- Drone
- Microsound
- Avant-garde
- Experimental electronica
- Musique concréte
- Avant-electronica
- Drone
- Abstract
- Experimentalism
- Acousmatic music
- Ambient
- Microtonal
Mida vanemaks Johnny Crewdson jääb, seda süngemaks ja abstraktsemaks muutub tema ühemeheprojekti The Hirundu kõlapilt. Inglismann, kes 80ndate lõpus tele vahendusel Happy Mondays'i laivist inspiratsiooni saanuna hakkas kamraadidega tegema kodusalvestatud (kidra)mussi, mis kõlaliselt ennetas Ariel Pink'i kümnendiga. Helipilt on pika aja vältel muutunud, kõiksugu käike ja põikeid on kompromissitult proovitud; ja seda edukalt. Meenutab ses plaanis MES'i ja The Fall'i, kuigi stiilirohkuselt ületatakse Manchester'i legendit. Üllitiste arvult veel jäädakse maha. Lõnguse ekspressiivsus on muutunud vana toriseja detailidesse takerdumiseks. Detailidesse takerdumise armastuseks. Ja takerdumisest väljapääsu leidmise naudinguks. Siinkirjutaja tõlgendab pealkirja ja albumit vanaaegse raadioaparaadiga kusagil perifeerses maapiirkonnas kunati informatsiooni laiast ilmast hankimise ja töötlemise protseduurina. Enamus aega helipilt kahiseb-sahiseb, vahel hakkab isegi piiksuma ja pulseerima; aeg-ajalt kandub kuulaja kõrvu kiirendatult, vahetevahel tsükli lainepikkus muutub. (Des)informatsioon jõuab katkendlike bittidena kuulajani – jõuab küll, ent ilma tähenduseta. Selles edastuses võib tajuda uudise edastamise ja vormi agressiivsust või neutraalsust, ent ideoloogiline tahk taandub. Mainitud osise tahtlik ärajätmine osutab teose puhastavale iseloomule kaasaja informatsiooni ülekülluse tingimustes. Või andes asjale iroonilise keerme, kui teave jõuab kõlaritesse ümberpööratult. See on test kuulajale – kui väga ta januneb info järele – kas ta pöörab faili "õigetpidi", saamaks teada "tõde"? Väga eksperimentaalne kraam, mis väga peenelt läbi mõeldud-piiritletud ja seejärel teostatud.
8.5 (8.0-9.0)