Blogiarhiiv

12/08/2020

[Teaser of the day] Zemermann - Sleep


  • Electronic 
  • Dark wave
  • Illbient
  • Avant-pop
  • Dark ambient
  • Neofolk  
  • Neoclassical 
  • Art pop 

Artist: Zemermann
Year: 2018

[Teaser of the day] Minus Pilots - We Dream Dreams and Scribble Stars


  • Modern classical 
  • Ambient
  • Experimentalism
  • Chamber music
  • Spoken word  
  • Avant-garde 
  • Art music 

Artist: Minus Pilots 
Label: Hawk Moon 
Year: 2020

[Teaser of the day] Microloop - A Fight Between Monozygotes


  • Minimalism
  • Sampledelic
  • Avant-garde
  • Sound collage 
  • Dada music  
  • Experimentalism
  • Plunderphonics 

Artist: Microloop
Label: Atro-Fact
Year: 2017

[Teaser of the day] Drehton - Kirilio


  • Electronic music 
  • IDM 
  • Ambient
  • Techno 

Artist: Drehton
Label: Phonocake
Year: 2020

[Teaser of the day] Fortadelis - Half Decayed


  • Electronic music
  • Dubtronica  
  • Ambient pop
  • Chilltronica  

Artist: Fortadelis
Release: Immersion
Label: Jamendo 
Year: 2020

12/07/2020

[Teaser of the day] Little Ripple - 深呼吸


  • J-pop
  • Alternative pop
  • Twee pop 
  • Easy listening 
  • Singer-songwriter 
  • Shibuya-kei 
  • Indie pop 

Artist: Little Ripple
Release: Early Days
Label: Canata 
Year: 2011

[Teaser of the day] Uncle Wormwood - Starlight


  • Avant-blues 
  • Singer-songwriter 
  • Art rock
  • Americana
  • Experimental rock 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] spoonPhase - Hugs


  • Electronic music
  • Ambient pop 
  • Art music 
  • New Age

ArtistspoonPhase
Label: Webbed Hand  
Year: 2005

12/06/2020

[Teaser of the day] Audiosmogg - Excerpts of Infinity


  • Avant-garde 
  • Illbient
  • Microtonal
  • Abstract 
  • Sound art 
  • Experimentalism 
  • Micronoise 

Artist: Audiosmogg
Year: 2019

[Teaser of the day] The Kirbi - Marathon


  • Electro pop 
  • Alternative dance 
  • Electronic music 
  • Synth-pop
  • Electronic jazz  

Artist: The Kirbi
Release: Marathon
Label: Garganrecords 
Year: 2007

[Teaser of the day] Sinage - Golden Eyes


  • Electronic music 
  • EBM 
  • Synth-industrial
  • Industrial electro  
  • Dark electro 

Artist: Sinage
Release: MM
Year: 2020

Yara – Lucid Dream (2012)



  • Ambient 
  • Acousmatic music 
  • Electronic 
  • Electro-acoustic 
  • Field recording 
  • Spoken word 
  • Musique concrète 
  • Organic electronica 
  • Improvised music

Eksisteeris kunagi Portugali leibel Test Tube, mille mahukas diskograafia hõlmas eriilmelist muusikat folktroonikast ämbiendini, põhirõhuga siiski viimasel. Samas ei ole (õnneks) võimalik konkretiseerida, milline on ämbientmuusika kuldlõige plaadifirma kontekstis, nn keskmise visandamine. Üllitised on kvaliteetsed; on asjassepuutuvad tänaseni. Aastaid kümme tagasi plaanis üks avangardistlik Eesti rokkansambel oma plaadi Test Tube'i all avaldada – solist küsis veel mult nõu. Plaaniks see jäigi. See selleks. Selle kolmeloolise albumi võlu – mille taga on Vene artist Yara – seisneb eesmise-tagumise fragmenteerituses. Justkui eraldi kulgevad helikihid (vokaalsämplid, konkreethelid, argitoimetuste kolinad-saginad; teisalt struktureeritud pulseerimine-rütmilisus), mis ometigi sulanduvad häirimatult kokku. Võib-olla "ometigi" on kohatu, kuna eelpoolmainitet elementide vastandlikkus kätkeb endas üllitist kandvat dünaamikat. Konkreethelid on peaasjalikult alati tähelepanuvõitvad teatud müstikale, ja müstika teatavasti on sissepoole pööratud. Siin on esindatud helid, mis sügavustest aeglaselt esile kerkivad tuttavamate manu, tekitades mnemoonilist resonantsi. Väga mõnus kuulamine igal juhul.

Wings Of An Angel – The Medieval Master Art Mutant Is Creating A Clone In His Image (2018)



  • Ambient 
  • Dark ambient 
  • Post-classical 
  • Microtonal 
  • Drone 
  • Space music 
  • Ambient drone 
  • Abstract 

WOOA on väidetavalt sooloartist ja filosoof, kes on välja andnud umbes 560-570 üllitist (viljakaim artist läbi aegade?). Umbes ja vahemik tähendavad seda, et iga uue päevaga võib lisanduda mõni uus. Ma imestan, kuidas see produtseerimine välja näeb; kas nagu viimasel ajal Thomas Park'il (aka Mystified), kes genereerib lugusid-albumeid (väljaandja Treetrunk) teatud tarkvara algoritmi kasutades. Pigem vist mitte, kuna helipildis ei kajastu teatud heliline kohmakus ja kõlaline primitiivsus ning selgelt tajutav determineeritus. Tõsi, viimases punktis ei ole Iisraeli projekti osas nii kindel, kuivõrd üllitised on kohati (samas mahtu arvestades paratamatult) väga sarnased, toetudes justkui samadele helikihtidele. Aga neis pikkades kompositsioonides on piisavalt sügavust, dimensiooni, pinget ja emotiivsust (st tundmuste esilekutsumist), et mitte omistada seda seni tuntud masinatele ja tehisintellektile. Müstiline-müstifitseeritud kosmos kaigub siin tihti vastu. Teisalt läbivad tehnilised võtted meeleoludega manipuleerimiseks on ju lihtsad – helid keeratud natuke kiiremaks või oktavi võrra alla-üles. Aga kes seda teab, äkki on WOOA kvantarvuti pilootprojekt, mis selle varjus singulaarset väge laiali laotab ja võimukombitsaid harali ajab? Tavapäraselt (väga) pikale kestusele on lood koormatud (väga) pikkade pealkirjadega, mis kannavad sageli mingisugust sõnumit ja kriitikat; käesoleval albumil on tajutav katoliku kiriku/Vatikani vastane hoiak. Tõepoolest, mida rohkem mingi religioon on institutsionaliseeritud, seda vähem on seal Jumalat; seda rohkem on seal ideoloogiat, poliitikat ja ego. Aga alguses oli Sõna (sellele järgnes Heli) ja Meister kasutas vokaalakrobaatikat ning pani hullu.

