Blogiarhiiv

9/29/2024

Out-Or -- Unreleased Debut (2024)



Trash Can Dance/Discogs

  • Techno 
  • Ambient techno 
  • Experimental 
  • Psychedelic electronica 
  • Avant-electronica 
  • Acid techno
  • Sampledelic 

See kahest kassetist koosnev üllitis on algusest lõpuni über -- ümbrised on kujundatud kollase ja sinisega, milledel on kujutatud Polivoks'i nimelist NSVL-s toodetud süntesaatorit, mis oli Marko Sula instrument 90ndate algul. Siia on kogutud muusika aastatest 1992-94, mis nüüd tagasiulatuvalt sai debüteerida. Seesugust eksperimentaalset heli noil päevil Eestis tegi ilmselt ainult Hüpnosaurus, kuigi jah, 94. aastal tuli välja ka Ööbikute "Psychikosmos". Modern Ethnic (Rainer Jancis, Gert Sarv) üllitas esimese reliisi 95. aastal. Ka Taavi Laatsit Vonsuck'ina tegi esimesi elektroonilisi katsetusi tollal (mitteametlik "Unreleased & Old 1994-1998").

Seda albumit peaks käsitlema retrofuturistlikuna -- mitte kurioosumina kolme kümnendi tagant. Sellisena, mida paratamatult loodi uuele aastatuhandele lähenedes; kui muusikat, mille loomine tehnilises mõttes ei olnud iseenesestmõistetav. Vahelehe pildil on ilmekalt näha, kuidas sünt on päevinäinud juhtmega ühendatud "Majakk"-makiga (kahtlemata primitiivne näib tänaste võimaluste man); teisalt jälle piiratud tehniliste võimaluste olemasolu eeldas noist võimalustest maksimumi välja kaevamist-süvitsi minemist, mida võib-olla on rohkem kui oleks rohkete võimaluste korral pinnapealsustesse takerdumisel. Kuulates seda albumit - kahtlemata mälu teeb omi parandusi -, ent muusikas on maagiat, mis näikse entroopilist barjääri alandavat, pakkumaks võimalust astumaks ajakapslisse. Justkui hakkaks ka kuulajale kõik otsast pihta. Siin on tehnilisest piiratusest tulevat minimalismi, ent taamal on emotiivne happetehno ja -hausi lähipärand, osad tollased olulised indibändid (Chapterhouse, Slowdive, Röövel Ööbik) muutusid elektrooniliseks (Seefeel ja Moonshake juba olid seda), Aphex Twin, Mike Paradinas ja Autechre kujundasid olevikku; nii et -- vähem on rohkem. Siinkirjutaja jutt tegelikult on tinglik ning piirjooni kinnisideeliselt otsiv, kuivõrd tegelikkuses kõik siin õitseb. On mõttetu ja tulutu mustreid kõrge rohu seest otsida. Lihtsalt nautigem selle aasta olulisimat vana muusika esmareliisi. Eesti elektroonilise muusika ajalukku on lisatud rasvane peatükk.

Aidan Baker & Dead Neanderthals -- Cast Down and Hunted (2024)



Moving Furniture/Bandcamp

  • Drone 
  • Improvised music 
  • Experimentalism
  • Dark ambient 
  • Minimalism 
  • Avant-garde 
  • Free jazz 
  • Post-psychedelic 
  • Post-metal 
  • Post-bop 
  • Drone doom

Kahelooline taies (kogupikkus 42 minutit), mis on loodud Kanada-Hollandi koostööna, mis algas aasta tagasi. Üks huvitav erinevus on täheldatav Hollandi tandemi puhul - tehtud on huvitav lüke - kui Rene Aquarius on jätkuvalt trummide taga, siis Otto Kokke on loovutanud saksofoni Kanada vanameistrile, eksperimenteerides ise süntekal (tõsi, Kokke on ka varem mänginud elektroonikaga mõnel albumil). Nii äärealade tume metallmuusika, pealispinna all võbelev-vigisev jäts kui pahaendeline droon- ja ämbientmuusika ilmuvad välja, et teineteist tervitada ja ühte sulanduda (tõsi, kogu aja püsib üleval tihe udu nagu Dracula lossi ümber; või sõidab udupasunatega laevuke kusagil maailma veerel). Jätkates albumi meeleolu ja pealkirja silmas pidades -- muserdavasse tulevikku viiv kaunilt ehitud muusika; kui võrdkuju peole katku a'al, kui pidulised naudivad viimaseid hetki, olles teadlikud Vikatimehe kohalolust. Hollandi eksperimentaalmuusikaplaadifirma Moving Furniture Records on meisterliku (minimalistlik, kuid ei hakka kordagi igav) teose üllitamise taga.

Yoko Absorbing -- Roughly & Gently (2008)



Microbit/PROC-REC/Kubotrop

  • Noise rock 
  • Lobit 
  • Avant-rock 
  • Experimental rock 
  • Lo-fi 
  • Electronic 
  • Jungle 
  • Chopped and screwed 
  • Neo-psychedelia 
  • Krautrock 
  • DIY 
  • Dark ambient 
  • Dub 
  • Musique concrète 
  • Alternative dance

Ei meeldi reeglina siinkirjutajale Vene rokkmuusika -- isegi (või iseäranis siis) kui seda nimetatakse mittemidagiütlevalt alternatiivseks. Põhjus on pompöösses tühisuses, millest kumab läbi epigoonlus ning hea ja halva maitse eristamatus. Näiteks Bi-2 (nagu-päris!) koostöö sümfooniaorkestriga (see ideena on juba rõlge) ning teisalt meenub filmi "Leto" järelpeo käigus tõlgendatud muusikalood, mille versioonid olid lihtsalt piinlikud (eeldades, et andsid edasi nõukaaja muusikalist tühisust, siis järelikult käis kah!). Ka Kino tagantjärele vaadates on praeguseks hetkeks tühjaks jooksnud kumm (ei saa seda tasemelt võrrelda Tsoi eeskujude Joy Division'i, The Cure'i ja The Smiths'iga). Ent Yoko Absorbing on teine tera -- Jevgeni V. Haritonov'i (EugeneKha) ning kunstnik-poeedi Mihhail Lezin'i muusika on sõltumatu eksperimentaarium, mille keskmes on rokkmuusika, ent millega kompleksivabalt ja oskuslikult tehakse kõiksugu trikke. Poogitakse jungle'it ja tehnorütme külge, kiirendatakse-aeglustatakse linte, konkreethelidega avardatakse heliruumi; kanaliseeritakse-filtreeritakse helisid laulude struktuure muutval viisil. Diip öeldi sellise asja kohta näiteks 27 aastat tagasi. Suurepärane kosutav vastumürk kunstilisele steriilsusele ning loomingulisele aneemiale. Väljaandjaks legendaarsed netiplaadifirmad Microbit, Kubotrop ja PROC-REC.

