
Alg-a
- Avant-garde
- Sound art
- Experimentalism
- Post-minimalism
- Electronic music
- Improvised music
Leeduka Arturas Bumšteinas'e 20-minutiline kompositsioon - õigupoolest selle konkreetsed detailid - vajavad materialiseerumiseks vastasjõudu; ning vastasjõu rakendamiseks on vaja kitsast ja piiritletut ruumi. Algselt kuulates seda mobiiltelefonist kippusid helid lihtsalt hajuma; kaduma molekulidena liiga avaras ruumis veel enne, kui vastastikusest mõjutusest oleks ammutatud energiat edasi eksisteerimiseks ja mõju avaldamiseks; jättes järele vaid ähmase trajektoori kuulaja mällu. Kiiluvee jälje meelde, mis ajapikku hääbub ümbritsevasse lainetusse. Kõrvaklappe appi võttes helimustrid hakkavad aktualiseeruma ja konkretiseeruma. Ning kinnituma nii teadvusesse kui ajalisse järjestusse. Alates minimaalsest undamisest - mis on avanguks -, kuni kriipivat häält tegeva vinnas asendist vabanenud vedru kõla meenutava heliefektini, mis jääb taiese domineerivaks jõuks seni, kuni abstraktsuse piiril hüplevasse efekti tungivad järk-järgult jõelaevade müstiliselt kõlavad udupasunad. Asi muutub selgemaks tuttavlikkust ja turvalisust sisendavas tähenduses. Kuigi see tuttavlikkus on meie teadvusse süstitud ajalooraamatute ja filmide kaudu, s.t otsest kogemust vaevalt keegi omab. Kui esmapilgul võib see helind näida üksteise suhtes ükskõiksetest osadest kokku pandud moodustisena, siis kokkuvõtvalt võib möönda, et iga helind säilitab eripära. Need on isoleeritud aineosakeste ja osakeste voona kulgevad sujuvalt ja sirgjooneliselt, kuivõrd selle taiese eri osade vahelised suhted näikse kindlalt paika pandud olevat. Seesmine peegel, mis siin objekte moonutab, on minimalistlikult tagasihoidlik, ent tõhus. Ühelt poolt mõõt ja eesmärk on paigas, ent neile paarikümnele minutile annab sisu ajastut iseloomustav eksperimentide aldis reaalsus. Neid eksperimentaalelektroonilise muusika lahendamise võimalusi on tohutult, ning see on üks neist. 8.0 (8.0-8.5)