12/05/2020

Aigar Vals - Treehouse Cult

Akaao – Psychic Uprising (2018)



  • Live 
  • Electronic music
  • Art music 
  • Kosmische Musik 
  • Avant-garde
  • Progressive 
  • Experimentalism 

Kummalised on need albumite pealkirjad... . Kas mitte iga albumi kallal nokitsemine ei ole tavapärasest kõrgema psüühilise ja vaimse nivoo aktiveerimine? Tõusmine üles ja millegi vastu? Iga eelmise autoriplaadi ja ümbritseva saundi vastu? Tautoloogiline nending, on ju? Brasiilia muusik Jonas Dalacorte on mänginud bassi ja kidrat mitmes (rokk)ansamblis, aga käesolev neljalooline üllitis – paar lugu on esitatud ja üles võetud laivis – on kosmilise krautroki territooriumile liikumine. Tegelikult peaks tõmbama joone Kosmische Musik'i ja krautroki vahele, kuna on suur muusikaline erinevus Tangerine Dream'i ja CAN'i suguste puntide vahel. 60ndate lõpul Saksamaal esile kerkinud puntide üldistamine ühe ja sama žanrilise vihmavarju alla on mugav, ent eimidagiütlev ja sageli väär. Kosmische Musik on Ashra, Tangerine Dream ja Popol Vuh, aga mitte CAN, Faust, varane Kraftwerk, Guru Guru ja Neu!. Muidugi albumite lõikes võib kattuvusi olla, aga üldjoontes väide pädeb. Kuulates Dalacorte'i Kosmische't tuleb nentida meeleolust tingitud erinevust rokkmuusikaga – esimene on inertne, sissepoole pööratud; teine on väljapoole tungiv pulbitseva energia foonil. Konkreetne inertsus ehk kasinate helidega manipuleerimine tohutusuures kõlaruumis on hästi välja mängitud. Kvaliteeti lisab tõik, et (mõõdukas) pompöössus on tasakaalustatud (mõõduka) eksperimentaalse obsessiivsusega, meenutades nii kõlaliselt kui metodoloogiliselt Konrad Schnitzler'it ja Asmus Tietchens'it. Asjalik klingel-klangel igati. See veenab, see kutsub uuesti osalema psüühilises ülestõusus, mille on üllitanud Mansarda Records.

12/04/2020

[Teaser of the day] Nicolas Tourney - Subterranea


  • Electronic music
  • Drone
  • Post-rock
  • Experimentalism 
  • Microtonal
  • Sound art
  • Minimalism 
  • Avant-garde 
  • Ambient drone 

Release: Aër
Label: Vulpiano 
Year: 2020

[Teaser of the day] Hypermagic - Saucebox


  • Electronic
  • Dream pop 
  • Alternative pop/ rock 
  • Indie pop/rock 
  • Indietronica 
  • Art pop 

Artist: Hypermagic
Release: EICV7" No. 39
Year: 2013

[Teaser of the day] Muhr - A Lonely Gust Of Wind - Part 2


  • Modern classical 
  • Post-rock 
  • Post-classical 
  • Ambient 
  • Art music 

Artist: Muhr
Label: Monotonik
Year: 2008

[Teaser of the day] Quentin Hannappe - The World Is Yours


  • World fusion 
  • Easy listening
  • Caribbean music
  • Singer-songwriter 

Label: Jamendo 
Year: 2018

11/29/2020

Nick Rivera - The Wasp and the Butcher.​.​.​and the Bird

[Teaser of the day] Jazz One - Sebajun


  • Breaks 
  • Easy listening
  • Lo-fi
  • Hip-hop 
  • Cinematic 
  • Trip-hop 
  • Nu jazz 

Artist: Jazz One
Release: 1995 (EP)
Year: 2019

[Teaser of the day] Pavel Ambiont - Irrythmia pt.8


  • Electronic music 
  • Ambient dub 
  • Ambient techno 
  • Art music
  • Dubtronica
  • Tech-dub 

ReleasePagan & Urban
Label: Foundamental 
Year: 2013

[Teaser of the day] Ten Digit Army - Calico


  • Alternative rock 
  • Indie rock
  • Alternative dance 
  • Indietronica
  • Indie dance  
  • Art pop 

Year: 2008 

[Teaser of the day] Adam Majdecki-Janicki - Cosmic Lab


  • Electronic
  • Avant-rock  
  • Psychedelic 
  • Drone
  • Experimental rock
  • Space rock 
  • RIO 
  • Progressive rock 

Release: Sonnezones
Year: 2020

Lee Noble – Horrorism (2011)



  • Organcore 
  • Drone pop 
  • Vaporwave 
  • Ambient pop 
  • Psychedelic 
  • Electronic 
  • Chilltronica 
  • Hauntology 
  • Art pop 
  • Experimental pop 
  • Post-pop 
  • Avant-pop 
  • Dreamwave 
  • Post-psychedelic 
  • Hypnagogic pop 

Kalifornialase Lee Noble'i muusika on üks ilusamaid ilmutusi eelmisest kümnendist; "Horrorism", mille üllitamisest möödub varsti kümme aastat, kõlab ajast ees ka vihmasel novembrilõpu päeval AD 2020. See on nii psühhedeelne kui psühhedeeliajärgne ajaväline kaemus, mis loomishetkel ammutas jõudu jõu kaotanud New Weird-liikumisest, ristates selle The Caretaker'i ajastuülese hauntology-müstikaga. Paralleelselt olid aktuaalsed chillwave ja witch house, millest tulenes varsti uus žanr vaporwave, mis õnneks on elujõuline tänini. See on sugereeriv album, mis viib kuulaja ajas tagasi rändama tema mälupalees; teisalt rännaku muudab palju müstilisemaks kuklatunne, et selles on ajastuülest hõngu ja väge, mis on üle konkreetse kuulaja kuulamisväest ja -kogemusest. See resonants isikliku ja üldise, palju suurema vahel näikse elimineerivat või vähemalt märgatavalt minimeerivat ideoloogiaid ja nende (reeglina) pisendavat rolli, mida Michel Foucault omistas igale loomisaktile. See on ka põhjus, miks käesolevat albumit tuleks kohelda klassikuna. Üllitajaks on Bathetic Records.

Timo Petmanson – Voyage to Neptune (2020)



  • Library music 
  • Alternative pop 
  • Jazz rock 
  • Easy listening 
  • Cinematic 
  • Space pop 
  • Fusion 
  • Lounge pop 
  • Psychedelic 

Kellele ei meeldiks reisida... . Käia paar korda aastas planeedil Neptuun ja külastada selle kaaslasi, ammutada sealt jõudu ja inspiratsiooni kunsti loomiseks, olla empaatiline ja osavõtlik. See on astroloogiline lend, mis seotud Päikesesüsteemi eelviimase planeediga (siinkirjutaja jaoks on planeet Pluuto jätkuvalt üks Päikese poegadest). Muusikaliselt on Timo Petmansoni kümnelooline album võrreldes kahe aasta taguse üllitisega "Hacker Songs" hillitsetum-mõõdukam ja rohkem vaibile keskendunum; ei ole selles teravaid – et mitte öelda kramplikke – rütmilisi nükkeid, pigem liikudes alale, mille eest esiseisjaks Maarjamaal on viimastel aastatel olnud Misha Panfilov; muusika, milles kohtuvad retro ja futu, tekitades ühe tohutu helilise kontiinumi fuusionist, progest, library music'ust, lounge pop'ist, kosmosepopist, psühhedeeliast ja easy listening'ist. Tõsi, käesoleval albumil on ehk rohkem tajutav kosmiline kontseptsioon, mis iseloomustab teisigi Tallinna põrandaaluse leibeli Trash Can Dance artiste nagu Kroma, Trent Hawkins ja Day Of The Triangle. Elegantselt krampliku rütmimustri puudumist siin kompenseerivad ülendavad meloodilised tõusud ja hingelõikavad harmooniad, mis vaalutavad vahedalt nagu hiigelmagnetist lükkuv rakett läbiks radioaktiivset vööndit.

