Blogiarhiiv

10/17/2009

slept. slept. EP (Test tube)


See on üks neist albumeist, mille arvustamist ma põdesin. Lihtsalt sellepärast, et Lukasz Wegrzyn on minu pikaaegne kirjasõber olnud. Ühel päeval leidsin meilboksist lingi tema esimesele albumile. Palus mul arvamust avaldada. Mul oli tugev eelaimdus, et tema muusika võib olla jama...küllap seepärast, et tuttavatele inimestele ausa hinnangu andmine võib tavapärasest keerulisemaks osutuda. Mõtled seejuures halvimatele variantidele. Arvustamisel püüad leida positiivseid jooni ning negatiivsed tahud varjule jätta. Inimene võib sageli kiituse ori olla. Tegelikult tuleb alati ausaks jääda. Iseenda pärast. Isegi alul, kui inimestele sinu hinnang ei pruugi meeldida, siis hiljem võivad sinu kindlameelsust tunnustada. Samas - vahetevahel võib asi kurjaks kätte minna. Paar aastat tagasi üks teatrikriitik sai lavastaja käest füüsilist noomitust. Siinsamas Eestis.

Ma teadsin, et Lukasz Wegrzyn`il on hea muusikaline maitse. Kuulamisharjumused ulatuvad Labradford`ist ja Tim Hecker`ist Autechre`i ning Pan American´ini. Muuseas ka minu lemmikud. Õnneks tegi poolakas mulle teene – salvestas korraliku EP. See “korralik” tähendab tavapärasest tugevam. Märgatavalt tugevam. Esimestest hetkedest saati on seda tunda....uinunud..., soikumus... . Kasutab kitarre ning Moog-süntesaatori emulgaatoreid oma saundskeipide tekitamiseks. Pagendab kuulaja üksindusse. Silmake albumi coverprint`i. Üksik lind esiplaanil, kaugustes "seismas" õhugondel. Ebamäärane keskkond. Õigupooolest sellest muusiku sõbra poolt kujundatud pildist oli muusika ka inspireeritud. Üksindus ei ole alati üksildus – seepärast olen talle tänulik. Olla kusagil üksinda koos transtsendentsete helidega. Loob piiriteldamatuid tundmusi ning assotsiatsioone. Kaugel eemal inimese sfääri jäävast sitast. Skatosfäärist. Helid looklevad piki laiu ning siksakilisi tunneleid, tuues enesega vahetevahel kaasa ka digitaalseid kriipeid. Vahel tundub, et see saundskeip on üks suur tükk, mille kõik osad ei mahu ühte ja samasse käändumisse. See on 18-minutiline abstraktne vool, mis ei ole mõeldud lahtimõtestamiseks, vaid selle vooluga kaasatriivimiseks/või ühekssulamiseks. Ilus, põnev ning "turvaline". Turvaline nagu polsterdatud mullis mööda kivirahne veeremine.

Kuula albumit siit

9.2