Blogiarhiiv

4/05/2024

[Teaser of the day] Petros Vouris - The Great Litany


  • Post-rock
  • Electronic 
  • Lo-fi
  • Ambient rock
  • Experimental rock
  • DIY

Label: Dog Park
Year: 2024

[Teaser of the day] Dragonflies In The Garden - My Smile Hid


  • Shoegazing
  • Indie rock
  • Lo-fi
  • Dream pop
  • DIY
  • Alternative rock

Release: I Feel Blue
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2024

Berlinist – My Darling Grace / No Love Song (2011)



Bad Panda/Archive.org/Free Music Archive

Drone pop Art pop Indie pop Alternative pop Electronic Baroque pop

See taies koosneb kahest loost -- paarist pealtnäha erinevast armastusloost. Ühte lugu esitab meeshääl ning teist laulab klaveri saatel naisterahvas -- see on sarnane Alika Milova Eurovisiooni looga, kuigi jah, Bad Panda kaitsva varju all välja antud loos on märkda rohkem artistlikku vabadust ja hingamist kui harilikult lauluvõistluste lugudes. Mis tähendab seda, et emotsioon ei põle produktsiooni all tuhaks; teatavasti Bad Panda oli nullidate lõpus-kümnendate algul üks huvitavamaid singlitele ja EPdele keskendunud indiplatvorme. Põnev on kõrvutada konkreetseid lugusid -- kui Barcelonas resideeruva projekti maskuliinse esitusega loo pealkiri viitab sentimentaalsusele, ning ka esitusviis on kaeblik -- vokaali sügavus kohati tuleks justkui tõrre põhjast, siis naise esitatud lugu vastupidiselt jaatab armastuse olemasolu lõppu. Olles emotsioone vapralt ohjav -- loomulikult kõike seda rõhutab mõnusalt ujuv klaverikäik, mis teises pooles omandab tumedaid varjundeid -- kui ilus ja veenev on see kõik! Teist lugu viivad edasi programmeeritud trummitaldrikute sahinad, oreli monotoonsed akordid ning rütmimasina kasinad biidid -- ka see lugu areneb, rullub elegantselt valla ning kulmineerub uhkelt. Kokkuvõtvalt võib nentida, et tulemus on väga tasemel -- inspireeritud nii Mozart'ist kui Beach House'ist, nii Billie Holiday'st kui Tom Waits'ist, nii viktoriaanlikust kirjandusest kui kokkamisest.

[Teaser of the day] The Hirundu - True Seeing


  • Experimental rock
  • Neo-psychedelia
  • Lo-fi
  • Indie rock
  • Art rock
  • DIY
  • Avant-rock

Artist: The Hirundu
Release: Gold Tape
Year: 2024

[Teaser of the day] Ausgang II - New Rendering


  • Electronic pop
  • Deep house 
  • Funk house
  • Disco house
  • House pop

Artist: Ausgang II
Release: New Rendering
Year: 2023

4/04/2024

[Teaser of the day] Processing... - In The End...


  • Post-psychedelic
  • Ambient rock
  • Dark ambient
  • Experimental rock
  • Ambient drone
  • Minimalism
  • Shoegazing
  • Avant-rock

Artist: Processing...
Release: s/t
Label: Resting Bell
Year: 2007

LFC - Xurinsoppo (2024)



Bandcamp

Psychedelic Avant-blues Improvised music Experimental rock

Pöörase brasiillase Lucas Pastina järjekordne album mängib jätkuvalt alatutel võtetel -- võtnud aluseks bluusmuusika ning seda võimendanud elektrikitarril ja salvestanud nutitelefoniga -- tõsi, varasema ajaga võrreldes on lisanud ka mingisuguseid efekte; kuigi jah, üldises plaanis see tema kuvandit ei muuda, ning ongi hea -- kaheksa lugu kõlavad ühe tervikuna, kui üks terviklugu kokkuvõtvalt -- üks lugu lõpeb, teine algab; nende vahel on sekund pausi -- niimoodi igati võiduka lõpuni. Miks ka mitte kasutada bluusi rappimist, kui seda mitte teha Led Zeppelin'i moodi, kes ei teinud mitte midagi muud kui lihtsalt tagasihoidlikult kaasajastas (ja moonutas) stiili (et teha enda omaks). Lucas Pastina on veelgi konkreetsem, veelgi kinnisideelisem, veelgi trotslikum -- võttes ilmselt mingi tagasisidestusmürast kantud alateadvusse kinnistunud elemendi ning sellele kogu panuse teinud. Mulle meeldib brasiillase lähenemine seetõttu, et ühelt poolt on selles muusikas ülevus, kuid teisalt kumab läbi ka grotesksus -- seesama eelpoolmainitud ühele elemendile panustamine -- see ei ole mitte niivõrd irve bluusi, kuivõrd sapine kommentaar popmuusika kui omaette mooloki pihta. Lucas Pastina kohta võib väita sama kui John Peel väitis The Fall'i kohta -- alati ühesugune, alati erinev; ütlus ilmestab artisti mõtet ja kavatsust -- oluline ei ole mitte niivõrd tagantjärgi analüüs kui artisti kunati kuulamine, tema muusikast osasaamine, selle kuulamishetkes viibimine. Bluusmuusika traditsioon ulatub veel tagasi sellesse aega, kui muusikat veel ei salvestatud, aga esitati erilistel juhtudel. Või õigupoolest -- muusika esitamine oligi sündmus, oligi erilisus, oligi pühitsemine teatud mõttes -- Lucas Pastina esitabki muusikat publikule -- ta eesmärk ei ole ju müüa seda tuhandetele fännidele, vaid pakkuda oma vaeva, verd ja higi allalaadimiseks ning puhuti kuulamiseks. See siin on bluusi psühhedeelne seniit, mis kestab ja püsib, püsib ja kestab. Kidrariffi potentsi demonstreerimine ja teisalt selle küünlapäev. Miks mitte osa saada sellest mikrouniversumist, olla lendlev kübeke selle seestunud energias.

Hugo Jugy – Brain Sucks (2016)




Jamendo

Indie rock Post-rock DIY Alternative rock Slacker rock Cowbell indie Art rock Progressive pop Psychedelic Singer-songwriter

14 lugu muusikat 1990.aastal sündinud prantslaselt, keda tänapäeva terminoloogias saaks nimetada lõngusepopi esindajaks. Osaliselt on see õigustatud -- kui ta laulab; mõni esteetpea ütleks, et ta ei oska laulda (see on pigem kiitus -- lihtsalt ei huvita nende laulmisstandardid) --, teisalt on seal siukest mõnusat pastelset lehmakellaindit ning sulnist jätsumaiguga meelelahutuslikku postrokki, mis toob meelde John McEntire'i pühapäevaprojekti Sea And The Cake'i. On see siis madala ja kõrge vastandamine või ei, ent meeleolu loob ja hoiab uhkelt ülal küll. Aju-teema on talle ütlemata tähtis -- lisaks sellele albumile kannab üks tema üllitis pealkirja "Head Voices". Asja huvitavamaks tehes lisab Hugo viguriga kunst- ja progepoppi, mis tasapisi hakkab meenutama progekeigarit Kevin Ayers'it. Iga kuulamisega avanevad praod ja rullub valla kihte, ning koos sellega ka artisti sügavus ning meisterlikkus. Neetult hää asi. Lõunaeestlased ütleksid -- aju immõs!