9/28/2024

[Teaser of the day] Alexandre Bilodeau - Veins-tu


  • Tech-house
  • Club dance
  • Electronic music
  • Electro-house  

Release: Veins-tu
Label: Epsilonlab
Year: 2006 

[Teaser of the day] Das Kraftfuttermischwerk - Gewitterwolken


  • Psybient
  • Sampledelic
  • Chilltronica 
  • Electronic music 
  • Dub techno
  • Tech-dub

Label: Thinner
Year: 2005

[Teaser of the day] Theodor Zox - Sneg


  • Experimental house
  • Electronic music
  • Micro-house
  • Minimal house
  • Avant-house

Artist: Theodor Zox
Release: temp.light
Label: Textone
Year: 2003

Röövel Ööbik -- Transcent (2024)



Umblu

  • Indie dance 
  • Art pop 
  • Indie pop/rock 
  • House pop 
  • Neo-psychedelia 
  • Krautrock 
  • Alternative pop/rock 
  • Electronic 
  • Indietronica 
  • Alternative dance 
  • Sophisti-pop

Augusti viimasel nädalal juhtus üks huvitav seik, mis siinkirjutajal juhtme kokku ajas. Olin ühest kaubanduskeskusest koju suundumas - The Jesus And Mary Chain'i kontserdilt soetatud bändi särk seljas -, kui must möödus Tõnu Pedaru, suundudes ühte poodi. Ning paarikümne meetri kauguselt tuli Ivo Linna, kes reipal vetruval sammul suundus keskusse. Tuli meelde, mida Iff oli öelnud Šoti pundi kohta 89. aastal, ning teisalt šotlasi äsja meeleolukalt soojendanud Ööbikute laulja Pedaru sõnas kunagi raadios, et tema muusikaõpetaja oli Iffi negatiivse näitena esile tõstnud, kuidas laulda ei tohiks. Päris sürr tunne oli -- nagu oleksin kuhugi ristteele sattunud. Otsust langetama ei pidanud -- ja kui pidanuks, siis see oli juba ammu tehtud.

Ostsin Ööbikute vinüüli maikuus ning olen seda jõudumööda käianud. Väga väärt kuulamine -- album on algusest lõpuni ühtlaselt tugev, mille kvaliteedi tagavad jätkuv dadaistlik elegants ja hunnitu iroonia. Pedaru laulmine on taas albumi veduriks, kuigi loomulikult Šeripovi ja Saaremetsa helidisain pakub lennukat platsdarmi. Kunati on Pedarule abiks Eliann Tulve, Edith Karlson, Mart Avi; väga efektse ülesastumise teeb ühes loos (Ööbikute eelmine liige?) Allan Hmelnitski saksofonisoologa (?!). Ööbikud astuvad tagasi 80ndatesse - kümnendisse, kui nad alustasid -, ent mitte algusaegade indipungi, vaid 80ndate sofistipopi manu (nt kohati harmoneerudes Talk Talk'i üleminekualbumiga "The Colour Of Spring" või Heaven 17 loominguga). Lemmikmaasikaks on nende 94. aasta meistriteost "Psychikosmos" meenutav "Terraformers". Koos Kiwa albumiga "Vanatühi" selle aasta kindlad esikohapretendendid.

9/27/2024

[Teaser of the day] yellow6 - Never Stay Too Long


  • Post-rock 
  • Art rock
  • Ambient rock
  • Americana

Artist: yellow6
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Sýček - Jaro léto podzim zima


  • Indie folk
  • Krautrock 
  • Psychedelic 
  • Motorik
  • Indie rock

Artist: Sýček
Release: IV
Label: Polí5
Year: 2024

[Teaser of the day] FAMILY COMPTUER - ワイルドガンマン


  • Conceptual
  • Nintendocore
  • Bitpop
  • Chiptune 
  • Electronic music 
  • 8-bit
  • Tracker music 

Artist: FAMILY COMPTUER 
Release: VOL.1
Year: 2024

9/26/2024

[Teaser of the day] Sascha Müller - U SPIN


  • Trance
  • Electronic music
  • Tekno 
  • Club dance
  • Hard techno 

Year: 2024

[Teaser of the day] Gozne - Viviseccion Parte 3


  • Experimental electronica 
  • Electronic music
  • Chilltronica 
  • Ambient

Artist: Gozne
Year: 2011

[Teaser of the day] LLLIT - Zapaipilla Para Zombis


  • Dub techno
  • Electronic music
  • Ambient dub
  • Tech-dub 
  • Deep dub

Artist: LLLIT
Label: Pertinence
Year: 2024

4T Thieves -- Cortex64 (2024)




Enoughrecords

  • Breaks
  • Chiptune
  • Electronic music
  • Tracker music
  • 8-bit
  • Electro
  • Neokrautrock
  • Indietronica
  • Bitpop

Portugali plaadifirma Enoughrecords'i all üllitatud 8-looline taies teenekalt muusikult Nik Racine'lt (muuseas Kahvi Collective'i eestvedaja) segab mõnusalt külma ja kuuma, tuues kokku vana kooli kaheksabitise arvutimuusika- ja telekamänguheli teistsuguste (helisagedus)tendentsidega -- ämbiendi, indi, krautrokiga. Kui mõelda tõigale, et poolteist kümnendit tagasi püüti mainitet madala resolutsiooniga heli tuua popmuusikasse - ilmselt rõhudes kurioossusele ja kuulajate arvutimängu kogemusele -, siis aastal 2024 ei ole sellel enam mõtet -- see heli on võrdväärne teiste seas. Ühesõnaga -- naudime sulnist elektroonilist muusikat, milles on nii nostalgiat, kunstilist ambitsiooni kui emotiivset ergutit. Kolme kümnendi tagune telekamängu kogemus annab asjale kibemagusa puudutuse -- kõik need nummid mängud (Lode Runner, Blades of Steel, Getaway, Trojan, Milk & Nuts, Duck Hunt, Bomberman, Super Mario jpt) tulevad meelde -- mängud, mille väärtus on selgunud justnimelt tagantjärele -- kuivõrd neis ei püütud reaalsust (maksimaalselt) matkida, vaid jäeti tegelikkust nihestav tahk sisse. Seda nihestust tasuks käesolevat albumit kuulates silmas pidada. 

Pablo Gómez Bate -- Dínamica Estructural (2024)




Pueblo Nuevo

  • Electronic music 
  • Musique concrète 
  • Art pop 
  • Progressive 
  • Experimental electronica  
  • Indietronica 
  • Post-rock 
  • Experimental pop 
  • World music 
  • Tech-house

PGB'i 8-loolise taiese tuum on eksperimentaalne, ent intrigeerivaks muudab selle sinna sisse istutatud iha popmuusikaliseks vallutuseks. Katsetuslikkus ilmneb eksperimentides konkreethelidega, elektroakustilise helimaailmaga, helikunstiga; ent teisalt löövad välja süntpopi, klubimuusika (tech-house, techno), elektroonilise indi, proge-, post- ja jätsroki ilmingud. Kohati eksootikat lisavad ja pilti veelgi ähmastavad gamelani elemendid ja joig, mis toovad maailmamuusika siia juurde. Piltlikult võiks kahevahel seismise võrdkujuna ette kujutada relssi, mida mööda autor sujuvalt liugu laseb. Omamoodi pakitsus on istutatud sellesse teosesse, mis annab sellele seesmise gravitatsiooni. Isiklik lemmik on kaasahaarava meloodiaga "Kikiribu", mis võiks vabalt pärineda ka To Rococo Rot'i, Kreidler'i või Tarwater'i albumilt. Pueblo Nuevo all väljastatud taies küsitleb - ehk oleks õigem öelda - seab kahtluse alla piiri popi ja eksperimentaalse vahel; või näidates õhkõrna piiri nende vahel. Pealkirjas lubatu on meisterlikult ellu viidud. Väga hõrk kuulamine.