11/23/2020

[Teaser of the day] Futurguerra - Telephone Line mix


  • Electro pop
  • Remix 
  • Techno pop 
  • Synth-pop
  • Art pop 
  • Electronic music
  • Robot pop 

Artist: Futurguerra
Year: 2017

[Teaser of the day] Jazz Goa - Summertime


  • Jazz 
  • Easy listening 
  • Cover
  • Pop 
  • Mood music 

Artist: Jazz Goa
Label: Jazz Goa 
Year: 2015

[Teaser of the day] USAISAMONSTER - Poison Snake


  • Avant-blues 
  • Experimental rock 
  • No Wave
  • Improvised music
  • RIO
  • Avant-prog
  • DIY
  • Avant-rock 
  • Art rock 

Release: Joshua Tree
Year: 2006

[Teaser of the day] The Space Lady - The Price Of Freedom


  • Singer-songwriter 
  • Sophisti-pop
  • Experimental pop
  • Lo-fi
  • Outsider music 
  • Psych-pop
  • Avant-pop
  • DIY 
  • Art pop 

Year: 2004

VOLKSWHALE – Our Finest Disasters (2000/2005)



  • Punk rock
  • Dada music 
  • DIY 
  • Post-punk 
  • Deconstructed pop 
  • Sampledelic 
  • Plunderphonics
  • Comedy pop 
  • Freeformfreakout 
  • Lo-fi 
  • Synth-punk 
  • Industrial music 
  • Electronic 
  • Psychedelic
  • Spoken word 

Punk on punk; veel pungim on laamendada pungi kallal; samuti punk on kaaperdada poplaulukesi, andes neile obstsöönse maigu või nende natuuri ja osutust rohkem või vähem moonutades. Efekt on tagatud igatahes. Võib põhjustada kõhulahtisust – nagu ühes loos hoiatatakse. Nagu ütleb pealkirigi, on tegu õnnetustega. Tahtlikult esile kutsutud õnnetustega, vääramaks hetkekski eksistentsiaalset tühjust, mis täidab inimhinge jõudehetkel ja keerulistes tingimustes (millest väljapääsu ei näikse olevat). Siin ei ole kohta maitsetusele ega maitsekusele; ei ole kohta kohatusele ja kohasusele – kõik tava ja moraaliga seotu on muusikalisse (meta)eeldusesse lisatud, mistõttu igasugune moraalne eristamine või selle varjundid on tasa lülitatud. Vastandus on välja lülitet. See vist ongi kokkuvõttes üks suur õnnetus. Aga kunstiakt ei saa olla õnnetus, kui see just ei ole (labase) propaganda, raha ja poliitika huvidesse rakendatud. Siin on erandeid juhul, kui labane šabloonide rakendamine on kõrvale heidetud. Kõike eelpoolkirjeldatut ja helilist provokatiivsust ning performance-aspekti arvesse võttes ei saa üle ega ümber Negativland'i, Big City Orchestra, The Residents'i ja COUM Transmissions'i mainimisest. Ning fragmenteeritud, hüplev absurditaju viitab Kanada legendile Bruce Haack'ile. Selle kolmekümne kaheksa loolise kogumikalbumi (mis võtab kokku pundi tegemised vahemikus 1989-2000) on üllitanud Wheelchair Full of Old Men ja Lost Frog Productions (viimase alla kuuluvad muuhulgas DIY-taadi R Stevie Moore'i kolm albumit). Muuseas selle albumi kohta on keegi öelnud, et see olevat halvim album, mis eales tehtud... . Täpsustaksin, et halvim muusikaalbum ei saa kunagi halvim olla.

Vargtimmen – Joan's Diary (2020)



  • Art metal 
  • Heavy metal 
  • Industrial metal 
  • Dark wave 
  • Spoken word 
  • Jazz 
  • Synth-metal
  • DIY 

 Rootsikeeli "vargtimmen" tähendab hunditundi, ka psühholoogiline õudukas Ingmar Bergmanni sulest kannab sellist pealkirja. Võib kindel olla, et ABBA stiilis poppi ja diskot sellelt kaheksalooliselt ei kuule. Ei peagi kuulma. Selleks on teised nimed ja referentsid. See ei ole tõupuhas bläkk, see ei ole tõupuhas tumelaine, ka mitte industriaalmuusika, kuigi kõik elemendid on ühel või teisel kujul esindatud. On raiuvatele kidrariffidele ja tumedatele sündivoogudele toetuvat heliseina, mida segatakse sõnaliste seadete ja pealtnäha suvaliste heliefektidega. Teisalt on kergematele ja rasketele klaveriakordidele toetuvat muusikat, mis, tõsi, ballaadideks ei paisu. Ballaad on kompositsioon, mis mängib emotsioonidest ballastiga viisil, jõudes seda kanda või jäädes haledalt selle alla. Ballaadiga ei mängita! Üks lugu on kõikuv-tuikuv tumejäts, mis – tõesti – kõigub koha peal ilma siia-sinna arenemata. Üldkokkuvõttes kõlab see In Your Ears  ja ANIME NERE netileibelite all üllitatud reliis (bläkk)metallisti easy listening-teosena. Piisavalt pealiskaudne, küllalt kergemeelne, mõneti hajameelne.

11/22/2020

Efrim Manuel Menuck – Baby It Has To Fall (2020)



  • Drone rock 
  • Avant-rock 
  • Psychedelic 
  • Experimental rock 
  • Art rock 
  • Ambient rock 
  • Post-rock 
  • Epic 

Kanada plaadifirma Constellation Records otsustas üllitada 16 loost koosneva "Corona Borealis Longplay Singles Series'i", kuhu loomulikult panustavad plaadifirma artistid. Suurepärane idee oivaliselt leibelilt. See 16 minuti ja 20 sekundi pikkune kompositsioon pärineb Montréali anarhistilt, kes revolutsioonilist rauda muusikas on tagunud enam kui paar aastakümmet peaasjalikult ansamblis Godspeed You Black Emperor!. Ja algul malbelt, ent üha rahutumaks muutuva droonroki taga – mida tasakaalustab relvitukstegev panoraamsus, mis viirgab nagu Mercury Rev ja The Flaming Lips oma parematel päevadel – rullub lahti müstiline tekst osutusega ükskõiksele Jumalale (ja riukalikule kuradile) ning inimestele kui põlevatele lilledele ja põlevale maale ümberringi. Surmalaagrid ja palju politseinikke, kes põlvitavad inimeste kaeladel. Koloniaaltraditsioon ja AR-15 poolautomaatrelvad, mis on võimaldanud või ja mee sees elamist. Eks tõdesid on erinevaid, tõlgendamisvõimalusi mitmeid, aga need 980 sekundit on algusest lõpuni puhas kuld!

