Blogiarhiiv

10/24/2020

Timo Petmanson – Hacker Songs (2018)


  • Synth-pop 
  • Yacht pop 
  • Progressive 
  • Electro-rock 
  • Electronic music 
  • Psychedelic 
  • Alternative pop 
  • Electro-fusion 
  • Acid pop 
  • Synth-rock 

Juhul kui vihakõneseadus vastu võetakse, kas siis plaadiarvustusi tohib enam kirjutada? Näituseks annad plaadile kaks punkti viiest võimalikust. Artist kaebab kohtusse, kuna tema arust on arvustaja argumentatsioon kantud (ajast-arust/valedest) (eel)arvamustest; ja üleüldse – arvustaja ei ole lihtsalt tema meelest kompetentne, ei ole asjast üldse aru saanud. Siinkohal muidugi siinkirjutaja süda heldiks tohutult, kui näiteks Tõnis Kahu ja Valner Valme konstrueeriksid maksimumpunkte hõlmavaid plaadiarvustusi Toivo Asmeri ja Vallo Randpere teostest. Dadaakt missugune! Juhul kui on tegu gei-artistiga (kohmakas väljend? – nõus) või rahvusvähemustest koosneva pundiga, kas siis tuleks end veelgi enam tasa lülitada ja valetada asja sisu kohta (juhul muidugi, kui tegu on jamaga)? J.M.K.E laulis organiseeritud elu/süstematiseeritud õnn esmakordselt kakskümmend neli aastat tagasi. Ainult et tänapäeval isiklik plaan standardiseeritakse ühiskonna nähtava käega. Varem nähtamatu on muutunud nähtavaks. 
Mäletan aastate eest Mart Niineste kirjutet plaadiarvustust Winny Puhh'ist, milles vaenas lõunaeestlasi väheses või olematus huumori omamises ja kergitas enda saba (väidetavalt mulgi juured).  Standardiseerijatele-manipulaatoritele näitan ma trääsa. Vahet ei ole, on tegu parem- või vasakpoolsetega. Peab hoidma tasakaalu, et mitte langeda äärmustesse – totalitarismi.  
Timo Petmanson on Lõuna-Eestist pärit muusik – eks igaüks arvaku, kas selle seitsmeloolise albumi loomiseks oli vaja huumorisoont või mitte. Pealkiri näikse viitavat – logime end siia ja sinna stiili sisse, võtame siit ja sealt ning paneme joviaalse miksi kokku. Selleks piisab talupojatarkusest, vajamata kõledat võõristavat leksikat ja naeruväärsetest poosidest koosnevat personaalavatari. Selles on ülendavat vaibi, positiivset ajukeemiat, pillerkaaritavat rütmustringel-tranglit ja piisavas doosis suunurki mõõdukalt kergitamapanevat nostalgiat. Tõsi, pealkirjas osutatud klassikalist 8-bitist saundi ei ole albumil paraku kuulda.

10/21/2020

[Teaser of the day] Seventh Gear - Plastic Wastelandt


  • Chiptune 
  • Psychedelic 
  • Bitpop
  • Electro
  • Tracker music
  • Nintendocore 
  • Chipbreak 

Artist: Seventh Gear
Release: Gunshot
Year: 2011

[Teaser of the day] A Sankip Hummad - Anis


  • Electronic music 
  • Micro-techno
  • Avant-techno 
  • Glitchtronica
  • Experimental techno
  • Clicks`n`cuts 
  • IDM 

Release: Lamiales
Label: Test Tube
Year: 2006

[Teaser of the day] huerequeque - soonetundja


  • Spoken word
  • DIY 
  • Sampledelic 
  • Psychedelic 
  • Dub
  • Lo-fi 
  • Electronic music 

Artist: huerequeque 
Releasehuerequeque ep
Year: 2020

Lucas Pastina – Grama (2020)


  • Ambient drone 
  • Electronic 
  • Avant-garde 
  • Lo-fi 
  • Experimentalism
  • DIY 
  • Electro-acoustic 
  • Improvised music 
  • Primitive music 
  • Psycho-acoustic
 
Lucas Pastina on üks segane (või geniaalne) brass, kes on üllitanud paarkümmend albumit viimase kümnekonna aasta jooksul. Enamus albumeid on ta üllitanud LFC nime all, mida laias laastus võiks pidada elektrikitarri kurnamiseks ja sellest viimasegi essentsi välja imemiseks. Captain Beefheart'i ja Glenn Branca sohipoeg või midagi taolist. Mis see rokk- ja kidrapõhine eksperimentaalmuusika muud on olnud kui erinevate kitarritootjate võitlus heliruumi eest. LFC loomingus on bluusi, on müra ja tumedat ämbienti, on vabas vormis lähenemist ja lihtsalt järelindustriaalset friigistumist. Oma nime all salvestatu – konkreetselt käesolev reliis – püüab hoida rohkem ühtset joont, ei ole siin plahvatusi, äkilisi pöördeid ja hulluse püünele tõstmist. Äkki hullus ilmneb pigem hiilival ja markeerimata kujul; tundetu, kontekstivälise trummeldamise ja droonivate ämbientsegmentide saatel. Midagi sellist, missugusena võiks kõlada drone doom metal kaks-kolm korda aeglasemana, mille saateks on kohmakas-elegantne soleerimine. Tõepoolest, asi ei muutu tasapaksuks – kõrgemad akordid on saateks või moodustavad omaette mustreid. Kohati eelpoolmainitet ämbientsegmendid kasvavad orkestratsioonideks; samas üks lugu põhineb jäähokihalli oreli improvisatsioonil. Petlikult lõbus. Väga huvitav üllitis, mis oma elegantses kohmakuses ja pealtnäha rikkiminekus meenutab kaasaega; aga pinged, vastuolud on kenasti välja mängitud ja leiavad esteetiliselt väärika väljundi.

10/19/2020

[Teaser of the day] St. Terrible - Emptiness Pt. II & III


  • Singer-songwriter
  • Folk indie 
  • Psychedelic
  • New Weird America
  • Indie folk   
  • Alternative rock
  • Indie rock 

Artist: St. Terrible
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2018

[Teaser of the day] Loyalty Freak Music - Can`t Stop My Feet!