CM aka Creative -- Classic Material, Vol. 5 (2024)



blocSonic/Bandcamp

  • Hip-hop 
  • Rap 
  • Urban music 
  • Soul 
  • Sampledelic 
  • R'n'B
  • Boom rap 

Räppmuusika puhul on esmatähtsad põhjad -- juhul kui sõnaline pool on tugev, aga teine pool nõrk, siis tulemus oleks vähem nauditavam kui ümberpööratult. Sõnad on ka olulised, aga kui paljud kuulajatest seda tegelikkuses kuulavad (seda enam, et platonlikku või hegellikku sügavust sealt niikuinii esile ei kerki) -- eriti kui on tegu võõrkeelse tekstiga (mis sageli on arusaamatu kohalik släng) -- biidid-helid seevastu ei valeta. Need kas raputavad või jooksevad mööda külgi maha. Muidugi, vokaali esitamise pool on oluline, mida võib lugeda instrumendiks, ning seetõttu kitsalt helindi osaks (räpis iseäranis). CM'l on 15-loolisel taiesel palju külalisesinejaid, mistõttu erinevad tahud etlemises on kenasti esindatud. Muusikaliselt ei ole paha -- gängsta kohtub kergete tuuleiilide, soulmuusika ja R'n'B'ga. Karmidel meestel on ka pehmem külg -- eeldatavalt karmidel meestel, kuna tahtnuks heliliselt kuulda karmimat produktsiooni (natuke rohkemates lugudes kui "Everybody Do It", "Iron Mic Titans", "Runnin' Rebelz). Aga sämplid-orkestreeringud loovad mõnusa vaibi, milles päikesejänkud ringi hüppavad ning päevavargad pärnapuu all murul aega surnuks löövad. USA plaadifirma blocSonic on selle korraliku albumi väljaandja.

[Teaser of the day] Crowhurst - Belladonna Blossoming


  • Experimental rock 
  • Post-metal 
  • Avant-rock 
  • Electronic 
  • Avant-metal 

Artist: Crowhurst 
Release: NIHL  
Label: Canata
Year: 2012

[Teaser of the day] JDisk - Bugs


  • Footwork 
  • Electronic music 
  • Flashcore 
  • Psychedelic 
  • Wonky

Artist: JDisk
Release: B-Sides
Year: 2024

[Teaser of the day] BradfordRiots - I Don't Give A!


  • Psychedelic 
  • Big beat
  • Electronic 
  • Alternative dance 
  • DIY
  • Lo-fi

Artist: BradfordRiots
Year: 2021

[Teaser of the day] Henri Hütt - see oli parim seisund. ma mäletan aint algust

 

  • Progressive electronic 
  • Ambient 
  • Kosmische Musik 
  • Electronic music 

Year: 2019/2024

9/23/2024

[Teaser of the day] Kai Nobuko - It's So Pretty Hear


  • Progressive electronic 
  • Electronic music
  • Kosmische Musik 

Artist: Kai Nobuko 
Year: 2024

[Teaser of the day] Tarkosia - Into the Corridor of Orchids


  • Post-psychedelic
  • Experimentalism 
  • Avant-garde 
  • Electronic 
  • Improvised music

Artist: Tarkosia
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] René Muñoz Córdova - W33


  • Experimental electronica 
  • Electronic music 
  • Glitchtronica 
  • Avant-electronica
  • Micronoise 
  • Abstract electronica

Release: oOoOUMm
Label: Archive.org 
Year: 2024

[Teaser of the day] Jaze Baqti - Golden Sun


  • Electronic 
  • Smooth jazz
  • Psychedelic 
  • Yacht pop  
  • Easy listening 

Artist: Jaze Baqti
Release: sans-façon
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Ataque Escampe - Misión de covardes


  • Indie rock 
  • Cowbell indie
  • Alternative rock
  • Psychedelic
  • Slacker rock

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2011

9/22/2024

[Teaser of the day] Mutellat - Border Of Mexico


  • Breaks
  • Electronic music
  • Chilltronica 
  • Sampledelic
  • Techno pop

Artist: Mutellat
S27-X (II)
Label: Section27
Year: 2019

[Teaser of the day] Lavtochkin - It's a Good Day For a Wake


  • Hardcore punk
  • Punk rock

Artist: Lavtochkin
Year: 2012

[Teaser of the day] Liudprand - Organon 5


  • Electronic music 
  • Techno pop 
  • Experimental techno
  • Ambient techno 

Artist: Liudprand
Release: Mister Vapour
Year: 2017

[Teaser of the day] Mos Def, Max Tannone - Ms. Vampire Booty


  • Dub
  • Mash-up
  • Rap
  • Electronic 
  • Sound collage 
  • Plunderphonics 
  • Music hall
  • Hip-hop
  • Ragga
  • Psychedelic 

Release: Mos Dub
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2010

[Teaser of the day] Chenard Walcker - Le Cendrier Atavique


  • Sampledelic 
  • Electronic music
  • Sound collage
  • Avant-garde 
  • Breaks
  • Chiptune
  • Hip-hop 
  • 8-bit
  • Mash-up
  • Plunderphonics
  • Experimentalism

Artist: Chenard Walcker 
Release: Echolalie
Year: 2004

[Teaser of the day] Smiltzo - White Queen (f3) Taken! - Black Knight (c6)


  • Experimental rock
  • Post-rock
  • Cinematic 
  • Electronic 
  • Avant-rock 
  • Art rock 
  • Post-classical 

Artist: Smiltzo 
Label: Enoughrecords 
Year: 2024

[Teaser of the day] Fields Ohio - Palisade Fog Show Me The Way Home


  • Neo-psychedelia 
  • Indie dance 
  • Hauntology
  • Big beat 
  • Alternative dance 
  • Electronic 

Artist: Fields Ohio 
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2023

[Teaser of the day] MRTN-CSTR - Levitar


  • Synth-funk
  • Electronic music 
  • Kraut-electro
  • Alternative dance 

Artist: MRTN-CSTR
Release: Radiam
Label: Pueblo Nuevo 
Year: 2024

[Teaser of the day] World Targets in Megadeaths - Track 04


  • Electronic 
  • Digital hardcore
  • Freeformfreakout 
  • Electroclash 
  • Electro-punk
  • Hardcore punk

Release: WTIM EP
Year: 2003

9/19/2024

[Teaser of the day] Filmy Ghost - E☾LIPSE OF DARKNESS☽


  • Chopped and screwed
  • Illbient
  • Vaporwave
  • Electronic music
  • Witch house 
  • Drag house
  • Electronic music 

Artist: Filmy Ghost 
Year: 2022

[Teaser of the day] Satisfacción Lab - 4


  • Experimental techno
  • Acousmatic music 
  • Post-industrial 
  • Micro-techno
  • Avant-techno 
  • Micronoise
  • Post-psychedelic 

Release: Uéyiga
Year: 2013

[Teaser of the day] Frogwomen - Lost In Time


  • Indie pop
  • Indie folk 
  • Baroque pop
  • Folk indie

Artist: Frogwomen
Release: Far Away
Label: Lepers
Year: 2007

[Teaser of the day] Etterem - ECtBF 12


  • Ethnotronica 
  • Spoken word 
  • Electronic
  • Post-punk 
  • Psychedelic 
  • World music
  • Electronic 