Palancar – The Land of the Electric Monsters (2009)



  • Experimental electronica 
  • Microtonal 
  • Avant-electronica 
  • Improvised music 
  • Drone 
  • Micronoise 
  • Avant-garde 
  • Ambient drone 
  • Experimentalism 
  • Ambient 
  • Live session 
  • Dark ambient 
  • Psycho-acoustic 

Olles kuulanud kordi järjest Darrell Burgan'i aka Palancar'i kahest pikast kompositsioonist koosnevat üllitist kerkis vaimusilma ammu nähtud video Jean-Michel Jarre laivesinemisest, mille jooksul Prantsuse sündivõlur püüdis taltsutada kapriisseid analoogsüntesaatoreid; kattes neid tekkidega, et nende optimaalseks toimimiseks ettenähtud temperatuuri alal hoida. Palancar'i 65-minutilisel laivis salvestatud üllitisel võib samuti tajuda masinate raevu ja mässu, milles hillitsetud, samas turris ämbientdroonvoog on kunati pikitud ootamatute kääksatuste-tämbrimuutuste-kajade-müradega, mis mõjuvad tektooniliselt. Selles on lisaks esoteerilist tumedust ja äraspidist psühhedeeliat, mis võib meenutada Alio Die't ja Coil'i. Ei jää see kaugele ka varaste elektronmuusikapioneeride Daphne Oram'i ja Ruth White'i loomingust. Üllitise on väljutanud huvitav leibel nimega Justnotnormal (aga ka nimekujul Just Not Normal), mis tegutses nullindatel ja kümnendate algul. Palju huvitavat sündikraami võib sealt leida nagu näiteks14-aastase Hannah Shapero katsetused Buchla 100 nimelisel modulaarsüntekal 60ndatel lõpus ja 70ndate alguses. Aga lisaks sellele ja tollele kuulake kindlasti Palancar'i ülejäänud diskograafiat, koosnedes enam kui 40 albumist.

11/21/2020

[Teaser of the day] Vertex Germ - Entierro Prehispánico


  • Improvised noise 
  • Industrial music
  • Freeformfreakout
  • Avant-garde 
  • Ritual ambient  
  • Experimentalism

Artist: Vertex Germ  
Label: Torn Flesh
Year: 2009

[Teaser of the day] Tío Rico - Sadgasm


  • Psychedelic
  • Alternative rock 
  • Indie rock
  • Post-hardcore 
  • Shoegaze  

ArtistTío Rico
Label: Self-released/Bandcamp  
Year: 2019

[Teaser of the day] Hamlet His Highness - October


  • Electronic
  • Plinkerpop 
  • Post-rock
  • IDM
  • Ambient pop 
  • Indietronica  
  • Art pop 

Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2014

[Teaser of the day] Sans Libertas - Extrema Izquierda


  • Punk rock 
  • Hardcore 

Release: Sans Libertas
Year: 2019

Loop Maschine – 5.45 (2007)



  • Experimental electro 
  • Electronic music 
  • Alternative dance 
  • Electro pop 
  • Robot pop 

Ma ei tea, millele pealkiri osutab, aga ühe keskmise elektroträki pikkus võiks see ju olla – piisav pikkus, et arendada välja ideed ja teisalt põlistada need mõttevälgatused, muutumata tüütuks ja igavaks. Vaadates plaadiümbrist – minimalistlik musthall ruut monokroomsete varjunditega – on artisti ilmne eesmärk rõhuda üksnes saundile ja biitidele; seda kindlates piirides. Seitsmeloolise üllitise jooksul tehakse tahumatute rütmide ja sündipulseerimistega suht maksimaalset, mida on võimalik sealt välja pumbata. Kaevutakse minimalismi ja maksimalismi, vastavalt mille kuivetus ja ülevoolavus fikseerivad piire ja ähmastavad neid. Kusagil dünaamiliselt süntpopi ja träkkermuusika vahepeal, hämmastaval kombel kaldumata siia- või sinnapoole. Nii lihtne ja keeruline see ongi. Albumi on üllitanud Al Revés, Brasiilia leibel.

Bristophe – Music For The Masses (2020)



  • Electro-acoustic 
  • Avant-garde 
  • Live 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Improvised music 
  • Art music 
  • Acousmatic music 

Tõeline katsumus on elektroakustilise albumi kuulamine. Esiteks tuleb läbi murda žanrile nii omasest hallist massist ja leida see erispärane tera, mis annab konkreetsele üllitisele mõtte. Teiseks nimetet žanri lood ja albumid kipuvad pikad olema – nagu käesolev üllitis, mis koosneb kahest osast, enamik lugusid pikemad kui kümme minutit; üks neist küündib suisa 54 minutini. Kindlasti on muusikutel vahvam ja huvitavam tänu protsessis osalemisele ja erinevate võtete kasutamisele; kindlasti oleks laivis selle peaaegu kolme ja poole tunnise üllitise jälgimine intrigeerivam, kuigi jah, kolm ja pool tundi laivis istuda oleks ikka väga ränk. Eelpoolmainitud halli massi all pidasin silmas keelpillidega saagimist ja kiiksutamist, kuigi Brice Catherin ja Cristophe Schweizer kasutavad väga suurt hulka muusikainstrumente ja mitte-instrumente. Lisaks peaaegu igas loos on neil kaasategev külalisartist. Siinkuulaja lemmikpartiid on seotud gongide kasutamisega – selle heli võimendamise ja ülal/alalhoidmisega. Läbinisti eksperimentaalne ja kalkuleeriv, ometi improviseeritud teos. Ütleme nii, et keskmisest improviseeritud ja elektroakustilisest albumist kindlasti väljapaistvam teos, mis siiski kipub kohati lohisema. Teisalt lohisemine on paratamatu, kuna eksperimentaalne tulevärk eeldab vaikusest esilekerkimist. Modaalne hullus on muljetavaldav. See on duo kolmas üllitis Chicago eksperimentaalmuusikaleibeli pan y rosas alt.