  • Electronic music 
  • Post-disco
  • Dance pop  
  • Synth-pop
  • Italo disco 
  • Electro pop 

Year: 2018

[Teaser of the day] Kristin Hersh - Morning Birds


  • Indie rock 
  • Psychedelic
  • Art rock 
  • Alternative rock 
  • Singer-songwriter 

Label: CASH Music/Free Music Archive 
Year: 2009

Maria – Cor e Forma (2018)


  • Hip-hop 
  • Rap 
  • Breaks 
  • Urban music 
  • Electronic music 
  • Soul-hop 

Kummastav on kuulata hiphoppi ja räppi teistes keeldes väljaspool stiilile kodust inglise keelt. Eesti keeles on talutav Chalice ja Genka (võib-olla seetõttu, et tegu on pealtnäha muhedate tüüpide ja nende vaheda huumoriga naelapeade seinte tagumisega), aga nii-öelda karmide meeste joru tekitab hinges kohe trotslikku groteski. Teisalt ingliskeelsest maailmast tuleb põhiliselt rõlget autotune`tamist vinguva sõnumi edastamiseks, mis on kõike muud kui kutsuv (võib-olla hetkel enam ei tule – ei ole end uuendanud viimase aasta jooksul). Võib-olla on asi sügavalt isiklik, kuna hiphopp on stiilidest kõige sotsiaalsem – ja seeläbi antieskapistlik – keskendudes inim- ja sotsiaalsetele suhetele, mis hingele on mürk (enesepettus, kinnisideede sugereerimine, kahtlused, enese kallutamine ühes või teises suunas, manipuleerimine, egotripid, tundmuste võimendumine ja käitumuslik (üle)reageerimine)). Seetõttu esmajoones Flying Lotus`ega alguse saanud põhiliselt instrumentaalne, samas eksperimentaalne lohiseva biidiga hiphopp – mis omakorda on kahtlemata mõjutatud Boards Of Canada`st – on pigem vesi erakliku hinge veskile. Näiteks väga südamelähedane on Bulgaaria plaadifirma – mis hõlmab artiste üle ilma – Dusted Wax Kingdom`i pea viiesaja ühikuline diskograafia. Portugaallane maria (meessoost!) sama maa plaadifirma Monster Jinx`i all on loonud korraliku rütmide kaskaadi, milles on nii paitavat atmosfäärilisust kui kergelt söövitavat happelisust. Hea muusika on see, mis jätab hinge jälje; hea muusika on ka see, mis pärast kuulamist lahustub jääke jätmata. Käesolev 8-looline esindab pigem viimast kategooriat. Jäägid mürgitavad, jäägid takistavad apatheia poole püüdlemist. Tahad kulgeda kulgemata – ilmselt see album kaasa ei aita, kuna selle eesmärk on vallandada kuulajas värve, mustreid, kujundeid – esile kutsuda ja võimendada nende tajumist (kromesteesia). Intensiivne värvide tajumine pikaajaliselt tekitab hinges rahutust.

Kaze & Ikue Mori – Sand Storm (2020)


  • Improvised music 
  • Free jazz 
  • Avant-garde 
  • Experimentalism 
  • Improvised noise 
  • Electro-acoustic 
  • Musique concrète 
  • Psycho-acoustic 
  • Electronic 
  • Voice poetry
 
Kaze ehk Christian Pruvost, Natsuki Tamura (trompet), Satoko Fujii (klaver), Peter Orins (trummid) ja "juhtiv rüperaali pioneer" Ikue Mori (elektroonika) ludistavad 64 minutit, tuues esile erinevaid laade ja kompositsioonilisi mustreid. Algab mürapurske ja vee voolamist meenutava heli saatel, et siis suht inertseks klaaspärlimänguks taanduda. Et seejärel taas esile tõusta harmooniliste progressioonidega. Samas mõtlen, et kui plaat olnuks kaks korda lühem, et kas kvalitatiivselt olnuks plaat kaks korda kehvem? Ilmselt mitte – pigem vastupidi. Paljude vabajatsu ja impro-, aga ka elektroakustiliste üllitise häda on, et need kipuvad ajaliselt lohisema. Kvantiteet hakkab kvaliteeti mõjutama, liivatorm on vaibunud ammu enne kui plaat lõppeb (kuigi vormilist möllu on küll ja küll de facto, aga ekstaatiline kõver on ammu horisontaalseks madaldunud). Ka võiks keegi Ikue Mori'le delikaatselt teada anda, et läpakaga saab ka teistmoodi ja huvitavamalt toimetada. Ei ole huvitav lõputult monokroomset digipuru(stamist) kuulata. Protsessina ja treeningu mõttes on see mängijatele kindlasti huvitavam ja sündmusterikkam kui kuulajatele. Siinkirjutaja lemmik on algul kussutav poolatmosfääriline Noir Poplar, mis hiljem efektselt põrutab klaveri ja Mori elektroonika saatel hoopis teises suunas. Ka sellele järgnev lühike, aga sündmusterikkalt kütkestav ja kramplik Suna Arashi on veenev. Luguloo Noir Soir teine pool on häälutuste keskne. Ühesõnaga, võin eelpool väljatoodud kriitikat nende lugude valguses natuke mahendada. Aga kordan – improartistid peaksid ekstaatilisusega hoolikamalt ümber käima. Plaadi on välja andnud Circum-Disc ja Libra Records.

10/18/2020

[Teaser of the day] Ilya i Alisa - Рок-н-ролл радио


  • Electronic 
  • Singer-songwriter
  • Sampledelic 
  • Experimentalism
  • Sound collage
  • Micronoise 
  • Radiophonic art 
  • Avant-garde 

Artist: Ilya i Alisa
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2008

[Teaser of the day] Insatiable Void - Quietly Passing


  • Witch house 
  • Vapourgaze 
  • Electronic music 
  • Drag house
  • Ethereal wave
  • Newbreed 
  • Dark wave 

Year: 2020

[Teaser of the day] Francis McKeys - The Emperor Just Entered


  • Drone folk
  • Experimental folk 
  • Lo-fi
  • Free folk
  • New Weird America 
  • Psych-folk
  • Post-folk
  • Weird folk 
  • Minimalism 
  • DIY
  • Avant-folk 

Label: Sioux Trails  
Year: 2020

[Teaser of the day] Wicca Surf - Mistica


  • Electronic pop
  • Indie pop
  • Alternative pop
  • Indietronica 
  • Dubtronica 

Artist: Wicca Surf
Release: Ultramar
Label: Self-released/Bandcamp  
Year: 2020

Deluge – Metapop Complex (2005)


  • Deep dub 
  • Deep house 
  • Synth-pop 
  • Club dance 
  • Electronic music 
  • Electro house 
  • Dub house 
  • Tech-house 
  • Remixes 
  • Dub techno
 
Ma olen alati imetlenud house-muusikute kindlameelsust ja kannatlikkust püsida ühe või paari žanri piirides. Veel enam siis, kui on aastaid või suisa aastakümneid seda viljeletud. Vahel on tekkinud tunne, et muusikaprogrammi või riistvara on tahtlikult piiratud, et mitte nišši ületada. Meenutab koroonatingimustes kodutrenni tegemist – hantel võib-olla eksisteerib toanurgas, samas kõhulihase-, triitsepsi- ja biitsepsi harjutused saab ära teha põrandat, voodireformi ja tooli kasutades. Siht ja järjepidevus loevad. Tegelikult on (näiv) piiratus hea, kuna kvaliteetset house-muusikat ja selle ristandeid sugulusstiilide techno ja dub`iga tundub alati vähe olevat. Siin kümneloolisel albumil – mille on üllitanud legendaarne Saksa plaadifirma Thinner – on stilistilisi rõhuasetusi ja žanrilisi seisukohavõtte eelpoolmainitute piirides küll ja küll – vahel riivates ka elektrot ja süntpoppi –, aga lõppude lõpuks loeb kvaliteet, atmosfäär ja vaib. Deluge on Jean-Sébastien Roux, samuti tuntud kui Tlon (album sisaldab ühte remake`i selle nime all ja teine töötlus on leibelikaaslase Daniel Zax'i tehtud).

