitsemine ei ole tavapärasest kõrgema psüühilise ja vaimse nivoo aktiveerimine? Tõusmine üles ja millegi vastu? Iga eelmise autoriplaadi ja ümbritseva saundi vastu? Tautoloogiline nending, on ju? Brasiilia muusik Jonas Dalacorte on mänginud bassi ja kidrat mitmes (rokk)ansamblis, aga käesolev neljalooline üllitis – paar lugu on esitatud ja üles võetud laivis – on kosmilise krautroki territooriumile liikumine. Tegelikult peaks tõmbama joone Kosmische Musik'i ja krautroki vahele, kuna on suur muusikaline erinevus Tangerine Dream'i ja CAN'i suguste puntide vahel. 60ndate lõpul Saksamaal esile kerkinud puntide üldistamine ühe ja sama žanrilise vihmavarju alla on mugav, ent eimidagiütlev ja sageli väär. Kosmische Musik on Ashra, Tangerine Dream ja Popol Vuh, aga mitte CAN, Faust, varane Kraftwerk, Guru Guru ja Neu!. Muidugi albumite lõikes võib kattuvusi olla, aga üldjoontes väide pädeb. Kuulates Dalacorte'i Kosmische't tuleb nentida meeleolust tingitud erinevust rokkmuusikaga – esimene on inertne, sissepoole pööratud; teine on väljapoole tungiv pulbitseva energia foonil. Konkreetne inertsus ehk kasinate helidega manipuleerimine tohutusuures kõlaruumis on hästi välja mängitud. Kvaliteeti lisab tõik, et (mõõdukas) pompöössus on tasakaalustatud (mõõduka) eksperimentaalse obsessiivsusega, meenutades nii kõlaliselt kui metodoloogiliselt Konrad Schnitzler'it ja Asmus Tietchens'it. Asjalik klingel-klangel igati. See veenab, see kutsub uuesti osalema psüühilises ülestõusus, mille on üllitanud Mansarda Records.

12/04/2020

[Teaser of the day] Nicolas Tourney - Subterranea


  • Electronic music
  • Drone
  • Post-rock
  • Experimentalism 
  • Microtonal
  • Sound art
  • Minimalism 
  • Avant-garde 
  • Ambient drone 

Release: Aër
Label: Vulpiano 
Year: 2020

[Teaser of the day] Hypermagic - Saucebox


  • Electronic
  • Dream pop 
  • Alternative pop/ rock 
  • Indie pop/rock 
  • Indietronica 
  • Art pop 

Artist: Hypermagic
Release: EICV7" No. 39
Year: 2013

[Teaser of the day] Muhr - A Lonely Gust Of Wind - Part 2


  • Modern classical 
  • Post-rock 
  • Post-classical 
  • Ambient 
  • Art music 

Artist: Muhr
Label: Monotonik
Year: 2008

[Teaser of the day] Quentin Hannappe - The World Is Yours


  • World fusion 
  • Easy listening
  • Caribbean music
  • Singer-songwriter 

Label: Jamendo 
Year: 2018

11/29/2020

Nick Rivera - The Wasp and the Butcher.​.​.​and the Bird

[Teaser of the day] Jazz One - Sebajun


  • Breaks 
  • Easy listening
  • Lo-fi
  • Hip-hop 
  • Cinematic 
  • Trip-hop 
  • Nu jazz 

Artist: Jazz One
Release: 1995 (EP)
Year: 2019

[Teaser of the day] Pavel Ambiont - Irrythmia pt.8


  • Electronic music 
  • Ambient dub 
  • Ambient techno 
  • Art music
  • Dubtronica
  • Tech-dub 

ReleasePagan & Urban
Label: Foundamental 
Year: 2013

[Teaser of the day] Ten Digit Army - Calico


  • Alternative rock 
  • Indie rock
  • Alternative dance 
  • Indietronica
  • Indie dance  
  • Art pop 

Year: 2008 

[Teaser of the day] Adam Majdecki-Janicki - Cosmic Lab


  • Electronic
  • Avant-rock  
  • Psychedelic 
  • Drone
  • Experimental rock
  • Space rock 
  • RIO 
  • Progressive rock 

