Abyssa
- Dark ambient
- Experimentalism
- Organic electronica
- Post-industrial
- Avant-garde
- Musique concrète
- Psycho-acoustic
- Ambient drone
- Sound art
Veel üks meeldiv helikummitus minevikust -- prantslaste Abyssa (tegutses nullindate teisel poolel) all üllitatu kõlab kui üleloomulikke nähtusi edastav helitaies, milles kohtuvad nii pelutav kui maine, nii korrastatud kui kaootiline, nii rahutu kui letargiline; milles ka leivapudeme liikumine või kukkumine omaks psühholoogiliselt tektoonilist efekti. See koosneb helidest, mille puhul ei saa kohati aru, et kas lõpptulemus tuleneb produktsioonist või väliskeskkonna sekkumisest (nt siis, kui sõidad liinibussis). Helid roomavad, lagunevad, moodustuvad uuesti jääkidest. Loomulik hävimise-tekkimise tsükkel, mis käitab impulsse ja absorbeerib neid -- teisalt jätab jäljed hingesoppi, ning uued lumepallid hakkavad veerema viisil nii, et inimese psühhika osaleb selle loomises. Reaalsus ja fiktsioon segunevad, aju hakkab genereerima helisid, mida tegelikkuses ei eksisteeri (Maryanne Amacher näitas-tõestas seda). Kus on piir? Või piirid? Ja mille vahel? Meisterlike tekstuuridega helivaip, milles võimalikku toorest vaapa ja kummituslikku umbsust õhutatakse loodushelide ja inimhäälte poeesiaga. Üsna tavatult ei lükka seda kõike edasi ebastandardsed rütmid (siiski vahetevahel -- metallikola vormub rasketeks biitideks), vaid mehaanilise ning orgaanilise müra vastasseisust välja kasvav dissonants annab albumile impulsi.