Thelmo Cristovam – Distribuição Atmosférica (2007)


  • Musique concrète 
  • Acousmatic music 
  • Microtonal 
  • Drone 
  • Microsound 
  • Abstract 
  • Avant-garde 
  • Experimentalism 
  • Sound art 
  • Non-music 
  • Psycho-acoustic 
  • Experimental electronica 
  • Field recording
 
Brasiilia on imeline koht maailmas mitte seetõttu, et seal on 200 miljonit elanikku ja viljeletakse jalgpallikunsti, vaid seda läbib imeline ja hoomamatu Amazonase jõgi ja katab laias laastus Amazonase vihmamets. Ja seal vetes ja puude vahel elab imeline ja inimesele sageli ohtlik fauna. Piraajad, suured sägad, elektriangerjad, arapaimad, anakondad, jaaguarid, mürkmaod. Ja samas vihmametsadest saadakse ravimtaimi, mida kasutatakse kaasaegses meditsiinis. Ja palju on seejuures avastamata. Seal on võimu, seal on väge. See on asjakohane, et loodus tuletab esiprimaadile meelde, kes on kana ja kes on muna; kes räägib ja kes pissib (vihje on alandlikkuse vajadusele). Palju suurem oht kahtlemata valitseb suurlinnade agulites, aga selles puudub eepiline mõõde, mis ülistaks ja õnnestaks. Muidugi on Brasiilia olnud muusikaliselt suur riik, ennekõike bossa nova, jazz'i ja psühhedeelse tropicalia muusika kaudu 60ndatel ja 70ndatel. Aga on ka kardinaalselt teistsugust muusikat nagu käesolev 79-minutiline teos ilmekalt demonstreerib. Kuigi kompositsioon algab (ja lõppeb) staatiliselt särisedes, kõlavad siin aeg-ajalt äratuntavalt loodushelid, mis kohati meenutavad konnade krooksumist, rähnide täristamist ja makaakide huilgamist. Ja teisalt industriaalsed helisegmendid, mis justkui viitaksid metsatehnika mürale, millega meie planeedi kopse tühjaks ventileeritakse. Kuigi plaadiümbris ja kirjeldus viitaksid justkui stratosfäärile, aga kaasus näikse maisema (aga mitte väiksema) väärtusega. Seda peab ise kuulma, lahti mõtestama ja artikuleerima. Üllitis on osa plaadifirma Menthe de Chat diskograafiast. Kuulake Bandcamp'i leheküljel selle viljaka helikunstniku teisigi teoseid.

10/17/2020

[Teaser of the day] Dohnavùr - Silk Merchant


  • Electronic music 
  • Electro-house
  • Progressive house 
  • Psytrance 
  • Synth-pop  

Artist: Dohnavùr 
Year: 2020

[Teaser of the day] Voyageurs - Wild Sisters


  • Psych-rock
  • Lo-fi 
  • Alternative rock 
  • Indie rock
  • Stoner rock
  • DIY 
  • Space rock 
  • Garage rock 

Artist: Voyageurs
Release: Nude Vegas
Year: 2010

[Teaser of the day] Monte Burrows - Side A


  • Ambient
  • Experimentalism 
  • Musique concrète
  • Spoken word
  • Microtonal
  • Avant-garde
  • Sampledelic
  • Minimalism
  • Plunderphonics 
  • Electronic music 
  • Field recording 
  • Microsound 

Year: 2014

Hola Papá – Too Far with my Crazy Loser girl (2020)



  • IDM 
  • Electronic music 
  • Experimentalism 
  • Sampledelic 
  • Avant-garde 
  • Spoken word 
  • Electro 
  • Micronoise 
  • Synth-pop 
  • Digital hardcore 
  • Glitchtronica 

Segased inimesed on muusikas alati teretulnud. Ja eriti teretulnud on nad siis, kui nad on seda teinud poliitikasse suundumise asemel. Hola Papá viielooline reliis kõlab justkui otsustamatu muusik ei ole osanud või ei ole olnud kindel valimaks üht kindlat suunda ning toppinud kõik ühte suurte patta. Süntpopp, intelligentne tantsumuusika, digitaalne (kõva)tuum, mikro- ja makroskoopiline müra, elektro ja eksperimentaalelektroonilised tendentsid. Vabas vormis friikimine/positiivne kõrvalekaldumine, säilitades ühelt poolt perifeerse, teisalt kindla suhte popmuusikaga (nagu kunagi Throbbing Gristle, Cabaret Voltaire, Clock DVA). Piire žanrite vahele ei olegi võimalik tõmmata, kuna stiilid on üksteisesse sulandunud või muutuvad märkamatult. See on teretulnud transgressiivsus või teisisõnu elektrooniline aktselereeritus eesmärgiga tõestada eimidagi. Ja seeläbi aktselereeritus kui kulturoloogiline hüpotees hääbub ja järele jääb puhas muusika. Hääbub ideoloogia kui mürgine mõttestik ja tõuseb esile vibroakustiline efekt, mis läbib füüsiliselt keha. Ideaal peaks olema muusika funktsionaalsus puhtal kujul – šamanistlik muusika. Vähem sõnavahtu, rohkem akustilist vaibi – nagu ütles vanarahvas sajandite eest. Kõik oli hoopis teisiti, kuid õõnsaks võttis seest, onju. Üllitise on väljutanud Tšiili leibel Pueblo Nuevo. Eks väljutab ka kuulaja, kui ei suuda sellega hakkama saada. Loodetavasti ikka suudab, kuna siin on küllalt huvitavaid momente.

Richard Chartier – Continue (2020)



  • Avant-garde 
  • Sound art 
  • Experimentalism 
  • Microtonal 
  • Abstract 
  • Microsound 
  • Non-music 
  • Psycho-acoustic 
  • Electronic music 
  • Experimental electronica 
  • Avant-electronica 
  • Drone 
  • Micronoise
 
Ameerika helikunstnik-eksperimentaator näikse olevat inspireeritud pigem helide kõrvalekalletest kui korralikust helikvaliteedist. Aga...jutt käib helist kui algmaterjalist, mitte kui kompositsioonilisest ülesehitusest. Ei ole ta ei esimene ega viimane artist, kes helidele on veaprintsiibil või selle kõige minimaalsemat alget aluseks võttes lähenenud (meenuvad Frank Bretschneider ja Kaffe Matthews). Teiseks loob Chartier neist helidest põnevad kompositsioonid – võttes eelduseks helide dünaamika, nihete, arenguskeemide olemasolu. Kolmandaks – eirates eeldust, et muusika on inimolendit mõjutav aktiivne kunstimeedium ja inimene selle juures jääb passiivseks – kasutab Chartier nn madala läve kuulamise taktikat/low level listening/, et kuulaja peaks aktiivselt kaasa lööma, et asjast mingisugust sotti saada. Siinkirjutaja pidi haarama vastutahtsi kõrvaklapid, et saada kuuljaks ja isoleerida segavad helid. Ning kuulma hakkasin paljut ja huvitavat, detailset ja üldisemat – nii vaimses plaanis, fantaasiates kui füüsiliste vibratsioonide kaudu. Midagi rappub nii mentaalselt kui füüsiliselt, lisaks kuuldavale on kuuldamatut ja olematut (kuulmismoonutused – vt. Maryanne Amacher). "Rahu ainult rahu!", karjus Karlsson ja pani Moving Furniture plaadifirmalt ostetud taiese maksimaalse helitugevusega mängima, et kuulda minimaalset.