[Teaser of the day] Akiba Jonze - Ringz


  • Electronic music
  • Chilltronica
  • Ambient pop
  • Alternative pop

Artist: Akiba Jonze
Release: Ringz
Label: Mothermantra
Year: 2017

[Teaser of the day] Alien Wars - Return Of The Cyborg


  • Minimal electro
  • Electronic music
  • Experimental electro
  • Avant-electro
  • Acid electro
  • Experimental electronica
  • Avant-electronica

Artist: Alien Wars
Release: Alien Wars EP
Year: 2024

[Teaser of the day] Dark Metamorphosis - An Illusion Of Silence


  • Black metal
  • Raw black metal 
  • Blackened death metal 

Year: 2009

4/03/2024

[Teaser of the day] Waluigifan - When The Time Comes


  • Electronic music
  • Lobit
  • DIY
  • Synth-pop
  • Lo-fi

Artist: Waluigifan
Release: Dark Clouds
Label: Sub65 media
Year: 2019

[Teaser of the day] Aphir - Airlock


  • Art pop
  • Electronic 
  • Avant-pop
  • Experimental pop
  • Singer-songwriter

Artist: Aphir
Year: 2022

4/02/2024

[Teaser of the day] The Musk-rat Cult - Atropos The Valley Of Death


  • Electronic
  • Experimentalism
  • Avant-garde
  • Improvised music
  • Dark ambient
  • Post-psychedelic

Release: Solstice
Year: 2011

[Teaser of the day] Chenard Walcker - I Believe In Gazpacho


  • Sound collage 
  • Electronic
  • Sampledelic
  • Plunderphonics
  • Mash-up
  • Psychedelic
  • Samplecore
  • Funk
  • Funk disco

Release: Gaspatxo
Year: 2005

[Teaser of the day] Zloty Dawai - Hyperion


  • Electronic 
  • Improvised music
  • Experimentalism 
  • Improvised noise
  • Avant-garde
  • Freeformfreakout

Artist: Zloty Dawai
Year: 2005

[Teaser of the day] SertOne - Divine City


  • Electronic music
  • Breaks
  • Dubstep

Artist: SertOne
Release: Forza EP
Label: Upitup
Year: 2019

3/31/2024

Adrián Juárez – EL DOCUMENTALISTA VOL. 3 (FRANCIA, PORTUGAL Y ESPAÑA) (2024)




Ruidemos

Sound art Field recording Musique concrète Sound documentary

Kas välisalvestuste autentsuse ja privaatsuse hoiak on määratletud eeldusel, et ette hoiatamata ülesvõtted on ausamad ja ehtsamad; samas säherdune lähenemine võib tekitada subjekti haavatavust -- miks on vaja kogu konteksti, kui võib uue heliteose tarvis piisata vaid teatud väljavõttest või katkest; kontekstist välja rebimine antud situatsioonis oleks subjekti mitte kahjustav -- pilt muutuks veelgi segasemaks kui sisse tuua kuuldemängu ning helidokumentalistika kontekst -- kas viimane näiteks ei ole mitte ka merehelide salvestamine -- omada loodust kui Jumala loomingut, esitledes seda ainult audiokogemusena on piirav ning võib isegi pühadust teotavana tunduda; teisalt kasutades loodushelisid selleks, et sellest koos kunstlikult tekitatud helidega luua uue väärtusega taies -- sellel on jumet, teisalt jälle -- miks mitte kasutada loodushelisid (nagu näiteks merelainete loksumist) jumalateenistusel oleks ju piisavalt sugereeriv taust papi kantslikõnele (teine võimalus oleks ehitada kirik mere kaldale). Nagu ikka välisalvestuste plaatidega ei üllata see. Siin on igasugu kraami -- nagu pealkirjast aimdub on piirkonnaks Ladina Euroopa -- siin on kuulda nii metroorongide rataste klõbinat, avalikus ruumis informatsiooni edastamist, samuti tundmatutest allikatest pärit helisid juhul kui pealkirjad konkreetsele asjale ei osutaks; ootesaalide suminat ning vihmasabinat ja üllatus-üllatus -- merelainete loksumist. Justkui avalik peaks olema privaatne ning privaatne avalik -- aga selle tõdemusega ei ole midagi peale hakata. Tõsi on, et see muusika või heli tahes-tahtmata jääb neutraalseks, kuna taoline eeldus on seda tüüpi taiestesse sisse kirjutatud nii, et kokkuvõtvalt käsitleme seda kogumikku pelga sissejuhatusena, mis võib meid Lõuna-Euroopas oodata.

Smolders, Guido Nijs & Koen Delaere – Smolders / Nijs / Delaere (2023)



Moving Furniture

Improvised music Avant-garde Cool jazz Avant-electronica Experimentalism Free jazz Improvised noise Experimental electronica Musique concrète Field recording

Käesolev 5-looline taies ühelt poolt loob ning teisalt võitleb teatud standardite vastu. Nimelt Hollandi eksperimentaalplaadifirma Moving Furniture'i rohkem- ja vähemkodustatud artistid võitlevad improvisatoorse ja vabajätsu monokroomse šabloonhelivaabaga, mis ilmselt paljudel kuulajatel meelt just rõõmsaks ei tee. See on midagi sellist kui kulgeda bussis mööda magistraali ning vaadata, kuidas eessõitvad autod vahetavad kohti. Toimub liikumine, isegi teatud mustri vaheldumine, ent selle tähendus jätab kuulaja külmaks. Õieti -- jääb kuulajale kaugeks. Käesoleva plaadi ümbris näikse samuti sellele viitavat. Kuulasin eile maal kuldnokkade siristamist, ning kuulsin neilt kummastavaid helisid. Vend ütles, et nad pidid (osaliselt) imiteerima teiste lindude hääli -- ent tundus, et nad olid viimati kuulanud modulaarsüntesaatoreid. Sarnane tunne hakkab sugenema alates loost "Bianco di Titanio", mis ristab nimetet elektroonikat improvisatoorse muusikaga. See on väärt sugereeriv kogemus, kuivõrd ühes loos püütakse vokaaliga imiteerida udupasunaid. Tõele au andes ei suudeta seda vaapa ületada, ent vorm muutub niivõrd peeneks ja oskuslikuks, et kvalitatiivne hüpe toimub. Kahel viiendikul albumil, aga päästikule on juba vajutatud -- korduskuulamisel kandub udupasunate vaib ka esimestele lugudele. Lisaks ujub pinnale meeldiv kergus ja hõllanduslikkus. Uue laine jahejäts. Väärt kraam.

