Blogiarhiiv

10/24/2020

Sally Decker & Brendan Glasson – An Opening (2020)


  • Drone 
  • Ambient 
  • Experimentalism 
  • Microtonal 
  • Abstract 
  • Avant-garde 
  • Musique concrète 
  • Micronoise 
  • Experimental electronica 
  • Post-rock 
  • Field recording 
  • Improvised music 

Lõbustav on ette kujutada seesugust jumalateenistust, kus mängiksid Sally Decker ja Brendan Glasson peale preestri jutlust või vahepeal. Ei, see ei ole meelevaldne konstruktsioon, kuna see põhineb printsiibil "tuttav ja võõras". "Tuttav" on see, mis ühendab ja "võõras" mitte ei lahuta, vaid lisab uut väärtust. Teisalt omadussõna väärtuse iseloomustamiseks on omaette iva – see võib olla "pöörane", " peadpööritav", "hullumeelne", "segane". Sugereerivad oreliakordid, mis oma pühalikkuses viitavad taevariigile; see klišeelik fantaasia saab häiritud müraga pikitud helidest – pigem meenub baaris joogisena mölisev ja laiav Jumal filmis "Acid House". Üks tuttav kommenteeris, et see oli kujundlik stseen. Kindlasti, kuid lähtudes Jumala mõistest – selle kõikvõimsusest – võib seda ka täiesti otse kujutleda. Algul mainitu peaasjalikult juhtub ava- ja nimiloos, mis muideks on kahekümne kuue minuti pikkune. Teistes lugudes (mida põhimõtteliselt võiks nimetada nimiloo ääremärkusteks) on rohkem abstraktsioone – on alvinlucierlikku absoluutset heli minimaalsust, mis teisisõnu taandub signaalilaadseks heliimpulsiks – kus on rohkem vibreerivat füüsilisust kui vaimset sensuaalsust. Teisalt on esindatud konkreethelidega miksitud droonmuusika ("Sheaths"), mille muidu minimalistlikus vormis vallanduvad järk-järgult tundmused ja avarduvad meeleolud. "A Response" on märkimisväärne kompositsioon, mille avarus kasvab välja postroki ja konkreethelide kokku kasvamisest, mis seejärel taandub improvisatsiooniliseks soleerimiseks sündil ja avardub seejärel ebamaise häälutamisega. Albumi on üllitanud Full Spectrum Records.