- Avant-garde
- Industrial
- Improvised music
- Free jazz
- Experimentalism
- Freeformfreakout
- Tribal ambient
- Sound poetry
- Electro-acoustic
- Improvised noise
Käesolev loojapaar lõi kahasse kaks albumit AD 2021. Mõlemad tänuväärse leibeli CS Industrial 1982-2010 all, mis keskendub Tšehhi ja Slovaki eksperimentaalmuusikale, peaasjalikult industriaalmuusikale. Töngates mingil määral vene keelt, ning lähtudes eeldusest, et slaavi keelte loogika ja etümoloogilised tähendused ei ole ajajooksul kuigi muutunud (minu profaanne oletus), võiks arvata, et pealkiri tähendab "Surm Maal". Tõepoolest, kontrollisin järele. Industriaalmuusikaga on siin riive, tugev puude – improviseeritud metallikolkimine, metalsete artefaktidega tekitatud efektid, vaevukuuldavad häälutused; mis ei jää abstraktseks, vaid omandavad tänu pealkirjast tulenevale sisusuunitlusele realistliku tähenduse. Elik järjekordne danse macabre armutult inimhulki harvendamas. Kujutame ette Pieter Brueghel Vanema teost "Surma triumf", mis kahe pika kompositsiooni vältel omandab kuulaja vaimusilmas dünaamika. Nende muusika kusjuures on lõviosas akustiline, ei ole siin elektroonikat – pigem tekitatakse kummastavad kõlakojad, mille efekt kahtlemata on meelierutav. Näiteks prepareeritud klaveri helid teatud distantsilt ja aeglaselt voogava saksofoni akordid loovad fooni. Teisalt on siin aeg-ajalt üleval esteetika, mida võiks nimetada n-ö köögipottide-nõude sessiks. Teise loo lõpus lisanduvad vabajätsulikud kriisked ning vokaalpoeetilised meeleheite väljendused. Korralikult konstrueeritud eksperimentaaluniversum.
5/4 (3.5-4.5)