Pages

11/26/2022

Tasos Stamou – Monoliths (2021)

 
 
  • Drone 
  • Avant-garde 
  • Post-folk 
  • Electro-acoustic 
  • New Weird Greece 
  • Abstract 
  • Minimalism 
  • Electronic music 
  • Microtonal 
  • Experimentalism 
  • Sound art 
  • Improvised music 
  • Free folk
 
Kui naasta Hollandi plaadifirma Moving Furniture Records'i manu, siis tähendab see tõenäolist kohtumist artisti(de)ga, kelle(de) üllitisi oled juba kuulnud. Ühelt poolt järjepidev ja ratsionaalne – võimalik jälgida artisti uusi tegemisi ja võimalikku liikumist-arengut; eriti kui tegu on eksperimentaalmuusikutega. Kreeka juurtega Tasos Stamou loomingut on juba varasemalt siin käsitletud ("Caveman" aastast 2018). Stamou on huvitav artist ka seetõttu, et ehitab ise elektroonilisi instrumente, müües ja sel viisil end finantseerides. "Monoliths" sarnaselt eelpoolmainitet albumile on korralik ja huvitav teos, milles pealtnäha vastandid on üheks seotud. Ühelt poolt mitmekihiline-mitmeharuline ja teisalt terviklik, vasakult poolt vahetult lõikav ja paremalt jälle distantsi hoidev. Ühelt poolt determineeritud, ent teisalt improviseeritud ja hingav. Stamou muusika ei taandu efemeerseks hallitooniseks üles-alla pendeldamiseks või verevaeseks binaarseks helide järgnevuseks, vaid oskuslikuks kihistuse loomeks. Võib-olla žanrilise eelistamatuse eeldus tagab helide sügavustesse käändumise – sellesse on kätketud nii elektroakustiline kõlaruum kui abstraktse folgi võbelused ja elektrooniline manipuleerimine nii pikkade nootide kui (kiriku)kellade ja suvaliste kolksatustega. Kuigi ta varasemalt on teinud koostööd vaprate metsafolgiamatsoonide Kuupuu ja Lau Nau'ga, siis esmajoones selle albumi helikeele ja lähenemise sugulust võiks võrrelda Kemialliset Ystävät'i ja Charalambides'ega. Kompromissitu, ent imetabane klaaspärlimäng.
 
9.0 (8.5-9.5)