Artist: Etterem
Label: Nostress
Year: 2016 

[Teaser of the day] Kozstandsya - Kisses And Tears


  • Slushwave
  • Electronic
  • Hypnagogic pop
  • Cover 
  • Vaporwave
  • Psychedelic 
  • Avant-pop

Artist: Kozstandsya
Release: Beyond
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Crash City Saints - Out From The Storm


  • Indie rock
  • Shoegaze 
  • Alternative rock
  • Dream pop
  • Neo-psychedelia 
  • Noise pop

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2010

[Teaser of the day] A Beautiful Machine - Coming Up


  • Shoegaze 
  • Dream pop
  • Ambient rock 
  • Experimental rock 
  • Neo-psychedelia 
  • Spce rock 
  • Noise rock
  • Avant-rock 

Label: Embryo
Year: 2000

[Teaser of the day] Kevin Miller - Unnecessary


  • Experimental rock 
  • Improvised music
  • Avant-rock 
  • Art rock

Artist: Kevin Miller 
Year: 2024

9/18/2024

[Teaser of the day] Neoandertals - Homo Floresiensis


  • Deathgrind
  • Raw death metal
  • Avant-metal 

Artist: Neoandertals 
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2011

[Teaser of the day] Alessio Oissela - Space Invaders


  • Electro pop
  • Tracker music 
  • Alternative dance
  • Electronic music
  • Italo disco
  • Post-disco 
  • 8-bit 
  • Robot pop

Label: Ephedrina 
Year: 2012

[Teaser of the day] Centz - Memory Box


  • Sampledelic
  • Hip-hop 
  • Electronic music
  • Cinematic 
  • Easy listening 
  • Breaks
  • Chilltronica 

Artist: Centz
Release: Lo-fi Library 
Year: 2015

9/17/2024

[Teaser of the day] QUAZIMONO - ''L''-BROWN LINE IN REALTIME


  • Electro-acoustic
  • Electronic 
  • Post-industrial
  • Improvised music
  • EAI

Artist: QUAZIMONO
Label: Mahorka 
Year: 2024

Invisible Illusion x Filmy Ghost -- Into The Dream Witch House (2024)



Cian Orbe/Internet Daemon

  • Improvised music 
  • Lo-fi 
  • Witch house 
  • Avant-garde 
  • Drag house 
  • Post-psychedelic 
  • Experimentalism 
  • Newbreed 
  • Spoken word 
  • Dark ambient

Kahtlemata on tegu huvitava 10-loolise üllitisega, mis on valminud kahe omanäolise muusiku ja entusiasti koostöös. Ühelt poolt prantslane Ed End aka Yoshiwaku, rADio eNd, A Symbiotic Experience, Vivid Tribe Of Psychics jpt (kelle ohjeldamatult transgressiivset psühhedeeliat käesolev blogi jõudumööda ja naudinguga on tutvustanud; tema muusikat reeglina on välja andnud plaadifirma Le Colibri Nécrophile). Samasuguse rõõmuga olen seda teinud Filmy Ghost'i loominguga, mida tüürib Sábila Orbe, keda ilmselt võiks pidada planeedi obsessiivseimaks witch house/drag house/newbreed'i entusiastiks. Lisaks muusikale -- ka projekt Humanfobia koos Mist Spectra'ga (hääl, poseerimine) -- on ta vedanud netiplaadifirmat Internet Daemon (tuntud ka kui Cian Orbe), mis ennekõike on kõrva silitanud tumedatele-müstilistele fenomenidele ja kultuurimeemidele-sündmustele pühendatud kogumikega. Silitamine ses mõttes nagu skelett teeks seda kuulajale hilissügisel hauast kämmalt välja küünitades... . Kuulates taiest tuleb nentida, et ei pirtsutata teineteise olemasoluga põkkudes -- alles on jäänud nii nõiamaja sammaldunud ristid ja gootilikud sümbolid ning teisalt jutustab Ed End kokku tõmbuva ja lahti liikuva improvisatoorse psühh-mana saatel, mille tardumust sulnilt nihestavad siin-seal sündipahvakud. Või siis vastupandamatult tukslevad madala resolutsiooniga rütmid, mille kohal sõuavad tumedad sünteetilised kvaliteethelindid -- edastamaks ning püüdmaks võimalikke signaale teiste galaktikate nõidadelt. Unenäolisus on tõepoolest kriteerium, mis kujundab selle lava dekoratsiooni; meisterlikult teostatud. Neid elemente ja kombinatsioone on hulgim, mida on võimalik avastada mitmeid kordi albumit läbi kuulates. See on igati väärt kraam -- puhtesteetiline nauding kahtlemata, ent ka seni kohtamata heliline erakordsus, milles improvisatsioon, witch house ning lo-fi esteetika loomuldasa löögirusikaks sulanduvad.

Various Artists -- Efflorescence (2015)



At Sea Compilations

  • Indie pop/rock
  • Shoegaze 
  • Glo-fi 
  • Indie rock 
  • Alternative pop/rock 
  • Shoegazing 
  • Dream pop 
  • Chillwave 
  • Neokrautrock

Indimuusika fännide kohta võib vist kasutada sama väljendit, mida kasutatakse luurajate ja miilitsa ning nende hilisema seisundi kohta -- kord indi, siis elu aeg indi. Sellega on nii nagu ristiisa Mozzer palus ühes loos teda mitte unustada -- me paratamatult muutume noorukieast täiskasvanuks saades, ent see kibemagus tukslev tunne jääb -- mida ei suuda ega tahagi unustada. Sellest saab algkodu, kuhu ikka ja jälle naasta. Mitte ainult The Smiths, vaid ka Cocteau Twins, Joy Division, The Jesus And Mary Chain, Sonic Youth, The Cure, Spacemen 3, Galaxy 500, Lycia, The Fall, My Bloody Valentine, Stereolab, Röövel Ööbik, Primal Scream, Happy Mondays, Mercury Rev olulisematest näitasid, et vihmaniresid, koltunud staari pildikesi või mälus sooje hetki või muid pisiasju võimendades võib tulemus loominguliselt plahvatuslik olla. See on valgus, mis kunagi ei hääbu. Need bändid olid, on ja jäävad lahedaks ning igavesti nooreks -- ning samuti nende kuulajad. Siin 15-loolisel taiesel on eelpoolmainitud puntide pikad varjud helklemas, ent sealt paistavad ka välja Saksa esiisad Neu!, Faust ja CAN ning ameeriklaste The Velvet Underground ja The Silver Apples. Loomulikult on ka kaasaegsust, mis suuresti ühtib elektroonika osakaalu suurenemisega helikeeles. Mis tähendab seda, et ehtne indimuusika loomult on transgressiivne, kuigi võib jätta eraldiseisvana positsioneerudes ülbe mulje -- ent nad seisavad laval iseenda, mitte teiste pärast. Nad teevad seda enda, mitte teiste reeglite järgi.

