- Krautrock
- Experimental rock
- Avant-rock
- Psychedelic
- Electronic
- RIO
- Art rock
- Avant-prog
- Noise rock
- Electro-acoustic
- Space rock
Hämmastav on jälgida Saksa eksperimentaalroki lipulaeva järjepidevust ja vitaalsust sellal, kui CAN'i 4 liikmest kolm on lahkunud (paradoksaalsel kombel kõige vanem liige on elus; ülejäänud kolm on lahkunud nooremast vanemani), paljud Faust'ist inspireeritud pundid on lahku läinud ning bändi helde ja pühendunud mentor Nettelbeck on surnud. Tõele aru andes ka Faust oli paar dekaadi laiali enne, kui otsustati taas 90ndate keskel kokku tulla. Mingil hetkel toimus ka bändi kaheks jagunemine, kui ühte bändi kehastust algliikmetest vedasid Peron ja Diermaier ning teist kollektiivi juhtis Irmler. Irmler'i kamp pani 2010. aastal pillid kotti.
"Daumenbruch" on taas huvitav koosseisuliseIt, kuna lahkunud on Peron ning algliikmetest on asemele tulnud Wüsthoff (kusjuures esmakordselt pärast 70ndaid); liitunud on mõned Einstürzende Neubauten'i liikmed (Unruh ja Arbeit), Stadtfischflex'i Bastiasen, Schneider TM'i DresseIhaus ning paar muusikut veel on panustanud 3-loolisse albumisse. Kui Irmler'i koosseis salvestas viimaseks jäänud albumi "Faust Is Last" 2010. aastal, siis albumikaanel sarnaselt debüütalbumile oli röntgenülesvõttes rusikas. Käesoleva albumi kaanepilt võib kanda sama osutust. Või siis mitte? On see hoopis eelneva kuradile saatmine ja uus algus? Kuulates noid kolme pikka kompositsiooni tuleb nentida, et Faust'i vägi ei ole vaibunud. Sarnaselt ühinemisjärgsetele albumitele on siin intensiivset industriaalset käiamist, ent ehk rohkemgi kui varasematel albumitel pärast uuesti alustamist on siin siuglemas-liuglemas avangardistliku progeroki/RIO elemendid. Kui Faust'i algusaegade helikeele tunnusmärgiks oli ootamatute pöörete tegemine, kui helikeel võis näiteks loo siseselt muutuda 180°, siis hiljem – k.a siin – hoitakse endid ses suhtes vaos. Kompositsioonid ei lagune koost, energiapoom püsib raudse rusikana koos. Minimalistlikult uuritakse nii sise- kui välikosmost, nii mikro- kui ka makrotasandit. Võib kõlada improvisatoorse muusikana, vist küll olemata seda (kui jah, siis lühikeste intervallide lõikes). Lood on erinevad, ent moodustavad seostatud terviku. Kokkuvõtvalt saab nentida, et Faust erinevalt paljudest ei ole vanuigi muutunud iseenda haledaks luitunud varjuks. Nad ei tekita kõhklusi omaenda eksistentsi mõttekuses.
8.5 (7.5-9.0)