Makunouchi Bento – Povestea mea (Original Music by Makunouchi Bento) (2022)



Bandcamp

Ambient pop IDM Organic electronica Experimental pop Avant-pop Conceptual Electronic music Cinematic

Kuidas kirjeldada teenekate Rumeenia helieksperimentaatorite Felix Petrescu ja Valentin Toma 11-loolist taiest, mis koosneb väga lühikestest kompositsioonidest? Kas nad jõuavad 17 minuti jooksul piisavalt lausuda? Või jääb selle tähendus kitsalt igasse loosse? Nad kirjeldavad omi helimammusid taustahelina, mis on loodud illustreerima Reniform-nimelise virtuaalreaalsusprojekti 3D-animatsioone. Ei ole vahet, kuidas neid iganes nimetada, kuivõrd Timişoara duo kvaliteet ning käekiri kumavad äratuntavalt ka siit läbi. Ühelt poolt hõrgult õhuline, pärishelidega palistatud ja justkui laiale ekraanile kirjutatud, teisalt justkui seesmiste deemonitega võitluse pidamise tanner. Arusaamatud häälutused, kriuksuvad tšellod on kui seestunud isiku mana isiklike pingete vallalaskmisel. Kui õõvastava pinge väljutamine kolmandate isikute varjatud juuresolekul. Eelpoolmainitud elemendid ja kavatsused loovad eluterve pinge ja kontrapunkti sellesse taiesesse.

3/30/2024

[Teaser of the day] Asian Women On The Telephone - звери в ста вариациях - лазурный берег


  • Electronic 
  • Freeformfreakout
  • Avant-rock
  • Experimental rock
  • Live
  • Industrial rock

Year: 2013

[Teaser of the day] The Glove Of Bones - Chephaecarro


  • Electronic 
  • Dubtronica
  • Ambient
  • Modern classical

Release: Fawkes Mask
Label: Argali
Year: 2022

[Teaser of the day] Strues - Murex 3


  • Electronic 
  • Post-classical
  • Avant-garde 
  • Conceptual
  • Experimentalism

Artist: Strues
Release: Murex
Label: Djezmusic
Year: 2024

3/29/2024

[Teaser of the day] 88756 - Passion


  • Electronic music
  • Tekno
  • Breakbeat
  • Tech-funk
  • Acid techno

Artist: 88756
Release: TOOLKIT IV
Year: 2023

[Teaser of the day] Mequetrefe - Dub Ballad


  • Neo-psychedelia
  • Alternative rock
  • Dream pop
  • Indie rock
  • Shoegazing

Artist: Mequetrefe
Release: Infraground
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2018

[Teaser of the day] Corwin Trails - Two Men Playing Along the Ganga River, Rishikeshwo Men Playing Along the Ganga River, Rishikesh


  • Ethnic music
  • Field recording 
  • World music
  • Psychedelic

Year: 2016

[Teaser of the day] Interpretace - 2


  • Electronic
  • Improvised music
  • Avant-prog
  • Experimentalism 
  • Electro-acoustic 
  • RIO
  • Industrial music 
  • Avant-garde

Release: Back 2 Roots
Year: 2024

3/28/2024

[Teaser of the day] J-K - Habitat


  • Soul
  • Electronic 
  • Hip-hop
  • R'n'B

Artist: J-K
Release: Habitat
Year: 2023

[Teaser of the day] Jukka-Pekka Kervinen+Markus Reineke - Points


  • Experimentalism
  • Freeformfreakout
  • Avant-garde
  • Improvised music

Year: 2024

[Teaser of the day] 故やす子 feat. 仮名 - 7月16日 (July 16)


  • Electronic pop
  • J-pop
  • Synth-funk

Artist: 故やす子 feat. 仮名
Label: MiMI
Year: 2023

3/27/2024

[Teaser of the day] Neon95 - S U R F (w/ VCRNOT)


  • Post-chillwave
  • Electronic music
  • Easy listening
  • Conceptual
  • Synth-wave
  • Vaporwave
  • Chilltronica

Artist: Neon95
Release: PokéWave
Label: OasisLtd.
Year: 2023

[Teaser of the day] Fresh Body Shop - Hang Out with the Clowns


  • Pop rock
  • Alternative rock 
  • Psychedelic

 Artist: Fresh Body Shop
Label: Jamendo
Year: 2021

[Teaser of the day] Terrible Terrible - Wrists Like Little Branches


  • Art pop
  • Indie pop/rock
  • Neo-psychedelia
  • Alternative pop/rock

Artist: Terrible Terrible
Release: Fail Better
Label: Jamendo
Year: 2015

[Teaser of the day] Ykymr - Trip


  • Electronic 
  • Nu jazz
  • Post-psychedelic
  • Experimental folk
  • Folktronica
  • Art folk
  • Avant-folk
  • Post-folk

Artist: Ykymr
Release: City
Label: La bél
Year: 2017

3/26/2024

[Teaser of the day] Sun Spot - Journey Into The Unknown


  • Psybient
  • Electronic music
  • Psychill
  • Spoken word

Artist: Sun Spot
Label: Jamendo
Year: 2021

[Teaser of the day] Hugo Jugy - Back to Wild


  • Slacker rock 
  • Alternative rock
  • Singer-songwriter
  • Indie rock

Artist: Hugo Jugy
Release: Brain Sucks!
Label: Jamendo
Year: 2016

[Teaser of the day] Lluvia Ácida - Resistencia


  • Spoken word
  • Electronic
  • Sound collage
  • Experimentalism
  • Sampledelic
  • Chilltronica
  • Avant-garde
  • Ambient pop

Release: Puntarenazo
Label: Pueblo Nuevo
Year: 2023

3/25/2024

[Teaser of the day] The Vow - Small Thoughts


  • Indie pop/rock 
  • Soft rock
  • Doo wop
  • Alternative pop/rock 
  • Baroque pop
  • Adult contemporary music 

Artist: The Vow
Release: Ghost Writer
Label: Jamendo
Year: 2016

[Teaser of the day] Fingers Crossed - Veronique


  • Art rock
  • Indie rock
  • Alternative rock
  • Indie punk

Release: Hopscotch
Label: Jamendo
Year: 2009

[Teaser of the day] Project Hypoxia - Lost Me In Winter


  • Electronic music
  • Dark synth
  • Dark wave
  • Ambient pop

Release: Licantrophy
Label: Bump Foot 
Year: 2017

Cédric Elisabeth – Aquarius (2024)