11/17/2020

[Teaser of the day] Fly Pan Am - Mirror Cracks Seeking Interiority


  • Experimental rock 
  • Conceptual 
  • Electronic music
  • Post-industrial
  • Post-rock 
  • Avant-rock
  • Experimental electronica
  • Indietronica 
  • Art rock 

Artist: Fly Pan Am 
Label: Constellation 
Year: 2020

[Teaser of the day] Syndrôm - Analog Patterns


  • Electronic music
  • Breakbeat 
  • Jungle
  • Breakcore  

ArtistSyndrôm
Release: Anoris EP
Year: 2012

[Teaser of the day] Ehrler Vogel - The Northern Lights from Tromsø


  • Field recording 
  • Experimentalism 
  • Organic electronica
  • Ambient 
  • Avant-garde 
  • Musique concrète 

Artist: Ehrler Vogel 
Year: 2013

[Teaser of the day] Six Organs Of Admittance - Messier 42


  • Microtonal 
  • Ambient 
  • Drone 
  • Ambient rock
  • Epic
  • Ambient drone 

Release: Sleep Tones 
Label: Hermit Hut 
Year: 2020

11/16/2020

The Hirundu – Occupants 2 (2020)



  • DIY 
  • Experimentalism 
  • Electronic music
  • Drone 
  • Avant-garde
  • Post-industrial 
  • Psychedelic 
  • Acid rock
  • Ambient 
  • Freeformfreakout 
  • Lo-fi 

Ilmselt Johnny Crewdson pidas pealkirjaga silmas teatud tüüpi sipelgaid… . Brittide puhul olen ikka imestanud selle üle, et käivad pubis, ajavad seal isekeskis lolli ja pealiskaudset juttu ja – kui vaja – kasutavad ka rusikaid argumendina. Sellest hoolimata on võimelised looma head ja (vahetevahel) väga head muusikat (keskpärast muusikat on muidugi kordades rohkem – ei saa salata!). Juba neljas kümnend on Blackpool`i mehel DIY-muusikuna jooksmas, aga dünaamika liigub nii esteetilises kui loomeplaanis ülespoole. Prügine psühhedeelia, obskuurne radiofooniline kunst ja dada pop ning provokatiivne sämplipõhine muusika; rokk- ja popmuusika mitte kui eesmärk, vaid irvitus- ja peksuvahend masside reliikvia purustamiseks. Pühasse allikasse oma mädaneva sõrme pistmine. Hiljem lisandusid viljakatele eksperimentaalmuusikutele nii omased (võib-olla koguni paratamatud) põiked elektroonilisse tantsumuusikasse ja katsetuslikematesse valdkondadesse nagu tumeämbient ja eksperimentaalelektroonika. Viimaste aastate The Hirundu albumid sisaldavad läbilõiget muusikagrupi varasemast – mitte otse laenatult –, vaid varasematele eksperimentidele sügavama sisu ja tähenduse andmises. See on igati ausam ja väärtustloovam tegevus kui tänapäeval nii aktuaalses varasemate albumite uuesti masterdamises (ja raha lüpsmises). Albumil “Occupants 2” on erinevaid tahke – psühhedeelsest sünt/happerokist ja kiiskavast ämbiendist introspektiivsetesse elektroonilistesse sügavustesse langemises, et sealt lolle, volle, holle ja kolle esile manada. Pealtnäha düsfunktsionaalsed mürarohked drooneksperimendid, mis teoreetiliselt juba eos peaksid olema hukule määratud, elavad siin jõuliseimat elu kui kusagil mujal. Inimene vastutab siin elus iga oma teo ja tegemata teo ees – miks mitte siis pühenduda muusikale ja kunstile? Ehk õnnestub tohutut tühjust vormida oma-mina järgi. Johnny Crewdson on intrigeeriv DIY-muusika hertsog Uduselt Albionilt, kelle kunstiline pärand ja erakorraline kunstiline mäkketõus – mis jätkub! – ootavad tunnustamist. Isegi Mark E. Smith`il ei ole midagi sellist ette näidata.

[Teaser of the day] Experim3ntus - Lunacy


  • Electronic music 
  • Dark electro 
  • Illbient 
  • Dark ambient
  • Dungeon synth 
  • Fantasy music 

ArtistExperim3ntus
ReleaseExperim3ntus EP
Label: Gabumat
Year: 2011

[Teaser of the day] Godspeed You Black Emperor! - Cliff


  • Post-rock 
  • Live
  • Art rock 
  • Experimental rock 
  • Epic 
  • Avant-rock 

Year: 2019

[Teaser of the day] Bledi Boraku - dyeshi


  • Indie rock
  • Avant-pop 
  • Alternative rock 
  • Indietronica 
  • Experimental pop 
  • Art pop 

Artist: Bledi Boraku
Release: Ftoji EP
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2015

[Teaser of the day] Ellah a. Thaun - Laura, Into the Night


  • Electronic
  • Ambient pop 
  • Cover
  • Dark electro  
  • Synth-pop  

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

11/15/2020

[Teaser of the day] Miopec - Cordillera


  • Electronic music 
  • New Age 
  • Ambient pop 
  • Synth-pop
  • Techno pop
  • Chilltronica 

Artist: Miopec
Release: Wet Desert
Label: Pueblo Nuevo 
Year: 2020

[Teaser of the day] Azeda Booth - This Town Is Fixed


  • Indietronica
  • Electronic
  • Experimental pop 
  • Avant-pop
  • Alternative pop  
  • Art pop

Artist: Azeda Booth
Release: Sundances
Year: 2015

[Teaser of the day] Erich Schall - Pool Bell


  • Electronic music 
  • Techno pop
  • Acid techno   
  • Experimental techno
  • Ambient techno 

Artist: Erich Schall
Year: 2018

[Teaser of the day] Jeremy Messersmith - Lazy Bones (Will Yates Remix)


  • Singer-songwriter 
  • Remix
  • Americana 
  • Indie pop/rock 
  • Alternative pop/rock  

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2004

芽田ぱに子 – #402 (2019)



  • Shibuya-kei 
  • J-pop 
  • Soul 
  • R'n'b 
  • Electronic pop 

Igati armas üllitis esmapilgul – kui alustada lihtsalt visandatud plaadikaanega, mis kujutab noort neidu nutitelefonis istumas ühes suurlinna korteris –  segaduses või vähemalt alistunud pilguga –  mille vastashoone reklaamplagult helkleb vastu sõna "panico". Üksildus, hüljatus, kurbus, ükskõiksus, võõrandumine on see, mis paljusid tänapäeva inimesi määratleb. Nutitelefon on põhiganglion, mis ühendab teiste omasugustega üle ilma – siis, kui on selleks tungiv vajadus; ning ka siis, kui vajadus selleks tegelikult puudub. Närviimpulss, mis võimendab kaotsiminekust tulenevat valu keset tohutut globaalset tühjust, mille keskmeks ja perifeeriaks on tuhm betoon ja ere valgus. See vist ongi paanika. Teisalt käesolev lühike neljalooline reliis püüab seda kõike mahendada jaapanlikus võtmes elektroonilise soul`i ja kaasaegse rütmi-ja-bluusi vahendusel. Iseasi, kas seesugune korralikult produtseeritud ja eelpoolmainitet eredast valgusest toodetud muusika ei võimenda hoopis tühjust; äkki toimiks valuvaigistina hoopis Merzbow ja Hanatarashi tüüpi iseennast tühistav heliline nihilism, mis käänduks negatsioonina globaalsesse tühjusesse ja paneks ka betooni füüsiliselt värisema. Noise in trust. Plaadifirma Ano(t)racks hingele jääb see suhkruvatine patt.

