Blogiarhiiv

5/11/2025

Peregrino -- El azul helado del alba (2010)




Resting Bell

  • Post-rock 
  • Avant-garde 
  • Ambient 
  • Sound art 
  • Abstract 
  • Dark ambient 
  • Guitar ambient 
  • Experimentalism
  • Ambient drone

Saksa netiplaadifirma Resting Bell'i all argentiinlase Bernardo Durand'i üllitatud muusika on sügav, puhastav, ruumiline, teadvust avardav, teraapiline. Alustuseks on algus(punkt) väga oluline -- kaanepilt on tabav (pildistatuna kas läbi bussi- või rongiakna), piltlikustades horisondi ulatust üle rohumaa metsa veereni, kus vaade on veidi hämardunud ja määrdunud. See osutab inimese vastuvõturetseptorite ja ajus tõlgendamise üks-ühese arusaamise puudumisele (või vähemalt vildakusele). Muusika omalt poolt annab arusaama, et aju hakkab ise teatud sagedusi looma ning tõlgendama, et tegelikult ei ole objektiivse tõe puudumine esteetilises plaanis üldse paha. Nimilugu erineb siin kõige enam, kuivõrd kasutatakse rongirataste motoorset kõlksumist rütmimasinana; seevastu teistes lugudes on põhirõhk kitarridega loodud tekstuuril ja tämbril (tõsi, heli sügavama abstraheerituse puhul ei ole selge, mis instrumentidest või masinatest on helid filtritesse ja kanalitesse juhitud lainetama, kuju kaotama, hääbuma). Tendentsid süvenevad ja avarduvad, tüüned meeleolud muutuvad tumemeelseks droonmuusikaks -- milles on nii kriibet, ängi kui melanhoolset ilu (sageli läbisegi). 8.5 (8.0-9.0)

5/10/2025

Saishō 最小 -- Camomille (2024)



Virtual Soundsystem

  • Dreamwave 
  • Ambient 
  • Abstract 
  • Ambient drone 
  • Post-classical 
  • Drone 
  • Post-minimalism 
  • Vaporware

Käesoleva taiese võinuks lõpetada kümne minutiga, et saada muusikaline informatsioon kätte...ent ei ole kindel emotiivse efekti saavutamise osas. Igatahes need lood ei muutu tüütuks 36 minuti möödudes. Ülemine ämbientne kiht paitab siidise puudutusega, alumine pigem klassikalisest muusikast kui süntesaatoripõhisest nostalgiast inspireeritud kiht süstib tumedat tüünust. Nende kahe elemendi läbipõimumisel ilmnebki taiese heliliselt eksperimentaalne ja tundmuslikult emotiivne iseloom. Eelpoolmainitud tüüned loorid loovad gravitatsioonilisi ankruid -- poognaga keelpillide noodid on venitatud välja meeldiva muteerumiseni (nende vahele on seatud vaporwave'i-dreamwave'i aegruumi hägustavad filtrid, mistõttu mingist hetkest alates hakkab muusika meenutama mõnd tagasihoidlikumat funktsiooni täitva masina-mehhanismi õrna suminat). Eelpoolmainitud hägustamisega seoses tekib tunne justkui kõiguks unenäo ja ärkamise vahel. Eks needki määratlused hakkavad konkreetsete helide taamal kaotama tähendust. Sellega seonduvalt taiese eksperimentaalset loomust -- vaatamata pealtnäha aimatavatele struktuuridele ja orgaanilisele helivoo loomuldasa lahtirullumisele -- võibki võrrelda unenägude ennustamatusega (mis lõppude lõpuks on aju enese looming). Kuigi ruumilisuselt võib asja võrrelda Stars of the Lid'i ning tekstuuriliselt varase Brian Eno'ga on see igatahes samm rohkem kirka unenäo poole. Unenägu, millest ärkamine võiks valikuliselt päris raskeks osutuda. 9.0 (8.5-10.0)

5/08/2025

[Teaser of the day] Swamp Donkey - In The Dust Of The Street And The Dirt Of The Soil


  • Experimentalism
  • Sound poetry 
  • Post-psychedelic 
  • Post-classical 
  • Avant-garde 
  • Deconstructed classical

Artist: Swamp Donkey
Release: Untitled 9
Year: 2025

[Teaser of the day] Otepsia - Tazena


  • Electronic music
  • Ambient
  • Abstract electronica
  • Musique concrète
  • Micronoise
  • Experimental electronica 
  • Avant-electronica 

Artist: Otepsia
Label: Nowaki
Year: 2021

[Teaser of the day] Quantica - Hulky Talky


  • Electronic music
  • Psytrance
  • Alternative dance 
  • Acid trance

Artist: Quantica
Release: Psycoactive
Label: Jamendo
Year: 2007

[Teaser of the day] Cie - Durchzug


  • Electronic music
  • Techno pop
  • Synth-pop 
  • Electro pop

Artist: Cie
Release: The Call
Label: Broque
Year: 2018

5/06/2025

[Teaser of the day] Vivid Tribe Of Psychics - Medusa


  • Radiophonic art
  • Experimentalism
  • Spoken word
  • Psycho-acoustic 
  • Electronic 
  • Sampledelic 
  • Post-industrial 
  • Avant-garde 

Year: 2017

[Teaser of the day] Fernanda Martinez - Bipolar


  • Indie pop/rock
  • Jazz rock
  • Singer-songwriter 
  • Fusion
  • Alternative pop/rock

Release: Cha Cha Cha
Label: Bestiar
Year: 2008/2013

[Teaser of the day] Manhood - Shimmer


  • Chillwave
  • Electronic 
  • Indie dance
  • Alternative pop
  • Synth-pop 
  • Indietronica 

Artist: Manhood
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2011

5/05/2025

[Teaser of the day] Gultskra Artikler - Cherez More


  • Experimentalism
  • Sampledelic 
  • Electro-acoustic 
  • Hauntology
  • Psycho-acoustic 
  • Micronoise
  • Avant-garde
  • Musique brut 

Label: Autoplate
Year: 2003

[Teaser of the day] Jason Corder - One Obscure Night


  • Micro-house
  • Electronic music
  • Avant-house
  • Experimental house
  • Clicks'n'cuts 

Artist: Jason Corder
Release: Microcosmos
Label: Thinner
Year: 2004

5/04/2025

[Teaser of the day] Vioro Vio - Blindside Ram


  • Experimental rock 
  • Post-hardcore 
  • Post-rock 
  • Art rock

Artist: Vioro Vio
Release: Fattorini
Label: Mahorka 
Year: 2024

Ludwig Berger -- Species Loneliness (2024)




Bandcamp

  • Ambient 
  • Organic electronica 
  • Conceptual 
  • Spoken word 
  • Avant-garde 
  • Sound art 
  • New Age 
  • Electronic music 
  • Musique concrète 
  • Sound poetry