Detroit Underground

Deep house Deep techno Tech-house Ambient techno Ambient house

Sellessinatses maailmas, kus koha ja õnne leidmine sõltub palju sellest, kus me konkreetselt elame -- näiteks kas poptööstuse mõjuväljad noore muusiku ümber on tugeva(ma)d või nõrg(em)ad. Prantsusmaalt pärit Cédric Elisabeth elab hetkel Kopenhaagenis Taanis, tehes lummavat tehnot ja haussi, mis võiks vabalt maailma vallutada; aga võib-olla veel vallutabki, kes teab, kõik kohustuslikud elemendid on oivaliselt täidetud, ning kohustuslikele eeldustele on ta lisanud veel sensuaalset atmosfäärilisust, mis tõstab albumi nii otseses kui kaudses tähenduses kõrgele; unenäolisus, mis sellest esile kerkib, on midagi imetabast -- seda ongi raske sõnadesse panna. Isegi pealtnäha karedad elemendid sulanduvad sulnidusse. Ligi kolme dekaadi tagusest ajast meenub soovitus, kuidas haussi tegema hakata -- tuleb eelnevalt seda muusikat palju tarbida, et õiget tunnetust ja maitset tabada. Peabki ju helidesse panema, ainult et igaüks -- tegelikult enamus -- ei oska seda nõndaviisi rafineeritult teha. Mitte midagi ei ole sellele viieloolisele üllitisele ette heita, pigem just takka kiita, tuult tiibadesse soovida. Imepärase asja kiitmisega on see paradoks, et ülistamine pigem varjutab ilu. Mida rohkem vakka olla, seda parem. Meistriteos läheb selle aasta parimate albumite valimisel kindlasti loosi.

Teamforest – Blind / Most Things Are Doomed (2010)



Bad Panda

Drone IDM Electronic music Acid techno Minimal techno

Paganama valus on seda kaheloolist teost kuulata -- mitte seepärast, et tegu oleks halva muusikaga. Hoopis vastupidi -- muusika on igati hea ning pärineb ajast, mis on kaugele selja taha jäänud, tuletades meelde surelikkust, mistõttu seesamune blogi toimib personaalse hauatähisena kaugemale tulevikku peegeldudes, tuletades meelde, et kui ruttu möödub aeg -- kümnendi tagused muusikasündmused ja väljalasked paistavad kauge minevikuna, kuigi jah, mäletades neid albumeid ning kuulamissündmusi eilsena; tuleks leida inimesed, kes oleksid nõus käesolevat missiooni jätkama siis, kui siinkirjutaja hauas mädaneb ning ootab viimsepäevakohust (lugege filosoofi Roomet Jakapi raamatust "Irratsionaalne" seda päätükki, mis räägib sellest, kuidas varauusaja filosoofid püüdsid isiku surmajärgses pimeduses samasuse printsiipi rakendada). Oleks ju ägedalt sitasti, kui Jumal heidaks seal ette, et miks sa nii sitasti arvustusi kribasid -- oleksid võinud ju paremini! No näiteks seda neetud kaheloolist üllitist Islandi plaadifirma Bad Panda all võinuksid kirjeldada teisiti kui droonivat IDM muusikat -- kui Silver Apples'i ekvivalenti nelikümmend aastat hiljem veelgi primitiivsemas vormis. Kasutasin siin Philipp Bückle muusika kirjeldamiseks termineid "acid techno" ja "minimal techno", tõsi, muusikaajaloolises määratluses ei ole tegu mitte eelpoolmainitud žanrite järjepidevuse kandjaga, vaid nende seestunud vormiga -- õieti söestunud vormiga, mille saatel metsamehed saaksid õhtuti lõkke ümber mehist tantsu vihtuda. Rääkigu veel keegi, et aega ei ole olemas -- et on vaid üks kestev olevik!

[Teaser of the day] Jane van Noise - Calmer Than You Are


  • Electronic
  • Alternative dance
  • Bedroom pop
  • Psychedelic
  • Lo-fi
  • Synth-pop
  • DIY

Label: SP Net
Year: 2013

3/24/2024

[Teaser of the day] Yoshiwaku - Instant Amok Bootlegs D


  • Psycho-acoustic
  • Industrial music 
  • Sampledelic
  • Musique concrète
  • Acousmatic music 
  • Avant-garde
  • Electronic 
  • Experimentalism
  • Micronoise

Artist: Yoshiwaku
Release: Greyphonics
Year: 2014

[Teaser of the day] Lärmschutz - Genocyber


  • Electronic
  • Improvised noise
  • Experimentalism
  • Micronoise
  • Post-psychedelic
  • Avant-garde

Artist: Lärmschutz
Year: 2021

[Teaser of the day] Slash Dementia - Valheet


  • Grindcore
  • Hardcore

Label: Torn Flesh
Year: 2012

[Teaser of the day] Shinobu Nemoto - Trip 8


  • Electronic
  • Avant-garde
  • Minimalism
  • Ambient
  • Reductionism
  • Microsound
  • Experimentalism

Year: 2011

Stable Mechanism – Decisions (2010)



AddSensor

Ambient techno IDM Indietronica Chilltronica Glitch-techno

IDM ehk intelligentne tantsumuusika -- kas ei ole mitte veidi irooniline nimetus mingile stiilile; ühelt poolt võiks see näidata žanri esindajate mingit üleolekut teistest (sarnastest) stiilidest, ent oluline küsimus on see, et kuidas stiili ennast määratletakse -- mida see konkreetselt tähendab, milliste oluliste näitajate poolest see erineb teistest sarnastest (jäägu see küsimus vastamata). Ühe konkreetse näitena tooksin välja Briti ansambli Autechre'i, keda kiputakse samuti nimetatud stiili alla kategoriseerima -- ometi see paigutamine on alati tundunud meelevaldsena, kuivõrd hilisemast ajast kerkinud artistid nagu Bola, Abfahrt Hinwil, Bochum Welt, Manual, Ochre, Telefon Tel Aviv, Isan, Kreidler, Schlammpeitziger, Milieu, Arovane on andnud nimetatud stiilile tuuma -- siuke ilus atmosfääriline kesktempos tehnopõrgatamine mõõdukate pingestumiste ja lõdvestumistega; käesolev viielooline taies kuulub samasse valdkonda, ent alati võib leida albumitelt midagi erilist -- kahtlemata demonstreerib artist oma technet -- käsitööoskust nimetatud stiilis liikuda ning iseloomustavate klotsidega opereerida. Kõige kergemat vastupanuteed minnes võib käesolevat muusikat nimetada ka kergkuulamiseks või meeleolumuusikaks; sest olgem ausad, see muusika loomuldasa loob ja hoiab üleval meeleolu; tõsi, ühes loos ("Crash Machine") on meeldejääv kergelt hüsteeriline indirokilik kruttimine, mida saab tajuda meeleheitena, justkui oleks kriitiliselt kiire, justkui peaks ületama suuri takistusi, justkui oleks õudne pinge peal -- ometi-ometi-ometi tuleb edasi tungida ja edasi saada läbi kitsaste kaablite ja traatide, mille kaikuv mõju näikse pärinevat Iiri legenditelt My Bloody Valentine, kes tugevasti on mõjutanud nimetatud stiili esindajaid. Kuulake klassikut "Loveless" -- kuulake eriti lugusid "To Here Knows When" ja "Soon", mille võimsalt mürisevate voogude all on kuulda sulneid elektroonilisi kihte. Kevin Shields'i krobeline ja kohmakate võtetega vormunud metafüüsika teostus hiljem, kui näiteks indirokk hakkas väljenduma elektroonilises võtmes -- inditroonika ja chillwave'i vormis. Ka IDM-artistid lõid sellest nurgelisusest kena põhišablooni omale žanrile. Siin see on meisterlikult vormunud.