11/14/2020

The Lights Galaxia – Globe EP (2009)



  • Art rock 
  • Modern classical 
  • Post-classical 
  • Experimental rock 
  • Post-rock 
  • Musique concrète 
  • Post-rock 
  • Organic electronica 
  • Ambient rock

Mõnikord tuleb peale mõte mõelda ajast – selle kulust, kiirusest ja kaduvusest. Reflekteerida mõnd hetke oma elust, mida mäletad kui eilset päeva, kuigi tegelikult võib tollest momendist olla voolanud vett merre juba paarkümmend aastat (ja inimesi – kui hakata mõtlema – on sellel perioodil surnud loendamatu hulk). Heal juhul on see viiendik, reaalselt ehk neljandik inimese elust. Aeg ajaks – see on parameetrite ja mäletamise subjektiivne vahekord, millel objektiivset tähendust ei ole. Kõik see lõppude lõpuks taandub surmale, liikumisele selle suunas. Kas tunneli lõpus on valgus? Oh ei – tunneli lõpus on Vikatimees. Kas tema ongi see valgus? Valgus on ta ehk siis, kui on oldud aktiivne, panustatud piisavalt ja ka raam on eluõhtuks piisavalt väsinud. Ühes Monty Pythoni sketšis püüti Vikatimehega peitust mängida – kas ei usutud, et tegu on temaga või arvati, et Surma on võimalik surmata. Vähemalt lubati seltskonnal endi autode hinged kaasa võtta, asi seegi. Surma foonil on elu ja kunst alati kokku kuulunud ja samas eristavalt lahknenud. Elu on orgaaniline ja päris, kunst aktina seevastu kunstlik. Järelikult kunst ei kuulu ranges tähenduses elusa juurde – sellest tulenevalt peaks see olema loomishetkest alates mitte elus. Kunst kui surma ersats. Ometi kunst saab tähenduse ja elu, kui elus – inimene – kasutab seda referentsi või meediumina objektile osutamisel. Või pelgalt kasutades näiteks muusikat enda väljendusviisina, silmas pidamata konkreetselt üht või teist objekti. Joseph Snodgrass`i ühemeheprojekti The Lights Galaxia neljalooline EP on kahtlemata meeleolukas rännak, millel puudub sihtmärk – justkui lõputuna kestev kulg, mille eesmärgiks näikse olevat püsimine teel, samas ennast ja teisi pidevalt lõbustada; saamaks rõõmu mõningatest kõrvalekalletest, hüpelda postroki, elektroonilise ja konkreetmuusika ning nüüdisklassika nimelistel kividel. Samas pinge püsib – see ei tulene mitte niivõrd võimalusest libastuda või varvas vastu kivi ära lüüa, vaid lõpetamatuse lõpmatu kestmise võimalikkusest – selle võimaluse eelduseks on surm(ajärgsus). Teisisõnu, millalgi tuleb hullumiseni viiv luup maha keerata ja patareid mp3-mängijast välja võtta. Albumi on üllitanud Luxus-Arctica.

[Teaser of the day] Kado - Fin de fin de semaine


  • Micro-dub 
  • Click`n`cuts
  • Minimal dub 
  • Tech-dub
  • Experimental dub 
  • Electronic music 
  • Deep dub 

Artist: Kado
Release: A One Year Trip 
Label: Pertin-nce 
Year: 2020

[Teaser of the day] Mosaik - Sporel


  • Electronic music 
  • Ambient pop 
  • Chilltronica 
  • Synth-pop 
  • Progressive electronic 

Artist: Mosaik
Release: Leandi
Label: Soft Phase
Year: 2009

[Teaser of the day] Thomas Park - PTrack20201112050631821143.47


  • Electronic music
  • Conceptual 
  • DIY
  • Minimal  
  • Synth-pop 

Artist: Thomas Park
Label: Treetrunk 
Year: 2020

[Teaser of the day] Lomov - Plattenbau


  • Electronic music 
  • Ambient
  • Space music   
  • Art music 

Artist: Lomov
Release: Vorstadt
Label: Miasmah 
Year: 2005

11/13/2020

Spiedkiks – A Pompous Whimsy Peak (2020)



  • Easy listening 
  • Rap
  • Chilltronica 
  • Electronic music 
  • Hip-hop 
  • Cinematic 
  • Sampledelic
 
Theodor Adorno väitis, et muusikas on määrava tähtsusega rütm, ja ainult rütm. Adorno ei elanud piisavalt, nägemaks näiteks diskomuusika esilekerkimist. Ehk arvanuks ta teisiti orkestreeritud garneeringute valguses, mis kokku andis ekstaatilise kogupaugu. Rütm küll, aga mitte ainult – rütm vajab satureerimist, ja ergastatakse biiti millegi erinevaga ehk meloodia ja harmooniatega. Ja vastupidi. Kuidas ja mis vahekorras muusik helipildi kokku sulatab, sõltub tema arusaamadest, põhjendustest ja suvast. Hea tehno- ja haussmuusika puhul ei piisa ainult rütmist – rütm reeglina defineerib küll stiili kui fenomeni, aga kütkestavus, haaravus, headus – mis iganes positiivne epiteet – ei sõltu ainult sellest. On muusikalisi žanreid – nt droonmuusika ja ämbient –, kus rütm võib olla või mitte olla, st ei ole substantsiaalne. Valner Valme kirjutisest ajalehes Sirp võib oletada, et Adorno valis selektiivselt muusikalisi näiteid, st elevandiluutornist võis paista suht vähe ja ahtalt. Ma ei hakka teda süüdistama selles, et ta ei kuulanud omi minimaalse rütmiosaga kaasaegseid üllitisi, mis kinolina kaudu isegi massidesse ulatusid, nt elektroonilise muusika pioneeride Bebe ja Louis Barron'i saundträkki filmile "The Forbidden Planet" (1956) (põhimõtteliselt oli tegu tunneleid või suuri torusid läbiva ämbient(muusikaga)); rääkimata haruldasemast, rütmi samuti sporaadiliselt sisaldavast elektronmuusikast (Tod Dockstader, Vladimir Ussachevsky). Ka exotica ja space age pop`i suurkujude Martin Denny ja Les Baxter`i jaoks – kes müüsid 50ndatel miljoneid albumeid –  oli rütm loomulik, samas mitte alati defineeriv joon.  Juhul kui Adorno oleks oma põhieeldusele truuks jäänud, siis ilmselt välistanuks mainitet üllitise muusika lahtrist (aga see lisanuks veelgi probleemsust). Mis olnuks diametraalselt vastandlik temast kümmekond aastat noorema John Cage'i väitega, et kõik on muusika. Cage'i väide on saanud domineerivaks – seda nii tänapäevale kui filosoofide noorpõlveaja heliloomingule pilku tagasi heites (nt plaadifirma Sub Rosa elektroonilise ja müramuusika üllitatud antoloogiad, milledel leiduv nii mõnigi helinäide pärineb Adorno sünnile eelnenud ajast (1903)). Kuulates Saksa artisti Spiedkiks'i 11-loolist hõllandust mõtlen, et kas seesugune helge-mitmepalgeline ja kunst-kunsti-pärast üllitis, mida lähimate kuude jooksul kuulab võib-olla sadakond melomaani, lülitab meid kuidagi tasa ja tekitab ühiskondlikku võõrandumist? Muusikasse kui fenomeni on niikuinii sisse kodeeritud mingisugune võõrandumise ja põlguse algoritm, ent see kahtlemata on positiivse iseloomuga, aidates säilitada distantsi ja kriitilist meelt ning hoides ülal taju mitmekesisust, vastandudes sellisena ühiskonna standardiseerimisele. Sealhulgas ka adornomarksistlikele stampidele ja meelevaldsele üldistamisele vastu seistes. Maailm on tema arusaamadest liiga kaugele liikunud, allumaks sellele ilma anakronistlikku ja groteskset irvet manamata. Pigem nietzschelik positiivne nihilism, paljastades inimloomu ja inimgruppide nõrkusi – eelnevalt "põrkudes vastu põhja", loob a priori paremad eeldused totalitarismist ja hullusest eemaldumiseks. Ja sellest tulenevalt ka ratsionaalsema(d) eelduse(d) (pop)muusika tegevus- ja loomisloogika mõistmiseks-mõtestamiseks. Samas hullus peaks jääma loomisakti loomulikuks osaks (väljapaistva loomingu puhul ilmselt ongi), vastasel korral tuleb taas rääkida totalitarismist. 