Eelmisel aastal ilmus sakslaselt Ludwig Berger'ilt kaks EP-d -- maikuus "Garden of Ediacara" -- mis koosnes esmapilgul lõbusatest dešifreerimatutest häälitsustest ämbientse muusika foonil. Kaks kuud varem ilmus kõlaliselt kurvem "Species Loneliness", mille narratiiviks olid 70ndate ökoõudusfilmid, kus kujutati teiste liikide loomupäratut liigagressiivsust, kuna inimene oli surunud oma ekspansiivsusega teised liigid talumatuseni. Ludwig Berger suunab nonde linateoste kõhedusttekitava ja ootusäreva hirmu kaasaegsesse leinalaulu kaotatu pärast ja otsingusse selle järele, mida võiks veel taastada. 6-loolisel kõlavad summutatud kompositsioonid, mida kummitavad eelmise sajandi ökoõudus- ja ökogooti filmide kajad, samas kui põimunud välisalvestused tekitavad hingamisruumi. Lood keskenduvad mõistele „liikide üksindus“ -- ökoloogilisele isolatsiooni ja üksinduse vormile. See väljendab koduigatsuse paradoksi, eemalolekutunnet, mis ilmneb meid ümbritsevates maastikes ja keskkondades ning tuleneb looduslike elupaikade kadumisest ja bioloogilise mitmekesisuse vähenemisest. Muteerunud sämplitele on loodud ökonostalgia, igatsus tähendusrikaste suhete järele, mis on varjatud antropotseeni varjudesse. Kahtlemata on EP meisterlikult ja intrigeerivalt produtseeritud -- irriteerivus täpsemalt seisneb selles, et on kasutatud helisid, mille puhul ei ole kindel, kas siin üldse ongi kasutatud arvuteid ja süntesaatoreid. Meenutab pigem Bebe ja Louis Barron'i heliriba filmile "Keelatud planeet" (1956) kui kaasaegset ämbientmuusikat. Läbivast vulinast ja värsketest õhusõõmudest rikastatud heli tõi mälupilti Nõukogude filmi "Amfiibinimene" (1962). Märksõnaks üksindus ja eskapism, et olla iseendaga ja iseendale siin maailmas; mida võimendab ja võimestab tehnoloogiline (ja muu) areng. 8.5 (7.5-9.0)

Elian -- We Are All Visitors Here (2005)



Test Tube

  • Microsound 
  • Ambient drone
  • Reductionism 
  • Post-minimalism 
  • Experimentalism 
  • Post-classical 
  • Ambient 
  • Electronic

See 5-looline taies Portugali netiplaadifirma Test Tube'i all püüab kahtlemata tähelepanu -- mis omakorda tõukab aktiivse tähelepanemiseni, kuivõrd mõte peitub siin detailides, sageli vägagi pisikestes. Kikita kõrvu, tunneta süvitsi seda, mis sageli kõlab vaevukuuldavalt. See on midagi sellist, mis ühendab mineviku, oleviku ning tuleviku üheks jadaks; mis on igati mõistetav, kuna aeg eksisteerib üksnes inimese tajus -- meil on mälestused, meil on järgnevusest ja põhjuslikkusest arusaam. Muusikaliselt võib seda nimetada muidugi ajatuks. Ameeriklase Michael Duane Ferrell'i loodud taies muudab eelpoolmainitud protsessi mänguliseks -- meisterlikul viisil suunates hõrku ent värelevaid pikki noote, aeg-ajalt paisudes pühalikuks ruumiks. Ühelt poolt võib näha sulneid üleminekuid, teisalt jälle mängulist pinget droon- ja ämbientmuusika vahel. Kus on nimetatud stiilid, seal on ka teadvus haaramas klassikalise ning klassikajärgse muusika vorme. Emotiivset sulandumist (ning võimalikku steriilse tundmuse elimineerimist) pakub elektroonilise muusika kohalolu masinate siristamine paradoksaalselt võimendab loomulikku tunnet, lisades tekstuuridele värve ning mustreid. Kuigi krõbinad, elektripinge kõikumisest tulenev undamine ja sahinad on muutunud inimese loomupärasteks helideks, samas säilitades algupärase salapära kummituslike kajadena: tsükkel, millesse on juba talletunud ajalooline muster, vihjates sellele, kuidas kunagi seesugused helivead ja müraosised on muutunud tervitatavateks nüüd ja tulevikus. Vaadates aknast välja seda arvustust kritseldades kiikan üle nostalgiliste maastike ning naelutan pilgu horisondile. Nagu seal vahelduvad päikesepaiste ja rünkpilved, soojus ja vihmavaling, ütleb ka kogemus ning selle albumi kordusel kuulamine, et jälle algab kõik, algab uuesti. Muutumine on loomulik, samas muutumine on seotud teisale minemisega -- selle arusaamaga külgneb ka maiste olendite surelikkus (millele muusika autor albumit luues keskendus). Ja see on igati loomulik ja tervitatav! 9.0 (8.0-9.5)

Floating Mind -- Black Cubism (2025)




MonoKrak/Archive

  • Deep techno 
  • Minimal techno 
  • Experimental techno 
  • Electronic music

Kubism teatavasti oli moevool, mis püüdis näidata objektide ja kujutiste muutmisega geomeetrilisteks objektideks ja tasapindadeks, et kujutise konstrueeritus ja fragmenteeritus ütleb selle loomuse kohta samuti nii üht kui teist -- ainult et perspektiivi on muudetud, ning seda on võimalik näidata erinevatest rakurssidest. Lähtudes sellest, mustast kultuurist ning rääkides Genf'i muusiku Roberto Vitali (RV) paarikümne aasta pikkusest teekonnast süvatehno produtsendina, võiks järeldada, et ta maksab siin tänuvõlga Detroit'i põrandaalusele klubikultuurile. Šveitslase kolmelooline taies (nagu tavaliselt on ka see üllitatud tema enda juhitud Monokrak-nimelise netiplaadifirma all) mängib minimalismi ja sügavusega elik esmapilgul kiduv rütm, mis küll aegamööda kosub (vähemalt nii näib), säilitades minimalistliku hüpnopuute ja sügavuse; aeg-ajalt vürtsitatakse rütme ülalpool häälutuste ja analoogsüntekate efektide ja progressioonidega (nt lõpuloo viimaseid minuteid määratlevad meeleolukad arpedžod). Omal ajal Detroit'i klubiartistide mõte oli luua sellist muusikat, mis eristuks Euroopa (sageli labaseks muutuvaks) reivikultuurist, naastes pealtnäha lihtsama ja kasinama manu. RV õnnestub oma ülesandega: ühelt poolt see gruuvib, ent minemata karmiks kätte; teisalt muutumata laialivalguvaks udutamiseks. Kui väga norida (pigem eelduslikku alust arutlemiseks luues), et siin puuduvad korralikud rütmid per se, ent ometi tulemus on suurepärane, siis võiks ju arvata, et hea tehnotulemuse saavutamiseks on enbekõike tarvis sünergiat elik paradoksaalselt algosakeste summa peab jääb väiksemaks lõppsummast. 8.5 (8.0-9.0)

5/03/2025

[Teaser of the day] Sâver - Dissolve to Ashes


  • Post-metal 
  • Trash metal
  • Doom metal 
  • Blackened death metal

Artist: Sâver
Label: Pelagic/Bandcamp 
Year: 2019

[Teaser of the day] Lindenberg Munroe - Bindu II


  • Experimentalism
  • Ambient 
  • Avant-garde 
  • Musique concrète
  • Sound poetry 
  • Electronic 
  • Post-minimalism 