Elvii Marten – Mini (2024)




Bandcamp

House Chilltronica Balearic house Electronic music Alternative dance

Tundub tõepoolest nii, et tantsumuusika albumiga lõpetamine on mingis mõttes lootus ja ootus -- üks selgitus on see, et tavapäraselt alustanud rokkbändid peaksid jõudma tantsumuusikasse; näiteks nagu Primal Scream, The Field Mice, Röövel Ööbik, The Arcade Fire jpt on teinud. Teisest otsast tundub, et need kõige paadumad eksperimentaalmuusikud, kes katsetavad müra, industriaalmuusika, krõbeda elektroonikaga, ka lõpuks väsivad -- lasevad püksirihma lõdvaks ning maanduvad näiteks haussmuusika laisalt loksuvatele kallastele. Leeduka Martinas Rakshtinas'e aka Martin Rach'i aka Elvii Marten'i seesamune konkreetne kolmelooline üllitis on hea näide, kuidas tuntud karmide helidega opereerija mängib õrnade, pehmete ja südaöiste haussrütmide- ja vaibidega. Põhimõtteliselt on tegu ühe looga, kuivõrd kõige pikem lugu on kõigest kaks minutit ja üheksa sekundit kestev. Nagu näha, ei ole vahet, millises spektris eksperimentalist mängib -- tulemus on kogu aeg vahe.

3/23/2024

[Teaser of the day] USAISAMONSTER - Side 2


  • Experimental rock
  • No Wave
  • Avant-rock
  • Drone rock
  • Psychedelic 
  • Improvised music
  • Trance rock
  • Noise rock

Release: USAISAMANTRA
Year: 2018

[Teaser of the day] Single Bullet Theory - Peggy Got Her Eyes Full


  • Art punk
  • Zolo
  • Art rock
  • New wave

Year: 2010

[Teaser of the day] Entertainment for the Braindead - My Pinions


  • Singer-songwriter 
  • Indie folk
  • Folk indie 
  • Dream folk

Release: Hypersomnia
Year: 2011

Nicolas Tourney – Enter the Word (2019)




Eg0cide Productions/Bandcamp

Sound poetry Avant-garde Acousmatic music Experimentalism Electronic music Field recording Musique concrète Sampledelic Radiophonic art Micronoise Psycho-acoustic

Pärast Arbaud Barbe (Pollux/Pogohm) taandumist netimuusikamaailmast, kes oli nii muusik kui ka suurepärase ja viljaka plaadifirma Sirona-Records'i juht, on netimaailmas prantslaste esinumbriks tõusnud Nicolas Tourney, kes on samuti nii muusik kui plaadifirma vedaja (Snow in Water); kui hilisemad albumid on paljastanud NT huvi droon- ja mikrotonaalse muusika vastu, siis käesoleval albumil ilmneb prantslase muusikaline laiahaardelisus. See taies hõlmab kahtekümmend kolme lugu, mis on 52 minuti sisse mahutatud. Nagu lugupeetud lugeja juba aru sai on album fragmenteeritud -- tõepoolest, siin on kõiksugu kraami; torkab kõrva kummardus kuulsusrikka Prantsuse elektronmuusikatraditsiooni vastu -- musique concrète (Pierre Schaeffer, Luc Ferrari, Eliane Radigue, Bernard Parmegiani). Ma tahan öelda, et sellel albumil on palju huvitavaid situatsionistlikke olukordi, mis avaldavad kuulajale kahtlemata mõju -- näiteks kuidas saab võidusõiduraja ääres seismine ja vormeli möödumine jätta kuulajat ükskõikseks; lisaks veel veidi meeltes segadust tekitavat helipoeesiat ja hüsteerilisi näitemängulisi olukordi; milles vokaalid on töödeldud-tükeldatud, omavahel millekski uueks sobitatud -- ka see on väljakutsuv ja eksperimentaalne isegi tänapäeva postmodernistlikul ajastul. Ka dadamuusika ja -kultuuri taak ei ole jätnud prantslast puutumata -- Tourney tunneb ilmset rõõmu helielementidega manipuleerimisest, kuivõrd aeg-ajalt ta muutub taotluslikult kerglasemaks ja lõbusamaks. Taaskord pöördudes tagasi Tõnis Kahuga tehtud intervjuu manu tahaksin mainida, et seal mainitud müra kontseptsioon jäi natuke piiratuks ning lahti rääkimata -- müra ei ole mitte ainult huvitavate, intrigeerivate ning väljakutsuvate helidega manipuleerimine, vaid see on lisaks ideoloogiline lähtekoht ja platsdarm, mis, tõsi, sageli otseselt vastandub popmuusikale, väänates, väänutades, moonutades, lõhkudes, osadeks lahti võttes mingeid harmooniaid-meloodiaid-viisikesi; samuti tuleb meeles pidada, et mürakontseptsiooni alla jäävatel artistidel on suht suva kõiksugu popstandarditest -- see on maailm, mis ei määratle end ei majanduslikus, esteetilises ega ka ideoloogilises plaanis popmuusika mallidest -- isegi kui popist võetakse mingeid elemente, ent mitte kergema vastupanu teed minnes -- ideoloogiliselt neile elementidele täiesti teistsugust sisu ja vormi andes. Müramuusika puhul ei tohi ära unustada, et eelduslikult müramuusika ei ole mingi konkreetne vorm, vaid olemuslikult üsna ujuva mõistestikuga kunstiliste suundumuste trotslik kogum. Loomulikult me kõik oleme inimesed ning oleme sunnitud lähtuma Maslow vajaduste püramiidis kirjeldatust, ent viisid nende põhivajaduste rahuldamiseks on üsna erinevad. Müramuusikal on ka eksistentsiaalne mõõde -- selle praktiseerimisel tekib tahes-tahtmata mingil hetkel riukalik mõte -- kui Jumal heidaks meid kümne kilomeetri kõrguselt maapinna poole ilma langevarjuta, kinkides selle aja jooksul meile mõtlemisaega eeldusel, et mingit lunastust ei tule -- ookean täitub inimrümpadega -- aus, karm ja armutu. Meeleheite ilu lootusetuses.