9/16/2024

[Teaser of the day] Floating Mind - Vapeurs Electroniques


  • Electronic music
  • Ambient techno 
  • Deep techno 

Label: MonoKraK
Year: 2024

[Teaser of the day] Femii - Melancholy


  • Electronic music
  • Tekno
  • Acid trance
  • Hi-NRG

Artist: Femii
Release: No Dust
Label: Soisloscerdos 
Year: 2024

[Teaser of the day] STRöHM - No Poetry Is Authentic


  • Electronic
  • Avant-garde 
  • Improvised music 
  • Progressive electronic 
  • Fantasy music
  • Experimentalism

Artist: STRöHM
Release: MyxX
Label: Zenapolæ 
Year: 2024

[Teaser of the day] Orghanon - Yonder


  • Electronic music 
  • IDM
  • Downtempo 
  • Ambient techno 
  • Space ambient

Artist: Orghanon
Label: Mahorka
Year: 2024

Beth McDonald -- Cold Weather Birding (2016)



Free Music Archive/Archive.org

  • Lowercase 
  • Ambient 
  • Musique concrète 
  • Drone 
  • Abstract 
  • Microtonal 
  • Experimental electronica 
  • Microsound 
  • Field recording 
  • Organic electronica

Kuigi see kahelooline pikkadest (mõlemad suti üle 10 minuti) lugudest koosnev taies on salvestatud kaheksa aastat tagasi, siis arusaamad kaasaja AI kasutamise valguses tunduvad hetkel natuke naljakad. Autor mainib, et teos on osaliselt (inimese) kontrollitud, teisalt ka masin ise genereerib helisid. Tänapäeval lubame masinal ise komponeerida -- just see ongi kõige huvitavam osa, kuidas masin etteantud infot tõlgendab. Just see, kuidas ta asjadest saab aru tihti pentsikul viisil, teebki asja huvitavaks. Ongi küsimus, et palju seda ikka arendada -- peakski jätma kolmveerandtoobiseks, et põnevaid vimkasid sisse viskaks. Sõnadega ei ole üldse mõtet jamada, kuivõrd heliline pilt selle järel madaldub suht labaseks popformaadiks (kasutan ise Suno't). Aga instrumentaalformaat žanrimõistetega mängimisel võib anda huvipakkuvaid tulemusi, tõepoolest.

Beth McDonald'i muusika vigiseb, kuivõrd helide minimalism on taandunud helilaine perifeeriasse -- piltlikult öeldes selle skelett kumab vastu. Abstraktne droonmuusika -- kui vaadelda linde Suure Järvistu kaldal külma ilmaga enne lume tulekut -- võib olla vägagi meeleoluloov. Kui laenata Tõnis Kahult, siis "tehnoloogiast koloniseeritud närvisüsteemiga" liikuda loodushelidesse -- lainete ja tuule valla. Aga ka siin jääb kahtlus -- äkki on tegu hoopis lindisahinaga, mida on võimendatud ja kompresseeritud (elik ekspluateeritud tööstusliku loogika alusel); vibreeriva ja viliseva pika noodiga see asi lõppeb. Mis asi see nüüd oli -- reaalsuse või irreaalsuse vallast? Kokkuvõtvalt soovitan kuulata ka teisi naisi eksperimentaalelektroonilises muusikas -- tulemused reeglina on huvitavamad meeste tehtust. Vihjed? Galina Goncharova, Eliane Radigue, Daphne Oram, Oksana Linde, Delia Derbyshire, Ruth White.

Yelka -- For (2024)



Karaoke Talk

  • Psychedelic 
  • Post-rock 
  • Art rock 
  • Cover 
  • Indie rock 
  • Alternative rock 
  • Krautrock
  • Slowcore

Karaoke Talk'i all üllitatatud 8-looline on ja ei ole, tahaks nagu olla ja ei taha ka. Osaliselt veenab, ent üldiselt kidub. Kui midagi hakkabki tekkima, siis üsna pea see jookseb jälgi jätmata liiva. Siuke kitarriakordide ning poolkajadega sihitult ringi udjamine -- ankurdamiseks tuuakse sisse midagi tuttavlikku (nt loos "The Boar" on osaliselt tagurpidi keeratud vokaali, mida nt CAN oskuslikult psühhedeeliaks keeras); suva erilise sarmita naisvokaal, mis kahjuks ei tekita sünergiat keelpillide ja trummeldamisega -- koostisosad seisavad teineteisest lihtsalt liiga kaugel ja eraldi (ning nende vahel puudub hingestatud liim). Eelpoolmainitud lugu on õigupoolest CAN'i oopuse "Animal Waves" niru koopia (õigem oleks öelda, et sealt on midagi laenatud ning kokku klopsitud). Võib-olla annab vastuse see, et on tehtud aneemiline tõlgitsusversioon The Doors'i loost "The Crystal Ship" -- psühhedeeliaklassikust ning teisalt suudetakse tiibu tõeliselt sirutada faustilikus loos asjassepuutuva pealkirjaga "Is This Enough?" Kahju, et kuigi bänd ise sai probleemist aru, ent reageeris sellele adekvaatselt sisuliselt vaid ühes loos (olgu, ka lugu "Sie Wissen" hakkab lõpuks tööle). Ette võetud on liiga suurelt ning hoomamatult. Tulemus kukub välja karikatuurina -- postrokki, slowcore'i, krautrokki meenutava hingetu tootena.

ION -- Columnas de Tierra (2021)



Pueblo Nuevo

  • Experimentalism 
  • Sound collage 
  • EAI 
  • Ambient 
  • Avant-garde 
  • Post-industrial 
  • Experimental electronica 
  • Improvised music 
  • Electronic 
  • Organic electronica 
  • Electro-acoustic 
  • Post-chamber 
  • Musique concrète 
  • Avant-electronica

Sellal kui võrguplaadifirmad panevad asju kotti või enamus neist on juba seda teinud (või muutunud tasuliseks -- mis on mõiste vastane elik taganenud traditsioonilisest liikumisest) on õnneks mõned kompromissitud neist ammusest ajast (st nullindate keskpaigast või varem) tegevust samamoodi jätkanud. Kõigepealt meenuvad Portugali leibel Enoughrecords, USA Zenapolæ, Jaapani Lost Frog Productions, Šveitsi MonoKraK ning Tšiili Pueblo Nuevo. Viimase all välja antud 4-loolise projekti taga on kaks eksperimentaalse spektri elektroonikut Seiten Wall ning Phronima. Ütlen kohe, et ei ole artistide loominguga lähemalt tuttav, mistõttu jääb ära heietus teemal, et kes on rohkem panustanud (niikuinii see on mõttetu konstruktsioon -- juhul muidugi, kui kahest liikmest koosnevad kombod nagu näiteks Neu! või Spacemen 3 -- oma viimastel albumitel -- pöördumatult tülli ei ole pööranud ning muusikategemise plaadi pooltega-splitina ära jaganud oleksid). "Maa sambad" on esmapilgul niivõrd laialivalguv üllitis, et pigem on küsimus selles, et kuidas leida ühisosi lugude vahel või isegi nende sees (elektroakustilises-postkammerlikus foonis on kuulda lõike ooperist, keskaegset muusikat, koguni kerglasi burlesklikke klaveriklimberdusi, inimese sammumist albumi alguses, sõna otseses mõttes oigavat elektroonilist manipulatsiooni). Mõnes mõttes on see negatiivne, et meelde jäävad vaid need pelgad momendid, mille roll tahes-tahtmata ei saa olla kandev. Teisalt võib taiest mõista helisündmuste ahelana, isegi kui aistingud eelpoolmainitud kildude näol jäävad enamasti nõrgaks. Kokkuvõtvalt võib öelda, et eelpoolmainitud oigav veetlus jääbki meeldejäävaimaks hetkeks, ning helikollaažist ja elektroakustilisest improvisatsioonist kokku traageldatud album on keskmisest etem.