Release: Sonnezones
Year: 2020

Lee Noble – Horrorism (2011)



  • Organcore 
  • Drone pop 
  • Vaporwave 
  • Ambient pop 
  • Psychedelic 
  • Electronic 
  • Chilltronica 
  • Hauntology 
  • Art pop 
  • Experimental pop 
  • Post-pop 
  • Avant-pop 
  • Dreamwave 
  • Post-psychedelic 
  • Hypnagogic pop 

Kalifornialase Lee Noble'i muusika on üks ilusamaid ilmutusi eelmisest kümnendist; "Horrorism", mille üllitamisest möödub varsti kümme aastat, kõlab ajast ees ka vihmasel novembrilõpu päeval AD 2020. See on nii psühhedeelne kui psühhedeeliajärgne ajaväline kaemus, mis loomishetkel ammutas jõudu jõu kaotanud New Weird-liikumisest, ristates selle The Caretaker'i ajastuülese hauntology-müstikaga. Paralleelselt olid aktuaalsed chillwave ja witch house, millest tulenes varsti uus žanr vaporwave, mis õnneks on elujõuline tänini. See on sugereeriv album, mis viib kuulaja ajas tagasi rändama tema mälupalees; teisalt rännaku muudab palju müstilisemaks kuklatunne, et selles on ajastuülest hõngu ja väge, mis on üle konkreetse kuulaja kuulamisväest ja -kogemusest. See resonants isikliku ja üldise, palju suurema vahel näikse elimineerivat või vähemalt märgatavalt minimeerivat ideoloogiaid ja nende (reeglina) pisendavat rolli, mida Michel Foucault omistas igale loomisaktile. See on ka põhjus, miks käesolevat albumit tuleks kohelda klassikuna. Üllitajaks on Bathetic Records.

Timo Petmanson – Voyage to Neptune (2020)



  • Library music 
  • Alternative pop 
  • Jazz rock 
  • Easy listening 
  • Cinematic 
  • Space pop 
  • Fusion 
  • Lounge pop 
  • Psychedelic 

Kellele ei meeldiks reisida... . Käia paar korda aastas planeedil Neptuun ja külastada selle kaaslasi, ammutada sealt jõudu ja inspiratsiooni kunsti loomiseks, olla empaatiline ja osavõtlik. See on astroloogiline lend, mis seotud Päikesesüsteemi eelviimase planeediga (siinkirjutaja jaoks on planeet Pluuto jätkuvalt üks Päikese poegadest). Muusikaliselt on Timo Petmansoni kümnelooline album võrreldes kahe aasta taguse üllitisega "Hacker Songs" hillitsetum-mõõdukam ja rohkem vaibile keskendunum; ei ole selles teravaid – et mitte öelda kramplikke – rütmilisi nükkeid, pigem liikudes alale, mille eest esiseisjaks Maarjamaal on viimastel aastatel olnud Misha Panfilov; muusika, milles kohtuvad retro ja futu, tekitades ühe tohutu helilise kontiinumi fuusionist, progest, library music'ust, lounge pop'ist, kosmosepopist, psühhedeeliast ja easy listening'ist. Tõsi, käesoleval albumil on ehk rohkem tajutav kosmiline kontseptsioon, mis iseloomustab teisigi Tallinna põrandaaluse leibeli Trash Can Dance artiste nagu Kroma, Trent Hawkins ja Day Of The Triangle. Elegantselt krampliku rütmimustri puudumist siin kompenseerivad ülendavad meloodilised tõusud ja hingelõikavad harmooniad, mis vaalutavad vahedalt nagu hiigelmagnetist lükkuv rakett läbiks radioaktiivset vööndit.