The Mussy Cluves – Wet Pain (2019)



  • Alternative rock 
  • Indie rock 
  • Lo-fi 
  • Acid rock 
  • Psychedelic 
  • DIY 
  • Shoegaze 
  • Rockabilly 
  • Space rock

On ilma peal olemas selline plaadifirma, nimeks Death Roots Syndicate, mis koondab enda alla alternatiivrokki, psühhedeeliat, folki, Amerikaanat jpm, ainult et eesliidetega "gothic", "dark", "death", "doom". Stiliseeritud müstiline realism, mis on nii ja naa – nii on siis, kui see on orgaaniliselt loomupäraselt tehtud ja kogutud sarnastega kokku; naa on siis, kui see on punnitatud, et sobituks millegagi kokku või millegi alla. "Märg valu" kompab muidu täissulis roki arhetüüpsust elektrooniliste efektidega nagu moonutatud vokaal, pingestatud sündivool-voog ja edasi-tagasi ludistavad elektroonilised efektid nagu äraeksinud prussakas öisel a'al valamus paaniliselt pagemas. Loomulikult lähtub St Louis'st pärit muusikaline projekt isetegemise ja madala helikvaliteediga esteetika valust ja võlust, mis siinkirjutaja arvates ongi viimased kümnendid USA muusika tugevus olnud, kui mõelda seesugustele artistidele nagu Daniel Johnston, Ariel Pink, Vic Chesnutt, Sparklehorse ja Devendra Banhart. Eks vaba/veiderfolk ole samuti vähemalt ühe jalaga selles esteetikas kinni. Aga seesuguseid artiste on Ühendriikides kümneid tuhandeid. Võtke Bandcamp, võtke suvaliselt mingi suva linn ja te ilmselt ei jõua ühe päeva jooksul selle koha kataloogi läbi lehitseda. 16-loolisele albumile ütlen jah. Hape ja psühhedeelia on vägagi tasemel, mis ujub välja kitarri elektrifitseeritud hinge sügavustest (nt "Red Mist Apparition", "Shroom Orgy", "The Cellar"). Meenutab Hawkwind`i; või purjakil Hawkwind`i (mis teeb tegelikult sama välja).

10/16/2020

[Teaser of the day] Ego Revenio - Gauza Bitxiak


  • Agit-punk 
  • Lo-fi
  • Singer-songwriter
  • Bedroom music 
  • DIY 
  • Alternative rock 

ArtistEgo Revenio
Release: Vis Ignota
Label: Mothermantra  
Year: 2019

[Teaser of the day] Spiedkiks - All Wayz Near


  • Hip-hop 
  • Easy listening 
  • Cinematic
  • Sampledelic
  • Future funk 
  • Lounge pop 
  • Electronic 

Artist: Spiedkiks
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Gregory Talbot - A3 – Interior #2


  • Electronic music
  • Avant-garde 
  • Musique concrète
  • Microsound 
  • Acousmatic music 
  • Experimentalism
  • Micronoise 
  • Industrial music 

Year: 2017

[Teaser of the day] Luka Prinčič - Cat


  •  Ambient
  • Easy listening 
  • Electronic
  • Lo-fi  
  • Vaporwave 
  • DIY 

Year: 2019

10/14/2020

[Teaser of the day] Olah Istvan - export 5


  • Trip-hop
  • Ambient dub
  • Cinematic 
  • Cloud rap
  • Electronic music 
  • Downtempo 

Artist: Olah Istvan 
Release: export 5
Label: Test Tube
Year: 2009

[Teaser of the day] Dighom - Vaana


  • Ambient 
  • Drone 
  • Electronic music
  • Ambient drone
  • Microtonal

Artist: Dighom
Label: Autoplate 
Year: 2003

Aboombong – asynartetic (2020)



  • Art music 
  • Experimentalism 
  • Avant-garde 
  • Improvised music 
  • Modern classical 
  • Minimalism 
  • Post-classical 

Aboombong on (pool)müstilise USA muusiku J.C Thorne'i sooloprojekt. On teada, et ta on olnud aktiivne aastakümneid; ta on pigem olnud varjuline võlur, kelle asi on jätta endast maha kunstilised helikontuurid. Kuigi ta on osaline ka seesugustes ansamblites nagu Psychic Enemies Network, ¡para!helion, The Jonny Cats, Anxiety of Silence ja veel mõnes teiseski, aga Aboombong on jätnud neist sügavaima mulje. Eks ole ka olnud huvitav jälgida projekti muutumist kümne aasta jooksul, mis algas motoorse krautroki, minimalistlike motiivide, flippertronics'it meenutava proge ja psühhedeelse šamanistliku avangardiga. Hiljem muutus muusika fokusseeritud ämbient-eksperimentideks ja moodsa klassika ilminguteks (reeglina oli see ebatavaline, st oli kas kuidagi nihestatud või sisaldas stilistiliselt veel midagi). Võib nentida, et J.C Thorne jätkab sealt, kus eelmine album "AGNOSIS" pooleli jäi. Klaverimuusika eksperimendid, mis sellel viieloolisel üllitisel on võtnud varasemaga võrreldes toorema kuju; jätkuvalt õhuline, aga nurgelisem, ümbritsetuna elektroakustilistest helieksperimentidest. Saab nautida nii tehnitsistlikku tahku – mida artist ei püüagi varjata – kui suhteliselt puhast harmoonilist väljundit, mis on esile manatud klahvpillide, metallofoni, eksootiliste trummide-kellade ja keelpillidega. Nagu ikka, on käesolev album osa mehe isikliku plaadifirma Pen & Mallet diskograafiast. Väga viis.

10/11/2020

[Teaser of the day] Jacques Malchance - La Constellation Malchanceuse


  • Synth-funk 
  • Easy listening
  • Indietronica 
  • Electro pop 
  • Synth-pop
  • Alternative dance  

Release: ARPEOLOGIE
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Porzellan - Third Cycle


  • Minimalism
  • Art music
  • Electronic music 
  • Organic electronica 
  • Ambient 
  • Experimental electronica 
  • Musique concrète 

Artist: Porzellan
Label: Abyssa 
Year: 2008

[Teaser of the day] Hox Vox - Constructivism


  • Electronic 
  • World fusion 
  • Progressive
  • Synth-rock
  • DIY
  • Ambient pop 
  • Art pop 
  • Sophisti-pop 

Artist: Hox Vox
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2020

Thuoom – Luonto (2020)



  • Avant-garde
  • Ambient
  • Microtonal
  • Abstract
  • Experimentalism
  • Drone
  • Musique concrète
  • Organic electronica
  • Field recording
  • Minimalism
  • Avant-techno
  • Non -music
  • Electronic

