Pages

4/29/2022

Gozne – MCMLXX (2021)



  • Ambient 
  • Modern classical 
  • Post-rock 
  • Space music 
  • Ambient techno 
  • Art music 
  • Post-classical 

Kahtlemata peenetundeline album, milles põimuvad kesktemporütmid ämbientsete arengutega kõrgemates sfäärides. Tundub, et isegi kitarrikajad on mitmekesistamas struktuure ja laiendamas panoraame. Ning elektroonilised piiksatused valgussähvatustena hiiglaslikus avaruses. Sellel albumil on dünaamika ja staatika harukordselt põimunud – peaasjalikult väljendub see teatud elementide väljajoonistamises keset voogavaid-pulseerivaid hoovusi. Ning võimendades seeläbi üksteist. Muidugi oleme seesugust muusikat varemgi kuulnud-kuulanud – alates Brian Eno'st ja Max Richter'ist ning lõpetades Nils Frahm'i ja Labradford'iga –, aga see veedetud aeg on elav ja tervendav. Kummastaval moel kuuldub siinkirjutaja peas varane Kraftwerk ning kolmanda albumi aegne Neu! (nt lugu "Isi") - järelikult nimetet artistide loomingus oli midagi sfäärilist ja teisalt vaevutabatavat motoorset gruuvi. Aga see midagi on pigem mainitet helitahkude põkkumine ning eraldumine üksteisest. Ning sellest johtuv eruterve pinge. Mida kõike me ei ole siis varem kuulnud-kuulanud? Ning teisalt Herakleitost järgides tuleb nentida, et ühte ja samasse jõkke ei ole võimalik kaks korda astuda. See vool, see jõgi on imetabane ja ülendav. See tunne ei hääbu, see tunne ei valeta. Tšiillase Eduardo Yáñez Torres`e  neljaloolise meistriteose on üllitanud tema kodumaa leibel Pueblo Nuevo.

9.0 (8.0-9.5)