Blogiarhiiv

7/14/2022

Thuoom – 10 Years In Noise (2017)



  • Noise 
  • Avant-garde 
  • Psychoacoustic 
  • Microtonal 
  • Experimentalism 
  • Abstract 
  • Musique concrète 
  •  Glitchtronica 
  • Acousmatic music 
  • Non-music 
  • Drone 
  • Minimalism 
  • Micronoise

Kui Soome artist Thuoom (aeg-ajalt ka Thuuooom) oleks saanud võimaluse luua muusikat kolm-neli dekaadi varem, siis saaks ta kogeda samaväärset avastamise ja ajalukku kirjutamise au nagu tema kuulsad eelkäijad Erkki Kurenniemi ja Pekka Airaksinen. Võib-olla isegi siis, kui ta muusika olnuks üllitatud 90ndatel nagu Pan Sonic tegi. See on siiski kõik hüpoteetiline, ent viljaka soomlase kvaliteeti on olnud võimalik nautida nullindate lõpust saati personaalleibeli Textural Healing vahendusel. 13-loolise albumi pealkiri võib jätta mulje autorist kui müraartistist, ent see siiski on vaid üks tahk tema loomingus. Ta ise on tembeldanud oma muusikat metsaelektrona, mis ühelt poolt püüab osutada sugulusele ning teisalt distantseeruda kaasaegsest Soome eksperimentaalmuusikast, mida tuntakse metsafolgina. Ühelt poolt Thuoom on olnud silmatav, ent samas jäänud omaette hoidvaks. Arusaadav ju, kui metsi raiudes pühadust teotatakse. Mulle on selle mõistatusliku artisti muusika alati meeldinud, sealhulgas tema mürasse kaldumised; pigem siis, kui see esineb teiste elementidega kõrvuti või läbisegi. Mis asi see müra õigupoolest on kui mitte lühiste, katkestuste, obsessioonide, kõrvalekallete, hallutsinatsioonide, meeleolukõikumiste, ebameeldivate kogemuste, alaväärsuskomplekside, surmahirmu-surmatungi võimendamine elusuuruses meeste ja naiste poolt. Võrreldes popmuusikaga on see otsekohene et mitte öelda karjuvalt aus. Kokkuvõttes tuleb nentida, et Thuoom näitab käesoleval albumil taset, ent avanemine teiste albumitega võrreldes toimub laugemalt, hingamine ja kooskõla kerkib hiljem. Algne närvetav tundmus kasvab tasahilju isevärki orgaaniliseks pulseerimiseks. Näiteks ühtelangemine poolte lugude pealkirjades ja sisus, mida võib mõista pelga protsessi edastamise ja lakoonilise kirjeldamisena ning seeläbi eelpooltoodud inimlike omaduste peegeldamise tõrjumisena; ent iga samm, mida artist püüab teha, on niikuinii laetud märkidest ja tähendustest. Seega püüame mõista seda mitmekesisust. Mis Thuoom'i lähenemise puhul meeldib on see, et helikeelt ei ole ära steriliseeritud ja tooteks muudetud, st ei ole seda töödeldud tämbriliselt värvivaeseks monokroomseks kulgemiseks. Monokroomsust ja värvivaesust tuleb mõista ette prognoositava kujundlikkusena.

7.5 (7.0-8.5)