Soome ühemeheprojekt Thuoom on tagasi kaheksanda albumiga "Luonto". 13-looline album on rajatud üksnes pärishelidele, mis on kas ehedal, st töötlemata kujul või on seda vähem või rohkem töödeldud. Näiteks lood "Unipuu" ja "Syvä puu" kõlavad kui laias laanes salvestatud kõlksatustest ja kajast läbiimbunud transsilangenud tehnomuusika. Leida transis meelte ja vaimu puhastumine (ka füüsise korrastamine ja laiemalt terviklikkuse saavutamine). Väga soomeugrilik lähenemine – oma privaatruumi hõivamine, selle laiendamine ja isikupäraseks kujundamine. Meie rahvaste õnnis paganlik embrüo, mis aeg-ajalt end meelde tuletab. Ühelt poolt inimene tagasihoidliku sekkumisega looduse keskel või äärel, piirnedes aukartustäratava kimalasparve lennu või hirve haukumisega. Just nimelt seesugune peab olema keskkond, et inimese kui eraldi isendi ja ühe loomaliigi esindaja ilu saaks esile tulla. See on kahtlemata eskapistlik album pääsemaks eemale ühiskondliku-sotsiaalse pasarahe eest. Ainult looduse keskel ei pea inimene pretendeerima olemaks teine, kolmas või neljas jne; surumaks alla oma viha ja emotsioone, mõtlemaks ette mitut käiku ja kulutamaks tarbetult oma energiat. Sarnaselt Tuomo eelmistele albumitele on käesolev üllitatud isikliku blogileibeli Textural Healing all ((muideks, samaaegselt üllitas albumi "Natur", peitudes pseudonüümi Thuuooom (selles ilmnevat Tuomo ämbientlikum pool – siinkirjutaja arvates on see pelgalt maitseasi) taha (järjekorras neljas)).

Brandon Blommaert – Dotgunk (2003)



  • Glitchtronica 
  • Experimental electronica 
  • Ambient 
  • Ambient drone 
  • Electro-acoustic 
  • Microtonal 
  • Glitch techno 

Siin on kolm keskmise pikkusega – kuigi elektroonilist muusikat arvestades pigem lühikest – kompositsiooni, aga dünaamikat on kõvasti. Õigupoolest on siin ämbientmuusikale iseloomulik anonüümsustaotlus või varjule jäämise püüe – kuidas soovite! – mängitud valendiku ilmumise vastu. Ehk on korrektne sõna "ilmnemine", kuna loogiline progressioon ei ole alati vaadeldav ja muutused suht äkilised. Flaami nimega Edmontonis sündinud, kuid Kanada uuendusliku muusika pealinnas Montréalis resideeriv muusik ja lühifilmide autor pakub kinemaatilist pinget ja hetkedesse ja kordustesse uppumise kunsti, milles kahtlemata on täheldatav suure kaaslinlase Tim Hecker'i glitch-alkeemilised meetodid. Sünteesitakse peaaegu eimillestki, st helirämpsust, meeliülendavad taiesed, milles helimaterjali vormivad algoritmid ilmuvad kummitustena pinnale. Kolmandaks on iseenesest kummituslik kaevata välja need kümmekond minutit kummitusliku plaadifirma BricoLodge diskograafilisest kirstust. Tuleb naasta siia hiljem veel ja veel – kahju, et ei saa naasta Blommaert'i enda muusika manu, kuna "Dotgunk" on jäänud tema esimeseks ja viimaseks.

10/10/2020

Jonas Meyer – Konfusion (2019)



  • Microtonal 
  • Ambient 
  • Electronic music 
  • Glitchtronica 
  • Indietronica 
  • IDM 
  • Musique concrète 
  • Shoegaze 
  • Art music 
  • Minimal techno 
  • Electro-acoustic 

Sõna "konfusio(o)n" on kõlaliselt sarnane sõnaga "konfessio(o)n". Äkki ongi nii, et inimene, kes on segaduses, läheb pihile. Läheb ära rääkima, et hakkaks kergem; et enda peataolekule tagasipeegeldust ja võimalikku lahendust leida. Samas sobivad selleks harjutused – nii füüsilised kui ka vaimsed. Näiteks muusika loomine. Meenub kaugest minevikust seik ühe ekstreemheli loojaga, kes, sattudes vaimuhaiglasse, pidi iga päev ühe loo komponeerima oma raviarsti nõudel. Jonas Meyer komponeerib hästi nii enda kui ka teiste hüvanguks. Žanriliselt on asjatu vaev seda ühevärvilise vihmavarju alla venitada. Siin on nii IDM-likku rütmipuntrat, intiimseid konkreethelisid ja elektroakustilist introvertsust, mikrotonaalsust, mäenõlvu pidi allarulluvat ämbienti kui ka udus kokkusurutut abstraktset kingapõrnitsemist; samuti kõrgemate sfääride indielektroonikat ja äkilist glitch-purset. Kuna tegu on vägeva taiesega, siis nimetet fraktaalid ei jää isekeskis seisma, vaid moodustavad orgaanilise terviku. Siin on nii unelevat hõllandust, unustust kui veenvat lihaste pingutamist. Võiks tagantjärele hõigelda, et mulluse aasta üks parimaid elamusi. Üllitise on välja andnud alati vapustavalt salapärane Serein.

[Teaser of the day] Vincent Bergeron - Dave and Drew Banned Art


  • Electro-acoustic 
  • Dada pop
  • Avant-garde
  • Post-classical 
  • Electronic 
  • Weird pop
  • Experimentalism
  • Chamber music 
  • Art pop 

Year: 2005 

[Teaser of the day] The New Mystikal Troubadours - Feather Fingers


  • Psych-rock
  • Lo-fi 
  • Alternative rock 
  • Indie rock 
  • Trance rock 
  • DIY 

Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2011

[Teaser of the day] Psychosonic - Whispering Words


  • Alternative dance 
  • Electronic music 
  • Ambient techno
  • Electro pop
  • Acid techno  

Artist: Psychosonic
Release: Jupiter Tales
Label: Zimmer 
Year: 2006

[Teaser of the day] Cubus Larvik - Mirror


  • Electronic music 
  • Drone 
  • Minimalism
  • Cosmic synth
  • Avant-garde 
  • Acousmatic music 
  • Experimentalism 

Artist: Cubus Larvik
Release: Memorial
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2014

Odessey & Oracle – Crocorama (2020)



  • Baroque pop 
  • Indie pop 
  • Chamber pop 
  • Alternative pop 
  • Sunshine pop
 
Ma ei tea, mida see pealkiri täpsemalt tähendama peaks – esmapilgul võiks ju arvata, et on pühendatud krokodillidele, alligaatoritele ja gaavialitele. Aga pealkirjades nende nimesid ei esine. Mis iganes, aga muusikaliselt on see pilguheit helgele päiksepaistelisele valule, mis nominaalselt uhkeldab suure hulga legendaarsete elektrooniliste klahvpillide kasutamisega (meenub kohe Air`i “Moon Safari”), aga liialt ekspluateeritud neid ei ole. Pigem vastupidi – keelpillid, elektroonika ja puhkpillisektsioon on kenasti tasakaalus ansambli kolmandal albumil. Tundub, et sarnaselt Damo Suzuki`le, kellel oli märkimisväärne mõju tulevastele Jaapani (eksperimentaal)bändidele, on ka Stereolab`i ja Laetitia Sadier`i mõju märkimisväärne tänapäeva Prantsuse ansamblite loomingus (sealtkaudu ja eraldi mõjuliinid yo-yo popist ja Serge Gainsbourg`i OST-esteetikast). Üldmulje on selline tasalahja aasapopp (jah, võib leida sarnasust üle-eelmise kümnendi Rootsi indipopparitega nagu The Concretes, Suburban Kids with Biblical Names, Sambassadeur, I`m From Barcelona, Club 8 jpt), milles on ka mõni tummine lihatükk sees. Näituseks “Ferdinand L'Albigeois”, mis jagab end hoogsa refrääni ja keskaegse muusikalise kudrutamise vahel.