Release: Bindu
Year: 2023

[Teaser of the day] The Rabbits - Sunny Day


  • Progressive pop
  • Glam rock
  • Art rock

Artist: The Rabbits
Year: 2008

[Teaser of the day] Absurd Reality - Napalm Cocktail


  • Psycho-acoustic 
  • Harsh noise wall
  • Noise music
  • Avant-garde 

Artist: Absurd Reality
Year: 2025

5/02/2025

[Teaser of the day] Black Pus - Earth aint Enuff


  • Avant-rock 
  • No wave
  • Noise rock 
  • Experimental rock 

Artist: Black Pus
Year: 2006

[Teaser of the day] Damaged Tape - Olympus Mons


  • Synthwave 
  • Electronic music 
  • Progressive electronic
  • Cosmic synth

Artist: Damaged Tape
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2013

[Teaser of the day] Ecovillage - Sign Of The Rainbow


  • Art music
  • Organic electronica
  • Ambient 
  • Post-rock
  • Musique concrète 
  • Modern classical 

Artist: Ecovillage 
Release: Sacred World
Year: 2018

[Teaser of the day] The Implicit Order - The Pope Magnetic


  • Conceptual
  • Avant-garde 
  • Post-industrial 
  • Sound poetry 
  • Electronic 
  • Dark ambient 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

5/01/2025

Reversed Bear Trap -- Champions of Modern Sport (2024)




pan y rosas discos/pan y rosas discos

  • Experimental hip-hop 
  • Avant-hop 
  • Electronic 
  • Rap 
  • Industrial hip-hop 
  • Sampledelic 
  • Trap 
  • Sound collage

Kahtlemata võib seda 12-loolist taiest käsitleda jätkuna 2023. aastal ilmunud albumile "Psionic Youth", millel artist pani püsti mässu steriilse, formaalse ning liigorganiseeritud muusika vastu. Nagu eelkäijale omane, on ka siin põhitähelepanu suunatud hiphopile, ent loomuldasa teiste stiilide mõjuvälja ulatudes (industriaalmuusika, elektro, träpp, müramuusika). Teisalt jälle -- üks asi on kõiksugu stiile ja elemente kokku kuhjata, teine asi on organiseerida buliimia korrastatud ja meeldejäävaks löögirusikaks. Filmist "Saag" koletu piinariista järgi nime laenanud artist kõlab käesoleval võrreldes varasemaga kindlasti organiseeritumalt, isegi banaalseid vimkasid sisse visates (nt kui tõsine räpisekvents käändub süldipopiks). Ka paljude lugude pealkirjad on naljatlevad ja ironiseerivad, mis on ju igati tore -- muusikast peabki ootama mängulisust ja provokatiivsust! Selleni jõudmiseks peab kontseptsioon nii teoreetiliselt kui praktiliselt paigas olema, et see töötama hakkaks. Näiteks kui helikollaaži jms on võimalik maha müüa mitte sellena. Siin see toimib -- isegi kui esmapilgul hullust paarutamisest aru saamiseks ja settimiseks tuleb rohkelt ringe teha. 8.0 (7.0-8.5)

4/30/2025

[Teaser of the day] Makunouchi Bento - Femeia în roșu


  • Avant-garde
  • Fourth World 
  • Conceptual
  • Art music
  • Experimentalism
  • Post-classical 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Swamp Donkey - paracusia - the dead enter from the wings


  • Experimentalism
  • Art music 
  • Sound collage
  • Electronic 
  • Chamber music
  • Avant-garde 
  • Art rock

Artist: Swamp Donkey
Release: Paracusias
Year: 2024

[Teaser of the day] cloud mouth - all permitable


  • New Weird
  • Free folk
  • Electronic 
  • DIY
  • Folktronica 
  • Freak folk
  • Lo-fi 

Artist: cloud mouth
Year: 2011

[Teaser of the day] Catalepsis - Eyes


  • Electronic 
  • Ambient 
  • Progressive electronic 

Artist: Catalepsis
Release: VA. Two
Label: M.I.S.T.
Year: 2014

[Teaser of the day] Melissa Welch - Stuffing Life Revised


  • Art pop
  • Electronic music 
  • Ambient pop 

Release: sleep-wake
Label: Camomille
Year: 2005

[Teaser of the day] Sinestetici and DoF - A Cruel Hoax


  • Electronic
  • Folktronica
  • Psychedelic
  • Glitchtronica 

Artist: Sinestetici
Label: Drift
Year: 2005

4/29/2025

[Teaser of the day] Liquid Stranger - Perfume Larvae


  • Electronic music
  • IDM
  • Toytronica
  • Electro

Release: Spores EP
Label: Candy Mind
Year: 2005

[Teaser of the day] Paper Plane Pilot - Sending Messages


  • Lo-fi
  • Indietronica
  • DIY
  • Bedroom pop
  • Electronic 

Release: Anthology
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2013

[Teaser of the day] The Ananas - cassette_02_song_01


  • Improvised music
  • DIY
  • Experimental rock 
  • Avant-rock
  • Dada music 

Artist: The Ananas
Release: K5
Year: 2011

4/28/2025

[Teaser of the day] Gozne - EL FIN (Ez. 7.2)

Pueblo Nuevo

  • Electronic music 
  • Tech-electro 
  • Kraut-electro

Artist: Gozne
Year: 2017

[Teaser of the day] Noisesurfer - Dream 5


  • Post-minimalism 
  • Experimentalism
  • Electronic 
  • Improvised noise
  • Avant-garde  

Artist: Noisesurfer
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Emo Headache - Expunged Garbage


  • Power electronics 
  • Digital hardcore
  • Sampledelic 
  • Freeformfreakout 
  • Breakcore 
  • Rhythmic noise 

Artist: Emo Headache
Release: Zombi
Label: Skull Dungeon 
Year: 2024

[Teaser of the day] Guttural Slug - Pandemic Apocalypse


  • Slam death metal
  • Goregrind
  • Deathcore 

Release: Megalodon
Year: 2013

4/27/2025

Saguzar -- Total Necro D-Beat Desecration (2024)




Bandcamp 

  • Crust punk 
  • Black'n'roll 
  • Black metal 
  • D-Beat 
  • Blackened crust 
  • Speed metal

Hispaania piiridesse jäävalt Baskimaalt (sealsest päälinnast Bilbao'st) pärit punt kütab kuuma, toetudes äärmuslikuima metallmuusika ja mootorrattakultuuri tegelikkusele ja müüdile. Siin tuleb energia nii Motörhead'ist kui varasest mustmetallist (bändi kirjatüüp vihjab Burzum'ile) ning hardcore'ist -- energiat ammutataksegi mainitet pungi ja metalli vahealalt. Aga on ka tavapärasest kaks korda kiiremini mängitud rokenrolli (Elvis on metalli esiisa?). Ehk isegi Alan Vega't ja Suicide'i on siin kuulda -- vokaali võimendatakse ja pannakse kajama ekstaasis; tõsi, antud juhul raevus (korisevas ja kiristavas vokaalis ei ole tüütut ja piinlikku manerismi!). Seesuguse muusika veenvus pannakse tavaliselt küsimärgi alla siis, kui energiaga välja ei vea; kui ainult, siis aneemiline võib olla nende tüüpide välimus; ent tuleb ka tunnustada Saguzar'i tüüpide oskust idee asjaks vormistada -- igati huvitavat segmenti eritub tohutust energiavoost: introd on ägedad, isegi kidrarifid muutuvad seesuguse surve all millekski irriteerivaks; rääkimata trummidest, mis kaiguvad nagu homset päeva ei tulekski. Võimas kompromissitu muusika, ent sobib mitte ainult metallistidele ja punkaritele. 8.5 (8.0-9.5)

