Pages

10/17/2020

Richard Chartier – Continue (2020)



  • Avant-garde 
  • Sound art 
  • Experimentalism 
  • Microtonal 
  • Abstract 
  • Microsound 
  • Non-music 
  • Psycho-acoustic 
  • Electronic music 
  • Experimental electronica 
  • Avant-electronica 
  • Drone 
  • Micronoise
 
Ameerika helikunstnik-eksperimentaator näikse olevat inspireeritud pigem helide kõrvalekalletest kui korralikust helikvaliteedist. Aga...jutt käib helist kui algmaterjalist, mitte kui kompositsioonilisest ülesehitusest. Ei ole ta ei esimene ega viimane artist, kes helidele on veaprintsiibil või selle kõige minimaalsemat alget aluseks võttes lähenenud (meenuvad Frank Bretschneider ja Kaffe Matthews). Teiseks loob Chartier neist helidest põnevad kompositsioonid – võttes eelduseks helide dünaamika, nihete, arenguskeemide olemasolu. Kolmandaks – eirates eeldust, et muusika on inimolendit mõjutav aktiivne kunstimeedium ja inimene selle juures jääb passiivseks – kasutab Chartier nn madala läve kuulamise taktikat/low level listening/, et kuulaja peaks aktiivselt kaasa lööma, et asjast mingisugust sotti saada. Siinkirjutaja pidi haarama vastutahtsi kõrvaklapid, et saada kuuljaks ja isoleerida segavad helid. Ning kuulma hakkasin paljut ja huvitavat, detailset ja üldisemat – nii vaimses plaanis, fantaasiates kui füüsiliste vibratsioonide kaudu. Midagi rappub nii mentaalselt kui füüsiliselt, lisaks kuuldavale on kuuldamatut ja olematut (kuulmismoonutused – vt. Maryanne Amacher). "Rahu ainult rahu!", karjus Karlsson ja pani Moving Furniture plaadifirmalt ostetud taiese maksimaalse helitugevusega mängima, et kuulda minimaalset.