9/15/2024

[Teaser of the day] The Vaselines - No Hope


  • Indie pop/rock
  • Live
  • Alternative pop/rock
  • Noise pop 

Year: 2009

[Teaser of the day] Little Ripple - 深呼吸


  • Twee pop
  • DIY
  • Indie pop
  • Alternative pop

Release: Early Days
Label: Canata
Year: 2011

[Teaser of the day] Ventilator - Prototype



  • Experimental electronica
  • Microtonal 
  • Abstract
  • Microsound
  • Avant-electronica 

Artist: Ventilator 
Release: EPV_038
Year: 2010

[Teaser of the day] Jenova 7 - Journey The Sunlit Earth


  • Trip-hop
  • Electronic music 
  • Chilltronica
  • Ambient techno 

Artist: Jenova 7
Year: 2013

[Teaser of the day] Cldscp - Aliens


  • Lo-fi
  • Electronic 
  • Noise pop
  • DIY 
  • Indietronica 
  • Slacker rock
  • Synth-rock 

Artist: Cldscp
Label: punkistpop
Year: 2009

Origami Repetika -- Emerald Campground (2024)



Sub65 media

  • Singer-songwriter 
  • Lo-fi 
  • Dream pop 
  • DIY 
  • Synth-pop 
  • Hypnagogic pop 
  • Chillwave 
  • Indie pop 
  • Outsider pop 
  • Psychedelic 
  • Space pop
  • Glo-fi 
  • Lobit

Adam Sigmund aka Origami Repetika on muusik, kelle loomingut välja anda peaks olema iga (indi)leibeli õnn. Seekord sai selle osaliseks Sub65 media, mistõttu kõrge lend on tagatud. Noh, poliitikast kah -- Taylor Swift ütles äsja välja, et toetab demokraate (Kamala Harris't), ent hüpnagoogilise muusika suurkujud Ariel Pink ja John Maus tühistati teise poole (Donald Trump) toetamise pärast 4 aastat tagasi. Säh sulle roosat ja säh sulle hiirt! Ameeriklased (vahet ei ole, kas tegu on demokraadi või vabariiklase või muidu-tegelasega) muidugi eeldavad, et iga nende peeretuse peale peaks maailm reageerima. Ehk isegi nende 11 400 000 000 000 dollari suurust välisvõlga kahandama. Ei reageeri, ei vali ning Taylor Swift'i plaati ka ei osta, kuna lihtsalt ei meeldi! Ostsin hoopis Yo La Tengo viimase ning Tuxedomoon'i "Half-Mute" albumi. Väga meeldivad! Samas huvitav oleks teada, et need, kes ei ole veel otsustanud, kelle poolt hääletada, ent kellele Swift ei meeldi -- kas nad siis hääletavad (protestiks) Trump'i? Mina valiksin võimalusel presidendiks Sigmund'i, kuna ta teeb sellist maalähedast ruumipoppi (tahaks tõusta taevasse, aga põrgu on liiga lähedal nagu vennad Reid'id JAMC'ist andsid ühes laulus teada). Sigmund oli ka Freud'i eesnimi, ehk avaldab Sigmund'i muusika ameeriklastele positiivset mõju psühhoanalüütiliselt -- vabastaks nende alateadvuse painetest ja hirmust. Võib-olla korraldaks Valges Majas lo-fi pop'i ning hüpnagoogia diskosid, ehk esineks isegi laivis. Jandek oleks aukülaline! Üleüldse -- presidendi inauguratsiooni tseremoonial võiks esineda outsider-artistid; sahinad-raginad paneksid kõiksugu kiibitsejad-silmakirjateenrid häbist nutma. Mind -- vana sitapead -- tõstavad need üheksa taiest kõrvupidi õhku. Ütlematagi selge, et ka tema enamus varasemaid on samamoodi teinud. Läheb loosi!

Kaschade -- Performance (2017)



Entity

Experimental jazz
Avant-electronica
Post-industrial
Avant-garde
Improvised music
Free jazz
Electronic music
Dark ambient
Experimentalism
Experimental electronica
Improvised noise
Post-bop
Harsh noise

Võta siis kinni, et aru saada, kas seda 13-loolist taiest on rohkem mõjutanud elektrifitseerunud Miles või Throbbing Gristle. See on samas mõttetu küsimus, ent millele saab vastata mõttekalt -- ilmselt mõlemad. Pakun ka, et teist mõjutas niikuinii esimene -- Suure Trompetisti 70ndate loomingus oli väga veidrat eksperimentaalsust ning kummastavaid helindeid. Jutu mõte on, et Kaschade muusika seisab nii hästi säetuna teelahkmel, et teelahkmest on saanud artisti pesa (kust ta paradoksaalselt välja ei kibele -- ei olegi nii paradoksaalne kui mõelda, et pesa on autarkiline). Artisti hektilist kontrasti tekitavate elementidega helipilti fikseerides tulevad meelde trikitajad Hamburg'ist -- legendaarse Faust'i ootamatud käänakud piltlikult öeldes enda selja taha. Lisaks tumedale ja krabisevale elektroonikale, tektoonilisele mustainele, monokroomsetele varjunditele ning puhkpilli irriteerimisele jätavad jämedaid kriipivaid jooni helipilti ka võimsa ülesõiduga kidrad ja lõpuloos mürra vajuvad helipained. Belgia plaadifirma Entity on selle mälus kõlamajääva albumi väljutamise taga. Serblase Aleksandar B. Stojanović'i kaasaegsetest kaasteelistest soovitan kindlasti kuulata Dadala't, Martin Rach'i ja kaasmaalast Lezet'it.

PC Nackt -- Der Einzige Und Sein Eigentum (2024)



Naked Records

  • Modern classical
  • Post-rock
  • Electronic
  • Easy listening
  • Art pop
  • Organic electronica
  • Improvised music
  • Post-classical

Berliini plaadifirma Naked Records'i all välja antud 8-loolise taiese kohta tahaks öelda "vähem on rohkem" eeldusel, et see minimalistlik säetus on piisavalt keeruline ja intrigeeriv. Ei kaeba küll selle üle -- plaadi pealkiri tähendab eesti keeli "ainus ja tema omand". "Omand" tuleneb sõnast "eigene" ("tõeline") -- see, mis kellelegi on loomuldasa määratud osaks saama. Klaveril klimberdatakse siin-seal-ülepea-- õnneks mitte amapiano ja EDM-kontekstis (lihtsalt seda on praegu liiga palju!). Uusklassikaline habras ja voolav klaveriklimberdamine on vürtsitatud mõõduka elektroonika, pärishelide ning aeg-ajalt suundumisega postroki piirile ja isegi poosetavasse laulukirjutamisse (nt "Do You Think?" võiks vabalt olla nii Procol Harum'i kui Elton John'i repertuaarist pärit -- aga siinkirjutaja ei suuda seda võtta teisiti kui autoripoolse irooniana). On isegi seesuguseid hetki, kui artist pika ent huvitava improviseerimise käigus end justkui nähtamatust labürindist välja juhatab. See annab PC Nackt'i loomingule tõiseltvõetavuse -- vaatamata mõnele sõnaseadmise ja pomisemise hetkele, mis tunduvad kohmakad ja üleliigsed, mistõttu asi võib haisema hakata (nagu loos "Gespensterhaut" ilmuvad lõpuks kärbsed kohale). Kiidame heaks selle meisterliku taiese.

