- Tech-house
- Electronic music
- Conceptual
- Deep house
Ühendkuningriigi pealinnas elutsev produtsent on tuntud muusikaliste instrumentide ümberseadistaja ja ehitajana. Kui varem keskendus ta raudvarale, siis seekord kasutab ta helide tekitamiseks tekstipõhist sämplisekventserit TidalCycles. Tulemus on nagu peabki olema – nagu hauss ja tehno peavadki vetruma, ent piisavalt nurgeliselt. Ja seda sõna otseses mõttes. Aeg-ajalt rütmid muutuvad mikroskoopiliseks ja hakkivaks, misläbi üllitise tehnitsistlik algupära tuleb tugevalt esile. Näiteks seesugust masinlikku isegenereeritud muusikat on viimastel aastatel kümnete albumite kaupa produtseerinud netimuusika üks sammastest Thomas Park omaenese leibeli Treetrunk all. Mitte kõik albumid ei ole pärlid, ent on ka suurepäraseid näiteid. Üldküsimus taandub filosoofilis-eksistentsialistlikuks – kas on erilist vahet masinal ja artistil, kes produtseerib mitu albumit aastas? Küsimuseasetus on pigem masinale delegeerimise poole kaldu. Kui varem tehnika ja masinad olid abimehed, siis kirjeldatud juhtudel inimene juba loovutab loomeprotsessi. Ehk isegi õigusega. Kuigi see nurgelisus ja heliline tuhmus kõlab vastu (mis on alatihti tervitatav nagu vana VHS-i vaatamine või kassetilt muusika kuulamine), siis inimesepoolne sagedane üleprodutseerimine ja klišeelik vaimuvaesus hakkab veelgi enam vastu. Ütleme nii, et masinat veel hoitakse lõa otsas (st masinale söödetakse bitte sisse ja antakse käitumismustreid ette), kuigi suund on suurema autoriteedi andmise poole. Teisalt peab teadvustama, et masina piiritletuse tõttu on operaator juhitav. Ehkki antud juhul oleks sama tulemus saavutatud kõige odavama süntekaga, mida oleks töödeldud robotlikku algoritmi sisaldava pehmevaraga; siis jah, nood süvahausilikud arengud siin-seal osutavad millelegi märksa keerulisemale masina hingeelus. Täitsa silo!
7.0 (6.0-8.0)