3/22/2024

[Teaser of the day] ShabaH - 14


  • Electronic 
  • Musique concrète
  • Experimentalism
  • Post-psychedelic
  • Tribal ambient
  • Abstract

Artist: ShabaH
Release: 1
Label: Mahorka
Year: 2023

[Teaser of the day] Kospel Zeithorn - Dobar dan


  • Space rock
  • New Weird Finland
  • Krautrock 
  • Experimental rock
  • Psychedelic rock
  • Minimalism 
  • Avant-rock

Year: 2024

[Teaser of the day] Alrucini - Pentalpha Legacy


  • Electronic
  • Improvised music
  • DIY
  • Dubtronica
  • Psychedelic
  • Lo-fi
  • Ambient techno

Artist: Alrucini
Release: Ipsissimus
Year: 2008

Alexei Borisov and Jelena Glazova – Entrance to Hades (2024)




pan y rosas discos

Drone Experimental electronica Sound art Avant-electronica Glitchtronica Micronoise Experimentalism Avant-garde

Vene uue laine põrandaaluse muusika üks isasid Aleksei Borissov on Eesti vastava valdkonna inimestele tuttav nägu – mees on korduvalt käinud siingi esinemas. Seekord koos riialanna Jelena Glazova'ga -- ka teatud eestlastele tuttav -- seitsme loo vältel allilma sisenemas Chicago eksperimentaalplaadifirma pan y rosas discos vahendusel. Ilmselt on tegu maandamata masinaga, mis säriseb-väriseb nagu jeekimeid täis kolavanker. Aga kõrvaklappe on tarvis, et seda põrgumürglit kuulda. Vastasel juhul mikroskoopilised helid ilma kõrvaklappideta tekitavad segadust ja pealiskaudset saginat ning mõttetut st eimidagiütlevat vidinat. Kõrvaklappides hakkab see mikromaailm konkretiseeruma -- tulevad esile jämedad droonhelid, glitchilik elektrooniline prügi, mis iseenesest on ju huvitav ja intrigeeriv; sest see on konkretiseeritud, see on struktureeritud ja eesmärgipäraselt esitatud. Lisaks veel tekitab huvi, et kas see muusika on improviseeritud või on see eelnevalt komponeeritud. See on üldjoontes minimalistlik muusikaväli, mille ülemistes fraktsioonides toimub väga kibe sagimine. Ilmselt tänapäeval ei ole enam oluline arutleda selle üle nagu veerand sajandit tagasi, et kas sülearvutil (mille soetamine tollal oli väga kallis lõbu) loodud muusika on improviseeritud või mitte -- või juhul kui on improviseeritud, siis kas tegu ei ole ikkagi mitte võltsimprovisatsiooniga; omal ajal tekitas neid kiivaid diskussioone ilmselt niinimetatud pärisimprovisatsiooniliste muusikute hirm jääda ilma oma leivapajukist. Taaskord pöördudes tagasi paari nädala tagusesse Tõnis Kahuga tehtud intervjuusse, milles meie esimuusikakriitik-kultuuriteoreetik väidab, et tänapäeval tehakse popmuusikat lihtsalt etteantud klotse erinevalt kokku seades; teisalt on siiski selge, et vähemalt mingis osas elektroonilises muusikas on olnud tendents ette antud klotse lõhkuda, moonutada, kardinaalselt teisendada. Isegi kui tegu on olnud põrandaaluste aktidega, pääsevad need mõjud varem või hiljem popilikemate jüngrite ja stiilide vahendusel ülespoole (popmuusikasse -- Arca, Tirzah, hip-hop). Tõsi, heliloomeprogrammid on paisunud omaette universumiteks, mille piire ja võimalikkusi on raske alati hoomata. Vaatame siis konkreetset albumit detailsemalt -- nagu juba eelpool mainitud, on selle albumi selgrooks droonmuusika sellise jämedusega, et see annab võnkeid, mürtsatusi ning hälbeid igale poole mujale, st tähendab nii vasakule kui paremale, nii üles kui alla; kaunistuseks siin-seal on omaette elu elav digitaalne prügi -- nimetan seda glitch-karmaks -- seda võib käsitleda paroodia või sardoonilise arvamusena digikultuurist -- selle valdavast segmendist. Näiteks seesamune toores puuriv droon, mis seda kursust valitseb, on ühelt poolt muljetavaldavalt valitsev, ent teisalt murdub iseenda raskuse all -- nii võib öelda, kuivõrd mõtlen raskuse all murdumist heli muutumist ja moondumist digitaalse sunni all -- heli peab muutuma, heli peab varieeruma, heli peab olema võimalikkuste realiseerimise tasemel. Heli muutub heledamaks, muutub intensiivsemaks, omandades uusi digitaalseid sagedusi, võnkeid, nihkeid, suletud trajektoore; seda pisihelide ja põhiheli omavahelist suhet võib kirjandusklassikast laenatud näitega võrrelda huntide ulgumise ja krahv Dracula käeviibutuse suhtega -- põhijurakas paneb ka kõige mikroskoopilisemad osakesed nähtavalt võnkuma. Kiidame igati heaks üllitiseks.

3/20/2024

[Teaser of the day] Makesound - Inspiring Uplifting Piano Main


  • Electronic
  • Fantasy music
  • Easy listening
  • Piano music

Artist: Makesound
Label: Jamendo
Year: 2023

[Teaser of the day] Muscle Mass - Castaigne


  • Electronic music
  • Ambient techno
  • Deconstructed club

Artist: Muscle Mass
Label: Silber
Year: 2024

[Teaser of the day] Étienne Serva - Velvet


  • Electronic
  • DIY
  • Indie rock 
  • Trip-hop
  • Psychedelic
  • Lo-fi
  • Downtempo
  • Trance rock

Release: Sessions EP
Year: 2004

[Teaser of the day] Implex Grace - Prophecy -or- The Paradigm


  • Ambient noise
  • Experimentalism 
  • Microtonal
  • Electronic 
  • Micronoise  
  • Post-psychedelic

Artist: Implex Grace
Year: 2008

3/18/2024

[Teaser of the day] Dumb Machine - The Mighty Organs


  • Psychedelic
  • Avant-rock
  • Electronic 
  • Shoegazing 
  • Stonergaze
  • Post-metal
  • Experimental rock

Artist: Dumb Machine
Year: 2008

[Teaser of the day] Stephen Briggs - Arrival


  • Electronic 
  • Avant-rock
  • Progressive
  • Space rock
  • Ambient rock
  • Experimental rock
  • Improvised music
  • Kosmische Musik