Neuronphase -- Doing What We Love EP (2025)



Bandcamp

  • Deep house 
  • Club dance 
  • Electronic music 
  • House 
  • Chilltronica 
  • Deconstructed club

Teeme seda, mis meile mokkamööda on...see on ju õige vastus -- isegi kui alati ei saa teha (kõike), mis meeldib. Meeldimine on seotud positiivsete tundmustega, ning lemmikmuusika kahtlemata loob sümpaatseid seoseid. Haussmuusika on seda alati teinud ning Anti Aaveri aka Neuronphase'i muusika samuti. Hauss on ajatu muss, kätkedes eri ajastute mõjusid, mistõttu käesoleva 4-loolise puhul ei mõtle sellest kui ainult 21. sajandi muusikast. See, mis oli sügav 80ndatel ja 90ndatel, on seda ka käesoleval taiesel. Kõik see tüünus ja lopsakus, heledam ja tumedam segment (ning kõik sinna vahele jäävad varjundid), mida võib tajuda esimesel kuulamisel, on alles ka hilisematel kordadel. Hauss stiilina on eneseküllane, mistõttu ka osaliselt end lunastav (eeldusel, et on täidetud stiili põhikriteeriumid). Dionüüsoslik võnge ühtib intellektuaalse näljaga. Teisalt jälle -- see ei tähenda, et haussmuusika sees omakorda ei võiks olla ideaale. Väärtustades enim mikrohaussi stiili eksperimentaalsema väljundina (nagu näiteks tegi seda Theodor Zox nullindate algul), oodanuks dünaamika ülalhoidjana rohkem dekonstrueeritud rütme ja elemente. Kuivõrd igal artistil on oma käekiri, siis ilmselt mu ootused ei olegi õigustatud. Ilmselt ei olnud õigustatud kuulata Autechre'i matemaatilliselt visandatud biite vahetult enne selle kuulamist ("Anti EP", "Gantz Graf" EP). Tõsi, EP nimiloos on toda kruttivat ekstaatilist hullust, mis tükeldatud vokaalidest ja kramplikust rütmivõnkest ning nende omavahelisest sünergiast välja kasvab. Jepp, lugu eristub siinses kontekstis kui kassi nahka pistnud kanaarilind. Kokkuvõtvalt on tegu korraliku suutäiega. Indimehe puude on igati tunda. 8.5 (7.5-9.0)

4/26/2025

Endlos -- Kein Grund Zufrieden Zu Sein (2007)



1Bit Wonder

  • Post-rock 
  • Krautrock 
  • Indie rock 
  • Indietronica 
  • Cosmic Americana 
  • Neo-psychedelia 
  • Electronic 
  • Alternative rock 
  • Live session

Kui Daniel Graumüller'i ja Mario Kreuzer'i esiküllitis kandis tõlgituna pealkirja "See peab nõnda juhtuma", siis aasta hiljem ilmunud teine (ja viimaseks jäänud) laivis salvestatud EP kandis virilamat tiitlit "Ei ole põhjust rahuloluks". Huvitav, kas tandem nimetas üllitise nõnda pärast purki pistmist; vihjates justkui, et tulemusega ei jäädud lõpuni rahule. Kuulates neid käputäit lugusid tuleb küll möönda, et tulemus on igati viks ning toitaineterikas; tegu on postrokktaiesega, kus huvitavat muusikat on maa ja ilm. See on ennekõike Mandri-Euroopa arusaam kaasaegsest rokist , mis tähendab viiteid nii krautroki motoorsusele (millest konkreetsel juhul paistavad välja ka punkroki kõrvad, mille leiutajaks ei olnud mitte teps punkarid, vaid Neu! Michael ja Klaus) kui elektrooniliselt ragisevate helitaiesteni (Berliini ja Ruhri piirkonna indielektroonikud 90ndatel ja nullindatel). Ei tea, kas on see iroonia või mitte, aga on esindatud ka kosmiliste kitarride saatel lahtirulluvat Amerikaanat. Ja tehakse nii, et kõrvad saavad tõepoolest kord ja kohus rullituks! Kellele kidramuusika meeldib, see peaks käesolevale kindlasti kõrva peale heitma. 8.0 (7.5-8.5)

Dallas -- Sleeper's Entertainer (1998)




Dallas/Seksound

  • Indie pop/rock 
  • Electronic 
  • Alternative pop/rock 
  • Breaks 
  • Remixes 
  • Art pop

Dallas Tallinnast (kõlab hästi!) oli kahtlemata üks olulisemaid indipop/rokkansambleid üheksakümnendate lõpus ning nullindate algul. Koos Bizarre'i, Borax'i, Röövel Ööbiku ning Dreamphish'iga määratlesid nad nimetatud skeene tugevuse. Muidugi oli seal ka teisi projekte, ent põhilöögijõud- ja suund olid vaieldamatud. Lugu "Your New Girlfriend" oli ilmselt ainus (vähemalt muud küll ei meenu) peavoolulöögilaul tollest skeenest -- suuresti tänu saate Vibratsioon esimesele kogumikule. Nad ise üllitasid selle muusika kassettil, millest õnneliku eksemplari omanikuks just sain. Ühelt poolt nostalgiline ning teisalt ajastutruu dokument; naasmine aega, kui arusaam alternatiivmuusikast oli hoopis teistsugune kui praegu -- kui konkreetsete entusiastide mõju trendidele nii siin kui seal oli ilmselt suurem. Ühelt poolt innnovaatilised britpopparid Blur ja Pulp ning teisalt paralleelselt kulgev põrandaalusem eksperimentaalpopiskeene eesotsas Stereolab'i, Broadcast'i ning Tortoise'iga kahtlemata avaldasid mõju, ent teisalt Tallinna kombo sünteesis ise oma raja, sillutades seda jaheda filmimuusika, sulni meeleolujätsu ning kruviva (kerg)elektroonikaga. Liikumine, mis oli võrreldav Stereolab'iga -- kingapõrnitsemise ja mürapopi juurest keerukama (dekonstrueeritud eklektitsismi?) loomingu manu. Kui kuulata seda praegu, siis meenub tollal aasta varem ilmunud Primal Scream'i taies "Vanishing Point" -- mitte niivõrd muusikaliselt kui lähenemiselt, liikudes kidrarokist elektroonilistele äärealadele. Viimasesse panustavad remiksidega ise Eesti elektroonilise muusika äärealadele kuulunud muusikaliselt raskesti määratletavad Out-Or ning Lobsand Dorje. Muusika on siin veenev, õhutades korraliku lookirjutamise ning hooga. Kahtlemata klassika. 8.0 (7.5-8.5)

Manoeuvres Sentimentales -- Delightfully Deceitful (2025)



CIRCUM-DISC/Andrea Bazzicalupo

  • Post-bop
  • RIO
  • Improvised music
  • Free jazz
  • Avant-jazz
  • Experimentalism
  • No wave
  • Avant-prog

