20kbps
Krautrock Avant-rock Psychedelic Lo-fi Indie rock Electronic Experimental rock DIY Noise rock Shoegazing
Lugesin just Tõnis Kahu intervjuud, mille ta andis noorele Nestorile ERR-s nädalpäevad tagasi. Nagu alati, esitas ta huvitavaid järeldusi ja väiteid, mis tahes-tahtmata ergutavad (edasi) mõtlema – hoolimata sellest, kas lugeja nõustub nendega või mitte (lähtudes teistest eeldustest-arusaamadest). Käesoleva 4-loolise taiese kontekstis jäi meelde koht, kus ta mainis, et vanadele hipidele oli vastuvõetamatu My Bloody Valentine'i muusika (ilmselt soovitas "Loveless'i"). Ilmselt 60ndate-70ndate psühhedeelia oli piisavalt erinev Iiri indilegendi omast, kuivõrd Kevin Shields'i näol oli tegu obsessiivse alkeemiku-helimaniakiga – kes ideaalse heli väljatöötamise nimel kulutas sadu tuhandeid Alan McGee pappi. Ilmselt MBV muusika on psühhedeelia antidoot, mille pealtnäha naiseliku ja sensuaalse pealiskihi all kobrutab tehnitsistlik kontrollitud müra. Vaakumit tekitav masinlikkus, mille võimalik transtsendentaalne eeldus a priori on teostamatu; kui tundmuste, eneseväljendusvabaduse ning seksuaalsuse välgatused ei olnudki fiktiivsed, siis olid need pelgad peibutised, milledel muu funktsioon ja tegevusväli puudus. MBV viis asju tajuda ei olnud mitte läbi vabalt läbitavate, vaid umbe jooksnud psühhootiliste kanalite. Kahe maailmaajaloolise filosoofi nime kandva artisti üllitis on ilmselgelt vähem masinlikum ja rohkem avatud minevikule, kuivõrd on maha surutud vajadus liikuda nii horisontaalselt edasi kui vertikaalselt ülespoole – nii paremale-vasakule kui tagasi ja allapoole põiked on muidugi aktsepteeritavad, naeruvääristades enese jõulise funktsionaalsega sardooniliselt tohutut muusikaäri, võltsväärtusi ning papist siluette. Surudes seejuures armutult alla helikvaliteeti (mahutades neli lugu 2,4 MB sisse – sic!), luues endale seeläbi vabadusi ja vabandusi. Nagu albumi pealkiri tähendab – kõik need asjad, mida sa teadma pead. Lisaksin omalt poolt – midagi juurde ei ole vaja. Üks vabandus tuleb siiski ära õiendada – meenutab kohati Bardo Pond'i. Nagu meie juhtiv kultuuriteoreetik vihjas – seoseid leiab alati.