Pirate Tapes - Lagoon's Living Colors

[Teaser of the day] CM aka Creative - Runnin’ Rebelz (Featuring Memphis Jelks)


  • Urban music
  • Hip-hop
  • Boom rap
  • Electronic 
  • Rap
  • Sampledelic 

Label: blocSonic
Year: 2024

[Teaser of the day] H Stewart - Midtown


  • Ethereal wave
  • Art rock
  • Shoegazing
  • Electronic 
  • Post-rock

Artist: H Stewart
Release: GenreLess
Year: 2012

9/14/2024

[Teaser of the day] Martín Espíndola - Cacodelphia


  • Art pop
  • Latin pop
  • Oompah-oompah 
  • Brass pop
  • World music
  • Psychedelic 

Release: Cuántico
Year: 2024

[Teaser of the day] Franco Bianco - Retorcijones


  • Electronic music
  • Electro-house
  • Club dance
  • Tech-house

Label: Miga 
Year: 2007

Kreidler -- Twists (A Visitor Arrives) (2024)



Bureau B/Bandcamp

  • Art pop
  • Neokrautrock
  • Electronic
  • Avant-pop
  • Indietronica
  • Cool jazz
  • Post-rock
  • Plinkerpop
  • IDM

Praeguseks hetkeks 3-liikmeline Düsseldorf'ist pärit (kuid hetkel Berliinis pesitsev) kombo on albumeid üllitanud kolm aastakümmet. Isiklik kogemus ulatub paari aastakümne taha, kui sai kuulatud nende omanimelist ning "Eve Future"-nimelist üllitist. Kuulsin nii uusklassikalist kaemust kui elektroonilise mängutoosi taolist heli. Ühes loos lõi kaasa Šoti persona non grata Momus. Mängukaaslastega nagu Pluramon, Tarwater, To Rococo Rot, Mouse On Mars, Lali Puna, Mina, The Notwist jpt on nad jätkanud Düsseldorf'i (Kraftwerk, Neu!, La Düsseldorf) ja üldisemalt Saksa kosmilise muusika/krautroki kuulsusrikast traditsiooni, seda küll veelgi elektroonilisemas võtmes ja klubikultuuri elemente sidudes. Käesolev 9-looline paneb nii puid alla kui summutab sujuvalt leeki. Üldistada tahtes võiks kasutada selliseid termineid nagu kunstiline süntpopp või uue laine krautrokk või elektroonilise otsa postrokk. Õigupoolest kõik nimetatud kirjeldused pädevad -- sõltuvalt loost. Visuaalselt võrdleks seda esmapilgul kena, kuid väikse metsasaluga; mida lähemalt uurides avastad omaette maailma ning elurikkuse selles. Nauditav kuulamine.

Field Ohio -- Don't Stare at the Sun when your Hands are on Fire (2023)



Bandcamp
 
  • Trip-hop
  • Indietronica
  • Neo-psychedelia 
  • Ethnotronica
  • Downbeat
  • Big Beat
  • Electronic
  • Alternative dance
  • Fourth World

Jack Kerouac olla öelnud, et ainus tõde on muusika. Ehk tõesti, kuigi näituseks üks ja sama album erinevatel ajahetkel kuulatuna võib vabalt omada erinevat väärtust. Minnes veelgi keerulisemaks -- kuidas hinnata artisti, kes kuulajat on viieteistkümne aasta vältel hellitanud sama suure arvu plaatidega? Kas uue albumi hindamisse peaks kaasama ka varasemad (ning erinevate projektide muusika) taiesed? Ilmselt see küsimus on suurel määral retooriline, kuivõrd seda lahutust on pea võimatu. Käesoleva 11-loolise taiese kontekstis käib jutt njuujorklasest Eddie Palmer'ist, kes on osalenud duodes (ennekõike The Fucked Up Beat ning CLOUDWARMER koos Brett Zehner'iga; ka ajanud sooloasja oma nime all). Fields Ohio on koostöö Christine Annarino'ga, mis kõlab ennekõike sarnaselt CLOUDWARMER'iga. Erinevuseks sulni õhulise etnomuusika elik nn neljanda maailma elementide suurem kohalolu. Biidid on mõnusalt laisad, kuigi elavnemine toimub noil hetkeil, kui funk-käru hakkab veerema. Ei tea, kas trip-hop'i ja big beat'i valimine on teadlik, ent valik on hea -- nõnda on emotiivne ja kehaline pool positiivsete impulssidega varustatud (eeldusel muidugi, et artist on hea). Muidugi, The Fucked Up Beat'i kummituslikud sagedused lipsavad siin-seal läbi. Ahsoo, sarnaselt Portishead'iga kasutab duo palju kitarre ja keelpille, mistõttu uuspsühhedeelia ning inditantsumuss lisanduvad kirjeldustesse. Jah, kuigi pärit Suurest Õunast, kumab lugudest läbi Eddie Palmer'i armastus acid house'i ja acid techno vastu (mis samas oli mõjutatud Chicago, New York'i ning Detroit'i klubimuusikast). Hea üllitise tunnuseks on ka hitipotentsiaaliga lugude olemasolu. Siin on neid suisa paar tükki -- "Palisade Fog Show Me The Way Home" ja "Never Been Lost At Sea"). Suurepärane aines.

9/13/2024

[Teaser of the day] Torture Cup - Countervalue


  • Experimentalism
  • Sampledelic
  • Minimalism 
  • Improvised noise 
  • Post-psychedelic 
  • Electronic 
  • Avant-garde 

Artist: Torture Cup
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Wrath Of The Weak - Tomorrow Never Knows


  • Shoegazing 
  • Noise rock
  • Alternative dance 
  • Neo-psychedelia 
  • Drone rock
  • Trance rock

Release: Persse
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2009

[Teaser of the day] mccandless - Launceston


  • Indie rock 
  • Alternative rock
  • Post-punk
  • Art rock
  • Psychedelic
  • Noise pop

Artist: mccandless
Label: Higher Living 
Year: 2013

[Teaser of the day] 4T Thieves - Heavy On The Heavies


  • Neokrautrock
  • Bitpop
  • Electronic music
  • Chiptune
  • Indietronica
  • Yacht pop 
  • 8-bit
  • Art pop
  • Tracker music 

Artist: 4T Thieves
Release: Cortex64
Label: Enoughrecords 
Year: 2024

THE THREE -- Ritual (2024)




CZ Industrial 1982-2010

  • Industrial music 
  • Post-hardcore 
  • Avant-garde 
  • Noise music 
  • Musique concrète 
  • Psycho-acoustic 
  • No Wave 
  • Improvised noise

Lugesin Postimehest Janar Ala kirjutist helilooja Arnold Schönberg'ist, kes nii sündis kui suri 13. kuupäeval. Olles surres 76-aastane (7 pluss 6 võrdub 13). Kartis põhjusega numbrit 13, kuigi jah, kui asi on kõrgemalt paika pandud, siis mida seal ikka põdeda! Seda nimetatakse predestinatsiooniks. Kuivõrd artikkel lõppes mulle poole pealt, siis ilmselt võiks arvata, kuhu lugupeetud muusikaajakirjanik tahtis välja jõuda. Ilmselt seda, et helilooja uuenduslik ja väljakutsuv helikeel ja loomistrajektoor olid tingitud mässust saatuse vastu -- umbes et ma ise võin tingimusi ja keskkonda luua kuidas ise soovin, mis kaudselt tähendab ka soovi, et Jumalat ei ole(ks) olemas.

