Blogiarhiiv

4/24/2021

Adam Majdecki-Janicki – Sonnezones (2020)



  • Ambient 
  • Experimentalism 
  • Electronic 
  • Noise rock 
  • Avant-rock 
  • Electro-acoustic 
  • Experimental rock 
  • Micronoise 
  • Ambient noise 
  • Guitar ambient

Eeldan, et käesolev üheksalooline üllitis oleks oivaline helisaade teise poolaka teosele "Solaris". Teistsugune on tumedatesse kajadesse, massiivsetesse ragisevatesse kitarridesse ja abrasiivsesse elektroonikasse sisse kätketud. Näituseks nimilugu kõlab kui Glenn Branca produtseeritud Tangerine Dream. Seda heli on võimendatud niivõrd, et kujuteldav helikuppel hakkab meie kohal vappuma ja värisema. See mainitet teistsugune on pelutav ja jalgealust kõigutav, kuigi näha seda ei ole. Või siiski on, aga selle nähtava (sala)kaval plaan ei ole nähtav. See ongi hirmutavam. Meil planeedil Maa puudub intelligentne plasmaookean. Plasmaookeanit ei ole, aga kes väidab, et meie maailmaookean ei ole intelligentne? Kogu elu on sealt alguse saanud, seega intelligentsi alge on ka sealt pärit. Külastades merd võiks ju püüda aru saada, mida algkodu meile jutustab. Evolutsioonist ei ole mõtet jahuda, sest see on ulme; teadlaste käpardlikkuse suitsuvari. Albumi viimane lugu on tantsulka, kus balli kauneim neiu vaatab peeglisse ja sealt vahib vastu moonutatud lõustaga Baaba-Jagaa. Suurepärane õudu ja düstoopiat sisaldav album, mille väljaandmise au kuulub plaadifirmale Attenuation Circuit. Need, kes räägivad rokkmuusika surmast, vaadaku siia sünkjasmusta sügavikku. Rokkmuusika surm saabub alles siis, kui inimkond (või vähemalt tsivilisatsioon) on välja surnud.