Kolme nädala pärast ilmub Prantsuse plaadifirma CIRCUM-DISC all 7-looline üllitis, mis suudab vältida klišeesid (ning pakkuda uut), isegi improvisatsioonilise muusika vallas. Konkreetsemalt Andrea Bazzicalupo kitarri(m)äng kõlab avangardjätsu nihkumisena no wave-skeene ja avangardistliku progeroki suunas; kuidas siis teisiti mõista kohati mürarohket kitarrimängu jätsu kontekstis (tavapäraselt on see suund olnud vastupidine). Või siis Laurent Rigaut' kohati hakitud-tükeldatud puhkpillid, mis on spetsiifiliste heliühikute ekstraheerimine ning sisestamine helivalemisse, mis siis kas loob väärtusi või hoopis läheneb nullile (sõltub loomulikult subjektiivsest hinnangust!). Peter Orins klõbistab tavapäratult, kohati sisenedes minimaaleksperimentaalelektroonika mängumaile. Saan aru, et nimetatud asjad ongi virtuoosselt otse sisse mängitud, et säilitada isikupära. Eks trio muusika olegi pendeldamine vabajätsu vabalanguse ja postbop'i kontrollitud kaose vahel, vaadeldes end ringiga endasse tagasi tulles, taas endasse sisenedes, end kõrvalt vaadates ning taas tsüklit korrates. Õnneks ei ole tegu nartsissistidega, ollakse kriitilised, ego surutakse maha ning vajadusel kriimustatakse teineteist. Aeg-ajalt langeb kolmik pingutuse tagajärjel letargiasse: mõtte-ja helilõng hakkab hääbuma. Mõned vandenõuteoreetikud on pidanud jätsu saatanast -- kui mõelda pidevalt ringi(de)s liikumisele, siis jah, see mõte näib vägagi ahvatlevana. Nali naljaks ning ennastõigustavaid religioosseid mõtteid kõrvale jättes on see muusika kahtlemata ood intellektile, millest ei puudu ka tugev emotiivne säde. 8.5 (8.0-9.0)

4/25/2025

[Teaser of the day] Tortoise - Eros


  • Post-rock 
  • Avant-rock
  • Improvised music 
  • Jazz rock 
  • Electronic 
  • Experimental rock 
  • Live
  • Art rock 

Artist: Tortoise
Year: 2024

[Teaser of the day] Mojave 3 - Queen Jane


  • Live
  • Folk indie
  • Americana
  • Indie pop
  • Indie folk

Artist: Mojave 3
Year: 1996

[Teaser of the day] Neuronphase - For the Darkness


  • Electronic music
  • Deep house
  • Club dance
  • Deconstructed club

Artist: Neuronphase
Year: 2025

[Teaser of the day] Endlos - Hast du viele hast du keine


  • Experimental rock
  • Cosmic Americana
  • Psychedelic
  • Avant-rock
  • Post-rock 

Artist: Endlos
Year: 2007

[Teaser of the day] Al Pacheco - Revoltlucion!


  • Electronic music 
  • Aquacrunk 
  • Footwork
  • Wonky
  • Club dance

Artist: Al Pacheco
Release: Baja gravedad
Label: Caballito
Year: 2011

[Teaser of the day] RDKPL - 211012_02


  • Electronic
  • Noise music
  • Psycho-acoustic
  • Power electronics 
  • Harsh noise
  • Abstract
  • Avant-garde 

Artist: RDKPL
Label: Noise Margin 
Year: 2025

4/24/2025

[Teaser of the day] M4kia - Looping Road


  • Dub techno
  • Deep techno 
  • Electronic music 
  • Tech-dub
  • Ambient techno

Artist: M4kia
Release: Grayscale
Label: Monofónicos 
Year: 2022

Indigo Chamber -- Indigo Chamber (2025)




Mlem

  • Chillwave 
  • Glo-fi 
  • Alternative pop 
  • Dream pop 
  • Indie pop 
  • Soul 
  • Lo-fi 
  • Hypnagogic pop 
  • Art pop 
  • Electronic
  • Sadcore 

See album on segu chillwave'st ja tameimpalalikust pehmekoelisest hingestatud indipopist. Konkreetsemalt tähendab see muretuid harmooniaid ja pilvituid meloodiaid segunemas värelevate et mitte öelda kaeblike vokaalidega. Käesoleval 8-loolisel on paar lauskõrvaussi ("a losing game", "where'd you go"), mis vahelduvad mõtlikemate ja aeglasemate kompositsioonidega (nt "always you" on oma nime vääriv ballaad, kus imal ja veetlev segunevad väljakutsuvalt). Chillwave'i puhul - olles seda kuulanud 15-16 aastat - tuleb möönda, et parimad näited kahtlemata on seesugused, mulles ingellikud harmooniad-harmooniad segunevad mõõduka madalsageduslikkuse ning tee-seda-ise kohmakusega -- piltlikult väljendudes pilved kohtuvad liivatolmuga (näiteks kui võtta Eesti indiartistid, siis eeskujulike näidetena sellest sobivad Bimini ja Cuubik). Teisalt Indigo Chamber'i minimalistlikust reduktsionismist kumab unenäopopi suurkuju Galaxie 500 minimalistlik ning tempos maha keeratud saund -- hoolimata esmapilgu lakoonilisusest viirgab sellest võimast emotiivsust. Veel on huvitavaid näiteid -- "the ballroom song" kõlab tribuudina Nico'le ja Velvet Underground'ile; see on peen träkk kussutava saksofoniga, mis uneleb kusagil heeliumijääkidest läbiimbunud ruumis. Ka "everyday nostalgia", mida kellegi rikutusest tulenevalt võib pidada kas huumoriks või tõsimeeli helgesse lapsepõlve tagasipöördumiseks. Kokkuvõtvalt on tegu väga korraliku popalbumiga, see tähendab meeldejäävaid meloodiaid-harmooniad ning varieeruvat laulukirjutusoskust. Parim popalbum senini AD 2025. 8.5 (7.5-9.5)

Filmy Ghost x melcom -- Swamp Thing (EP) (2022)



Internet Daemon/Bandcamp/Free Music Archive

  • Progressive electronic
  • Witch house
  • Breaks
  • Dark wave
  • Experimental electronica
  • Dark ambient 

See 6-looline album sisaldab õiget suhtumist ja usutavat poosi. Hankides energiat ja põhielemente tumedamast elektroonikast -- witch house'st, dark wave'ist ning dark ambient'ist --, et rakendada sellele progressiivelektroonika võtteid ja võimalusi. Tulemuseks on ekspansiivne taies, mis heliliselt hingab, pidevalt muutudes ning pakkudes huvitavaid helikombinatsioone. Elektrooniline voog, mis on meisterdatud mineviku kildudest, et jõuda hetkeks olevikku, ennustamaks tulevikku. Olles nii mõistuspärane kui ka meeleolukas -- kui eelpoolmainitud tumemuusikastiilid võivad takerduda gootilikku nostalgiasse, siis sellel taiesel liigutakse edasi, mudides oskuslikult kompositsioonide struktuure ja mängides ajatajuga (tegelikkuses kuulaja subjektiivse ajatajuga, mille kvaliteeti mõjutavad mälestused, sündmused, kõiksugu seosed, arusaamad). Sündipõhised meloodiad keerlevad müstilise suitsuvinena aeglaselt tukslevate rütmide taamal, andmata võimalust ratsionaliseerida sellest immitsevat müstikat. Seda me kuulajatena muusikateosest ootamegi -- saamaks sundimatult pöörduda ikka ja jälle sinna tagasi. 8.5 (8.0-9.0)

