
Nowaki Music
- Experimentalism
- Art music
- Improvised music
- Drone
- Electronic music
- Avant-garde
- Dada music
- Experimental electronica
- Ambient
- Electro-acoustic
- Post-classical
Suur privileeg ja rõõm on olla tagasi Prantsuse leibeli Nowaki Music'u diskograafia man, iseäranis kui tegijaks on veel Gallia muusikud (kes on esindanud netiplaadifirma eksperimentaalsemat ja tummisemat tahku). Tõepoolest, ilmselt kõvasti oli tegemist selle 28- loolise ning 62-minutilise taiesega -- ennekõike seetõttu, et keskmiselt vähem kui kahe ja poole minuti sisse on vaja mahutada eeldatav kontseptuaalne sisu. Ei tea, kas vabad viljad suhestuvad keelatud viljadega, ent kellegile antud kogum kompositsioone on kindlasti õige magus. Plaadiümbrisel kenitleb helge pilguga jorss lõõtspilliga, ent instrumendile iseloomulikku häält võib kuulda alles üheksateistkümnendas loos "Lynch's ballade". Korpusele koputused on pandud luupima lõõtsa droonide ja sünteetilise ämbiendi taamal, pakkudes sügavust ja müstikat ilmselt suure filmimeistri loomingut järele aimates. Sellele kompositsioonile eelnenud ja järgnevates taiestes seevastu on kräud ja tramburaid kõvasti -- süütult süüdimatu dadaistlik impromuusika -- seda küll metoodiliselt ja suhtumiselt, mille lehtrisse on kukutatud nii klaverimuusika kui elektroakustilised sepitsused, miniatuurelektroonilised sulistamised-pladistamised. Arnaud Romet'i mõttejõud ja käteosavus, mõtteselgus ja häbitu vaimude sekkumine on seda segi paisanud ja korrastanud, andnud sellele impulsi ja selle impulsi piiranud vormi. Sageli klaverimuusika (millele lisab lendu ja õhulisust glissando-tehnikaga toestamine) puhul on täheldatav ühe heli ümber koonduv või kitsa teemaga mängimine -- kass sisalikku mänguilu huvides nahka ei pane, see on vaikiv kokkulepe kahe poole vahel, et nad igavuse kätte ei lämbuks. Klaverikujuline reptiil aegade hämarusse ulatuva fossiilina on kogunud setteid, mida siin kaasaegse objektina ajastuvaimule ja sisemisele kutsungile vastavalt (ümber) seatakse. 8.5 (8.0-9.0)