Mooncup Accident – New Blood for the Old Ceremony (2019)



  • Post-industrial 
  • Avant-garde 
  • Noise 
  • Avant-rock 
  • Experimentalism 
  • Voice poetry 
  • Improvised music 
  • Experimental rock 
  • Freeformfreakout 
  • Electronic 
  • Psycho-acoustic 
  • Avant-blues 
  • Conceptual 
  • Glitchtronica 

Kitarr, hääl ja kolm diktofoni. Või siis hääl, kitarr ja kolm diktofoni. Või hoopis – kolm diktofoni, kitarr ja hääl? Ent – kolm diktofoni, hääl ja kitarr? Ligi paarkümmend aastat tagasi kirjutas Lauri Sommer ajakirja Vikerkaar artikli diktofonišamanismist, et kuidas kasutada diktofoni muusikas, sh rokkansambli koosseisus. Eks ta ise ka on kasutanud sooloprojektis Kago seda asjandust; ja Tartu avangardmuusikaprojekti NE! raames – kuhu ta samuti kuulus – on samuti diktofoniga mängitud (Youtube's nägin kord Margus Kiisi seda laivis kasutamas). Mooncup Accident ei saa hakkama ilma kolme diktofonita korraga. (Väike)kodanlane kirjeldaks seda muusikat hullumaja sessioonina, kus piinatakse omi häälepaelu, kitarri ja kes-teab-mida-veel. Ja pagan võtaks – kas te ei tea siis, et diktofoni tuleks kasutatada ainult jutu salvestamiseks! Kolme kasutamine on ressursi raiskamine igati! Sanitarid on patsiendi palati ukse ettenägelikult blokeerinud, et ta saaks normist hälbivat bluusi ekstreemseks Captain Beefheart'ks kehastununa mängida. See on vist sama, mis kuulata, kuidas ürginimene vaevleks kõhukinnisuse käes. Õigupoolest häälepaelad on juba enne salvestunupu vajutamist põhjalikult ruineeritud, mistõttu tuleb artisti suust pelk kähin-sisin ja boonuseks mõned selgemad, ent referentsita häälikud, mida toetavad ebaharilikult läbilõikavad metalsed kitarrisaundid ja plahvatustena segadust külvavad mürapahvakud. Ka glitch-muusikale omistatakse Jan Klamm`i poolt oma tähendus eeldusel, et glitch ei ole konkreetset tähendust muusikas niikuinii omanud. Seesugune asi võib nakatada ja tekitada psühhosomaatilisi muutusi. Oli siis seda kõike tarvis! Klang-und-krach!!!

[Teaser of the day] Troupe - The Way Things Would Have Been Another Time


  • Electronic
  • R`n`b  
  • Easy listening
  • Synth-fusion
  • Yacht pop  

Artist: Troupe
Label: Monotonik 
Year: 2007

[Teaser of the day] Rue de Prague - Headlong Rush


  • Indie rock 
  • Post-rock
  • Electronic  
  • Alternative rock 
  • Art rock 

Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2016

[Teaser of the day] Longman - Gravity Material


  • Electronic
  • Sampledelic 
  • Easy listening 
  • Alternative pop
  • Lounge pop
  • Breaks 
  • Nu jazz  

Artist: Longman
Label: Picpack 
Year: 2012

11/12/2020

[Teaser of the day] Lovecraft - Soldier


  • Alternative rock 
  • Hard rock 
  • Power pop
  • Stone rock
  • Heavy psych

Artist: Lovecraft
Release: Dark Ages
Label: PCT musique 
Year: 2020

[Teaser of the day] Bolek i Lolek - Adventure in the Desert


  • Electronic music
  • Improvised noise 
  • Musique concrète 
  • Avant-garde
  • Electro-acoustic
  • Acousmatic music 
  • Sound art 
  • Experimentalism 

ArtistBolek i Lolek
Label: Plus Timbre 
Year: 2020

[Teaser of the day] Sascha Muller - The Bass


  • Electronic music 
  • Tekno
  • Sampledelic  
  • Club dance
  • Minimal 

Year: 2007

[Teaser of the day] Quorpex - New Singularity


  • Experimental techno 
  • IDM
  • Synth-pop  
  • Ambient techno 
  • Electronic music 

Artist: Quorpex
Label: Laridae 
Year: 2011

[Teaser of the day] Cultustepean - Evasio


  • Neoclassical 
  • Dark wave  
  • Dark folk 
  • Funeral folk 

Year: 2019

Neuronphase – Corner Games EP (2020)



  • Electronic music 
  • Club dance 
  • Electro house 
  • Deep house 
  • Outsider house 

Neuronphase'i taga on Anti Aaver Tartust, kes oli kunagi ansambli Bizarre liige. Bizarre oli märkimisväärne punt seetõttu, et nende liikumisloogika oli võrreldav ehk ainult teise Eesti indisuurkuju Röövel Ööbiku omaga. Indiroki juurest pigem tantsumuusika manu, millest siinkirjutaja jaoks vormusid iseseisvusaja kaks kõige olulisemat albumit (olgu, valetaksin, kui jätaksin J.M.K.E. "Jäneste Invasiooni" välja) "Psychikosmos" ja "Cafe De Flor". Viimatinimetatul peideti esimese albumi "Beautica" puhtatõuline shoegaze-karkass idealistliku elektroonika ja unistuslike rütmide taha. Midagi sarnast maailmas oli mõned aastad varem teinud žanri suurnimi Slowdive "5 EP"-nimelisel üllitisel. Neuronphase'i üldnimetuse taha varjunud DJ-de nelik vedas Tartus kinos Illusioon põrandaalust klubikultuuri. Tritse, Eero Mander ja Kalev K on sealt ammu lahkunud, Anti Aaver viimase mohikaanlasena ajab seda muusikavärki edasi. Hästi ajab. Ja neetult hea on, et mõned asjad ja teguviisid püsivad selles kiiresti muutuvas maailmas kindlalt edasi. Mis ei tähenda seda, et ta oleks kuidagi puine ja monotoonne omas tegemistes – näituseks on sellel ilmselt pandeemiast ajendatud nimega üllitisel haussi – seda küll! - seinast seina. Nagu oli seda ka 2017. ja 2019. aastal ilmunud pikematel üllitistel. Krampidest vabaneda püüdvast elektrohausist – milles on ka veetlevat lo-fi võnget, mida tähistatakse stigmatiseeriva terminiga "outsider house" –  majamuusika sügavaimate kihtideni välja. Sarnaselt autorile on haussmuusikast kujunenud kindel ankur, teatud ajavaimu kehastus, mis on kindlalt paigal (ilmselt hoiavad seda paigal ohtrad Tartu kohavaimud), laskmata teistel vooludel end minema kanda. Hea, et "dinosaurused" praegusel teelõhkmestatud ajastul end ilmutavad – nagu näiteks samast epohhist pärit eksperimentaaltehno duo Autechre suurepärase albumiga "Sign"; näidates, mis on päris, mis on lõpuni veenev. Väidetavalt pidi Aaver tegema muusikat liiga hästi... . Väga hää ju, väärides kohta alanud kümnendi lõppeva esimese aasta edetabelites.

