
12rec./Archive/Bandcamp
- Indie folk
- Post-folk
- Post-minimalism
- Found sound
- Folktronica
- Musique concrète
- Folk indie
- Electronic
- Post-folk
- Art folk
- Chamber music
- Post-classical
- Drone folk
- New Weird Britain
Ülal väljatoodud žanrimääratlustest võib välja lugeda, et siin on tegu folkmuusikaga. Ütleme nii, et ilmselt peavoolu(folk)festarile seesugust artisti paraku ei kutsutaks, kuna folk on vaid osa suuremast heli loomise alkeemilisest skeemist sellel 16-loolisel taiesel. Inglane Ian Hawgood on ühes intervjuus öelnud, et teda on inspireerinud nii linnulaul kodu tagaaias kui televiisori staatiline müra saatepäeva lõppedes. Eks kõike seda on kaudselt kuulda ka siin -- viimistletuma mõtteilmaga artist pigem sünteesib neid mõjusid keerulisematesse helikudedesse kui laotab toorelt kuulajatele ette. Ühelt poolt on tõesti siin süüvivatesse mõtteskeemidesse langevaid kidra- ja kandlenäppimisi, ent teisalt need pinnad virvendavad (ka) pikkadest akordidest, laste häälte ja emotsioonide sämplimisest, õhulisest kellamängust ning elektroonilisest helimanipulatsioonist. Ütleks nii, et sel on folgiga samapalju ühist kui oli Penguin Cafe Orchestra'l ja Jim O'Rourke'il -- see pigem oli platvorm hüppamaks kuhugi mujale ning suhestamaks audientsi tuttavlikuma muusika ja ühisosaga. Kuigi jah, paradoksaalsel viisil võib viimane osa just jääda võõraks seetõttu, kui isiklikku interpretatsiooni ja hingestatust sellesse sisse ei ole pandud. Keegi ei peagi huvituma kliinilisest akordide järgnevusest tehnilisel tasandil -- mänguoskus ei taga mängu oskust, ei taga mängulisust. Ka britil see alati lõpuni ei õnnestu; siiski reeglina tema riskid lähevad läbi -- ta kasutab ekspansiivseid kordusi, muutumata millegi ja kellegi imiteerimiseks, vaid järjepidevalt kinnistades pinna all tundlevaid erinevusi. Iga rütmisilmus, kajavine, murtud rütmide paine ja resonants muudavad juba oleva natuke teistsuguseks, justkui minevik ja tulevik resoneeruvad samas vibreerivas hetkes. Tipphetked sellel on "Ferns, Teas, Springs" ning "Randomly Playing Nothing In Particular". 8.5 (7.5-9.5)