11/23/2020

[Teaser of the day] Futurguerra - Telephone Line mix


  • Electro pop
  • Remix 
  • Techno pop 
  • Synth-pop
  • Art pop 
  • Electronic music
  • Robot pop 

Artist: Futurguerra
Year: 2017

[Teaser of the day] Jazz Goa - Summertime


  • Jazz 
  • Easy listening 
  • Cover
  • Pop 
  • Mood music 

Artist: Jazz Goa
Label: Jazz Goa 
Year: 2015

[Teaser of the day] USAISAMONSTER - Poison Snake


  • Avant-blues 
  • Experimental rock 
  • No Wave
  • Improvised music
  • RIO
  • Avant-prog
  • DIY
  • Avant-rock 
  • Art rock 

Release: Joshua Tree
Year: 2006

[Teaser of the day] The Space Lady - The Price Of Freedom


  • Singer-songwriter 
  • Sophisti-pop
  • Experimental pop
  • Lo-fi
  • Outsider music 
  • Psych-pop
  • Avant-pop
  • DIY 
  • Art pop 

Year: 2004

VOLKSWHALE – Our Finest Disasters (2000/2005)



  • Punk rock
  • Dada music 
  • DIY 
  • Post-punk 
  • Deconstructed pop 
  • Sampledelic 
  • Plunderphonics
  • Comedy pop 
  • Freeformfreakout 
  • Lo-fi 
  • Synth-punk 
  • Industrial music 
  • Electronic 
  • Psychedelic
  • Spoken word 

Punk on punk; veel pungim on laamendada pungi kallal; samuti punk on kaaperdada poplaulukesi, andes neile obstsöönse maigu või nende natuuri ja osutust rohkem või vähem moonutades. Efekt on tagatud igatahes. Võib põhjustada kõhulahtisust – nagu ühes loos hoiatatakse. Nagu ütleb pealkirigi, on tegu õnnetustega. Tahtlikult esile kutsutud õnnetustega, vääramaks hetkekski eksistentsiaalset tühjust, mis täidab inimhinge jõudehetkel ja keerulistes tingimustes (millest väljapääsu ei näikse olevat). Siin ei ole kohta maitsetusele ega maitsekusele; ei ole kohta kohatusele ja kohasusele – kõik tava ja moraaliga seotu on muusikalisse (meta)eeldusesse lisatud, mistõttu igasugune moraalne eristamine või selle varjundid on tasa lülitatud. Vastandus on välja lülitet. See vist ongi kokkuvõttes üks suur õnnetus. Aga kunstiakt ei saa olla õnnetus, kui see just ei ole (labase) propaganda, raha ja poliitika huvidesse rakendatud. Siin on erandeid juhul, kui labane šabloonide rakendamine on kõrvale heidetud. Kõike eelpoolkirjeldatut ja helilist provokatiivsust ning performance-aspekti arvesse võttes ei saa üle ega ümber Negativland'i, Big City Orchestra, The Residents'i ja COUM Transmissions'i mainimisest. Ning fragmenteeritud, hüplev absurditaju viitab Kanada legendile Bruce Haack'ile. Selle kolmekümne kaheksa loolise kogumikalbumi (mis võtab kokku pundi tegemised vahemikus 1989-2000) on üllitanud Wheelchair Full of Old Men ja Lost Frog Productions (viimase alla kuuluvad muuhulgas DIY-taadi R Stevie Moore'i kolm albumit). Muuseas selle albumi kohta on keegi öelnud, et see olevat halvim album, mis eales tehtud... . Täpsustaksin, et halvim muusikaalbum ei saa kunagi halvim olla.

Vargtimmen – Joan's Diary (2020)



  • Art metal 
  • Heavy metal 
  • Industrial metal 
  • Dark wave 
  • Spoken word 
  • Jazz 
  • Synth-metal
  • DIY 

 Rootsikeeli "vargtimmen" tähendab hunditundi, ka psühholoogiline õudukas Ingmar Bergmanni sulest kannab sellist pealkirja. Võib kindel olla, et ABBA stiilis poppi ja diskot sellelt kaheksalooliselt ei kuule. Ei peagi kuulma. Selleks on teised nimed ja referentsid. See ei ole tõupuhas bläkk, see ei ole tõupuhas tumelaine, ka mitte industriaalmuusika, kuigi kõik elemendid on ühel või teisel kujul esindatud. On raiuvatele kidrariffidele ja tumedatele sündivoogudele toetuvat heliseina, mida segatakse sõnaliste seadete ja pealtnäha suvaliste heliefektidega. Teisalt on kergematele ja rasketele klaveriakordidele toetuvat muusikat, mis, tõsi, ballaadideks ei paisu. Ballaad on kompositsioon, mis mängib emotsioonidest ballastiga viisil, jõudes seda kanda või jäädes haledalt selle alla. Ballaadiga ei mängita! Üks lugu on kõikuv-tuikuv tumejäts, mis – tõesti – kõigub koha peal ilma siia-sinna arenemata. Üldkokkuvõttes kõlab see In Your Ears  ja ANIME NERE netileibelite all üllitatud reliis (bläkk)metallisti easy listening-teosena. Piisavalt pealiskaudne, küllalt kergemeelne, mõneti hajameelne.