Release: Good Friday
Year: 2013

[Teaser of the day] Kazooo - Solar Sail


  • Electronic music
  • Tech-house
  • Club dance

Artist: Kazooo
Release: The Ramp
Label: 2063music
Year: 2006

nula.cc – mayrau (2024)




nula.cc

Field recording Ambient Musique concrète Avant-garde Experimentalism

Selle 16-minutilise kompositsiooni algus algab (mängivat faili iseloomustava) plaadiümbrisega (mis on erinev ametlikust ümbrisest), kuivõrd eelduslikult kõik välisalvestustega seotud taiesed on tingitud mingist konkreetsest objektist, keskkonnast või välisündmusest. Mida see kaanepilt siis kujutab? Paistab mingi torn -- ilmselt vaatlustorn --, mille taamal päike paistab pilvede vahelt. Aga see paistmine ei ole siramine -- vastupidi, ilmselt hakkab varsti jälle padukat sadama. Aga mitte käesoleva 16 minuti jooksul. Lloyd Dunn annab salvestades pärishelidele metalse industriaalse kõla, justkui kusagil prügitöötlemiskonteineri, kaevandusšahtide või tootmisliini undamine oleks üles võetud. Midagi kriiskab-undab siin-seal, elusloodusest on kuulda inimhääli ja koera niutsumist. Kas üleüldse on eetiline salvestada midagi "pärist" ning seda paratamatult moonutatult edasi anda-sisse sööta? Sel viisil nagu serveerib seda Lloyd Dunn on see igati maitsev -- algallikale on külge poogitud autori nägemus, kaevanduse masinlikud kajad ja rütmid rulluvad valla, resoneeruvad, omandades uusi varjundeid ja rakursse. Teos ei ole ood masinlikkusele, see peegeldab metalli väsimist, väändumist ja kulumist. See on määrdunud päikesevalgus, mis sirab hooratta ja nukkvõlli õlisest kestast väljapoole. See on masina hingeelu, mis jäljendab eluslooduse pulsse ja tsükleid, püüeldes singulaarsusesse (rikutud ja hirmunud inimmõtlemises).

[Teaser of the day] Tropico esmeralda - Be3Al2Cr2(SiO3)6


  • Electronic music
  • Experimental electronica 
  • Improvised music
  • Avant-electronica

Year: 2006

3/17/2024

[Teaser of the day] Cubus - O Construtor


  • Electronic music
  • Electro pop
  • Minimal synth
  • Acid electro
  • Industrial synth

Artist: Cubus
Year: 2010

[Teaser of the day] Niodel - 8


  • Electronic 
  • Improvised music
  • Experimentalism
  • Minimal synth
  • Avant-garde

Artist: Niodel
Release: 1-13
Label: Nostress
Year: 2016

Bam Bam's Boogie – Son Of A Black Panther (2023)




Human Tree

Funk Electronic Soul Funk rock Synth-rock Psychedelic Rap Hip-hop Drum and bass Disco Dance rock Raggamuffin AOR Lovers rock

Seda 10-loolist plaati tutvustav infoleht on pretensioonikas – Musta Pantri poeg jätkab isa üritust, seda muusika kaudu. Plaadiümbrisel on ülespoole sirutatud rusikas, täis trotsi ja võitlustahet. Tõepoolest, kõik musta muusika loomise kuubikud on siin kenasti esindatud, ning ka ontlikeks kujunditeks vormitud. Kõik klassikalised stiilid on siin esindatud – funk, soul, rock; lisaks uuemad žanrid nagu hip-hop, trip-hop, drum and bass, raggamuffin, lovers rock. Funkadelic, Parliament, Prince, Goldie, Tricky, Massive Attack, Chic, Sly & The Family Stone ning ka A.R. Kane kostuvad siit. Teisalt seesuguse kontseptsiooniga albumilt eeldaks natuke rohkem radikaalsust ja sügavamale kaevumist. Need 51 minutit kõlavad mõnes mõttes kena dokumentaalalbumina, sisaldades fakte ja kombinatsioone, mis niikuinii on üldteada. Klotsid on ees, ent ees on ka instruktsioonid, kuidas genereerida niiöelda head maitset. Luua uuesti sama tegumoega muusikat, mis niikuinii on kogu aeg siin ja praegu. Teisalt konteksti kõrvale jättes on tegu igati korraliku taiesega – hästi produtseeritud, rütmidesse on dünaamika hästi sisse istutatud; kidrad kõlavad täissulis ja veenvalt. Seetõttu kokkuvõtvalt annan teosele plusspunkti – korralik töö juures kuulamise album – piisavalt keskel, informatiivne ja hoogne.

Leibnitz And The Spinozas – tutte le cose da sapere (disco muto) (2008)




20kbps

Krautrock Avant-rock Psychedelic Lo-fi Indie rock Electronic Experimental rock DIY Noise rock Shoegazing

Lugesin just Tõnis Kahu intervjuud, mille ta andis noorele Nestorile ERR-s nädalpäevad tagasi. Nagu alati, esitas ta huvitavaid järeldusi ja väiteid, mis tahes-tahtmata ergutavad (edasi) mõtlema – hoolimata sellest, kas lugeja nõustub nendega või mitte (lähtudes teistest eeldustest-arusaamadest). Käesoleva 4-loolise taiese kontekstis jäi meelde koht, kus ta mainis, et vanadele hipidele oli vastuvõetamatu My Bloody Valentine'i muusika (ilmselt soovitas "Loveless'i"). Ilmselt 60ndate-70ndate psühhedeelia oli piisavalt erinev Iiri indilegendi omast, kuivõrd Kevin Shields'i näol oli tegu obsessiivse alkeemiku-helimaniakiga – kes ideaalse heli väljatöötamise nimel kulutas sadu tuhandeid Alan McGee pappi. Ilmselt MBV muusika on psühhedeelia antidoot, mille pealtnäha naiseliku ja sensuaalse pealiskihi all kobrutab tehnitsistlik kontrollitud müra. Vaakumit tekitav masinlikkus, mille võimalik transtsendentaalne eeldus a priori on teostamatu; kui tundmuste, eneseväljendusvabaduse ning seksuaalsuse välgatused ei olnudki fiktiivsed, siis olid need pelgad peibutised, milledel muu funktsioon ja tegevusväli puudus. MBV viis asju tajuda ei olnud mitte läbi vabalt läbitavate, vaid umbe jooksnud psühhootiliste kanalite. Kahe maailmaajaloolise filosoofi nime kandva artisti üllitis on ilmselgelt vähem masinlikum ja rohkem avatud minevikule, kuivõrd on maha surutud vajadus liikuda nii horisontaalselt edasi kui vertikaalselt ülespoole – nii paremale-vasakule kui tagasi ja allapoole põiked on muidugi aktsepteeritavad, naeruvääristades enese jõulise funktsionaalsega sardooniliselt tohutut muusikaäri, võltsväärtusi ning papist siluette. Surudes seejuures armutult alla helikvaliteeti (mahutades neli lugu 2,4 MB sisse – sic!), luues endale seeläbi vabadusi ja vabandusi. Nagu albumi pealkiri tähendab – kõik need asjad, mida sa teadma pead. Lisaksin omalt poolt – midagi juurde ei ole vaja. Üks vabandus tuleb siiski ära õiendada – meenutab kohati Bardo Pond'i. Nagu meie juhtiv kultuuriteoreetik vihjas – seoseid leiab alati.