10/06/2020

[Teaser of the day] Nin Martoize - Reflections


  • Electronic music
  • Experimentalism 
  • Improvised music
  • Free jazz
  • Experimental electronica
  • Avant-garde 

Artist: Nin Martoize
Release: 4 EP
Year: 2020

[Teaser of the day] Legowelt - Your Angels Drowned on the Beach


  • Synth-pop 
  • Electronic 
  • Synthwave 
  • Alternative dance 
  • Coldwave 

Artist: Legowelt
Label: Self-released/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Arkhaios - Surface


  • Electronic music
  • Minimal techno
  • Dub techno 
  • Musique concrète 
  • Ambient dub 

Artist: Arkhaios
Release: Radial
Label: Cism 
Year: 2013

TANUKI – Kanji Title (2018)



  • Shibuya-kei 
  • J-pop 
  • Dance pop 
  • Future funk
  • Smooth jazz 
  • Synth-funk 
  • Electronic pop 

Vaadates TANUKI Bandcamp`i leheküljel artisti – kes teeb ilmselget japspoppi, samas elab Glasgow`s Šotimaal ja kolmandaks kannab Swoosh-särki, millel ilutseb NASA kiri – võiks arvata, et tegu on pesuehtsa kosmopoliidiga. Mis seal siis ikka – ka muusika kätkeb piiritletut ja piiridest väljumist – nagu on see J-pop`ile aastakümneid iseloomulik olnud. Ühelt poolt maine ja tantsuline, teisalt reaalsust moonutavad filtrid ja rohkem või vähem (ala)teadlikult himustatav kosmiline mõõde (NASA!) – soov väljuda ja saada taikonaudiks või areneda hoopis Frankenstein-küborgiks, et kiirendada suurest kiirguskoormusest täidetud ilmaruumi, et kaduda kuhugi...õigupoolest eikuhugi. Saada eimiskiks. Vahet ei ole – muusika kui katalüsaator, muusikast kui kütusest enesehävitamise teel jääb jutt. Elegantsem ja sügavam kui Swoosh`i trajektoor. Elu on lühike, aga kunst igavene. Kas need 12 minutit muusikat on tõesti kestvam kui keskmise Joosepi elu? Kindlasti – peaasi, et hiigelserverid tohutu infohulga all ei plahvataks. Kale neutron- ja prootonosakestega pommitav kosmos tundub selle digitaalse düstoopilise eelduse ja tingimuse kõrval paradiis olevat, on ju? Oleks planeet lame, saaks üle ääre alla hüpata ja minema putkata. Kuigi see 4-looline üllitis on üdini joviaalne ja justkui emotsionaalselt ülevoolav – tõepoolest, justkui… . Tõepoolest on selle kontrapunktiks vargsi hiiliv õud. Taara (a)vita! (brevis!!)

10/05/2020

[Teaser of the day] Xqui - Horses


  • Abstract 
  • Microtonal 
  • Avant-garde
  • Ambient drone 
  • Drone
  • Avant-garde
  • Ambient
  • Experimentalism 

Artist: Xqui 
Year: 2020

[Teaser of the day] Garde Forestier - Yu Know Fram Wen


  • Electronic 
  • Dark electro 
  • EBM
  • Alternative dance
  • Electro-industrial   

Artist: Garde Forestier
Release: Happy Endings
Year: 2020

[Teaser of the day] Thuuooom - Bumblespace


  • Electronic 
  • Avant-garde
  • Ambient noise
  • Musique concrète
  • Post-industrial
  • Acousmatic music
  • Non-music
  • Illbient
  • Ambient drone
  • Abstract 
  • Field recording 
  • Experimentalism 

Artist: Thuuooom
Release: Natur 
Year: 2020

Monster Rally – Escape to the Cloud Forest (2020)



  • Exotica pop 
  • Tiki music 
  • Sampledelic 
  • Ethnotronica 
  • Breaks 
  • Electronic 
  • Psychedelic 
  • Avant-pop 
  • Raga music 
  • Sound collage 
  • Minimalism 
  • Post-pop 
  • Plunderphonics 
  • Lounge pop
 
Kuuldes flöödihelisid peaks igal indimehel sülg tahtmatult suunurka valguma. Nimelt indimuusika signatuurlauludes "There Is A Light That Never Goes Out" (The Smiths) ja "When You Sleep"(My Bloody Valentine) on sämplitud/sünteesitud vastavat instrumenti, mis tagavad lugudele vastupandamatu voo. 33-aastane jänki Ted Feighan on kindlasti märkimisväärse erudeeritusega melomaan, kuna ta muusika on sämplipõhine. Leida kohaseid sämpleid eeldab korralikku plaadikogu, arusaamist muusikaajaloost ja selle (ala)peatükkidest ning teisalt suurt pühendumist see kõik üksipulgi läbi käia ja sellele oma tõlgendus anda. Aga seda ta on teinud, ning ei ole melomaanidele varjatuks jäänud. “Põgenemine pilvemetsa” koosneb kahest üsna erineva rõhuasetusega kompositsioonist. Ühiseks osaks on psühhedeelne kordustele toetumine ehk antud kontekstis võiks sobivalt kirjeldavaks sõna olla “sämpledeelia”. “Mööda jõge” põgenemise lugu on kantud algul mainitet instrumendil mängitud meeldesööbiva käiguga meloodiast, mis mingi hetk lõtvub mõõdukalt kammitsemata ulmaks. Ju siis põgenemine õnnestus – pingelangus! Teine osa (“Mägiküla”) on seotud kohaselt Maailma Katuse vahetus ruumis elavate rahvaste muusikaga elik Hindustani raga, rahvamuusika ja psühhedeelne puudutus juhivad minimalistliku algoritmiga kogu kupatust. Ja eestikeelne “jaa” käib pidevalt läbi. Ka mina ütlen neile üheksale minutile jaa.