Muusikatööstuses hoolitsevad artisti saatuse eest töösturid, kellede bisnis tegelikkuses seisneb artisti kontideni ära kasutamises. Mis konkreetsemalt tähendab moevoolusid tekitada ning artistid selle diktaadile allutada. Ning selle rumalusega masse nüristada. Industriaal- ja müramuusika on reeglina aus kaup, eriti kui isetegevuslik põhimõte on aluseks. Ka mainitet stiilid vajavad popmuusikat...sellele vastandumiseks. 35 minutit rituaalseid eksperimente kaheksaosalises vaatuses -- algselt salvestatud 1992. aastal, mis sisaldab no wave'ilikke ja posthardcore'likke arenguid, kuigi projekti taga olev duo (kasutavad pealtnäha traditsioonilist roki instrumentaariumi) on märksa vihasem ja nihilistlikum kui näituseks Swans. Tektoonilised rütmipaugud-trummeldamised, ängist puretud karjatused, metall karastub lõpu poole liikudes. Kummastavad poolorkestratsioonid pärapõrgust. Puretakse vihatud masinat ehk muusikatööstust -- demonstreeritakse võimalikkusi, kuidas asi saab eksisteerida sellest väljaspool. Pärast mürgeldamist saabub mingiks ajaks letargiasse vajumine ja hoo mahavõtt, ent meeleheite- ja valujäljed armistuvad; ning kuulajale jääb hirm selle uuesti aktiveerumise pärast. Mida käesoleval taiesel on ühist The Smiths'i teise albumiga? Õige vastus on, et lehmad teevad muu-ammuu. Arnold Schönberg'ile jäi alatiseks hirm naha vahele. Ja pärast lehmade häälitsemist õud osaliselt naaseb merelainete kohinaga. See taies ei paku lootust, vaid osutab koletu reaalsusega leppimise vajadusele.

Henri Hütt -- Võimatus kui elustiil (2019/2024)



Heaven's Trumpet/Trash Can Dance

  • Space ambient
  • Kosmische Musik
  • Electronic music
  • Post-psychedelic

Algselt ilmus Henri Hüti 6-looline taies juba 2019. aastal Heaven's Trumpet'i-nimelise plaadifirma märgi all. Siinkirjutaja häbiväärselt avastas taiese alles kuu aega tagasi, kuivõrd Trash'ilt sai ostetud taasüllitise kassett. Tõsi, parem hilja kui mitte kunagi. Tummine kuulamine, milles on nii seiklust kui kvaliteeti. See on Eesti variant Berliini kooli ruumiavardamise katsetest -- nn progressiivne elektroonika valitseb, milles analoog/modulaarsüntesaatorid (ent ka kitarrid on esindatud!) liiguvad atmosfäärist tagasi vaatamata välja, isegi kui lugude vaimukad pealkirjad püüavad jääda maiseks. See on tõetruu peegeldus objektist -- ruumist --, mis ühelt poolt on tohutult avar ning teisalt piiritletud arvu objektide ja sündmustega selle piirides. Ühelt poolt vabadus ning teisalt varjatuks jääda püüdev kontroll. Ütlete, et võimatu? Vaadake pealkirja, ning kuulake. Juhul kui Eesti-nimeline miniversum on vähegi objektiivne, siis paarikümne aasta pärast kuuluks käesolev teos Eesti ämbientklassikasse.

[Teaser of the day] Lucas Pastina - Mba'epu


  • Experimental rock
  • Avant-blues
  • Improvised music 
  • Psychedelic 

Release: Mba'epu
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2024

[Teaser of the day] Lezet - I Gave You Life


  • Micronoise
  • Post-industrial 
  • Acousmatic music
  • Experimentalism 
  • Illbient
  • Abstract
  • Musique concrète 
  • Avant-garde 
  • Psycho-acoustic

Artist: Lezet
Release: Curds 21
Year: 2024

[Teaser of the day] Takuyoshi Fujiyama - Trieste, Italy


  • Modern classical 
  • Avant-garde
  • Field recording 
  • Musique concrète 
  • Experimentalism 

Release: Sound Diaries 
Label: MiMi
Year: 2024

9/12/2024

[Teaser of the day] Maja Delak, Luka Prinčič - MOL


  • Live
  • Sampledelic 
  • Conceptual
  • Electronic
  • Modern classical

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2023

[Teaser of the day] Substak - Dark Sea


  • Experimentalism 
  • Abstract
  • Microsound 
  • Field recording 
  • Avant-garde 
  • Musique concrète 

Artist: Substak
Release: Dark Sea
Year: 2024

[Teaser of the day] IC-Band - Arte


  • Techno pop
  • Electronic music
  • Acid techno
  • Robot pop 
  • Kraut-techno

Artist: IC-Band
Year: 2024

9/01/2024

v/▲\v - s o m b r e EP (2010)



Archive.org

Witch house/Drag house/Electronic music/ Dark electro/Alternative r'n'b

See 5-looline veerandtunnine üllitis tuleb aastast 2010, mis oli witch house-nimelise stiili ōitsenguaeg. Väga mõnus nostalgiline naasmine moonutatud kurjaendeliste häälte ja teemantteravate biitide manu. Võib ju küsida, et mille poolest käesolev võiks eristuda stiili massist? Eks eristumine on vähemärgatav, ent naisvokaalis esineb kontrasti loov igati tervitatav soulilik pehmus, mis ennustab ette ka lähitulevikus juhtuma hakkavat eksperimentaalset souli/r'n'b-d. Loos "sorry" (mis tegelikkuses on pea peale pööratud nimekujuga) makstakse tribuuti Tricky tumedale hip-hop-albumile "Pre-Millenium Tension" (1996), mis kindlasti mõjutas nii artisti kui kõiki teisi nõiamaja-tegijaid. Kokkuvõtvalt tuleb nentida üllitise hüva kvaliteeti.
------------------------------------------------------------------------
This 5-song, quarter-hour album comes from 2010, which was the heyday of the witch house style. A very nice nostalgic return to distorted sinister voices and diamond-sharp beats. One might ask, how could this one stand out from the mass of style? The distinction is less striking, but the female vocals have a very welcome soulish softness that creates a contrast, which foreshadows the experimental soul/r'n'b that will happen in the near future. The song "sorry" (the name is actually turned upside down) pays tribute to Tricky's dark hip-hop album "Pre-Millenium Tension" (1996), which certainly influenced the artist and all other witch house artists. In summary, the quality of the overall good must be recognized.

8/19/2024

[Teaser of the day] WHALTHISNEY - Velvet


  • Modern classical
  • Ambient 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Improvised music  
  • Art music

Artist: WHALTHISNEY
Label: Argali
Year: 2024

[Teaser of the day] James Hoehl - Sunshine


  • Drone
  • Avant-garde
  • Electronic
  • Microtonal 
  • Ambient drone 
  • Minimalism 
  • Experimentalism

Artist: James Hoehl
Release: Cosmic Oblivion 
Year: 2019

8/18/2024

[Teaser of the day] Matthew Collings - The Ballroom


  • Electronic
  • Ambient 
  • Organic electronica
  • Clicks'n'cuts

Year: 2015