1695 -- Vana maa (2025)



Trash Can Dance

  • Ambient 
  • Avant-garde 
  • Improvised music 
  • Neofolk 
  • Abstract 
  • Acousmatic music 
  • Experimentalism

Nii mõnegi metallprojekti osaline Anti Lillak on loonud kolmeloolise taiese, kus muusika on kurblik ja kaeblik, taktitundeline ja mõneti lakooniline, tühjusest ja selle täitumisest, olematuse ja tekkimise dünaamikast toituv. Eimiski ja miski vahelist valendikku visualiseerimas. Virtuaalset visualiseerimas. Mõtlesin projektinimega 1695 seoses konkreetsele aastaarvule, mis varauusaegsel perioodil Eesti- ja Liivimaal toimus. Ennekõike laastas siis maru näljahäda, mis suretas iga viienda elaniku. Esines kannibalismi, inimesed surid massiliselt nälga, söödi paljut, mis kätte juhtus (sh puukoort, õlgi ja sõnnikut). Düsenteeria ja kõhutüüfus võtsid oma. Kuulates Lillaku muusikat võiks teda ette kujutada leviteerimas Maarjamaa kohal, pastelsed kidraakordid aeglases tempos kaastundlikult paitamas surnute leegioneid, kes sulaperioodil lume vallast kraavides, teedel ja põldudel vabanesid. Kurvameelsus on tüüne ja ülendav, ka siis, kui kitarrinoodid muutuvad, sulades abstraktseks ruumivõnkeks (millesse on kätketud väga huvitavat ruumiakustikat ning taandatud helisid. Samas ka ei kao kuulajast tunne meisterlikult loodud improvisatoorsest muusikast). 7.5 (7.0-8.5)

4/23/2025

[Teaser of the day] Doping Mozga - 3 Minute Space Travel


  • Drum and bass
  • Electronic music 
  • Ambient
  • Dream and bass

Artist: Doping Mozga
Release: EP Echoes
Year: 2007

[Teaser of the day] Substak - Spot


  • Post-minimalism 
  • Avant-garde
  • Electronic 
  • Dark ambient 
  • Experimentalism 
  • Illbient 

Artist: Substak
Release: Supernova
Year: 2024

[Teaser of the day] prcsr - Restless Dreams


  • Ambient pop
  • Electronic music 
  • Breaks
  • Chilltronica 

Artist: prcsr
Release: Contracts
Year: 2024

[Teaser of the day] NOUVELLES LECTURES COSMOPOLITESLe - Crépuscule des Souris Part 2



  • Avant-garde
  • Pagan folk
  • Experimentalism
  • Electronic
  • Neoclassical  
  • Dark wave
  • Dark ambient 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Javier Piñango - Vuelta


  • Avant-electronica
  • Abstract
  • Progressive electronic 
  • Micronoise
  • Electronic music
  • Experimental electronica  
  • Drone

Release: discoTalgo
Year: 2024

4/20/2025

[Teaser of the day] Mqaddsa - Lindude Nutmine


  • Electronic music
  • Post-psychedelic 
  • Avant-garde
  • Ambient
  • Experimentalism 

Artist: Mqaddsa
Year: 2018

[Teaser of the day] Talons' - No Anthems


  • Anti-folk
  • Singer-songwriter 
  • Folk 
  • DIY

Artist: Talons'
Release: In Retreat
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] mnttaB - Xerox


  • Electro-punk 
  • Avant-punk 
  • Art punk 
  • Synth-punk 
  • Post-punk 

Artist: mnttaB
Release: This Friction
Label: Detonic
Year: 2021

[Teaser of the day] Indigo Chamber - A Losing Game


  • DIY
  • Alternative pop
  • Chillwave
  • Electronic
  • Lo-fi 
  • Indie pop 
  • Hypnagogic pop
  • Glo-fi 

Artist: Indigo Chamber 
Label: Mlem 
Year: 2025

[Teaser of the day] Valovoima - Tube Amplifier II


  • Sludge metal
  • Atmospheric black metal
  • Doom metal

Artist: Valovoima
Label: Pakkaslumi
Year: 2025

Giovanni Di Domenico & Rutger Zuydervelt -- Painting A Picture / Picture A Painting (2025)



Moving Furniture

  • Modern classical 
  • Ambient pop 
  • Musique concrète 
  • Art music 
  • Experimentalism 
  • Avant-garde 
  • Conceptual 
  • Cinematic 
  • Ambient 
  • Drone 
  • Minimalism

Itaallase ja Hollandi eksperimentaalmuusikalegendi neljaloolise üllitise väärtus seisneb kontseptuaalses ja mängulises väjundis -- kaks esimest lugu kannavad üht ja sama nime ning kolmanda ja neljanda kompositsiooniga on tehtud sama. Erinevus seisneb vaid selles, et lugusid visandatakse ja viimistletakse üksteise alla ((tegelikult on ääretult kahju, et taolist formaati-kontseptsiooni kasutatakse äärmiselt harva -- mingi lugu iseeneses võib kätkeda palju enamat kui artisti konventsionaalne (ja aneemiliseks osutunud) taotlus luua pärast üht lugu järgmist jne)). Moodne klassika, mis on tõesti veenev iseenda ilus, ent samas jäämata nartsissistlikult iseennast nautima ega tuimalt iseenda külge klammerduma; vaid liikudes minimalistlikest rajajälgedest indu saades edasi. Klaveri ja elektriklaveri akorde -- mida isegi on võimestatud nutika esitluse, vaikelulise progressiooni ja ruumilise avarusega -- laiendatakse mõõduka ämbiendi, konkreethelide, udupasunaid meenutava droonmuusika, filmilinaliku ulma ja kangastuse ning eksperimentaal- ja ruumiroki tagasisidestuse ja moonutustega (kui kidrasaund on kontrollitult võimendatud resonantsi piiridele). Eks igaüks ise leiab siit endale kauneima joonistuse -- kuigi selle taotlemine võib osutuda tautoloogiliseks juuksekarva lõhki ajamiseks (selmet nautida fantastilist tervikpilti). Tõepoolest, kompositsioonid on piisavalt pikad, et kuulajaid sügavuse, tekstuuri ning hüpnootilise puutega ära tinistada (samas viimane sirgub esimestest). Meistriteos üllitatakse ametlikult 13. juunil Hollandi eksperimentaalmuusikaplaadifirma Moving Furniture Records'i all. 9.0 (8.5-9.5)

Exploding Skull -- Coyote (2025)



Bad Channels

  • Avant-blues 
  • Experimental rock 
  • Avant-rock 
  • Improvised music 
  • Post-minimalism 
  • Sound art 
  • Americana