10/04/2020

[Teaser of the day] Garay Palma - Compost Etico


  • Trip-hop 
  • Easy listening
  • Sampledelic 
  • Mood music 
  • Chill out
  • Ambient dub 
  • Downtempo 

Artist: Garay Palma
Year: 2020

[Teaser of the day] Anitek - Kalopsia


  • Hip-hop
  • Cinematic 
  • Urban music
  • Mood music
  • Sampledelic
  • Lounge pop 
  • Electronic music 

Artist: Anitek
Release: MainStay
Label: Jamendo/Bandcamp 
Year: 2020

[Teaser of the day] Erissoma - Sustainer Whispers


  • Electronic music 
  • Ambient
  • Micronoise 
  • Modern classical 
  • Art music
  • Abstract
  • Microtonal 

Artist: Erissoma
Release: Textures 
Label: Miga/Bandcamp 
Year: 2011 

The Echelon Effect – Drift Ten (2020)



  • Post-rock 
  • Cowbell indie 
  • Alternative rock 
  • Indie rock 
  • Ambient rock 
  • Art rock
  • Progressive
 
Kui Angloameerika väljaanded teevad kokkuvõtteid parimatest albumitest žanrite lõikes, jäävad pinnale lõviosas USA ja Briti asjad; harva on seal mõni Kanada ja Saksa üllitis, veel harvem mõne teise maa oma esindatud. Ei ole seda taaka sel korral. The Echelon Effect on suhteliselt vähetuntud Briti ühemeheprojekt, niinimetatud Bandcamp'i demokraatia sünnitis, kuigi tolles keskkonnas keskmisest vähem anonüümsem, st rohkem tuntud. Mis tähendab seda, et albumi on kümmekond inimest või natuke rohkem ostnud. Ten Drift on meditatiivne kulgemine pastoraalses keskkonnas, mis rõhutab õuel leiduvaid pastelseid värve, veiklevaid varje, paitavaid tuuleiile, sujuvalt muutuvaid ilmastikumuutusi ja kõduhaisu. Nagu sünesteetilise kogemuse rekonstruktsioon, taaselustades seda linnakorteris konutavale unistajatele; kes õhtul on liiga väsinud, et tiibu saputada. Mõnikord võib sellesuunaline taotlus areneda millekski painajalikuks ja düstoopiliseks, kui vilets esteetika püüab oma olemuselt košmaarset taotlust elik simulaakrumit lunastada (hoopis võimendades seda). Muusikaliselt ei tahakski seda mõne teise postrokkalbumiga võrrelda, kuna mõtted liiguvad hoopis Simon Jeffes'i juhitud imetabase Penguin Cafe Orchestra-nimelise imelooma manu. David Walters' i algus- ja lõpp-punkti vahe on väiksem, st ta koob vähem, loob rutem suhteliselt kitsa diapasooniga meeleseisundeid, ent jätab seeläbi ekstaasile vähem aegruumi välja areneda. Kokkuvõttes siiski korralik kuulamine.

Small Scale Collisions – Deploy Face Parachutes (2020)



  • Krautrock 
  • Psychedelic 
  • Avant-rock 
  • Experimental rock 
  • Motorik 
  • Electronic 
  • Minimal wave 
  • Trance rock 
  • Progressive

Peab tõdema, et Faust'i žanrit defineerivast loost "Krautrock" olen vist väsinud – vist on natuke liiga pikk, võinuks vabalt viis minutit lühem olla. Eks palju ole kuulatud ka. Sarnaselt šotlaste Small Scale Collisions'i viieteistkümne minuti kanti. Olgu, eelnev jutt on väikese naljakoefitsendiga kirja pandud, Faust oli ere täht eksperimentaal(rokk)muusika vallas. Kõlab ka nüüd aegumatult. Nagu bändi nimigi veidi vihjab, on siit oodata kokkupõrkeid, st esteetilises keeles nautisklemist psühhedeelse, kordustel põhineva, ent efektselt motiive muutva lineaarroki saatel. Nojah, tegu on pigem kokkupuudete kui kokkupõrgetega. Või siis hetkeliste kokkupõrgatamistega. Motoorne apatšibiit piitsutamas alateadvust. Krautrokk jah, ehkki pigem postkrautrokk, kuna vaiksematel perioodidel, kui targu hoogu kogutakse, on lugu staatiline (pool)sünteetilises minimal wave'likus kuues, mis tuli kord (post)punkaritega esile. Teisisõnu, on siin nii otsest krauti kui ka tuletuslikku postpungi mõju. Krautrokkpuntide eeskujud olid tetavasti progerokk, akadeemiline avangard, improvisatsiooniline muusika ja Velvet Underground, mis ei sisaldanud minimal wave'i elemente (kui väga tähte närida, leiab igalt poolt midagi). Suurepärane lugu-album, mille eest peab tänulik olema plaadifirmale Herhalen. Hea krautrokk töötab alati.

9/27/2020

[Teaser of the day] Cythnos - the end of summer


  • Electronic 
  • Witch house 
  • Witchgaze
  • Vaporgaze
  • Ethereal wave  
  • Avant-garde
  • Drag house
  • Newbreed
  • Vaporwave 
  • Experimental  

Artist: Cythnos
Label: MNMN 
Year: 2020

[Teaser of the day] Blackout Transmission - Lullaby


  • Cover 
  • Alternative rock 
  • Indie rock
  • Post-punk 
  • Gothic rock 

Year: 2017

[Teaser of the day] Zeffon - Red Soil Jars With Faces on Them Ver. 2


  • Experimentalism
  • Industrial 
  • Avant-garde 
  • Electronic
  • Abstract
  • Dada music  
  • Freeformfreakout 

Artist: Zeffon
Label: Jamendo
Year: 2019

9/26/2020

In Vitro – Transdimensional Woods (2018)



  • Tech-house 
  • Post-disco
  • Tech-funk 
  • Electronic music 
  • Club dance 
  • Electro-funk
 
I guess a term, "in vitro" refers at technical aspect, and "transdimensional woods" may be a hint at Ghostwood National Forest, the forest that surrounded Twin Peaks. In a word, a technical aspect superimposed upon sounds being imbued with profound mystics. More detailedly, techno and house related rhythmic patterns are propelled by funky touch as similarly as CAN's krautrock was propelled by funk on Soon Over Babaluma (1974). This bunch of 4 tracks comes from within the discography of Nulogic.

9/25/2020

[Teaser of the day] René Roco - Creciente


  • Electronic music
  • Improvised music
  • Electro-acoustic
  • Experimental techno 
  • IDM 

Artist: René Roco
Label: Pueblo Nuevo 
Year: 2020

[Teaser of the day] Anta Infidelidad - Onda (Deep Mix)


  • Micro-techno 
  • Electronic music 
  • Click`n`cuts 
  • Minimal techno 
  • Experimental techno

Label: Thinner 
Year: 2006

[Teaser of the day] The London Apartments - Streets In Autumn


  • Electronic
  • Bedroom pop 
  • Indietronica 
  • DIY 
  • Lo-fi  

Release: rwb005
Label: Racewillbegin 
Year: 2004

[Teaser of the day] Cousin Silas & Adam Steinberg - The Quiet Skyline


  • Ambient 
  • Modern classical
  • Art music

Year: 2020

[Teaser of the day] Altus - Part IV


  • Electronic 
  • Ambient 
  • Drone
  • Ambient drone 
  • Post-industrial 
  • Abstract

Artist: Altus
Label: Rain
Year: 2008

9/13/2020

Coti – Metamemoria (2001/2020)



  • IDM 
  • Electronic music 
  • Experimental electronica 
  • Downtempo 
  • Minimal techno 
  • Organic electronica 
  • Musique concrète 
  • Ambient techno
 
