Blogiarhiiv

11/05/2024

Obhod -- Interlace (2022)




Mahorka

  • Ambient 
  • Electronic music 
  • Ambient dub 
  • Experimental electronica 
  • Progressive electronic 
  • Space ambient 
  • Psybient
  • New Age 
  • Art pop

Bulgaarlase Anton Paunov'i debüütalbum (ühe vähese regulaarselt üllitava netiplaadifirma Mahorka all) algab roomava sünteetikaga, et seejärel omandada konkreetsem dub'i uppunud ämbientvorm. Ometi on see osaline tõde -- pigem tundub, et mees on hankinud analoogsüntesaatori, ning unustanud end instrumendi efektifantastikasse. Heita akordid kosmilisse udusse, moonutada ruumi ning muuta nii ühe, teise kui kolmanda noodi algoritmilisi parameetreid. Selline suhtumine on ka eelduslikult õige, kuivõrd eksperimentaalse elektronmuusika produtseerimine saabki olla obsessiivne -- selleks, et tulemus oleks täpselt määratletud ning lisaks eristuks teistest (vähemalt ideaalis). See on toosama singulaarne ajuenergia, ajupotentsiaal, mis on inimese kui olendi arengu tõukejõuks ning tsivilisatsiooni tekke aluseks (Lewis Mumford'i käsitluses). Kompositsioon "Gates Of Babylon" üllatab kaasaegse New Age-kalkulatsiooniga (mis on osaliselt varjunud psybient'i maski taha), milles on nii aprioorset juustusust kui seda tasakaalustavat teravmeelset elektroonilist hullust -- ning vastandite hõõrdumisest tulenevast kiirgavast pingest saabki loo päris tuum. Sellele järgnev "Cycles Ambient" mängib taas vastanditele -- kolistades raske bassimüdinaga ning teisalt kussutades sulnilt manava meesvokaali ja atmosfääriliste orkestratsioonidega -- kaasaja(statud) kunstpop, on ju? Ka teisi lugusid saadab delikaatne rütmistik -- peenhäälestatud ja sulandatud tervikusse. Väga eriliselt kõlab ka "Outmanoeuvre" -- nihestatud ulmeminimalism, mis ei ole pärit sellest ilmast, võttes kuulaja samuti kõrvupidi kaasa. Kokkuvõtvalt -- seda suurepärast 8-loolist üllitist võiks võrrelda varase Oneothrix Point Never'i, M. Geddes Gengras'i ning Steve Hauschildt'i töödega.