Brooklyn'i plaadifirma Bad Channels'i alt ametlikult juuni algul ilmuv taies on tasane hõõgumine, mis aeg-ajalt lahvatab põlema suurema leegiga. Peter Joseph (PJ) mängib üksnes kitarri, ent see kõik on suuresti tinglik. Ma nimelt ei ole kindel, et tegu on üldse füüsilise kitarriga; teisalt kui ongi, siis kõlab see muusika samaväärselt nii bluusi kui ka helikunstina. Nii impromuusika kui primitiivkitarri faalanksi ja laiendusena. Kitarr on kõigest sisend(väärtus), mis väljub efektiblokkide ja PJ kastist välja mõtlemise tulemusena tavapäratu helitaiesena. Huvitav on just psühholoogiline pinge, mis kasvab välja hillitsetusest -- artist õrritab kuulajat minimalistlike kidraakordidega, milles on küll elekter sees, see paisub ja võngub, ent ainult paaril korral paisub (pool)crescendo'deks. Vältides kasvamast postrokilikuks struktuuriliseks klišeeks lisab see PJ albumile lisaväärtust. Sageli vaiksetel olenditel on valjud mõtted.Muusikaliselt võib seda 9-loolist võrrelda selliste Ühendriikide perifeersete kidraheeroste nagu John Fahey', Loren Mazzacane Connors'i ning Bill Orcutt'i loominguga. 8.0 (7.5-8.5)

4/17/2025

Interpretace -- pleíne lune (2025)




Noise Margin

  • Industrial music 
  • Avant-rock 
  • Improvised music 
  • Experimental rock 
  • Psych-rock 
  • Noise rock 
  • Space rock

Liberec'i linnast pärit kultusbändi järjekordne taies, mis koosneb kolmest pikast kompositsioonist. Kolmest tudengist koosnev Tšehhi punt, kes alustasid 70ndate lõpus, on maininud, et nad said kolmekesi kokku, tegid muusikat ning pärast seda läksid koos jalutama. See oli teraapiavorm, põgenemine sotsialistlikust reaalsusest ning ka omamoodi rituaal. Nad on tuntud ka selle poolest, et otsivad ebatavalisi kohti, kus oma muusikat mängida ning luua. Nad esinevad ideendile, mitte teistele. Nad on lähtunud nietzschelikust arusaamast, et tõed on illusioonid, mille kohta ei mäletata, et nad säherdused on. Ühelt poolt vihjab bändi nimi sellele, et kuulaja tõlgendab seda omal viisil, väärtustades seda enda arusaamadest lähtuvalt. Teisalt industriaalne muusika oma vormilt on keerukas ja informatiivne - ehk isegi iseendale vasturääkiv -, et muutes anamneesi piisavalt keerukaks. Kui palju suudab kuulaja puusalt kirjeldada üht või teist sellesse valdkonda kuuluvat albumit? Album on eksperimentaalroki ja industriaalmuusika hübriid, mis tihti püüdleb kosmosesse, ent ei hülga oma mudaseid juuri -- ritualistlik arusaam šamanismist, mida iseloomustab tootemi kirjeldus, ulatudes allilmast taevasse -- sel viisil ühendades kõik kolm ilma (ritualistlik ses mõttes, et kaks ilma on kujutluslikud ning sageli saavutatavad vahendaja või endas üleloomulike võimete arendamise läbi). Interpretace'ile omaselt kompromissitu, mitte lihtsalt õhku võngutav taies. Esteetiline pinge on pidevalt ülal tänu hästi komponeeritusele, mille vahele on süstitud elutervet dadaistlikku huumorit ning tähelepanu võitvaid muutusi ja heliefekte. Korrektne ajastutruu taies, mil iga heli ja taiese tekitamine peaks olema põhjendatud. 8.0 (7.5-9.0)

[Teaser of the day] Gnomefoam - Beasthole Tunebarge


  • Avant-garde 
  • Post-psychedelic 
  • Ambient
  • Sound poetry
  • Electronic 
  • Experimentalism
  • Dub 

Artist: Gnomefoam 
Label: Jamendo
Year: 2010

[Teaser of the day] Black Bug - S.R.A



  • Dance punk
  • Electronic 
  • Electroclash 
  • Synth-punk 

Artist: Black Bug 
Release: S/T
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2010

[Teaser of the day] The Easton Ellises - Sex Like Art


  • Electronic 
  • Electro-rock 
  • Dance rock
  • Synth-rock

Release: EP: One
Year: 2011

[Teaser of the day] The Cream Canteens - Lot


  • Electronic
  • Alternative pop/rock 
  • Art pop
  • Psychedelic 
  • Synth-rock 
  • Indie pop/rock

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2016

4/16/2025

Tree Wave -- Cabana EP (2004)




Observatory Online

  • Indietronica 
  • Indie pop 
  • Electronic 
  • Avant-pop 
  • Experimental pop 
  • Chiptune 
  • 8-bit 
  • Tracker music

Sellel 4-loolisel taiesel on kõik vajalik olemas, et kõlada ideaalpopina -- kõlades nagu mõni Stereolab'i või Broadcast'i EP; ainult selle vahega, et Farfisa ja Moog'i süntekate asemel kasutatakse Commodore 64 koduarvutit, Atari 2600 telekamängukonsooli ning Epson'i punktmaatriksprinterit. Elektrooniline piiksumine ning tektoonilised bass-sündid loovad madalreljeefi pastelsele elektrikitarrile ning Lauren Gray sugereerivale vokaalile. Eelpoolmainitud ideaalpopi tingimusteks võivad olla seesugused kogemused, mis ilmtingimata ei pruugi otseselt muusikale pühendatud olla. Näiteks noodsamused telekamängu saatel veedetud sajad-tuhanded tunnid, mis ennekõike visuaalselt, ent ka muusikaliselt mõjutasid mängijaid. Ideaalpop ei saa ju taanduda üksnes mahedatele saundidele ja laialt heakskiidetud maitse(te)le, vaid seal peab lisaks veel olema mingi kergelt vastanduv (ent tervikut mitte lõhkuv) heliline ilming. Ideaalid ei ole kergesti teostatavad, ning kui muusikas seda suudetakse, siis võiks eeldada, et see on kõike muud kui pealiskaudne. "Cabana"-nimelisel EP'l see loov hõõrdemoment on. Veelgi enam -- kuivõrd kontseptuaalselt ja eelduslikult on tegu väga eripärase sulamiga, siis on oht, et tulemus võib jääda pelgalt sensatsiooniliseks-šabloonseks. Õnneks seda siin ei juhtunud. 7.5 (7.5-8.0).

Low -- Drums And Guns (2007)



Sub Pop/Bandcamp

  • Indie rock 
  • Experimental rock 
  • Americana 
  • Slowcore 
  • Psychedelic 
  • Alternative rock 
  • Avant-rock 
  • Drone rock 
  • Art rock 
  • Psychedelic

See on Duluth'i legendite kaheksas stuudioalbum. Kuigi Alan Sparkhawk ja Mimi Parker laulavad rahust (viidates biitlite ja rollingute sõjakirve mahamatmisele), järeleandmisest, pühaduse esiletõstmisest, siis muusikaliselt asi päris nii ei ole. Ühe loo pealkirjaks on "Sandinista", missugust pealkirja teatavasti kandis ka Clash'i muutusi markeerinud album. Suure Järvistu suurima järve tormistelt kallastelt pärit mormoonidest abielupaari muusika kolksub ja koliseb, kuigi jah, seda võib pidada eelsoojenduseks nende 2018. aastal ilmunud üllitisele "Double Negative", mis kõlas kui mõnes apokrüüfis kirjeldatud Jumala viha ilmingud. Ühesõnaga, jätkuvalt ollakse hillitsetud, ent pealispinna all toimub tugev tormlemine. Rütmidesse on sugenenud hetktõrkelist nurgelisust ning sealt pudenenud tolmust on voolitud hüpnootilisi rütmijadasid. Eks tempo ole jätkuvalt aeglane ning laulmine - mis kohati muutub vägagi soulilikuks - on rahutute impulsside kontrapunktiks. Võrdleksin teost Yo La Tengo albumiga "I Can Hear the Heart Beating as One" (1997), mida samuti iseloomustas rahutuse ning settimise pinge eksperimentaalse helikeele vahendusel. Näiteks orelitele, mis kohati võimsalt üürgavad, on antud minimalismi traditsiooni etendav roll. Terry Riley'st ja Steve Reich'st Velvet Underground'i ja Stereolab'ini välja. 8.5 (7.5-9.0)

