Blogiarhiiv

9/27/2025

hertzcanary -- tomtom67 (2007)





Proc-Records

  • Avant-electronica 
  • Glitchtronica 
  • Experimental techno 
  • Avant-techno 
  • Abstract techno 
  • Experimental electronica

hertzcanary 20-minutilise üllitise kompositsioonide ühisnimetajaks võiks olla vähim võimalik mateeria, mida loomuldasa iseloomustab kõvatuuma degradatsioon ja toorestest aineosakestest moodustunud (opereerimis)ühikud. Ent see ei tähenda, et sellest ei võiks luua midagi küpset ja sugestiivset. Neis seitsmes loos kasutatakse nii lineaarset kui mittelineaarset järjendamist, mis tähendab seda, et artisti ajutantsuga (nõndamoodi muusikafailide metainfos on taiest kirjeldatud) kaasneb palju rütme ja mustreid, mis aja jooksul peenelt muuunduvad. Muutust võib mõista ka pideva asendamise süsteemina, ent mis kuulajale niikuinii on raskesti jälgitav. Eriti huvitavad on need kompositsioonid, mille tekstuuri on haaratud vokaal -- tõrjudes staatilisust; see uueneb uute koodide ja parameetrite omandamise protsessis. Ma kuulajana kogen kompositsiooni, mis põhimõtteliselt on sama, kuid mille rütmilisi ja meloodilisi elemente pidevalt vahetatakse või viivuks ankurdatakse uutesse vormidesse. Justnimelt pidev muutumine on siin identiteedi alus, ulatades kuulajale mõistmise võtme. Seesuguse muusika kohta võidakse väga mõtlematult lausuda, et see on jama või väga hea, ent abstraktsiooni on väga keeruline kriitikale allutada (mitte ainult seetõttu, et see tõrjub koha- ja ajavaimu, vaid ka seetõttu, et sellega on raske emotiivselt haakuda). See on pigem mõistuse keerukusastme väljaarvutamine, mis ei ole mitte hinnangu-, vaid faktiküsimus. 8.5 (7.5-9.0)