Blogiarhiiv

7/31/2021

Mauk Tenieb – Esiön (2021)



  • Tribal ambient 
  • Experimentalism 
  • Post-industrial 
  • Sampledelic 
  • Avant-garde 
  • Ambient 
  • Organic electronica 
  • Musique concrète 
  • Cinematic

Minu mp3-mängijas on see album 44 minuti ja 35 sekundiline; tõepoolest, koosnedes vaid ühest kompositsioonist. Teises variandis on see jagatud 8 looks. Prantsuse artisti Mauk Tenieb`i album resoneerub suurepäraselt kunatise kultuurisündmusega – ei, ma ei mõtle olümpiamänge (kuigi jõudumööda vaatan ka seda), vaid taaskord meie ekraanidel (ETV+) linastuv Twin Peaks. Muusika, meeleolud, varjundid, näivus ja tõelisus. Must ja Valge Jahimaja. Dale Cooper ja Windom Earle. Tantsu vihtuv punane kääbik, kes meenutab mulle vana Mark E. Smith`i.  Ma tahaksin olla linna 51201 elaniku seas. Siis vist ma ei oleks jälle siin. 20kbps-nimelise netileibeli all reliisitud muusika näitab eriilmelisust alates rütmilisest ämbiendist häälutuste ja mitmehäälse laulmiseni. Ja ärevusest prisked jutusämplid ning tagurpidi kaarduvad helindid lisavad essentsi. Nagu ka teisalt ülimuretud kinemaatilised põiked ja kahinatest-sahinatest-vihmavulinast läbiimbunud helikude, mille puhul küsimus eksaktse ajalise perioodi kohta saaks olla üksnes retooriline. Eelpoolmainitu ning süngete ja helgete momentide vaheldumine annab albumile dünaamika. Väert kraam.