Almufaraka -- Master Of Disorder (2024)



Circum-Disc

  • Improvised music 
  • Dada music
  • Avant-garde 
  • Experimentalism 
  • Psycho-acoustic 
  • Sound poetry

Prantsuse plaadifirma Circum-Disc'i all üllitatud kaheksaloolisel taiesel tekitavad kolm vokalisti-vokaalakrobaati suudega helimaastikke, ning neid toetab trummar. Nad mitte ainult ei vahenda, aga kehastuvad ka ise helienergia kanaliteks. Nende piklikud (ehk ka pilklikud) "ooooooo", "eeeäääöööö", "mhhmhhh" ja-nii-edasi häälutused-oiged-röhitsused on siseelu pinge vibratsioonilised väljendused, iga kääne ja modulatsioon on põgus hetk pidevas muutumises. Need häälitsused (neid võib sõna otseses mõttes tajuda efektidena -- nendega kaasneb otsene tulem kuulaja tajule) mööduvad tahtlikult intellektist ja resoneerivad vastuvõtjate endi intuitiivse tajuga. Ma ju ei taipa venitatud "mmm" tähendust; ma tajun selle laienemist, selle püsivat kohalolekut helikudumis. Kõike seda arvesse võttes meenub, et lisaks kõigele on suu ka seedekulgla algus (äärmuslikemaid helisid võiks siin tõlgendada seedekulgla, peristaltika jms väljendusena). Eelpoolmainitu taamale paigutatud trummar ei toimi mitte jäiga taktimõõtjana, vaid maandusjõuna, rütmilise konkretiseerijana, võimaldades vokaalkatsetustel sidusalt hõljuda, lahustumata puhtaks abstraktsiooniks. Tema pulss ei ole piirang, vaid pigem elutähtis alamvool, ühtlane südamelöök, mille taustal voolavaid häälitsusi kujundatakse. Nii et häälutuste ja löökide koosmõju loob emotiivse pinge puhta kestuse ja "kirjavahemärkide" vahele. Trummari aktsendid ja täidised ei ole lihtsalt rütmiline plaasterdamine; need on energeetilised impulsid, mis interakteeruvad vokalistide heliuuringutega -- mõnikord tõukavad neid edasi, mõnikord pakkudes hetke maandatud peegeldust -- trummar korra loojana. 8.0 (7.5-8.5)

4/15/2025

[Teaser of the day] Marco Lucchi & Ensemble - Les Jamais, Les Toujours


  • Sound poetry
  • Fado
  • Experimentalism
  • Art music
  • Avant-garde 

Artist: Marco Lucchi & Ensemble
Year: 2008

[Teaser of the day] Mequetrefe - Fonfría


  • Shoegazing
  • Post-rock 
  • Space rock
  • Neo-psychedelia 
  • Indie rock
  • Alternative rock

Artist: Mequetrefe 
Release: Gobi
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2013

[Teaser of the day] Animal Collective - Walk Around With You


  • Experimental pop
  • Electronic 
  • Post-psychedelic 
  • Live
  • Avant-pop 

Year: 2007

[Teaser of the day] Resp, 3x, Niko - Nova Lua


  • Alternative rock
  • Pomp rock
  • Indie rock

Artist: Resp, 3x, Niko
Release: Cotia
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2025

4/14/2025

[Teaser of the day] Dreams - Step 3 (Moving all body, Dance! Dance! Dance!…Nothing really matters)


  • Avant-pop 
  • Indie rock
  • DIY
  • Electronic 
  • Neokrautrock
  • Experimental pop
  • Post-minimalism 

Artist: Dreams
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2010

[Teaser of the day] Chravis Phranklin - Error


  • Indie rock 
  • Electro rock
  • Alternative rock
  • DIY
  • Electronic 

Artist: Chravis Phranklin
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2016

[Teaser of the day] Dinastia - Donde estaran


  • Electronic 
  • Drone pop
  • Exotica pop 
  • Indietronica 
  • Krautrock 

Artist: Dinastia
Release: Visuales
Year: 2012

[Teaser of the day] Dr. Jekyll & Mr. Hyde - Distorted View of the World


  • Electronic 
  • Synth-rock 
  • Alternative rock
  • Dance rock 

Artist: Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Release: Stained Glass
Year: 2013

4/13/2025

[Teaser of the day] KEETAI - Chant III


  • Power electronics 
  • Rhythmic noise
  • Experimentalism
  • Harsh noise
  • Avant-garde 
  • Drone

Artist: KEETAI
Release: Unreleased
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2021

[Teaser of the day] Abril Belga - Clarice


  • Indie pop/rock
  • Tropicalia
  • MPB
  • Bossa nova
  • Alternative pop/rock

Artist: Abril Belga
Release: Metrô Hi-Fi
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

His Name Is Alive -- Mouth By Mouth (1993)




4AD

  • Indie rock 
  • Alternative rock 
  • Alternative pop 
  • Dream pop 
  • Shoegazing 
  • Indie pop 
  • Lo-fi 
  • DIY 
  • Psychedelic 
  • Noise pop

Warren Defever'i juhitud projekti kolmas stuudioalbum peegeldab ilmekalt, miks tema muusika on võitev vaatamata omapärasele puudujäägile. Olles alustanud salvestamisega neljarealisele makile oma vanemate keldris kaheksakümnendate keskel, tahtes muusikamaailmas läbi lüüa, samas oskamata piisavalt kvaliteetset (stuudio)heli luua. Ta üha enam täiustas helipilti, viimistles lugusid, et teenida plaadileping 4ADga. Lepingu ta sai; ent õnneks muusikast kostub põhikõlana ikkagi läbi tee-seda-ise esteetika, karune helikvaliteet, mis annabki eripära ning olles loovaks kontrapunktiks meloodiatele ja harmooniatele. Nendega Defever oskab ümber käia. Albumil on hoogsad laulud, milles on palju erinevaid kitarrisaunde; teine oluline osa on sulnid naishääled, kolmandaks tekitab ta teistsuguseid helisid sämpleri ja tšelloga. Üks parimaid lugusid on "Cornfield", mis kõlab kui Arthur Russell'i tüüne tšellopartii imetabast naisvokaali saates. Loosse "Blue Moon" sugenevad raskusjõudu hajutavad orkestreeringud kui karvaste jalgade ja sagris sulgedega inglid paarutaks kuulaja pää kohal. "The Torso" on vägagi kidratorso kujuga (millesse on sisse lastud võimas elektrilaeng). 8.0 (7.5-9.0)