[Teaser of the day] Lately Kind Of Yeah - Satyr


  • Folk indie
  • Anti-folk
  • Indie folk
  • Dream folk

Release: Zozo
Label: Vulpiano
Year: 2021/2023

[Teaser of the day] Tam Quam Tabula Rasa - Profanatio Pulchritudinis


  • Avant-garde
  • Electronic 
  • Industrial music
  • Minimalism
  • Experimentalism
  • Musique concrète
  • Psycho-acoustic

Release: Laborobigins
Year: 1989/2024

[Teaser of the day] Martin Rach - m'wo


  • Electronic music
  • House
  • Sampledelic
  • Deconstructed club

Artist: Elvii Marten
Release: Mini EP
Year: 2024

3/15/2024

[Teaser of the day] Big City Orchestra - Golphins Run Aground


  • Electronic
  • Avant-garde
  • Industrial music
  • Experimentalism
  • Sound art
  • Acousmatic music

Year: 2005

[Teaser of the day] Leo Cubanero - Style


  • Experimental techno
  • Tech-funk
  • Electronic music
  • Minimal techno
  • Micro-techno
  • Micro-funk

Artist: Leo Cubanero
Release: ...Wanna Talk
Label: Textone
Year: 2005

[Teaser of the day] Karsten Hammer Hansen - Drift


  • Acid house
  • Electronic music
  • Acid techno
  • Club dance
  • Acid tekno

Label: Thinner
Year: 2001

[Teaser of the day] Mike Meanstreetz - To Get Any Closer

 
  • Micronoise
  • Musique concrète
  • Avant-electronica
  • Acousmatic music
  • Sound art
  • Electronic music
  • Experimental electronica

Year: 2020

[Teaser of the day] Opal Vessel - Timoratus


  • Electronic music
  • Cloud rap
  • Witch-hop
  • Witchstep
  • Vaporwave

Artist: Opal Vessel
Release: Fidelis
Year: 2024

3/14/2024

[Teaser of the day] Scav - The Second IV


  • Kosmische Musik
  • Electronic
  • Ambient
  • Post-psychedelic
  • Progressive electronic
  • Minimalism
  • Cosmic synth

Artist: Scav
Release: The Second
Label: Mahorka
Year: 2024

[Teaser of the day] Väljasõit rohelisse - Siselinnad


  • Psychedelic
  • Avant-rock
  • Post-rock
  • Drone rock
  • Improvised music
  • Electronic
  • Krautrock
  • Space rock
  • Motorik
  • Experimental rock

Release: Külastus
Year: 2012

[Teaser of the day] Bardo Pond - Green Man


  • Indie rock
  • Post-rock
  • Live
  • Psychedelic
  • Shoegazing
  • Alternative rock

Artist: Bardo Pond
Year: 1997

[Teaser of the day] M.O.R.O.S.E - Stimulus


  • Black noise 
  • Avant-garde
  • Psycho-acoustic
  • Power electronics
  • Post-psychedelic

Artist: M.O.R.O.S.E
Release: Mort-vivant
Year: 2024

Keith Helt – Divide The Sky (2023)




pan y rosas discos/ Bandcamp

Experimental rock Avant-rock Indie rock Alternative rock Psychedelic Art rock No Wave

Keith Helt on eksperimentaalleibeli/võrguplaadifirma pan y rosas discos asutaja ning juht, kes samas on ka ise muusik – andnud välja eriilmelist muusikat nii oma pärisnime kui aliaste all. Tema käesolev 7-looline on huvitav segu huvitavate bändide elementidest – Sonic Youth'i nurgelisest keerukast kidrakäsitlusest, The Fall'i sardoonilistest põlglikkust väljendavatest sündihelidest, aga ka kodulinna Chicago vabalt lainetavast impro- ja postrokk-skeenest; näituseks John McEntire'i kõrvalpundi Sea And The Cake'i voolav meeleolurokk. Ega siis kaugele jää ka Stereolab ning Electrelane. 80ndate alguse Sonic Youth kasutas ka süntesaatoreid, tõsi, vähesel määral. Sonic Youth oli hea bänd, ent neile kahtlemata oli oluline ka poosetamine. Teisalt poosidest popmuusikas ei pääse üle ega ümber – küsimus taandub sellele, et mida Keith Helt tahab öelda? Kuidas ta midagi tahab väljendada? Teisalt jälle – vastus neile küsimustele on vähetähtis, sest põranda all hoolitakse vähe, mida kriitikud suvatsevad arvata. Keith Helt'i eesmärk on jõuda transsi, ning lasta teistel sellest osa saada – tema tegutsemisviis on kordus, kordus, muutus, kordus, muutus. Põrandaalune horisont on hoopis teistsugune kui Taylor Swift'i oma. Sealsed tungid on ehtsad ja teravad – vähemalt esialgu. Kui seal ongi manipulatsiooni, siis selle algpõhjused ja väljundid on kindlasti erinevad miljoneid müüvast artistist. Tõele au andes – Taylor Swift'i seni suurim popakt oleks, kui ta tõmbaks Keith Helt'i nimega särgi endale selga. Või siis The Hirundu, Origami Repetika või Hanetration'i oma. Nagu omal ajal Kurt Cobain riietus Daniel Johnston'i nimega kaltsu.

3/13/2024

[Teaser of the day] LFC - Hewquarus


  • Experimental rock
  • Avant-blues
  • Improvised music
  • Psychedelic
  • Brazilian primitive guitar
  • Space rock
  • Outsider music

Artist: LFC
Release: Xurinsoppo
Year: 2024

[Teaser of the day] ProleteR - A Downtown Irony


  • Electronic 
  • Sampledelic
  • Breaks
  • Easy listening
  • Trip-hop  
  • Oldie music

Artist: ProleteR
Year: 2012

[Teaser of the day] The Hirundu - And Now For A Word From Clive


  • Electronic
  • DIY
  • Dada pop
  • Primitive pop
  • Lo-fi
  • Outsider music
  • Freeformfreakout
  • Minimal synth

Artist: The Hirundu
Year: 1989