Coti's Metamemoria was firstly released on Vibrant Music in 2001 and since then being considered an important issue in Greece. Inner Ear Records released it on vinyl approximately two decades later to resurface electronic memories from the period when many important issues and projects did take place. Boards Of Canada, Squarepusher, Plaid, Plone, and of course two main stalwarts like Richard D. James based on his many pseudonyms, and Autechre from the Great Britain, and on the other side Teutonic IDM/neokrautrock/post-techno artists like To Rococo Rot, Mouse on Mars, Kreidler, Jan Jelinek, Pole, Oval, Microstoria had broadened borders of electronic music. Given that chronological and technological advantage most musicians from other districts were undoubtedly influenced by them. Metamemoria is a fascinating issue because of searching successfully for balance between coherent flow in harmonized and syncopated progression and refreshing sonic fabric and compelling effects. All these elements are properly represented doing away with undue exaggerations. However, the listener can find out a legacy of Kraftwerk coming from their Autobahn period. The favourite of mine is M Key, a superb track of cinematic semi-orchestrations imbued with heavy vinyl crackles and backed up by a slowed-down pace. In a word, solid performance.

[Teaser of the day] Cement Tea & EriS - Orc Feast


  • Electronic music 
  • Digital hardcore 
  • Hardstep
  • Sampledelic
  • Drill and bass 

ArtistCement Tea & EriS 
Year: 2020

[Teaser of the day] Rick Tarquinio - Wave 1


  • Ambient
  • Microtonal 
  • Ambient drone
  • Minimalism
  • Avant-garde  
  • Art music
  • Post-classical
  • Experimentalism
  • Electronic 

Release: Waves 
Year: 2012

[Teaser of the day] !((0rkza1 - Black Snow


  • Electronic music
  • Acousmatic music
  • Experimentalism 
  • Noise 
  • Abstract
  • Psycho-acoustic
  • Improvised noise 
  • Avant-garde 
  • Sampledelic 

Artist: !((0rkza1
Label: Camomille 
Year: 2004

[Teaser of the day] Natural Snow Buildings - Sister Ritual


  • Drone folk 
  • Avant-folk 
  • Experimental folk
  • Electro-acoustic
  • Psych-folk
  • Ambient folk
  • Trance folk
  • Improvised music 
  • Post-folk 

Label: Vulpiano 
Year: 2014

Origami Repetika – Wonder & Suspicion in Cryptomnesia (2020)


 
  • Lo-fi 
  • DIY 
  • Indie pop/rock 
  • Alternative pop/rock 
  • Bedroom pop 
  • Psychedelic 
  • Singer-songwriter
 
In fact, this album being released on the lo-fi imprint 20kbps is the favourite pop issue from this year. It deals with remembering and interpretation of dreams. In truth, it is a human being's necessity to live in the past because the present is just a second to get immediately disappeared and the future is not available in strict sense. So we are already dead in advance. I see Ariel Pink as the most important musician in the last two decade because his early home recorded lo-fi music could surpass the aforementioned categories of time. As one thoroughly music related person said after in my country he had heard Ariel's music for the first time God (who is beyond everything) started to create (pop) music. There has been just few embodiments of Lord – Ennio Morricone, and Angus Maclise I would like to add. First four albums by Tim Hecker and some albums by Natural Snow Buildings are also bright candidates. Listen to this 10-notch whole get immersed in swathes of soft guitar jangles, subtle vocal arrangements and exquisite synthesised progressions coming over the listener's head. The subject and the object meld together due to timeless sense of melody and harmony. One's perception seems to be otherwise as it was before starting a listen. You have a chance to soften personal existential turnarounds.

3EEM – Third Segment (2009)



  • Improvised music 
  • Avant-garde 
  • Avant-rock 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Post-rock 
  • Experimental rock 
  • Free jazz 
  • Psychedelic 
  • Avant-prog 
  • RIO
 
It was almost a crime one did not have had officially a chance to get a copy of this excellent album by an excellent now defunct Italian imprint, Chew-Z for a while. The end of the 00s and the first couple of years of the 10s was a merry time span within the music scene. Lots of musicians with hope and passion, with zeal and power happened to be around there. This bunch of handful of compositions is a proof - an elegant, compelling drift between groovy free jazz, picturesque post-rock, razing progressive rock, some experimental electronic undercurrents (glitch, musique concrète) and borderline psychedelic music which makes the listener think outside of the formal walls of experimental music which otherwise used to happen quite frequently (related to the sense of being incarcerated in a dungeon – though dungeon noise is an OK subgenre of the generally rubbish genre dungeon synth). Lots of changes is up there but it is not the goal but an instrumental measure helping to come to fruition. Before starting listening to a contemporary improvised music release take this in before.

Awesome Ochinchins – thirteenwaystosaygoodbyetoyou (2019)



  • Noise rock 
  • Post-hardcore 
  • Post-metal 
  • Alternative rock 
  • Emo 
  • Shoegaze 

As it is well known Japan is a country of sonic contrasts – from the eclectic yet catchy mix of J-pop to the abrasive at times unbearable nature of Japanoise. Awesome Ochinchins stands somewhere in the middle though a bit more toward the latter named movement due to similarities with such noise rock legends as Fushitsusha, and Boredoms. One can hear excited layers of post-hardcore and bombastic emo vowels being backed up by alternate shapes and ibtensity of electric guitars full of frantic anxiety and unnerving state of mind. More silent moments borrow guitar touch from shoegaze (more concretely reminding of Loveless-era My Bloody Valentine). However, ultimately all of that feels to be neatly managed which could be considered simultaneously the plus and minus of this album. The loveable outing is a part of the discography of Nepiaporo Records.

9/06/2020

[Teaser of the day] The Death of Pop - Percolator



  • Cover
  • Post-pop
  • Alternative pop
  • Psychedelic
  • Motorik
  • Avant-pop
  • Alternative dance
  • Electronic
  • Krautrock
  • Indie pop
  • Indietronica
  • Art pop

Artist: The Death of Pop
Release: Stereolab in, Metronomic Underground Versions
Label: The Blog That Celebrates Itself
Year: 2017

[Teaser of the day] Peredmova - Lonely Moon


  • Indie pop/rock
  • Alternative pop/rock
  • Art pop
  • Psychedelic
  • Shoegaze

Artist: Peredmova
Release: Abetka
Label: Jamendo
Year: 2017

[Teaser of the day] Twilight Fields - Loss



  • Indie rock
  • Art rock
  • Ambient rock
  • Epic
  • Alternative rock
  • Canadiana

Artist: Twilight Fields
Release: Songs from the Age of Ruin
Label: Self-released/Bandcamp
Year: 2019

[Teaser of the day] Sensual Physics - I Think For Myself


  • Electronic music
  • Alternative dance
  • Microfunk
  • Electro-house
  • Alternative dance
  • Microhouse
  • Deep house

Artist: Sensual Physics
Release: Expanding Itself
Label: Epsilonlab
Year: 2005

[Teaser of the day] TNKS - 24 Giugno


  • Electronic
  • Dark wave
  • Ethereal wave
  • Ambient pop
  • Art music

Artist: TNKS
Release: Coming Out
Label: Sucu Music
Year: 2020