11/11/2020

[Teaser of the day] Hanetration - Book


  • Electronic 
  • Ambient drone 
  • Minimalism 
  • Drone
  • Musique concrète
  • Microtonal 
  • Ambient 

Artist: Hanetration
Release: Coiled Fire EP 
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2016

[Teaser of the day] Smashing Pumpkins - Disarm


  • Alternative rock 
  • Pomp rock
  • Live 
  • Art rock 
  • Indie rock

Year: 2019

[Teaser of the day] The Hirundu - Splimp Out!


  • DIY 
  • Avant-garde
  • Freeformfreakout 
  • Lo-fi
  • Psychedelic 
  • Experimentalism 
  • Industrial music 

Artist: The Hirundu
Release: Occupants 2
Year: 2020

Picard Jolibois – Passer Le Temps (2019/2020)



  • Avant-pop 
  • Electronic music 
  • Synth-pop 
  • DIY 
  • Post-psychedelic 
  • Lo-fi 
  • Post-disco 
  • Deep house 
  • Deconstructed pop 
  • Electro house 
  • Experimental pop 
  • Avant-electro 

Bruno Picard (Gino Niemiz) ja Marc Jolibois (Traqueurs de Combes, Ultralibéral, Light is a Blue Trap, sWeenDL, pimp) moodustavad Toulouse'i duo, mille muusikat on kirjeldatud mutantpopina. See on mugav ja lihtne-lihtsustatud kirjeldus keerulisele muusikale. Kas see artist sobiks esinema Mutant Disco'l Tallinnas? On selles piisavalt diskot? On selles piisavalt muteerumist? Üleüldse – mis on muutumise ja muteerumise vahe muusikalises kontekstis? On mõlemat – on miilavat, keskmise või õite kõrgema rütmisagedusega gruuvi ja zombistunut laulujorutamist ning vastupandamatut meloodilist hullumist. On leebemat, on järsemat. Midagi on tuttavlikust maha monteeritud ja "ebasobiv" sinna asemele keeratud. Kohatu on vägagi kohal. Leebelt ähvardavat poosi on korduvalt tunda kümneloolise üllitise vältel. Kas Frankenstein-pop tantsulises võtmes on tantsumuusika perifeeria või suisa tantsumuusika vastand? Siin on realiseeritud huvitavaid võimalikkusi – nt lugu "Amour Cru" kõlab justkui Serge Gainsbourg intiimselt retsiteerimas diip- ja elektrohausi kastmes. Nowaki Music on pöörase albumi kodusadamaks.

Holy Motors – Horse (2020)



  • Alternative rock 
  • Americana 
  • Indie rock 
  • Slowcore 
  • Psychedelic 
  • Dream pop 

Holy Motors'i debüütalbumi "Slow Sundown" ja äsjailmunud järje vahele jääb peaaegu kolm aastat. Liiga palju aega on möödunud tänapäeva muusikatööstuse- ja produtseerimise loogikat silmas pidades. Saan aru, et 90ndate keskel-teises pooles hilistiinekana sai Britpop-ansamblite albumeid oodatud sellele intervalliloogikale toetudes. Midagi see viivitus tähendab, kuid mida, seda võib vaid aimata (tuuritamine, motivatsioonipuudus, ideede kogumine, vormistamise "rõõm"). Naljatlemisi võib väita, erinevus esimese ja teise üllitise vahel seisneb selles, et sama arvu lugude man on "Horse" sekundi võrra pikem. (Positiivsem) hinnang käesolevale kaheksaloolisele albumile sõltub mingil määral sellest, kas debüütalbumit on enne seda kuulatud või mitte. Ütlen, et esimene üllitis oli/on hea. Ka käesolev album on peaasjalikult ühtlane – ühtlaselt hea –, aga erinevalt "Aeglasest Päikeseloojangust" ei kuma sellest lummavalt seestunud hetki (teisisõnu, mille seesmine põleng tahab iseenda piiridest väljapoole tungida, omi piire kõrvetada, aga mitte maha põletada. Näiteks "Silently For Me", "Signs"). Eranditeks on pigem paar šabloonset (st negatiivset) näidet, mis kõlavad kas üks-ühele Lee Hazlewood'i pooside ja muusikaga – mis originaalautori kehastuses oli igati OK – või paistab sellest mõneti lihtsustatud produtseerimine välja. Olgu, "Midnight Cowboy" on veenev aeglasest kulust ja Eliann Tulve sugereerivast laulmisest kiirguva resoneeruva nihke tekkega. Mõnes loos on kuulda, et orelitega on püütud kidraakorde võimendada, aga... . Esimene album oli/on ehedam, aga heli võiks enam "tuksi" keerata – lisada julgemalt müra ja kaja, millel on küllalt potentsiaali kontrasteeruda lauljatari ja aeglase rütmiga. Vallutada uusi alasid. Vastasel juhul liigutaks või jäädaks eimidagiütlevale alale, mis on igav, isikupäratu ja tüütu. Näituseks leida käesolevale esteetikale ja käekirjale innustust Glenn Branca, Jim O'Rourke'i ja Low-suguste eksperimentaatorite loogikast ja kaemusest. Loomulikult tuleks kõige selle juures säilitada oma lummuslik iseäralik tuum, aga selle loomine ja hoidmine muutumises ongi neetult raske ja samas tänuväärne ülesanne. Muusiku ülesanne on inspireerida ennast ja kuulajaid. No kes siis veel! Väljaandjaks on USA leibel Wharf Cat.

11/08/2020

[Teaser of the day] SPC ECO - Can You Feel The Noise?


  • Shoegaze 
  • Alternative rock
  • Indie dance
  • Psychedelic
  • Electronic
  • Alternative dance 
  • Indie rock  

Artist: SPC ECO
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Drehton - Subservient


  • Indietronica
  • Electronic
  • Plinkerpop 
  • Alternative pop 
  • Neokrautrock 
  • Experimental pop 

Artist: Drehton
Label: Phonocake 
Year: 2020

[Teaser of the day] Tom Fahy - Cedar Row

 
  • New Age
  • Art music
  • Ambient  
  • Progressive 

Artist: Tom Fahy
Release: Adytum
Label: Auralnaut  
Year: 1994