11/22/2020

Efrim Manuel Menuck – Baby It Has To Fall (2020)



  • Drone rock 
  • Avant-rock 
  • Psychedelic 
  • Experimental rock 
  • Art rock 
  • Ambient rock 
  • Post-rock 
  • Epic 

Kanada plaadifirma Constellation Records otsustas üllitada 16 loost koosneva "Corona Borealis Longplay Singles Series'i", kuhu loomulikult panustavad plaadifirma artistid. Suurepärane idee oivaliselt leibelilt. See 16 minuti ja 20 sekundi pikkune kompositsioon pärineb Montréali anarhistilt, kes revolutsioonilist rauda muusikas on tagunud enam kui paar aastakümmet peaasjalikult ansamblis Godspeed You Black Emperor!. Ja algul malbelt, ent üha rahutumaks muutuva droonroki taga – mida tasakaalustab relvitukstegev panoraamsus, mis viirgab nagu Mercury Rev ja The Flaming Lips oma parematel päevadel – rullub lahti müstiline tekst osutusega ükskõiksele Jumalale (ja riukalikule kuradile) ning inimestele kui põlevatele lilledele ja põlevale maale ümberringi. Surmalaagrid ja palju politseinikke, kes põlvitavad inimeste kaeladel. Koloniaaltraditsioon ja AR-15 poolautomaatrelvad, mis on võimaldanud või ja mee sees elamist. Eks tõdesid on erinevaid, tõlgendamisvõimalusi mitmeid, aga need 980 sekundit on algusest lõpuni puhas kuld!

Palancar – The Land of the Electric Monsters (2009)



  • Experimental electronica 
  • Microtonal 
  • Avant-electronica 
  • Improvised music 
  • Drone 
  • Micronoise 
  • Avant-garde 
  • Ambient drone 
  • Experimentalism 
  • Ambient 
  • Live session 
  • Dark ambient 
  • Psycho-acoustic 

Olles kuulanud kordi järjest Darrell Burgan'i aka Palancar'i kahest pikast kompositsioonist koosnevat üllitist kerkis vaimusilma ammu nähtud video Jean-Michel Jarre laivesinemisest, mille jooksul Prantsuse sündivõlur püüdis taltsutada kapriisseid analoogsüntesaatoreid; kattes neid tekkidega, et nende optimaalseks toimimiseks ettenähtud temperatuuri alal hoida. Palancar'i 65-minutilisel laivis salvestatud üllitisel võib samuti tajuda masinate raevu ja mässu, milles hillitsetud, samas turris ämbientdroonvoog on kunati pikitud ootamatute kääksatuste-tämbrimuutuste-kajade-müradega, mis mõjuvad tektooniliselt. Selles on lisaks esoteerilist tumedust ja äraspidist psühhedeeliat, mis võib meenutada Alio Die't ja Coil'i. Ei jää see kaugele ka varaste elektronmuusikapioneeride Daphne Oram'i ja Ruth White'i loomingust. Üllitise on väljutanud huvitav leibel nimega Justnotnormal (aga ka nimekujul Just Not Normal), mis tegutses nullindatel ja kümnendate algul. Palju huvitavat sündikraami võib sealt leida nagu näiteks14-aastase Hannah Shapero katsetused Buchla 100 nimelisel modulaarsüntekal 60ndatel lõpus ja 70ndate alguses. Aga lisaks sellele ja tollele kuulake kindlasti Palancar'i ülejäänud diskograafiat, koosnedes enam kui 40 albumist.